Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

vandaag de broef gekregen in juni beginnen met de pil, en dan zou de behandeling in juli.

toch sneller dan gedacht

Geplaatst

hey sas, wie weet zitten we dan wel een x samen in de wachtkamer hihi. wij zijn ook ingepland in juni/ juli. Hopelijk is mijn ongesteldheid eind deze maand begin juni en dan idd eerst weer 3wkn pil en dan weer gaan met die banaan.

Toch fijn dat je sneller weer ingepland bent dan dat je dacht!!

Geplaatst

e82 grappig dat we ongeveer gelijk starten, kunnen we elkaar op de hoogte houden ;-)

ik heb eerst over 3 weken weer een intake bij de verpleegkundinge, zo veel zou er niet veranderd zijn denk ik

Geplaatst

sas, dat is fijn... scheelt weer... Hoop niet dat de wachttijden erg lang zijn.

Ja grappig, zitten jullie misschien samen in de wachtkamer

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo,

Hoe gaat het met iedereen? Hoe ver zijn jullie?

wij mogen in juli aan de pil. 11 juli intake en 19 juli gesprek met verpleegkundige.... spannend.

fijn weekend

Geplaatst

spannend zeg schiet mooi op! heb je er zin in?

ik ben al begonnen met de pil. vandaag intake gehad met verpleegkundige

dinsdag beginnen met hormoon al

spannend weer hoor

Geplaatst

beetje raar, maar heb er onwijs veel zin in:)

Hoe werkt het precies? eerst 3 weken aan de pil en dan hormonen? hoe lang moet je hormonen spuiten of verschilt dat ?

Geplaatst

Ik heb goede ervaringen in zwolle tot nu toe!

@mama2009 hoelang je moet prikken is verschillend per persoon als het goed is krijg je een lijst waar precies alles op staat.

Succes meiden

Geplaatst

ja begrijp ik helemaal dat je er zin in hebt, is ook goed! werkt positief toch

Ja het verschid idd per persoon hoe lang je moet spuiten en hoeveel

je krijgt idd een schema mee bij je intake bij de verpleegkundige

• 3 weken later...
Geplaatst

Hey mare wat fijn om wat van je te lezen. Hoe gaat het met je?ik ben idd begonnen weer. morgen een echo Spannend want misschien kan de punctie niet door gaan, Ik heb plots 32 eitjes en dan zijn ze bang voor een overstimulatie .Afwachten dus...

Geplaatst

Wow sas, 32 follikels... Dat is veel! Kijk er mee uit, want overstimulatie is echt heel naar! Misschien weet je het nog, anderhalf jaar geleden lag ik met overstimulatie in het ziekenhuis. Ook bij mij hebben ze getwijfeld of de punctie door kon gaan en op basis van de bloedwaardes durfden ze het wel aan (meer dan 20 grote en heel veel kleine follikels). Bij de punctie 21 eicellen gevonden. De dag voor de tp werd ik zo ziek dat ik voor een week opgenomen ben. Op mijn dieptepunt hield ik 8 ltr vocht vast rond mijn buik, was heel naar en was er goed ziek van ... Helaas mocht er door de overstimulatie geen tp zijn en de embryo's waren niet goed genoeg om in te vriezen. Hoe meer eicellen hoe minder de kwaliteit werd ons verteld...kortom een hele poging voor niets... Nu is dit wel het meest nare scenario en hoop ik dat dit alles je bespaard blijft! Niet om je aan het schrikken te maken, maar wel om je te waarschuwen. In gent kreeg ik tijdens de laatste poging om deze reden geen pregnyl om de punctie te timen maar decapeptyl. Dit zou de kans op overstimulatie verkleinen.

Heel veel succes met de poging! Hopelijk kan je gewoon door gaan zonder ellende!

Geplaatst

Mare heftig zeg

bij mij hebben ze besloten om het aftebreken en nu ik jou verhaal lees ben ik wat opgelucht

Dank!!

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Sas, wat naar dat de poging afgebroken moet worden, maar wel het meest verstandig...weet je ook al wanneer jullie weer verder mogen?

Hier gaat het aardig goed, wel met vallen en opstaan.

Geplaatst

Moedig dat je zo nu en dan even komt lezen hier.

Fijn dat het aardig goed gaat, kan mij voorstellen dat het erg moeilijk voor jullie is.

doe je rustig aan!

Ik mag zodra ik ongesteld word weer met de pil starten.dus snel hopelijk

Geplaatst

@ Mare, ik heb precies hetzelfde ondergaan tijdens de 1e icsi. Wij gaan nu naar Zwolle en daar krijg ik ook deca ipv pregnyl en dan worden de emmys ingevroren en op een later tijdstip terug geplaatst.

@Sas: heel verstandig om het af te breken, het is een tegenvaller, maar ohss is zo pijnlijk, echt niet leuk.

Wij starten volgende week met icsi3, 2 wkn menopur en cetrotide, voor de punctie deca ipv pregnyl, de emmys worden ingevroren (als ze van goede kwaliteit zijn) en latere cyclus terug geplaatst

Geplaatst

hallo allemaal

Wat leuk om te zien dat de topic die ik jaren geleden heb geopend nog steeds actief is!

En zo ben ik ook weer terug om me weer in het traject te storten..Inmiddels is ons ICSI wondertje alweer 2,5 jaar en vinden we het tijd om weer te starten:)

we hebben nog 2 cryo's dus hopelijk willen die goed ontdooien en plakken.. 12 augustus mogen we voor gesprek komen en hopelijk mogen we dan weer starten.. ik heb nog nooit cryo's gehad dus weet niet precies hoe het werkt en moet dat uitzoeken!

ChrisH ik moet toch ff melden dat ik het geweldig vind om te lezen dat je 2 prachtige kindjes hebt gekregen!!!!! mijn geheugen is niet zo vers meer maar ik kan me je nog herinneren!

Geplaatst

Sas, wat naar dat het afgebroken is, maar wel verstandig dus. Fijn dat je weer zo snel kan starten.

Eslief wat grappig dat jij dit gestart bent en succes.

Wij mochten in juli aan de pil, maar ik word maar niet ongesteld... grrrr das echt #$%%$$... Heb ik echt nog nooit gehad. Ben niet regelmatig ,maar wel tussen de 28 en 30 dagen, zit nu op dag 41. Dus we wachten gewoon maar af, maar vind het echt balen, had 8 juli kunnen beginnen... maar ja.

Sterkte allemaal.

mare fijn dat je nog even meeleest! sterkte

• 2 weken later...
Geplaatst

Eslief, dat is lang geleden. Ik kom hier niet meer zo vaak. Vermoedelijk gaan mijn man en ik niet meer opnieuw proberen zwanger te worden. We hebben al zoveel geluk gehad met onze tweeling.

Mijn zoon is ook nog ziek geworden, epilepsie. Hij is nog voor zijn 1e jaar geopereerd. Er zat een goedaardige tumor die de aanvallen veroorzaakte. Hij is nu al ruim een half jaar aanvalsvrij. Eindelijk krijgen we wat meer rust en tijd om te genieten.

Verder zie ik nog wel regelmatig een van de fertiliteitsartsen. Haar kinderen zitten op hetzelfde kdv als mijn kinderen.

Succes met je poging om een tweede kindje te krijgen!

Geplaatst

Hey meiden,

Afgelopen zondag hebben we alweer de punctie gehad. Dit keer was hij erg pijnlijk, maar uitslag 14 eitjes joehoe.

Maandagmiddag gebeld door het lab. 8 rijpe eitjes en 7 bevrucht, donderdag krijgen we de uitslag of we cryo;s hebben. Door deze nieuwe methode met decapeptyl heb ik geen ohss gekregen, joepie!.

Ik heb 2 wkn menopur, gonalf en cetrotide gespoten. Omdat ik heel gevoelig ben

voor ohss, heb ik geen pregnyl/ovitrel, maar 2 priken decapeptyl gekregen. Zo is

de kans op ohss heel klein omdat decapeptyl geen hcg hormoon bevat wie de ohss

bij mij veroorzaakt. Het nadeel van decapeptyl is dat je baarmoederslijmvlies

sneller wordt afgebroken waardoor innesteling niet bevorderd wordt, ook is het

risico bij wel een tp en ik zwanger wordt, ik alsnog ohss krijg. Omdat we nu

geen verse tp krijgen , moeten onze emmy's ingevroren worden zodat we straks een

cryo tp krijgen.

Geplaatst

@mama2009 hoever ben je nu? irritant dat ze nu niet wilde doorbreken dat is altijd als je zit te wachten:)

@ChrisH Wat heftig wat je allemaal hebt meegemaakt met jasper! wel geweldig om te lezen dat jullie wens vervuld is alleen jammer dat jullie dan nog zoveel tegenslagen hebben gehad.. heftig allemaal! gaat het nu met beiden kindjes goed? wij hebben zelf ook veel tegenslagen gekent alleen iets minder heftig..Caithlyn heeft vaak in het ziekenhuis gelegen en heeft voor haar 2de jaar al haar neus,keelamandelen geknipt en voor de 3de keer buisjes gekregen.. Nog altijd heeft ze eetproblemen en is ze veel te klein en dun voor der leeftijd.. verder kwa ontwikkeling gaat ze heel goed.

@ICSImom Wouwww wat ontzettend fijn!!!! 6 mooie eskimootjes is heel netjes!! ik ken niet je hel;e verhaal precies maar zo te lezen heb je het pittig gehad.. ik ga je volgen en heeeeel hard duimen:)

Maandag mag ik naar de gyn.. weer helemaal spannend:) donderdag heb ik mijn eisprong en heel stiekem hoop ik dat ik maandag meteen groen licht krijg en ze de cryo's gaan ontdooien voor donderdag.. hopen mag natuurlijk;) ik weet niet in hoeverre ze wachtlijsten hanteren etc. en hoe snel dat normaal gaat. ik ben er wel weer klaar voor.. was ik eerst vooral onzeker en weer bang ist nu gewoon goed..

Geplaatst

gister bij de gyn geweest:) we hebben weer groen licht voor de cryo's:) over 2 weken word ik ongesteld en zullen we het traject weer ingaan:) hopelijk hebben we genoeg aan de skimootjes!

esther

Geplaatst

@Eslief, elk ziekenhuisbezoek met een jong kind is een bezoek teveel. Moeten jullie nog regelmatig met Caithlyn naar een kinderarts?

Spannend, dat het nu weer gaat beginnen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden