Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hilde, ik snap dat je afstand neemt. Heel veel sterkte met alles. Bedankt voor het meekletsen hier! Veel geluk en gezondheid voor de toekomst!

Geplaatst

@Sas27, vandaag ging het goed bij de kinderarts. Zijn hart en longen zijn in orde. De arts wees op ALTE (Apparent Lifethreatening Event, zie verder google). Een precieze oorzaak kon ze niet geven. Het kan van iets onschuldigs tot iets ernstigs zijn. En aangezien dit beperkt is gebleven tot vorige week maandag, is de verwachting dat het niets enrstigs is. Het kan zijn dat hij wat brandend maagzuur had bij het voeden, vermoeidheid. Ik ga het voorlopig rustig aan doen en geen twee uitjes meer in het weekend. Ik denk dat het te druk voor hem was.

@Hilde, ik snap dat je afstand neemt van het forum. Het ga je goed en ik hoop dat je veel geluk en gezondheid krijgt, samen met je gezin.

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor jullie berichtjes met felicitaties!

Chrish, fijn dat Jasper t niet weer heeft gehad! Hopelijk was t n eenmalig iets!

sas, t schiet echt op voor je! Succes gewenst!

Kat, al bijna de 20-wk echo. Spannend! Willen jullie dan weten wat t geslacht is?

Hilde, begrijpelijk dat je afstand wilt nemen.

al ben ik n beetje bang dat t ook door mijn berichtje komt..

Ik had t voor jullie (maar ook voor vele andere dames) ook zo graag anders gezien!

het beste gewenst voor jullie toekomst met z'n drietjes.

Mare, hoe gaat t met jou?

Liefs naomi

Geplaatst

@ hilde begrijpelijk dat je afstand neemt, ik wens je alle het geluk toe en geniet samen met je gezin!

@ chris fijn dat het goed gegaan is bij de arts, en zijn zijn hartje en longen goed!! ze zijn al weer 4 maand zie ik pff gaat dat snel of niet??

@kat spannend de 20 weken echo, willen jullie weten wat het word?? heb je de echo bij echo enzo?

Geplaatst

Ja, bij Echo en zo. Heb je daar ervaring mee?

Ik zou graag willen weten wat het wordt, maar KatMan niet. En zo lang we het niet eens zijn, weten we het dus niet. Ik ga niet iets op de spits drijven ten koste van alles. Ik hoop dat hij nog bijdraait, maar mocht dat gebeuren, dan zullen we het nog voor onszelf houden.

Geplaatst

Het voor je zelf houden is net zo leuk toch :-)

Ja k ben ook bij echo en zo geweest, werden goed geholpen vriendelijk mensen en goede uitleg!

Geplaatst

Chris, ik las net in een ander topic dat jasper in het ziekenhuis ligt. Bah, wat moet dit zwaar voor jullie zijn! Hopelijk vinden ze snel wat het is en hopelijk is het goed te behandelen. Spannend! Sterkte! ik denk aan jullie!

Geplaatst

Mare, dank je wel voor je lieve woorden. Ik ben door een hel gegaan en daar ben ik nog steeds. Ik hoop dat ze vandaag wat vinden en dat het goed te behandelen is. Mijn man is nu naar het ziekenhuis. Straks haalt hij Lisanne en mij op. Lisanne heeft net haar flesje gehad en slaapt nu nog. Ik moet doorgaan voor haar, maar het is zo moeilijk.

Geplaatst

Chris, even een dikke knuffel voor jullie!!

:hugg:

kat, ik pb je vanmiddag even.

naomi, Hier gaat het wel aardig. Heb mezelf weer redelijk bij elkaar geveegd.

Sas, lig je al te puffen?

Geplaatst

Chris, jeetje wat moeilijk zeg! hopelijk vinden de artsen gauw een oorzaak, maar tevens ook een oplossing!

Ik wens jullie heel veel kracht toe!

dikke knuffel

Geplaatst

Chris, Hoe gaat het nu? Is er al meer duidelijk? Misschien heb je niet de tijd en/of de puf om hier te reageren, ook begrijpelijk. Sterkte in ieder geval!

Geplaatst

ow chris hoe gaat het nu met Jasper, is er al wat bekend??

Ik ben Vrijdag om 19:11 bevallen van een gezonde dochter Haar naam is N.ienke Sophie

was een lange en pittige bevalling..

Maar ben zo dankbaar en blij dat dit mooie wonder nu lekker bij ons hoort, we genieten er heerlijk van!

Meiden rustig aan

geniet van het weer

Geplaatst

Whoeiii, Sas! Gefeliciteeeerd!!! Alweer zo'n topprestatie!

Vanmorgen een superleuke mini-meeting met Mare gehad! Grappig: je ziet elkaar voor het eerst, maar toch ken en herken je al zo ontzettend veel van elkaar.

Heerlijk om zo mijn vakantie te beginnen!

(Ik hoop dat het met Jasper ook beter gaat...)

Geplaatst

Sas, van harte gefeliciteerd! Geniet van je dochter!

Met Jasper gaat het wel redelijk Hij had vanochtend een lichte aanval. Hij heeft het 24 uurs EEG achter de rug (vrijdag beeindigd) en we wachten nog op de uitslag. Woensdag begint het onderzoek naar het Ph gehalte in zijn maag. A.s. vrijdag een gesprek met de kinderarts en bespreking van alle uitslagen. Wel is het zo dat als uit het EEG iets schokkends blijkt, wij uiteraard eerder op de hoogte worden gesteld. Vandaag had hij wat moeite met drinken en zoals hij doet na de voeding (hoofd achterover trekken, holle rug maken) duidt er wel op dat hij opkomend maagzuur is. Ik hoop dat het de voeding is dat de alte veroorzaakt. Dat is namelijk goed te behandelen. Als dit het niet is en ook uit het EEG blijkt niets, dan is er nog geen diagnose. En een hoop onzekerheid.

Geplaatst

Jeetje Chris, dus voor nu nog geen duidelijkheid. Ik hoop dat de artsen er snel achter zullen komen wat er precies aan de hand is met Jasper

en vooral ook met een oplossing kunnen komen!

Sas, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Leuke naam! helaas een pittige bevalling, maar als je dan naar jullie wondertje kijkt, ben je t vast ook zo weer vergeten.

en was t in elk geval alle moeite waard! geniet!!

mare en kat, leuk, een mini-meeting!

liefs naomi.

Geplaatst

Sas, gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie namen! Geniet van al het moois!

Kat, inderdaad een geslaagde mini-meeting gisteren :), bijzonder, je ziet elkaar voor het eerst, maar je kent elkaar al! Voelt vertrouwd! Thanx!

Chris, slopend zeg dat jullie nog geen duidelijkheid hebben! Je geeft al aan dat je hoopt dat het de voeding is, omdat dat het best te beinvloeden is. Ik hoop met je mee!

Naomi, tijd om de handtekening aan te passen ;) ?

Geplaatst

Hoi iedereen,

Een tijdje niet online geweest, wel af en toe stiekem mee gelezen, maar eigenlijk niet meer gereageerd (schaam, schaam).

Wat is er een hoop gebeurd.

Mare, wat ontzettend jammer en dat is nog zacht uitgedrukt dat het wederom mislukt is. Jullie waren inderdaad zo dichtbij. Super dat je toch nog steeds op het forum te vinden bent :)

Chrish, jeetje, het verhaal van Jasper had ik even gemist. Wat verschrikkelijk die onzekerheid bij zo'n klein ventje. Ik hoop dat het inderdaad opkomend maagzuur is! Succes met alles!

Katalaya, jeetje alweer bijna 20 weken, wat gaat het snel!! Geniet lekker van je zwangerschap meis, het is jullie zo gegund!

Sas, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Super leuke naam, ik heb dat alles goed gaat met jou en de kleine, lekker genieten van de kraamdagen!!

Afgelopen maandag ben ik ook bevallen van een gezonde zoon Mitchell Andrew. Wauwww wat maakt dit ons leventje compleet zeg. Zo onwerkelijk allemaal. Het voelt alsof het altijd al zo geweest is en hij is pas 3 dagen jong. De bevalling ging super snel, mijn vruchtwater brak om 23.30 en om 05.17 uur had ik Mitchell in mijn armen. Zo dankbaar zijn wij voor alles wat mogelijk is in de mmm.. Na 4,5 jaar is het dan eindelijk gelukt!!

Voor alle meiden die nog ''bezig'' zijn, veel succes!! Het komt allemaal goed!!

Voor de zwangeren, geniet ervan, voordat je het weet heb je zo'n prachtig wondertje in je armen!

Veel liefs Danielle

Geplaatst

Hoi Danielle,

Wat leuk om weer wat van je te lezen. Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zoon!

Het lijkt me inderdaad bijzonder om op een moment als dat van jou terug te kijken op die hele mmm, en dan vooral dankbaar te mogen zijn dat het dan toch gelukt is.

Ik moet bekennen dat jij wat dat betreft ook een beetje een voorbeeld voor mij bent geweest: toen we elkaar toevallig in het ziekenhuis tegenkwamen, ik met het verdrietige nieuws van geen hartje, en jij goed nieuws... Op de een of andere manier hoopte ik dat ik ook jou een keer achterna zou mogen gaan. En hopelijk gaat dat nog lukken ook. En op mijn beurt hoop ik weer andere meiden van hier 'mee te slepen'. En zo blijven we het stokje doorgeven.

Hier zit ik toch nog wel tegen de 20 weken echo aan te hikken. Alweer merk ik dat ik toch wat getekend ben door die hele mmm. Moeilijk om voor te stellen dat alles goed zou kunnen gaan. En na een verhaal als bijvoorbeeld dat van Esly zijn we denk ik allemaal een stukje van onze naiviteit kwijt geraakt.

Woensdag is het zo ver. Als we dat achter de rug hebben, wil ik echt beginnen met dingetjes kopen. Op de een of andere manier kan ik me er nu nog niet toe zetten, hoewel het mij hartstikke leuk lijkt juist.

Geplaatst

Daniele, gefeliciteerd met jullie zoon! Vlotte bevalling zeg! Geniet van al het moois!

Chris, hoe is het met je en met kleine Jasper? Is er al meer duidelijk?

Kat, inderdaad nog een paar dagen en dan al de 20 weken echo, logisch dat je dat spannend vindt. Ja, we zijn denk ik allemaal in meer of mindere mate wel getekend door de hele mmm en de naiviteit (en het vertrouwen) verloren. Ik hoop dat je woensdag prachtig nieuws krijgt en helemaal los kan gaan op al het 'babyspul'. Ik duim voor jullie!

Zouden jullie eigenlijk willen weten of het een jongentje of een meisje wordt?

Ik klamp me trouwens graag aan het 'doorgeefstokje' vast ;)!

Danielle, ik kan inderdaad geen afstand van het forum nemen, te verslavend, ha,ha... nee, ik merk dat ik langzaam aan het verwerken ben wat er de afgelopen weken allemaal gebeurd is. Het stukje 'miskraam' begint langzaam een plek te krijgen, al zal het vast regelmatig weer hevig boven komen drijven (zeker komend half jaar met al die 'data' in mijn hoofd en de confrontaties met mensen waar ik ongeveer gelijk mee liep). Het uitbehandeld zijn en definitief geen kindje krijgen wil nog totaal niet landen. Ik merk dat ik veel hoop uit 'het zwanger geweest zijn' haal en me niet kan voorstellen dat we nu zullen stoppen. We waren zo dichtbij.... ik ben op dit moment me aan het inlezen op Gent, kijken wat ze daar kunnen bieden. Maar voordat we daar beslissingen over nemen eerst lekker met vakantie en in augustus een eindgesprek in Zwolle. Daarna maar eens verder kijken. Voor mijn gevoel ben ik nog niet 'uitbehandeld' en blijf ik nog lekker even meelezen en meeschrijven.

Daarnaast vind ik het ook gewoon heel leuk en fijn om te lezen hoe het met jullie gaat en haal ik daar hoop/kracht/begrip uit.

Geplaatst

Jongen/meisje... ik wil het wel graag weten, maar KatMan niet. Dit 'probleem' signaleerden we al voordat we de mmm in gingen, haha. Maar toen was het nog niet relevant, 'eerst maar eens zien of we ooit...'.

En nu. Tja. Ik wil het heel graag weten, maar ik wil het SAMEN weten. Anders hoeft het voor mij niet zo.

Tegelijkertijd begrijpt KatMan mijn redenen om het te willen weten steeds beter. (Praktisch, maar vooral emotioneel vind ik het vermoeiend om op twee sporen te moeten blijven zitten. Ons hele verleden was emotioneel al vermoeiend genoeg...)

Dus nu hebben we afgesproken dat KatMan bij zichzelf te rade gaat, en zodra hij zelf 'om' is, het mij laat weten. Reken maar dat we dan binnen no-time bij een pretecho-bureau zitten, haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden