Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Deze kleren rekken nog wel een beetje mee, maar ik ben niet van plan om de rest van mijn zwangerschap in een fitnessbroek door te brengen. Maar hij zit zo lekker...

De gekregen positiekleding is nog nét iets te vroeg. Doordat die tweedehands is, is het buik-gedeelte bij sommige broeken al flink uitgerekt.

Zolang ik mijn eigen 'pré-dieet-spijkerbroeken' nog pas, draag ik die. Dan kan ik daarna naadloos over op de positiekleding.

Hier beginnen we ook al echt uit te kijken naar de echo van vrijdag.

Morgen 12 weken, voor ons psychologisch toch wel een belangrijke grens, zeker na die missed abortion.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor de Angelsounds-ervarenen onder ons: hoe klinken bewegingen?

Ik heb dus al een tijdje het vermoeden dat ik MiniMii voel bewegen. Die kleine kriebjes waar ik het eerder over had, worden regelmatiger en sterker. Eerst was het hooguit een keer per zoveel dagen heel licht, nu voel ik het dagelijks, en steeds overtuigender.

Als ik niet in de mmm gezeten had, zou ik deze kriebjes niet meteen als bewegingen hebben opgemerkt, maar omdat ik weet hoe het voelt als de binnenkant van mijn bm aangeraakt wordt (zoals bij inseminaties en terugplaatsingen wat met een flexibel slangetje gebeurt) heb ik dus al een tijdje het vermoeden dat het MiniMii wel eens zou kunnen zijn.

Ik kwam er vandaag achter dat MiniMii van links naar rechts gezwommen was. Tijdens het luisteren had ik de Angelsounds perfect stil, maar hoorde een soort 'bloeb-bloeb'- geluid. (Ik probeer nu op het internet een geluidsfragment te vinden met wat ik bedoel.) En tegelijkertijd voelde ik die kriebels weer!

Zou het? Zou dit de bevestiging zijn dat ik MiniMii inderdaad voel bewegen?

*Edit: ik lees op het i-net de beschrijving 'alsof je met een golfplaat staat te wapperen'. Dat geluid is het precies!!

Geplaatst

Hilde, gefeliciteerd! Super!

Katalaya, bijzonder dat je je kindje nu al kan voelen.

Hier gaat het goed. De ingreep van 30 mei is niet doorgegaan, want de gyn die hem zou doen, was ziek. Er was geen vervanger. Nieuwe afspraak 15 juni en dan hoop ik alles af te kunnen sluiten.

Ik vind het fijn om te lezen dat bijna alle meiden die ik van dit topic ken, nu zwanger zijn of al een kindje hebben gekregen.

Ik weet niet of ik straks nog veel kom op dit topic, omdat ik voorlopig niet opnieuw zwanger wil worden. Mijn kinderwens is eigenlijk al helemaal vervuld, zoals ik er nu tegenaan kijk. We hebben nog wel cryo's. Als we een derde kindje zouden willen, dan moet die uit een van deze cryo's komen. Spuiten wil ik niet meer. Op dit moment ben ik zo dankbaar en blij met Lisanne en Jasper. Voorlopig heb ik mijn handen vol.

Geplaatst

Hoi hoi heb eerst heeeeel veel gelezen hiero..... Voor de zwangeren: van harte :-)) de wachtende suc6. Ik heb net vorige week mijn terugplaatsing gehad in Zwolle . Erg spannend dus ;-) 15 juni zou ik mogen testen. Hoorde ook dat je kunt testen na 10 dgn ! Kweenie of ik dat doe ff aankijken .... Geduld is niet mijn sterkste kant ben ik bang!

Geplaatst

Hey Chris,

Wat vervelend dat je nu toch weer even moet wachten... Kan me voorstellen dat je je oplaadt voor zoiets omdat dat nou niet gelijk het leukste is... en dat het dan zo tegenvalt als je nog een keer moet.... Succes over een kleine 2 weken! En dat het dan maar afgerond mag zijn!

Miems, welkom! Succes, wachtweken zijn niet leuk!

En eh, ik heb vandaag weer zwanger getest. Het streepje kwam feller en sneller... Dat was erg fijn om te zien. Heb me weer opgegeven voor moeders voor moeders. En natuurlijk het ziekenhuis gebeld. De 25e mogen we gaan kijken hoe het er voor staat en of er 1 of 2 embryo's zijn blijven zitten.... Een kleine 3 weken, moet te doen zijn!

Mare en Katalaya, jullie zijn er bijna weer.... Jullie mogen bijna weer kijken!!!

Groetjes..... Hilde

Geplaatst

Hilde, wat heerlijk dat het nu eindelijk 'gewoon goed' gaat! Dit houden we vast.

Wij verheugen ons enorm op vrijdag. Ben zooo benieuwd. Elke dag koekkel ik op mijn termijn, en bestudeer de mooiste echo's en filmpjes, haha.

En om de paar dagen luister ik even naar het hartje, en op die manier ben ik nu echt een stuk rustiger. Ik weet dat MiniMii het op ruim 12 weken nog doet!

Wat dat betreft gaan we vol vertrouwen de echo tegemoed.

Geplaatst

Miems welkom !en sterkte met de wachtweken, Heb je ivf gedaan, of iets anders?

@hilde fijn weer een positieve test!! de 25 dus de echo, spannend jo! hopelijk vliegen de weken voorbij ;-)

@chris geniet maar lekker van je kindjes!!

@mare spannend vrijdag komt nu dicht bij he, hoe voel je je?

@kat fijn dat je toch elke keer het hartje even kan horen, erg geruststellend lijkt mij. vrijdag de laatste keer denk ik he in het zkh? je zou zien op de echo dat beebje al lekker gegroeid is erg leuk om te zien !!

Geplaatst

Ja? Zou het vrijdag de laatste keer bij de fertiliteit zijn?

Jeetje, best wel dubbel, eigenlijk... Hoe deden jullie dat, hadden jullie niet sterk de neiging om een bloemetje of doos chocolade te brengen of zo?

Geplaatst

Sas, al weer een paar werkdagen achter de rug ;), uurtjes al aan het aftellen?

Katalaya, als er verder geen bijzonderheden zijn, is het inderdaad vrijdag de laatste keer. En hoe je dat afscheid dan gaat 'vieren'... gewoon op de manier die jij het plezierigst vindt?

En moet eerlijk bekennen dat ik ze gewoon hartelijk bedankt heb... Tja, effe heel plat, hoe gelukkig ik ook ben met de zwangerschap en met wat ze bij ons tot 2 keer toe bereikt hebben: ze doen gewoon hun werk en krijgen daar voor betaald. Hmmm, dit klinkt trouwens wel heel zakelijk hè? Ik heb ze na de geboorte wel een geboortekaartje gestuurd. Ik weet nog dat we destijds voor de 2e echo Kuchenbecker hadden, en dat die man ook zo intens leek te genieten van de echo van onze ieniemienie-Thirse destijds. Ik denk dat dat voor hun ook kadootjes zijn. Maar goed... je moet natuurlijk doen wat je zelf graag wilt. Toen wij het laatste gesprek hadden bij dr. Cohlen over de uitslag van het bloed n.a.v. de gevreesde overgang, lag daar een prachtig boeket met mooie lange rode rozen. Die had hij gekregen van een dankbare patiënt, zei hij.

Geplaatst

Mja, dat had ik me ook al zitten bedenken: Voor mij zijn ze allemaal - uiteraard - goud waard.

Maar even heel realistisch: zij doen hun werk, wij zijn de 'klant'. Zij hebben een grotere rol in ons leven dan andersom. (Bijna iedereen daar heeft mij van binnen en van buiten gezien, haha!)

Helaas weet ik niet hoe die vrouw heet die mij zwanger heeft gemaakt...

Ik denk dat t.z.t. een geboortekaartje met persoonlijke boodschap wel net zo leuk is.

Geplaatst

hihi, en is degene die de embryo naar binnen heeft gebracht degene die je zwanger heeft gemaakt of de laborant(e) die de zaadcel bij die eicel heeft ingebracht, waaruit dat mooie embryo is ontstaan?

Het verhaal van het kip en het ei.. of eh, de spermacel en het ei....?

Geplaatst

Wij hebben IVF gedaan, dus KatMans 'quackje' (klinkt minder vies, toch?) heeft zelf zijn weg mogen vinden.

Voor mijn gevoel heeft die vrouw die de tp deed mij zwanger gemaakt. De vorige keer was het dr. Cohlen.

De pest is, dat als mij een tikje hormonaliteit verweten word, ik niet tegen KatMan kan zeggen dat het zíjn schuld is... Grr. Maar ik zeg dan wel altijd 'je stond erbij en keek erna!'

Geplaatst

Hahah, ow ja, sorry, daar had ik even niet aan gedacht.... Maar hoe zit dat dan met degene die de zaadcellen heeft opgewerkt (zoals ze dat dan altijd zo mooi zeggen) en ze heeft losgelaten op de eicellen?? Nee, geintje... Maar het is en blijft allemaal zo ontzettend bijzonder. Eigenlijk hebben de mensen op de fertiliteitsafdeling een bizarre baan.... Maar ik ben gelukkig met ze!

Geplaatst

kat het is idd de laatste keer op de afd als alles goed is, vreemd he?? ik moest wel wennen hoor toen ik naar de vk moest haha

ik heb ze niks gegeven, ja mijn over gebleven medicatie :-)

wij sturen wel een geboorte kaartje.

@hildever ja idd de dagen aan het aftellen nog 2,5 weken werken :-) nog 9 dagen werken haha schiet al op he

mooie ticket heb je aangemaakt! leuk om te zien he

voel je je goed?

Geplaatst

Hey sas....

Ja hoor, voel me goed. Af en toe eens een vlaagje misselijkheid... Loop wat vaker te gapen... En nu met dit ellendige weer krijg ik de neiging om lekker in mijn warme bedje te kruipen, maar ik heb zo om half 3 een afspraak...

Vandaag ook alvast contact gehad met de assistente van de verloskundige. Lekker vroeg he ;)? We hebben daar toch al een afspraak gepland voor de 29e. Ze wilde geloof ik nu ook al wel eerder een afspraak plannen. Maar ze zei meteen: we kunnen nu nog niets zien. Ik heb toen ook verteld dat we de 25e de eerste echo hebben in het ziekenhuis en dat we dan ook weten of het er 1 is of dat het er 2 zijn. Gelijk even gevraagd hoe dat ging. Als het een tweeling is ga je naar een gynaecoloog zei ze. Maar ze wilden dan nog wel een afspraak, omdat ze t.z.t. dan aan het kraambed komen. Bevalling wordt hoogst wrs. toch het ziekenhuis, i.v.m. de keizersnee destijds bij ons meissie.

Soms denk ik: ga ik niet te snel... straks gaat het nog mis.... Voorbeelden te over hier op het forums hier op het topics! Maar ja.. .aan de andere kant wil ik er ook op vertrouwen. Als het anders loopt, gaan we iedereen wel weer afbellen...

Groetjessss

Geplaatst

Hilde, toen bij MvM langskwam, hebben ze opnieuw de test gedaan. De instructrice vond de streepjes toen al zo duidelijk, terwijl de zwangerschap zo pril was. (ze kwam 6 dagen na mijn officiele testdatum na de tp). Het werd een tweeling bij mij. En ik was vooral zo erg moe. Verder niet extra misselijk of zo. Ik ben helemaal niet misselijk geweest. Het zou toch wat zijn als jij ook een tweeling zou krijgen.

Ik heb een geboortekaartje naar de fertiliteitskliniek gestuurd en we hebben een felicitatiekaartje teruggekregen. Tijdens mijn controles bij de gyn ben ik dhr. Kuchenbecker ook een aantal keer tegengekomen. Hij werkt dus niet alleen bij de fertiliteitsafdeling. Hij heeft met eigen ogen kunnen zien dat het goed met mij is gegaan.

Geplaatst

Hilde, ik kan je ook alleen maar adviseren om er 'vol in te duiken'.

Zelfs toen met mijn MA was ik achteraf dankbaar dat ik van elk moment genoten heb. En ook dit keer krijgt niemand mij van die roze wolk af!

*straaaaal*

@Miems: spannend! Wanneer ga je starten? Welk protocol? Zie je er tegenop of kijk je ernaar uit?

Geplaatst

@katalya ik zit er al middenin. Heb alles al gehad: paar weken de de pil. Spuiten, punctie, tp en nu de balletjes. Zit in de wachtweken. Vind het bijna het lastigste van alles pffff. Slopend is het..... :-) maar ti's voor een goed doel, fingers crossed . Knuf

Geplaatst

Miems, de wachtweken heb ik idd ook als het zwaarst ervaren. Wanneer mag je testen?

Hilde, super dat het allemaal goed gaat en je er zo positief in staat!

Kat, vanmiddag ook voor jou de echo! Geniet er van, hopelijk krijgen jullie ook dit keer weer een prachtige echo! Toch wel raar (en fijn) om afscheid van een hele vertrouwde afdeling te gaan nemen.

Sas, nog ff volhouden!

Ben inmiddels al een paar uur wakker, toch wel erg gespannen voor de echo van vanmiddag....het voelt allemaal wel goed, maar het vertrouwen in mijn lijf moet (na de afgelopen jaren) nog groeien...hilde, ben dus ook iets voorzichtiger dan jij bent...al zit ik stiekem echt al wel op een roze wolk!

Dames, ik laat vanavond weer van mij horen! *zo eerst maar weer een crackertje naar binnen knagen*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden