Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend Daniëlle en wat top de cryo,s!!

Ik moest ook 14 dagen erna testen, maar teste met 10 dagen al omdat ik bloedverlies had.

Eslief Spannend voel je je goed?

Moet je nu ook vaker naar het ziekenhuis ?

Hier gaat alles goed onze kleine man is vandaag alweer 5 wk het gaat zo snel!

Hij hoest nog wel maar het ergste is voorbij.

Onze dochter kust hem de heledag en knuffeld lekker

Haha

@mama hoe gaat het met jou? Hoe lang nu nog?

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ahh fijn dat het beter gaat met hem:) ik voel me nu wel goed.. veel hogere dosis als voorheen dus moest ff wennen.. ben echt ziek geweest de eerste dagen.. morgen een echo en bloedonderzoek en als het goed is dan rond donderdag stimuleren met een ander medicijn.. ik moet dan elke 2/3 dagen langskomen voor een echo en bloedonderzoek om goed in de gatenbte houden hoe mijn lichaam reageert op de medicijnen en indien het verkeerd gaat hier vroegtijdig bij te zijn.. ik vind het nu wel echt heel spannend worden:)

Geplaatst

Ah Sas, 5 weken alweer! Wat gaat het snel. Gelukkig gaat het wat beter met hem, het is zo sneu als die kleintjes ziek zijn. Je bent zo machteloos. Lekker genieten hoor met jullie viertjes!

Eslief, jeetje dat wordt zeker spannend! Hoe ging de echo vandaag? Hoelang denken ze dat je moet stimuleren met de medicijnen? Zijn het alleen pillen of ook spuiten?

Was je misselijk?

Wel intensief om de 2/3 dagen, woon je dichtbij Zwolle? Werkt je werk wel een beetje mee. Zo vragen vuur klaar hahaha

Geplaatst

Ik heb gelukkig de mazzel dat ik niet werk en in zwolle woon:) mijn man is eigen baas en tot nu toe is het altijd gelukt om mee te gaan.. dus dat scheelt wel dichtbij wonen. Het zijn alleen spuiten en de vieze bollen worden een aplicator die je maar 1x per dag hoeft in te brengen.. dat zou wel veel fijner zijn en vrouwvriendelijker voor de toekomst:) de medicijnen zijn een soort menopur alleen sterker.. als ik daar naar kijk stimuleer ik een dag of 10 dus dat hou ik maar aan.. ik begin met lage dosis om te kijken hoe ik erop reageer en is verhoogde kans op overstimulatie.. na 5 dagen evetueel verhoging als er niet genoeg groeit.. dus best wel spannend.. ik begon met een hogere dosis als normaal en dat hakte erin.. ben de eerste dagen best ziek geweest maar mijn lichaam is nu gewend:) de echo was goed en ik heb bloed gegegeven

. Morgen hoor ik of ik donderdag mag beginnen of nog een weekje doorspuit dat hangt van de waardes af.. tis spannend:)

Geplaatst

Ah dat scheelt zeker! Ook fijn dat hij mee kan! Wij wonen in Emmeloord, daar werkt mijn man ook en ik werk in Harderwijk, hij gaat dus zelden mee behalve als het echt noodzakelijk is (punctie en terugplaatsing).

Klinkt wel als veel zeg, maar dat komt denk ik doordat het ''nieuw'' is. Ik ben echt heel benieuwd of het aanslaat. Misschien ben jij wel de ivf/icsi behandeling van de toekomst met een prachtig wonder als uitkomst! Ik duim voor je.

Hoe waren je bloeduitslagen?

Geplaatst

Het is best wel intensief maar goed te doen omdat ik op 5min woon. Mijn bloed was goed jeeeej.. donderdag een echo.. weer bloedonderzoek en de nieuwe medicijnen.. spannend!!

Geplaatst

Super Eslief! Ik ben heeeeel benieuwd!

Hier gaat het iets minder, lig klaar wakker in bed van de pijn. Na dw punctie had ik al aardig wat last, dit was draaglijk en zakte na 5/6 dagen af. Ik ben afgelopen maandag weer begonnen met werken en dinsdag middag begon de pijn.. Mijn buik werd dikker (pas mijn broeken niet meer) en ik kreeg pijn in mijn buik, dus echt bovenin. Woensdag is standaard mijn vrije dag en altijd intensiever dan een werkdag. Beroerd geslapen en de pijn werd erger. Donderdag van mijn auto naar mijn werk gelopen en ik was kapot, toch maar het ziekenhuis gebeld. Ik moest gelijk komen, bloedprikken en een echo. Mijn eierstokken zijn 9cm en ik heb allemaal vocht rond mijn baarmoeder en aan de zijkanten. De bloedwaardes waren op het randje, "wil je blijven?" Nou nee liever niet, ik kom net uit mijn werk en had hier natuurlijk totaal niet op gerekend. Uiteindelijk mocht ik toch naar huis met een labformulier en een afspraak voor morgen/vandaag. Het wordt eigenlijk alleen maar erger, ik lig plat op mijn rug, kussen onder mijn benen (doordat ik ze niet kan strekken van de pijn) voor me uit te staren. Ik ben echt benieuwd straks, ik wist niet dat dit zoveel pijn zou doen. Ik houd jullie op de hoogte.

Gr.

Danielle

Geplaatst

Ach daantje wat vreselijk meid.. jeetje ik hoop dat het snel zakt en je blied vandaag wat beter is.. wat rot zeg zet hem op! Dit is echt niet leuk sterkte..

Dank je lisselotje:) hoe gaat het met jouw en de beeb?

Geplaatst

Met mij gaat het goed en de baby ook.. Die loopt 3 weken voor op groei.. Maar verder ziet alles er goed uit. Dus mooi zo doorgaan.,

Hopelijk voor jou volgende week goed nieuws..

Geplaatst

Danielle, 1 advies en neem die echt aan, heeeeeel veeeeeel drinken en zo rustig mogelijk doen! Niet werken en op de bank of op je bed blijven! Het kan voor je lichaam ook best gevaarlijk zijn en voor je eierstokken dus ook! Je hebt gewoon dus vette overstimulatie? Weeg je iedere dag en temparatuur je iedere dag .

Zodra je koorts krijgt of zwaarder word of een bolle buik krijgt direct t ziekenhuis bellen hoor!

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Hè bah Danielle! Ik hoop dat het snel afzakt!

Ik begin echt te denken dat jij heel veel informatie, die ze normaal zo netjes geven bij het Isala, niet hebt gehad.

Misschien één hoopvol puntje....bij een zwangerschap heb je een iets grotere kans op overstimulatie...

Geplaatst

Helaas meiden, ik lig in het ziekenhuis.. Mijn bloedwaardes waren vandaag veel slechter dan gister, vannacht was ook een hel. Wat een pijn brengt dat met zich mee zeg. Alle rust en het water wat ik heb genomen na de punctie heeft toen dus wel geholpen, een tweede vorm van overstimulatie is 10 tot 14 dagen na de punctie en heeft idd vaak te maken met een zwangerschap. We zijn zwanger :-) :-) :-) mijn hcg waarde was vanmiddag 91, dus dat is super. Tevens dus ook de reden van de overstimulatie. Ik lig aan een infuus met pijnstilling en absolute bedrust. Hopen dat ik snel opknap. Bedankt voor jullie lieve berichtjes!!

Geplaatst

Jeeeeeej goed nieuws en slecht nieuws.. heerlijk dat je zwanger bent.. en meis vervelend dat je nu in het ziekenhuis moet zijn..ik hoop dat je je snel beter voelt..

Geplaatst

Danielle, van harte gefeliciteerd!! SUper, maar minder dat je in het ziekenhuis ligt en veel pijn hebt. Doe rustig aan (je moet nu ook). Houd ons op de hoogte!!!

Eslief, spanend en fijn dat het tot nu toe goed gaat!

Hier ook alles goed. Alweer 34 weken, schiet al aardig op :).

Geplaatst

Pfffff dit wens je echt niemand toe!!!! Ik heb zoveel pijn, een bevalling is er niks bij.. ik ben nu sinds vorige week zo'n 10 kilo aangekomen en het lijkt maar niet op te houden. Ademen wordt steeds lastiger en ik eet bijna niks meer, mijn maag is helemaal naar boven gedrukt waardoor het lijkt alsof je een soort maagband hebt. Zelfs douchen wordt te veel, dramatisch! Postieve is wel dat mijn hcg is gestegen van 91 naar 307! Hier doe ik het allemaal voor, dank je wel voor jullie lieve berichtjes

Geplaatst

Jeetje Danielle, wat heftig! Ze kunnen dus verder niet zo veel actiefs doen om dat vocht weg te werken? Lig je eigenlijk in Zwolle of dichter bij huis ( ik meen me te herinneren dat je in Emmeloord woont?). Ik hoop dat het snel minder wordt!

Geplaatst

Bah danielle wat ontzettend naar en eng.. ik hoop echt dat je snel opknapt!! Je hebt het wel flink te pakken! Wel heel fijn dat je hcg moot stijgt

Geplaatst

och jeetje wat heftig, nog wel in het ziekenhuis dan

maar natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap, daar doe je het inderdaad voor

zet hem op

eslief hoe gaat het nu

mama spannend komt dicht bij nu he leuk leuk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden