Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag is het zover.

De allerlaatste punctie.

Op naar het ziekenhuis !!

liefs, Diane

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diane, succes. Ik hoop en duim voor een goede score. Hopen op mooie bevruchtingen met een topresultaat...

Liefs Disi

Geplaatst

Net telefoontje van de fert.afd gehad.

Ze zijn beide goed ontdooit, nu verder delen. Morgen de beste van de 2 terug, ik ben blij maar ook tranen met tuiten hier want het voelt zo dubbel....ze zei dat er genoteerd stond dat er 1 teruggeplaatst ging worden en ik gaf aan dat er nog wel enigzins twijfel daarover is en dat het "fijner" voor ons was geweest als 1 het ontdooien niet goed had doostaan. Nu staan we voor deze laatste poging voor de ontzettend moeilijke keuze om er 1 weg te gooien.....pfffff sorry ik wil niemand kwetsen hiermee maar ben even heeel erg emotioneel....

Ik hoop maar dat 1 van beide besluit om niet goed verder te delen....wat klinkt dat stom hè...

Mijn man wil er gewoon niet 2 teruggeplaatst krijgen bij mij. Hij is te bang dat het een tweeling zal worden met de nodige risico`s....mijn verstand zegt hetzelfde en vindt dat ie gelijk heeft maar mijn gevoel.......het knaagt aan me en ik ben bang dat dat het altijd zal blijven doen als het niet lukt met de "beste van de 2".....

Morgen om 14.30 TP wat natuurlijk ontzettend fijn is, wat een geluk dat ik steeds een TP heb gehad met de cryo`s....maar toch...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanmorgen de punctie gehad. Om 8.00 uur waren we al op het ziekenhuis waar ik meteen de verdovingsspuit in mijn bil kreeg.

Die voelde ik deze keer bijna niet :-)

Alle follikels zijn aangeprikt, ook de kleintjes allemaal. Dia zijn lastiger en wat pijnlijker met het aanprikken. Maar de punctie viel mee erg mee deze keer.

Wel raar dat dat ook bij elke poging anders was.

Met alle follikels (zo ongeveer 10) is mijn man met de Isobox naar Zwolle gereden.

Er zijn 6 eitjes ! een goeie score en 3 miljoen zaadcellen.

Vanmiddag nog liggen pitten op de bank om bij te komen. Zaterdag worden we tussen 9.00 en 13.00 uur gebeld door Zwolle, of er bevruchtingen zijn en hoeveel.

En wanneer de tp zal zijn (waarschijnlijk maandag).

Zo jullie zijn weer helemaal op de hoogte. Alles is reuze meegevallen. NU maar wachten tot zaterdag.

liefs, Diane

Geplaatst

@Diane; fijn dat je punctie is meegevallen! Nu duimen voor veel embryootjes!!

@Disi; kan me je twijfel en gedachtengang heel goed voorstellen..pff...wat lastig zeg! Heel veel wijsheid toegewenst! En veel

succes met de tp!

@ChrisH:Veel succes met je tp!!

Liefs Esly!

Geplaatst

Diane wat fijn dat het je meegevallen is! Hopelijk krijg je morgen een positief telefoontje

ChrisH ik denk dat we elkaar dan net mislopen...veel succes morgen, ik duim me rot voor je dat het deze keer mag gaan lukken!

Liefs Disi

Geplaatst

Diane, mooie score!! Spannend nu, duimen duimen duimen

Disi, morgen tp! Veel succes, houd het emprooytje lekker bij je :P

ChrisH, voor jou ook morgen te terugplaating, jij en Disi lopen lekker met elkaar samen :) Veel succes

Hermien, hoe is het met je spuiten, niet meer vergeten hoop ik :P

Bij mij gaat het spuiten nog steeds goed hahaha, mijn buik word steeds blauwer:P Had nog een vraagje, vanaf welke dag voelde jullie eitjes groeien, of voelden jullie dan helemaal niet? Ik heb vorig jaar 2 x clomid gebruikt en voelde toen wel degelijk een eitje groeien. Ben erg benieuwd, dat was er namelijk maar 1 en ik verwacht er nu natuurlijk veeeeeel meer :)

Geplaatst

Hey Danielle!

Nou, ik heb het destijds niet gevoeld dat mijn eitjes groeiden. Maar nu ben ik zo wie zo niet zo goed in het voelen van mijn eigen lichaam! En eh, nou ja, die blauwe plekken: het is voor een goed doel!

Disi en ChrisH: morgen lekker zwanger! En dat moet gewoon nog 8,5 maand zo blijven!!!

Diane: fantastisch dat je deze keer niet zo veel voelde. En dan ook nog saampjes een mooie score! Last best? Ik wens het jullie enorm toe!

Hier is vandaag de brief uit Zwolle op de mat gevallen dat de verwijsbrief van de huisarts binnen is. Nu maar wachten op de uitnodiging voor het eerste gesprek.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Diane,

Wat fijn dat de punctie goed is verlopen en dat voor

de laatste keer....

Zaterdag het belangrijke telefoontje, oh spannend!!

Ik hoop voor jullie op een super uitslag en een hele mooie

tp en evt cryo's!!

Maar voor nu, rust lekker uit en denk aan jezelf!

Succes!!

Disi en Chrish,

Ik wens jullie morgen veel succes en sterkte toe met de tp!

En op naar een mooie groene wachtbank!!

Danielle,

Het spuiten gaat goed, deze laatste keer wel iets meer last dan anders

maar ach alles voor het goede doel!

Meestal voel ik pas op het laatst een zwaar gevoel in mijn buik, zo rond

de punctie.

En elke behandeling heb ik nog zo rond de 16 - 20 eicellen gehad met de punctie.

En natuurlijk hoop ik voor jou ook heel veel mooie eicellen, maar vooral

bruikbare die een mooi resultaat zullen opleveren!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Het is vanmiddag goed gegaan! Nu maar hopen op de goede afloop. Ik heb in ieder geval nog een week vrij. Ik zie er wel tegenop om in wachtweek 2 weer te gaan werken. Ik zie wel hoe het komende week gaat en anders vraag ik aan mijn manager of ik nog wat kan opnemen. Uren heb ik nog wel.

We hebben 1 cryo, dat is dus wat minder dan de vorige keer. Ik hoop dat ik die cryo voorlopig nog niet nodig heb. Verder voel ik mij goed. Mijn man legt me helemaal in de watten. Ik mocht zelfs niet mee naar de supermarkt om boodschappen te doen. Mijn man kan namelijk niet altijd iets vinden in de supermarkt, omdat hij normaal gesproken de boodschappen niet doet. Maar hij alles goed gehaald.

@Disi hoe is het bij jou gegaan?

Geplaatst

Chris fijn dat het goed gegaan is vandaag! en lief dat je man je in de watten legt. Heb je er 1 teruggeplaatst gekregen? Wel balen dat je maar 1 cryo had...die ben je gewoon niet nodig hoor het eerstkomende jaar. We zijn elkaar denk ik net niet tegengekomen. Wij waren er al vroeg; we waren iets eerder van huis gegaan want vorige keer hadden we een brug tegen en was het druk op de weg en ik wil er liever te vroeg zijn dan te laat.

Hier is de TP ook goed gegaan, er is 1 Blastocyt teruggeplaatst. Deze zag er goed uit. De andere weet ik niet en wilde ik ook niet weten; zelfbescherming.

Nu 2 lange weken wachten en hopen...

Liefs Disi

Geplaatst

Hallo Zwollegangers,

Vanmorgen om 9.15 uur heeft Zwolle gebeld.

4 eitjes die geschikt waren voor ICSI, 3 eitjes zijn bevrucht.

Maandag om 13.45 uur hebben we de tp van e emmy's, en nu maar hopen dat die ene in de vriezer kan.

op naar maandag!!

WIj GAAN VOOR GROEN!!!!!

:alien::alien::alien::wav::wav::alien::alien::alien:

Geplaatst

Diane wat fijn, maandag een TP. En hopen dat die ene ingevroren kan worden. Ik ga heeeeeeel hard duimen, dat het dit keer mag gaan lukken!

Liefs Disi

Geplaatst

Chrish en Disi,

Meiden wat geweldig en nu maar lekker warm

houden en dat dan 9 maanden lang he'!!

Ik hoop voor jullie op een super groene wachtbank!!

Meiden veel sterkte tijdens het wachten!!

Diane,

Maandag de tp, geweldig!!

En hopelijk ook nog een cryo in de vriezer, ik zal

voor je duimen!!

Veel succes maandag!!

Ik ben ook wel benieuwd naar maandag!

Ik heb dan mijn 1e fm en sinds gisteren voelt mijn

buik alweer zwaar aan, dus de hormonen doen weer

hun best.....hahahaha.

Groetjes Hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden