Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esly, heel veel sterkte de komende twee weken!!! Knuffel!!!

Hier gaat het goed. L.isanne en J.asper zijn alweer een jaar geworden. Afgelopen vrijdag zijn we met J.asper voor de nacontrole naar de neurochirurg geweest en hij was tevreden over de genezing van de wond en dat J.asper aanvalsvrij is sinds de operatie. De afbouw van de medicatie is nog niet begonnen, dus het wordt nog wel weer spannend. Blijft het dan ook goed gaan? J.asper krijgt in principe geen mri meer; dat is te belastend voor hem i.v.m. narcorse. Tenzij er weer iets zou voorvallen dat maakt dat een mri gemaakt moet worden. Het was een goedaardige tumor en de neurochirurg verwacht niet dat deze weer opnieuw gaat groeien. Deze tumor was een bouwfout die epilepsie veroorzaakte en het was geen tumor met kankercellen. Ik zie het maar zo, J.asper is in Zwolle in elkaar gezet, maar hij moest in het UMCU gerepareerd worden.

De kans is verder heel groot dat mijn man en ik niet voor een derde kindje gaan. We hebben al zoveel geluk (gehad) met deze twee. Ik blijf overigens wel smelten als ik weer een pasgeboren baby zie. Maar als ik bedenk hoe de weg er naar toe is geweest, de onzekerheid die ik vaak voelde tijdens mijn zwangerschap en de epilepsie van J.asper, dan tel ik mijn zegeningen nu. Ik blijf het hier wel volgen, want ik ben erg benieuwd naar een aantal van jullie hier van wie ik graag zou zien dat de kinderwens wordt vervuld.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden!

Hier gaat het redelijk maar wel stuiter ik alle kanten op! Het ene moment voel ik vanalles, het volgende moment juist weer niks! Echt killing dit, maar daar weten jullie ook alles van! Gelukkig is het morgen al woensdag, aan de andere kant komt daarmee ook vrijdag erg dichtbij!:-( Moeilijk!

Afgelopen maandag heb ik nog met DD gebeld maar helaas hebben we geen cryo's! Deze ieniemienie in m'n buik móet het dus gaan doen! Het is erop of eronder....killing!! :-(

@Peultje; ik heb in Zwolle altijd Deca met Gonal-f gehad. Ik zit nu in DD en daar heb ik Suprefact en Menopur gehad.

@Sas; hoe was je intake??? Echt wel spannend zeg! Ben stiekem best een beetje jaloers op je! Mis iedereen best wel in Zwolle!

@Chris; Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van L.isanne en J.asper! En wat fijn dat J.asper zo goedgaat en mooi gezegd dat hij in Zwolle in elkaar is gezet en in Groningen is gerepareerd! Hopelijk geen voorvallen meer en dus geen mri voor je mannetje! Ik snap dat je je zegeningen telt meid!

@Naomi; dank je wel meid, lief van je! Hopelijk kan je me snel weer vermaken met n potje wordfeud;)

Geplaatst

Esly, die wachtweken zijn inderdaad killing... wanneer zou je kunnen en willen testen? Deze weken en zeker vrijdag zullen erg moeilijk voor jullie zijn, dikke knuffel. En een lijf vol spanning en hormonen maakt het misschien nog extra moeilijk... Vind het zo knap dat jullie je er zo dapper doorheen slaan!

Geen cryo's, dat is balen. Dit moet 'm dus gewoon worden! Ik blijf ontzettend voor je duimen!

Sas, hoe was de intake? Super dat jullie gewoon al weer voor een tweede gaan! Mis net als Esly de zwolse afdeling ook best wel. Voelt na zoveel bezoeken wel als 'eigen'...

Chris, de tweeling al weer 1 jaar. Gefeliciteerd! Fijn dat het zo goed gaat met Jasper! Gezellig dat je hier nog wel blijft meeschrijven en meelezen.

Hier gaat het wel aardig goed. Vind veel afleiding in mijn werk en andere dingen, fijn! En een lekker zonnetje zoals vandaag doet bij mij ook altijd wonderen. Laat maar komen die lente!

Geplaatst

esly wannneer mag je testen?? spannend zeg!

@chris wat een goed nieuws dat het met j.asper weer goed gaat lekker genieten samen. enne nog gefeliciteerd met ze! 1 jaar leuk!!! gaat snel he

@mare fijn te lezen dat je afleiding hebt! ben het met je eens de lente mag komen! doet iedereen goed

intake gehad voelde idd vertrouwd weer haha volgende maand een cryo tp als het goed gaat

als deze mislukt, dan een gesprek met verpleegkundige voor een nieuwe ivf poging

spannend weer, maar heb er zin in

fijn weekend allemaal

Geplaatst

Esly, zijn jullie gisteren een beetje door gekomen? Heftig hoor.... Mag je dit weekend testen? Super spannend!!

Sas, fijn dat jullie direct mogen starten met de cryo!

Geplaatst

Oh, f*ck zeg! Esly ik las net jouw berichtje op het wachtbankje. Had het zo verschrikkelijk anders gehoopt voor jullie... Weet niet de juiste woorden te vinden. Laat de tranen maar gaan.... Dikke knuffel!!

Geplaatst

Hoi dames,

Hier ff een korte update, ik tik vanaf mn mobiel en.dat gaat n btje rottig!

Vrijdag zijn we aardig doorgekomen. s Ochtends zijn we samen naar t grafje geweest en hebben mooie bloemstuk gebracht en kaarsjes aangestoken. We zouden ergens gaan lunchen maar toen we weer in de auto stapten wilden we allebei t liefst naar huis. s Middags en s avonds bezoek gehad en dat was fijn!

Maar daarna (ik moest s nachts naar t toilet) ging t mis! Ik verloor bruine drap en schrok me lam! De volgende ochtend was het alleen maar erger en heb ik voor de vorm een test gedaan maar zoals verwacht was deze negatief.We waren ontzettend verdrietig, teleurgesteld en boos!! Dit was het dan....4,5 jaar knokken en nog met lege handen staan! Ik kon alleen maar huilen! s Middags hield t vloeien op en kregen we weer een heel klein beetje hoop. Maar vanochtend weer volop bruine smurtie en we geloven er niet meer in! Onze droom blijft een droom....ik ben er zo verdrietig om! Helder denken gaat nu even niet, eerst maar eens uithuilen en dan bedenken hoe we verder gaan!

Voor jullie heel veel succes gewenst en als t lukt blijf ik wel meeschrijven!

Liefs Esly

Geplaatst

Och lieve Esly, vanaf de zijlijn heb ik je gevolgd en zo intens gehoopt... Wat een immens verdriet voor jullie. Ik zit hier in de avondstond met tranen in m'n ogen en kippenvel op m'n rug. Hoeveel kan een mens hebben?! Ik vind het zo oneerlijk... Lieverd, een hele dikke knuffel voor jullie samen. Nu nog op Curaçao, als we thuis zijn mail ik je.

dikke kus

Geplaatst

Esly, wat ... had het zo graag anders gezien voor jullie. En afgelopen vrijdag was het al zo'n zware voor jullie. Liefs Quin

Geplaatst

Dank jullie wel lieve meiden voor jullie medeleven! Hier gaat het inmiddels redelijk maar de tranen zitten hoog! Vanochtend mocht ik van DD testen en heb dat toch nog maar een keer gedaan maar ook die was negatief!:-( Nou is m'n ongi nogsteeds niet doorgebroken, het blijft bij vieze bruine smurrie en het toiletpapier is vrijwel telkens schoon. Heel af en toe (en dat mn smorgens) zit er nog wat aan. Het kan natuurlijk dat de bollen het tegenhouden maar als ik ga terugrekenen naar wanneer we ons traject in NL gedaan zouden hebben dan zou a.s. vrijdag past testdag zijn! We zijn de moed zo goed als verloren maar hebben niets meer te verliezen, dus vrijdag nog maar een keer testen!

X Elsy!

• 1 maand later...
Geplaatst

Goedemorgen allemaal, de afgelopen tijd niet meer actief geweest op het forum, wel hier en daar wat gelezen....

Hoe is het met jullie?

Esly, ik stuur je zo even een pb.

Sas, ben jij inmiddels al gestart met de cryo poging?

En hoe is het met de rest??

Wij hebben een tijdje geleden een gesprek in Gent gehad. Cryo terugplaatsing gaat hetzelfde als in Zwolle, gewoon in eigen cyclus. Deze cyclus gaan ze nu volgen met echo's. Vind het nu echt superspannend worden.... echt onze laatste kans... heb nu al geen nagels meer over en het feest moet nog beginnen ;). In Gent gebruiken ze een andere invriestechniek, waardoor de kans op een goede ontdooiing 90%! is.

Geplaatst

mare 90% is veel! fijne idee

wanneer beginnen jullie?

spannend zeg!

Ik heb woensdag mijn eerste echo, ik ben benieuwd

Geplaatst

Het is zo'n lekker ding! Na een heftige start een lekker vrolijk mannetje wat al net zo'n dikkop wordt als z'n moeder.

Oordeel zelf:

[ATTACH=CONFIG]5213[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden