Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik kom me ook aansluiten bij de groep van Zwolle, wij hebben eerst 2 icsi's in hengelo gehad:

Vanmorgen gesprek gehad, bij binnenkomst liet de gyn al doorschemeren dat we het eerst over onze vorige behandelingen gingen hebben. Dan nu het verhaal:

Hij had de brief van FKT bij zich liggen met de uitslagen en problemen die er bij ons zijn geweest tijdens ICSI1 en 2. Hij zegt, jullie hebben van de verzekering nog 1 kans, waarom niet nog een poging proberen, nou wij uitleggen dat het allemaal niet zo fijn loopt doordat ik zo heftig reageer en dat we bang zijn dat het de verkeerde kant opslaat, nou dat begreep hij natuurlijk volkomen. Hij stelde het volgende voor: Gonal F en setrotide/fostimon en ipv HSG voor de punctie, nu decapeptyl, zo voorkom je ohss. De embryo's worden, als ze goed zijn, ingevroren (dan zijn de eisen minder strak) en wordt, als alles dan goed gaat, een cryo later in mijn eigen cyclus terug geplaatst. Wij nog een aantal vragen gesteld en kwamen tot de conclusie dat we dit heel graag willen proberen, zou toch super zijn als het lukt en wij toch een kindje van ons samen kunnen krijgen.

Hij vertelde ook dat de wachtlijst voor KID minimaal 1 jaar is, als ik een bepaald virus niet in mijn bloed heb en anders duurt het minimaal 4 jaar, dit is heel lang, maar hij zei dat we ook donorzaad uit Denemarken kunnen bestellen en bij hun invriezen. Hij zet ons iig wel op de lijst voor KID, zodat we niet te lang hoeven te wachten, mocht het met ICSI3 niet goed gaan.

ICSI3 here we come, nooit gedacht dit te schrijven.

Nu wachten op de brief voor wanneer we ingepland zijn.

Geplaatst

Hey isala zwolle dames:

Ik heb even een vraag aan jullie,

Ik ben zelf onder behandeling in zwolle en heb net mijn 1ste terugplaatsing ivf gehad. Er waren 10 eitjes gevonden en 9 waren er bevrucht. 1tje is er teruggeplaats en nu heb ik net vandaag bericht gekregen dat alle andere 8 embryo's niet goed genoeg waren om ingevroren te worden, dus geen enkele cryo.

Dit viel mij erg tegen.

Heb hiervoor contact gehad met de arts en deze gaf aan dat er heel weinig aan cryo's werd gedaan bij hun. Nu was ik wel benieuwd of jullie wel eens cryo's hebben gehad.

Geplaatst

Wij hebbe alle tp in Zwolle gehad.

Bij onze 1e poging ( IVF) was er maar 1 bevrucht dus toen geen cryo

bij onze 2e poging (ICSI) zijn er 2 tp van matige kwaliteit de rest was dus te slecht.

bij 3e poging hadden we 3 goeie en daarvan is er 1 ingevroren.

De rest van de bevruchtingen werden niet beter daar hebben ze nog een dagje op gewacht dus we moesten het met 1 cryo doen.

Sterkte met alles.

Geplaatst

kan mij voorstellen dat je dat vind tegen vallen, verwacht je niet.

bij mijn waren er 4 bevrucht 1tp en 3 cryo,s

@icsimom spannend weer hoor! erg fijn dat jullie nog een poging gaan doen

@kat wat een lieve foto!

@mare we gaan idd gelijk op, succes vrijdag!

Geplaatst

Beste e82, volgens mij komt dat omdat zwolle een heel streng, maar goed cryo beleid/ voorwaarden heeft. Volgens mij zijn hun cijfers tav cryo's volgens mij ook zo goed.

Houdt niet weg dat het een vreselijke teleurstelling is als je geen cryo's hebt :'-(

Geplaatst

1e IVF: 15 follikels, 15 eicellen, 10 bevruchtingen, 1 verse tp, 2 cryo's - waarvan 1 goed ontdooid en tp. Niet zwanger.

2e IVF: 10 eicellen, 7 bevruchtingen, 1 verse tp (zwanger maar mk), 4 cryo's - waarvan 1 goed ontdooid en tp. Zwanger en gezonde zoon. Nog 3 cryo's over.

Geplaatst

ja zwolle heeft idd strenge regels, maar idd daar door ook de beste cijfers.

Mare hoe was de echo?

Ik moet woensdag weer terug voor de 2e echo

Geplaatst

Cryo's in zwolle....hebben er in totaal (in 6 pogingen) 6 gehad. Erg weinig dus. Zeker als je bedenkt dat we per poging ongeveer tussen de 10-15 embryo's zaten. Bij 4 pogingen geen cryo's, bij 1 poging 2 cryo's en bij 1 poging 4 cryo's. Van deze zes cryo's is er maar 1 goed ontdooid, dus wij hielden ons niet aan de gemiddelden...van de goed ontdooide cryo wel zwanger geweest (helaas miskraam). Zijn ondanks dat ik in zwolle niet blijvend zwanger geweest ben wel erg tevreden over de deskundigheid en begeleiding. Sas, morgen weer een echo. Follikel was nog maar 12 mm.

Geplaatst

controle was goed, zondag gaan ze de cryo ontdooien ik word in de middag gebeld

spannend

Jij vrijdag dus weer, kan nu ook niet meer lang duren toch?

moet jij ook iets van hormonen in nemen nu?

Geplaatst

Sas, spannend. Groei van de follikel schoot de afgelopen week niet echt op. Zit nu inmiddels wel op 16mm. Ik verwacht dat ik komend weekend de pregnyl mag zetten. Verder hoef ik gelukkig geen hormonen te gebruiken. Jij?

Geplaatst

dat is fijn zonder hormonen, succes vandaag hopelijk is het zo ver.

Ik doe mee met de studie en ben uitgeloot om het met hormonen te doen, ik slik nu 2x daags 2 pilletjes om het bm slijm dik te krijgen en vanaf vandaag weer utrogestan.

Nou ben benieuwd hoe je er voor staat vandaag.

Geplaatst

Sas, morgenavond mag de pregnyl er in! Morgen moet ik even terug bellen hoe de cryo procedure precies verder gaat. Veel succes zondag!

Geplaatst

Vanavond de pregnyl erin en zaterdag gaan ze onze cryo ontdooien en hopelijk ook terugplaatsen...spannend...brrr...

Geplaatst

Nee, volgende week zaterdag staat er een afspraak voor de terugplaatsing. Weet eigenlijk niet zeker of ze het vrijdag ontdooien if zaterdagochtend vroeg. We hebben dus nog een hele week om de spanning verder op te bouwen ;)

Geplaatst

o sorry verkeerd begrepen ;-)

Ik heb het telefoontje gehad 1 cel was stuk

de rest deelt goed. als alles goed blijft gaan morgen de tp.

Geplaatst

ja ging goed

gisteren was er 1 cel stuk, maar vanacht heeft hij zo goed door gedeeld dat daar niks meer van te zien was.

een topper volgens de arts (blastocyste)

over 2 weken testen.

spannend hoor!

Nu jij nog zaterdag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden