Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

@Danielle; wat fijn dat je kort protocol hebt...heb ik ook gehad bij mn eerste IVF poging en voor je het weet ben je bij de punctie! Succes meid!

@Diane; fijn dat het goed met je gaat en wat een heerlijk vooruitzicht om er lekker tussenuit te gaan! Ik krijg geen punctie, maar heb cryo tp in m'n eigen cyclus.

@Noekie; fijn dat jou start ook dichterbij komt! Succes meid!

@ChrisH;beterschap....!

@Hermien; hoe gaat het met je? Ik hoop voor je dat de galsteen definitief verdwenen is!! Wel jammer dat je nu even moet wachten voor je cryo traject...maar beter zeker weten dat t goedgaat dan achteraf horen dat het misschien wel beter was geweest om even te wachten! Ik hoop dat je gauw verder kan!

@Hildever; je hebt helemaal gelijk...een nieuwe zwangerschap zal naar verwachting veel zorgen met zich mee gaan brengen. Als het zover is wordt ik door Zwolle "aan de ketting" gelegd en krijg ik laagdrempelig beleid. (als ik het bijv. niet vertrouw kan ik bellen voor een extra echo) Ik kan niet wachten tot het zover is;-)

Nou dames....morgen is het alweer vrijdag...nog maar 2 nachtjes slapen voordat ze gaan bellen!

Liefs Esly!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Esly, wel fijn dat je de zekerheid heid hebt dat je duidelijkheid kan krijgen als je het niet vertrouwd, fijn dat ze er wel extra rekening mee houden, met wat je meegemaakt hebt en dat ze ook extra 'maatregelen' nemen!!

Geplaatst

@esly, spannend!!

@hermien, wat ongelooflijk balen van je galstenen. Zijn ze inmiddels weer weg? En de pijn dus ook?

Wel begrijpelijk dat je jullie cryo-poging hebt uitgesteld! Hopelijk volgende maand meer geluk!

@chrish: beterschap!

Kiefs naomi

Geplaatst

Helaas loopt het toch allemaal niet zo snel als gehoopt :(..

Gister voor een start echo geweest en ik heb een cyste aan de rechterkant. Zo groot dat ik niet mag starten met hormonen.

Jammer.. Ik moet nu een week lang deca spuiten in de hoop dat hij vanzelf weg gaat.. En mag dan alsnog beginnen vanaf volgende week.

Heeft iemand ervaringen met cystes???

Hermien, wat balen zeg!! Begrijp het wel, volgende maand dan maar..

Geplaatst

@Danielle; nee!!! Wat een domper zeg!! Helaas heb ik geen ervaring met cystes, ik hoop voor je dat de deca gaat helpen..ik ga voor je duimen! Sterkte meid!

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly,

Spannend he', morgen weet je meer!

Ik wens je veel succes en ik hoor morgen wel

hoe het is gegaan!

Chrish,

Al weer wat beter te pas?

Danielle,

Och, balen meid!

ik heb geen ervaring met cystes dus ik kan je geen advies geven!

Maar hopelijk gaat hij vanzelf weg en kun je verder met de behandeling!

Succes en sterkte!

Naomi,

hoe gaat het met jou?

Geniet je al een beetje meer? Wel doen hoor!!

Met mij gaat het al weer een stuk beter, gelukkig!

Soms nog wel last van bepaalde dingen die ik eet, maar die

pijn aanvallen heb ik gelukkig niet meer gehad.

Dus ik hoop begin febr weer van start te kunnen met onze cryo!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hallo dames!

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis en de tp gaat door morgen! We hadden 2 cryo's en ze hebben ze wel allebei moeten ontdooien, 1 heeft het overleefd en wordt teruggeplaatst. Spannend!!!!!!!!!!!!!

Ik ga maar gauw wat afleiding zoeken...ben helemaal hyper!

Fijn weekend en ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Esly!

Geplaatst

danielle

ik heb wel eens een cyste gehad maar omdat deze kleiner was dan 2 cm mocht ik gewoon starten met de behandeling

na een paar dagen was de cyste helemaal weg

Geplaatst

Wauw, Esly! Gaaf!!! Nou, hopen dat het lukt!

Danielle, balen van die cyste!

Hermien, fijn dat het een stuk beter gaat!

Hier vandaag weer ongesteld geworden... Dus over 3,5 week beginnen met de pil.

Afgelopen woensdag heb ik weer bloed laten prikken voor de screening. Effe weer op de afdeling geweest dus, want ze hadden een formulier opgestuurd voor mijn man i.p.v. voor mij.

Verder kreeg ik van de week een telefoontje over de bezorging van de medicatie. Ze komen die 2 februari weer brengen. Het begint weer steeds meer te kriebelen!

Groetjessssss

Geplaatst

Esly,

Hoe is het gegaan vandaag?

Geweldig dat je nu een tp hebt en nu gaan we

natuurlijk heel hard voor je duimen!

Ik wens je veel succes en sterkte

Hildever,

Fijn dat jij nu ook weer van start kan, is toch altijd

prettig als je weer datum's hebt zodat je het gevoel hebt

dat je weer bezig bent!

En voor je het weet is het alweer zover....

Danielle,

Hoe gaat het nu met jou?

Groetjes hermien

Geplaatst

Hier is het allemaal goedgegaan! Er zit 1 hele mooie cryo in mn buik en we hopen dat die de komende 9 maanden wil blijven zitten!! Nu zijn de wachtweken weer begonnen! Ik had gehoopt dat ik na 10 dagen mocht testen, maar helaas. Volgens de arts loop ik dan het risico dat de otrivelle de test (positief) kan beinvloeden en ze adviseerde me om echt 2 weken te wachten. Maar veel afleiding zoeken dus!

Danielle, wanneer mag jij naar het ziekenhuis om te kijken of je cyste weg is? Hoop het zo voor je!!

Liefs Esly!

Geplaatst

@esly, super, een Emmy in je buik!! Succes met de wachtweken en dat deze uk maar 8,5 mnd mag blijven zitten!! M'n duimen draaien!!

@danielle: wanneer mag je weer voor echo om te kijken of je cyste weg is? Ik hoop t zo voor je...

@ hermien: at fijn dat t weer beter met je gaat. Hopelijk kun je in februari voor je cryo-poging!!

Vandaag intake gehad bij de vk en toch nog even mogen spieken bij onze uk. Alles zag er goed uit!

Durf steeds een beetje meer te genieten...

Liefs Naomi

Geplaatst

@ Esly WAUW!! Wat een geweldig gevoel moet dat zijn.. Dat worden vast 2 zware weken!! Allemaal leuke dingen doen hahaha :P

@ Hiildever, dat schiet dus alweer mooi op :) De tijd kan niet snel genoeg gaan.. :)

@ Naomi, wat heerlijk zeg om naar je ukkie te kijken, inderdaad lekker genieten!!

@ Hermien, wat goed dat de pijn minder is!! Gelukkig!!

Woensdag mag ik weer voor een echo om te kijken hoe of wat.. Ik moet zeggen dat ik er wel een goed gevoel over heb want ik voel het niet meer met vrijen en hoesten.. Ik ben erg benieuwd?? Kan ik ook weer beginnen :)

Geplaatst

Danielle,

Dat zou toch te hopen zijn, ben erg benieuwd?

Ik hoop het in ieder geval voor je, ik zal voor je duimen!

Naomi,

Wat prachtig om te zien he', jullie wondertje!

Geniet ervan!

Esly,

Hoe gaat het met je?

Kun je het een beetje aan?

Chrish, hoe gaat het met jou??

Groetjes Hermien

Geplaatst

@Hermien; hier gaat het goed hoor. Ik heb alleen de hele tijd t gevoel op een wipwap te zitten....ik voel vanalles en de ene keer denk ik dat t positief is, het volgende moment denk ik dat ik iets van ongesteldheid voel aankomen. Heb al wel sinds maandagavond knallende koppijn en had dat na de vorige tp ook....Ik weet t niet. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken en zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Hoe gaat het met jou? Zijn je galstenen verdwenen? En wanneer denk jij ongeveer weer te starten?

@Danielle; hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Cyste weg???????????????? Hoop t zo voor je...!!

@Naomi; blij dat je steeds wat meer durft te genieten!!

@ ChrisH; inderdaad....vanmorgen in de badkamer moest ik aan je denken..hoe gaat het met je?

Liefs Esly!

Geplaatst

Vanmorgen voor een echo geweest.. De cyste is WEG!!!!!

Had ik het toch goed, en ken ik mijn lichaam toch een beetje ;)

Volgende week woensdag eerste echo, ik ben benieuwd!

Gelijk vandaag begonnen met gonal-f 112,5

Spannend weer!!

Geplaatst

@ Esly, super! Hopelijk blijft deze emmy 9 maanden zitten. Heel veel succes.

Hier gaat het goed. Ik ben afgelopen maandag weer gaan werken. Morgen naar de internist. Dan heb ik meer te vertellen, hoop ik.

Geplaatst

@chrish: hoe was t vandaag bij de internist? Ik ben vandaag door de internist gebeld en de waardes waren goed. Medicatie hoeft dus niet te worden bij gesteld.

Over 5 wk weer bloed prikken en wk er na weer nr de internist.

Liefs naomi

Geplaatst

De waardes voor mijn schildklier zijn beter, maar ik ben er nog niet.

In de week van 21 februari moet ik opnieuw bloedprikken en dan heb ik die week een telefonisch consult met de internist.

Of ik in maart verder kan, is nog niet duidelijk. Daarom hebben mijn man en ik ervoor gekozen om in maart (de tweede week) eerst nog een weekje weg te gaan naar Spanje.

Die cryo is er nu toch en kan, nu ik toch al weer een tijdje noodgedwongen wacht, nog een heel klein beetje langer wachten. Waarschijnlijk kiezen we voor de maand april als dat mogelijk is. En hoe de rest van het jaar eruit ziet? Geen idee. Wordt zwanger van de cryo of ik moet straks een 3e poging ondergaan? We pakken nu liever daarom eerst maar even een weekje vakantie in maart.

@ Danielle, voor jou komt het nu ook erg dichtbij.

@Esly, succes met wachten.

Geplaatst

Chrish,

Goed plan zeg!!

Ik denk dat dit geen verkeerde keuze is....even weg van alles en

lekker genieten van elkaar.

En net zoals jij het zelf beschrijft,de cryo is er al en loopt gelukkig niet

weg en als het dan iets later wordt met tp dan ben je hopelijk weer

in topconditie met een hopelijk ontspannen gevoel.

Danielle,

Wat fijn dat de cyste weg is en dat jullie nu verder kunnen....

Veel succes!!

Esly,

Hoe gaat het met jou??

Hopelijk mag ik deze week weer bellen voor de 1e echo voor onze laatste

cryo poging.

Als het goed is dan wordt ik ongesteld deze week, dus.......

Weten we eindelijk eind febr waar we aan toe zijn!!

Liefs en geniet nog van het weekend!

Hermien

Geplaatst

Chrish, wat mooi dat de waardes al beter zijn! En voor dat je het weet is het alweer februari! Spannend weer!!

Hermien, wat fijn dat je zo regelmatig ongesteld bent! Kun je mooi weer verder!! Voelt dit niet dubbel zo spannend??

Hier gaat het goed met stimuleren, we zitten nu alweer op dag 4 en ik voel het alweer aardig, ik hoop zo dat het niet weer uitdraait op overstimulatie, ben daar wel erg bang voor! Ook omdat ik het nu alweer zo goed voel.. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het overstimulatie is, maar toch..

Gister had ik opeens bruin bloed in mijn broekje.. (sorry beetje vies) net alsof je de laatste dag van je ongesteldheid hebt.. Ik had dit de vorige keer niet, weet iemand wat dit is???? Of moet ik even het ziekenhuis bellen..

Liefs Danielle..

Geplaatst

Hé hallo dames!

Hier zit de eerste ww erop!! De week is best snel gegaan, maar ja...de eerste week vind ik ook niet zo erg. Wat nu gaat komen vind ik veel spannender!! Pff....De vorige keer was ik ontzettend moe, had verschrikkelijke zere borsten en kon de hele dag door wel eten....maar ja...wanneer voelde ik dat ook alweer?! Ik weet het echt niet meer! Volgens mij was dat later..rond week 8 ofzo. Wel weet ik zeker dat ik toen rond wd 6 een innestelingsbloeding heb gehad en die heb ik nu niet gehad...maar ja óók dat hoeft niets te zeggen!!! Ik weet wel dat ik nu niets voel, behalve af en toe een beetje kramperig gevoel in mn buik alsof ik ongesteld moet worden. Ik hoop zo dat t wegblijft....Maar ja, meer dan "rustig afwachten" gaat nu even niet!

@Hermien, wat fijn dat je deze week alweer kan bellen meid! Ik duim voor je en hoop dat je galstenen definitief het hazepad gekozen hebben!

@Chris; wat een lekker vooruitzicht om er lekker tussenuit te gaan. Misschien geeft het je wat meer rust en kan je hopenlijk in april meer ontspannen een poging gaan wagen!

@Danielle; geen idee wat het bruine bloed geweest kan zijn. Als je het niet vertrouwt zou ik als ik jou was het ziekenhuis bellen. Ik weet zeker dat ze dat niet erg vinden.

Nou dames, ik ga maar weer verder met wachten en wachten en wachten en..............Ik hoop gauw goed nieuws te hebben!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hoi Esly,

Sterkte met de 2e wachtweek, maar de 1e zit er al op !!

liefs, Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden