Jump to content

Heel nerveus voor de punctie dinsdag..

Recommended Posts

Posted

Hey meiden,

Ik moest even een nieuwe topic starten.. Ik ben zo nerveus voor de punctie dinsdag. Ik heb 12 grote follikels die mee gaan doen en dan zijn er nog wat kleinere die ze ook aan prikken. Ik krijg een morfinepompje (remifentanil) als pijnbestrijding.. Tuurlijk weet ik dat ik het gewoon over me heen moet laten komen, dat het maar heel kort is en dat het voor het goede doel is.. maar vandaag met de echo kreeg ik het al helemaal benauwd.

Ik hoopte dat jullie mij wat support konden geven.

Liefs Peggy

6xiui mislukt

1ste ivf

Posted

he peggy,

ik begrijp je nervositeit maar laat je niet gek maken door alle verhalen!

ik heb een spuit gekregen en na een uur de punctie. het deed niet echt zeer.

had 14follikels aangeprikt. het is zo voorbij. Het hele weekend wel plat gelegen uit voorzorg, drie liter water gedronken en af en toe een paramol.

Meid, ik wens je heel veel succes!!!!

Posted

He Peggy, spannend hoor! Ik heb die dag ook mijn punctie.

Deze keer zie ik er minder tegenop. Deels omdat wij beide keren niet zo heel veel follikels hebben. Maar ook omdat ik weet dat het de 1e keer meeviel! Je wordt echt platgespoten en bent dus zo groggy als wat. Het is echt een routine klus, vertrouw op de artsen!

Ik doe nu trouwens ook ontspanningsoefeningen erbij. Kan ik je aanraden! 2 (of 3,4) tellen door neus in, 1 tel inhouden, 4 (of 5,6) tellen door de mond uit en weer 1 tel rust en dan opnieuw. Ik probeer het 2x 10 minuten per dag te doen. Wil ik ook na de eventuele teruplaatsing doen! Word er heel rustig én blij van. Misschien ook wat voor jou?

Zet hem op meid, liefs -M

Posted

Een goede ademhaling heeft mij er ook doorheen gesleept, en dat met alleen een klein lullig zetpilletje (ik sta versteld van alle spuiten en pompjes! wat verschilt dat beleid per ziekenhuis). Dus zet 'm op! Wat Miki zegt, diep in door de neus, en uit door de mond! Echt waar, het is zo voorbij. De zenuwen zijn erger dan de punctie! Succes.

groeten, Nora.

Posted

Ik zag er toen ook als een berg tegen op hoor, de zenuwen waren maar moeilijk in bedwang te houden pffff, en natuurlijk valt het achteraf mee en ook klopten de wel bekende gerust stellingen wel maar tussen weten en voelen ligt een wereld van verschil. Gelukkig krijg je goede pijnstilling en uiteindelijk hoe erg je er ook tegen op ziet je moet toch wel en daarna ben je extra trots op jezelf omdat je het toch maar ''even'' gedaan hebt. Heel veel succes dinsdag en heus je kunt het!

Posted

hallo,

mijn eerste punctie liet ik gewoon over me heen komen. Je weet gewoon niet wat er komen gaat en dan is het zowiezo spannend. maar ik heb geen last gehad, k kreeg ook pijnstilling waar ik zowaar me 'dronken' voelde. het ging heel snel voorbij. me mannetje was er bij en dat voelde ook echt heel prettig!

en je bent in goede handen.

De 3de keer punctie moet ik wel zeggen dat ik het heb uitgeschreeuwd van de pijn maar uiteindelijk ben ik toch zwanger geworden. en daar gaat het uiteindelijk om.

en idd.. goed ademhalen, maar dat is echt wel moeilijk als je gespannen bent.

heel veel suc6 gewenst.

liefs

Desiree

Posted

Hoi Peggy,

Heel veel succes dinsdag; ik vond het zelf wel te doen (en ik kan me ook leukere dingen voorstellen :-)). Ik had 20 follikels die zijn allemaal aangeprikt. Al met al duurde het zo'n 20 minuten. Daarna lekker met een paar tijdschriften uitrusten.

Leuk is anders, maar het is te doen! Voor het goede doel!!

Heel veel succes, en laat ons even weten hoe het was...

Groet

Lisette

Posted

Ik heb niks mee gekregen van mijn punctie,mijn pijngrens is zo laag... ik heb de punctie ondernarcose ( sedatie) gedaan... Je bent er dus wel bij maar je zit echt in een roest, ik heb echt niks gevoeld... wij hadden een stuk of 26 eitjes als ik me niet vergis ook een hoop dus....

Posted

Hoi Peggy,

Heel veel succes dinsdag ik hoop dat het allemaal mee zal vallen!

Zelf moet ik nog beginnen met het hele traject dus weet zelf niet zo goed hoe het is maar leef met je mee!

Laat je even weten hoe het is gegaan?

Posted

Alvast bedankt voor jullie lieve berichtjes. En ik hou jullie uiteraard op de hoogte. Ik heb behoorlijke buikpijn.. dus het wordt ook wel tijd dat er wordt 'ge-oogst' hihih

Liefs Peggy

Posted

hoi peggy

veel succes

ik had afgelopen dindag mijn punctie bij mij hebben ze intotaal 31 eiblaasjes aangeprikt. je moet het gewoon over je heen laten komen, ik had wel wat pijn gehad maar het was wel te verdragen.

heel veel succes

Posted

Ik heb me enorm druk gemaakt voor de punctie. Om me er door heen te slepen kreeg ik vooraf oxazepam (moest ik bij het ontbijt nemen) en nadien, een half uurtje voor de punctie, een morfine-injectie. En toen ging het lichtje bij mij uit. Ik herinner me nog wat flarden maar ik heb werkelijk geen centje pijn gevoeld. Helemaal niets! Nu had ik niet veel follikels (7) maar al had ik er 86 dan nog zou ik het niet gevoeld hebben. Zeker weten! Jee, wat was ik ver weg (te ver, denk ik achteraf).

Ideetje: mocht je nu heel angstig/nerveus blijven vraag dan aan je gyn morgen of aan je huisarts nog een tabletje oxazepam. Dat haalt echt de angst weg. Je moet dan wel zorgen dat je die dag rustig aan doet en bij mij was het wel heel handig dat mijn partner heel de dag bij mij was. (ik ben thuis volledig in een soort van coma gevallen),

Heel veel succes!! (en die morfine is echt te gek spul!) Komt goed!

Posted

Ik herken wat je zegt Josephine! Ook t.a.v. van het aantal follikels. Hoe is het daarmee afgelopen als ik vragen mag?

In ons ziekenhuis krijgen we standaard 2x Diazepam (zelfde angst-verminderende effect), dan bij binnenkomst (waar ik al liep te zwabberen) soort morfine spuit in de rug en dan voor de punctie ook nog lokaal in de vagina enkele verdovingen. Vorige keer was ik echt van de kaart! Lag alleen maar te giegelen. ;-)

Misschien dat 1 Diazepam voldoende is, maar liever tever heen dan te dichtbij...

Posted

Ik heb 2 oxepam tabletten gekregen.. Maar ik mag het niet morgen (op de punctiedag) innemen. Het zou dan alleen om vanavond gaan. Oxepam en de remifentanil (morfine) samen vinden ze niet zn goed idee. Ik ga proberen om de oxepam niet te gebruiken.. Ik vind dat ook wel weer een griezelig idee met slapen.. Ik heb vandaag wel een ibruprofen in moeten nemen,maar dat is voor de buikpijn.. Ik denk dat ook maar dat ze er echt uit moeten!! En met de hoop natuurlijk op een wondertje!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Peggy

Posted

Als je de pammetjes vanavond voor het slapen gaat innemen ben je er morgenochtend nog wel flink suffig van en je zult slapen als een blok..hihi

Hoop dat je er later op de dag kan zeggen: Het viel allemaal reuze mee!

Heel veel succes morgen!

Posted

Inderdaad als je ze wel neemt (laat op de avond) dan ben je wellicht de volgende ochtend nog lekker suffig. Wat vind je er griezelig aan?

Miki, mijn follikels bleken uiteindelijk 6 eitjes op te leveren en vanochtend hebben we te horen gekregen dat ze alle 6 bevrucht zijn! Ik ben sinds vanochtend de trotse bezitster van 2 teruggeplaatste embryo's!

Peggy, zet 'm op. Laat wat van je horen, he? (en pak nou dat oxazepammetje :-) )

Posted

Jullie zijn echt ontzettend lief dat jullie zo meeleven!!! Dat doet me goed. Op dit forum zijn alleen mensen die je echt begrijpen omdat we allemaal het zelfde mee maken!

Ik ga inderdaad vanavond een oxepam nemen. Van 5mg. Dus dat is ook niet zo schokbarend veel. Net nog een vriendin gesproken en die heeft ook oxepam gebruikt,maar dan voor angstaanvallen. En zij zei ook neem nou gewoon voordat je gaat slapen een halve oxepam (dus 5mg) en dan kun je evt morgen ochtend nog een kwart nemen.. Ik geloof ook niet dat het nou zo heel veel kwaad kan. Oxepam in combinatie met morfine. Lees hier ook op het forum dat meer meiden oxepam en morfine hebben gebruikt.

Josephine wat een SUPER SCORE ZEG!!! Ik ga voor je duimen!!!

Hou jullie op de hoogte!

Liefs Peggy

Posted

bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat je beter gewoon helemaal geen medicijnen van te voren kon nemen. want na die tijd ben je dan een stuk misselijker en gewoon heel beroerd! dus gelukkig heb ik het ook niet gedaan en voelde me snel..al moest ik wel wat slapen.. weer beter!

suc6 morgen en hopen op een mooie score!

liefs

Desiree

Posted

Wow Josephine, van harte! Weer een stapje verder. Een hele mooie zelfs. Toi toi toi... Wij hopen gauw met je mee te doen.

Peggy, blij dat je wel aan de oxepam gaat! Je krijgt ze niet voor niets. Hou je taai he?

Liefs, -M

Posted

Heel veel succes morgen, het is even doorbijten maar het is voor het goede doel en is zo weer voorbij... enne... een bevalling doet veel meer pijn...

Heel veel sterkte en succes op het wachtbankje

Liefs Pien

Posted

Dank jullie wel! Ik zit nu in de beruchte wachtweken (die ik eigenlijk ook wel onder invloed van oxazepammetjes zou willen doorbrengen ;-)

Succes allemaal!

Posted

Hey Peggy,

Heel veel succes ga oor je duimen dat je heel veel bevruchtigingen mag hebben en dat er een klein wondertje mag groeien.

Liefs Chantal

Posted

Heel veel succes vandaag, op naar een mooi resultaat!