Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmmmmmmmmmmmmm das enorm balen zeg!!!!

Kan het nog zijn dat je te vroeg hebt getest? Wordt je in het ziekenhuis ook nog getest???

Dit zou wel enorm balen zijn!!!!! En eh, ik gun het je zo anders!!!!

Groetjesssssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Linda misschien nog te vroeg. Bij mij was hij ook weer negatief vanmorgen maar ik probeer het morgen gewoon weer. Ik hoop voor jou ook dat het nog te vroeg is?

Geplaatst

Oooh sorry, ik had jullie reacties nog niet gezien....

In het ziekenhuis word ik niet meer getest. Tja, weetje, ik denk niet dat het te vroeg is, gezien ik de vorige keer al veel eerder getest had en toen was er al een licht streepje!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Elke zwangerschap scheelt elke keer zeggen ze. De vorige keer teste ik 2 dagen na de testdag en toen had ik een heel licht streepje dus wie weet, maar ook ik ga ervan uit dat het niet gelukt is hoor. Voel me totaal niet zwanger en echt dat ik ongesteld moet worden. Hopelijk zitten er een paar in de vriezer dan kan ik die in feb doen.

Geplaatst

Dat is waar, dat dat verschilt....maar 2 dagen NA de testdatum....wauw, ik wist niet dat dat ook kon.....dat was dus toen je zwanger was van je zoontje?? Voelde je toen wel aan dat het raak was? Ik dacht echt dat ik nog een goede kans had, deze keer, dat die bruine afscheiding toch van de innestelling was. Niet zo zeer lichamelijk, maar meer een geestelijke rust......lichamelijk voel ik niets bijzonders, ook niet zo zeer aan naderende menstruatie (maar die kan ook nog even wegblijven, ivm de progestan..... Ik zal woensdag wel even naar het ziekenhuis bellen, als de test dan ook negatief is.....of ik kan stoppen met de progestan.

Ik hoop voor jou dat er nog een paar eskimootjes verkregen zijn!!! Ik heb er nog eentje, een cryo (van de 5), dus volgende keer een terugplaatsing van 1tje.....

Geplaatst

he linda en estr,

Wat jammer van de test! Ik blijf nog steeds voor jullie hopen dat ie nog positief wordt. Zolang je niet ongesteld wordt, is er nog hoop.

Sterkte!

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Linda,

Bij mijn zoontje wist ik 3 dagen van te voren dat ik zwanger was. Ik voelde het aan mijn borsten. Die waren zo pijnlijk. Maar een vriendin van mij is nu zwanger van haar 2de (natuurlijke manier) en die volgende bij deze de 1ste 7 weken helemaal niks. Het is dat ze overtijd was dat ze dus maar een testje deed. Dus qua gevoel kun je er niks overzeggen. Op een ander forum waar ik zit is ook een dame voor de 2de x zwanger via IVF. De 1ste enorme pijnlijke borsten en bij deze de 1ste 5 weken helemaal niks.

Ik heb nu inmiddels 5 verschillende testen in huis. Morgen maar een clearblue proberen. Die van het Kruitvat zien er een beetje raar uit, die kan ik altijd anders nog donderdag doen. Al denk ik dat het weggegooid geld is hoor al die testen. Als ik donderdag nog niet ongi ben en ook geen positieve test moet ik in ieder geval wel het ziekenhuis bellen. Stond ook in de brief dus dat doen we dan maar.

Nou meid we houden mekaar op de hoogte.

Knuffel

Geplaatst

Ja, we houden elkaar op de hoogte Es!! Ik heb nog maar 1 test liggen, dus die doe ik woensdga, zodat ik daarna meteen het ziekenhuis kan bellen (ik heb Sensitest, via internet besteld). Ik heb wel wat gevoelige borstjes, maar alleen bij aanraking en dat lijkt mij echt van de progestan....

knuffel terug meis, Xx

Gast estrhalita
Geplaatst

Zojuist weer een test gedaan en weer negatief. Toch voor de zekerheid maar even het ziekenhuis gebeld en ze willen dat ik toch echt wacht tot donderdag en dan normaals een test doe als ik niet ongi ben geworden. Dus ja het kan nog steeds volgens hun.

Geplaatst

Okee, dan zal dat bij mij ook wel zo zijn....dus donderdag. Toch steeds weer rot he, om zo'n negatieve test te zien??? Bah. Ben je er wel een beetje rustig onder Es? Ikke nog wel......dat ken ik niet van mezelf....of het verdriet van tegenslag komt nog, of ik word er makkelijker in, ik kan het nu niet zeggen.

Ben je vrij Es, of kan jij internetten via je werk? Ik ben nu vrij tm donderdag, das wel heel fijn.

liefs Linda,

Geplaatst

Hee meiden, wat jammer dat jullie niet meteen zo'n vette streep te zien krijgen. Ik hoop echt dat dat morgen nog komt...

Aan de ene kant op zich wel fijn dat het bij mij in het z'huis wordt getest. Je moet dan wel een dag wachten voor je de uitslag hoort, maar dan is er meteen geen twijfel meer over mogelijk.

Succes meiden, ik hou jullie berichtjes in de gaten.

dikke kus

Mick.

Geplaatst

Oh ja wat ik op papier heb is alleen het schema van de medicatie , echo's en terugplaatsing. Op de brief staat wel dat na 2 weken de evaluatie plaats vind met urinetest, dat hebben wij vorige keer ook zo gedaan, maar nu hebben we het telefonisch besproken. Er is niet echt een datum afgesproken, maar wel zo van : volgende week testen en dan bellen of je zwanger bent of niet, ben je zwanger dan 2 weken doorgaan met progestan en een echo-afspraak. Ben je niet zwanger, mag je op de eerste ongi-dag meteen weer starten met progynova, voor de laatste cryo-poging. (en dat is er nu nog maar 1tje, dan zal ik opnieuw een punctie moeten.......

Hoe gaat dat bij jou Es, had jij al iets gehoord over evt.cryo's??? Sorry als je het me al verteld hebt.......shame on me......

Geplaatst

Maar kan jij dat echt volhouden Micky......tot aan die dag in het ziekenhuis????? Vind ik heeeeel knap!!! Hahaha. Bij ons mag dat ook wel, maar als ik niet persee naar het ziekenhuis hoef, bespaar ik me dat (na ontelbare ziekenhuisbezoeken.....) en dan doe ik het lekker thuis.

Gast estrhalita
Geplaatst

LInda ik werk niet dus kan tussen de bedrijven door op internet. Ik voel me er ook wel goed onder. Alleen ga ik wel heel erg aan mijn eigen lichaam twijfelen. En net een vriendin gezien die 3 dagen overtijd was en negatief testen en 1 week later wel positief. Dus ja theoretisch kan het nog, maar mijn gevoel zeg nee. En ja wanneer ik van mijn cryo's hoor ik weet het niet. Ik ga dat donderdag meteen vragen.

Geplaatst

Spannend nog steeds dames. Vooral lijkt me als het ziekenhuis ook zegt dat deze poging nog niet over hoeft te zijn... Maar wel vervelend... Kijk je zo uit naar deze datum om te testen, heb je toch nog niet 100% de zekerheid... Hopelijk wordt het voor jullie toch donderdag nog positief nieuws!!!

Groetjesssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier is het over. Net ongi geworden. Morgen gelijk maar het ziekenhuis bellen voor de volgende ronde. Moet zeggen dat ik er vrede mee heb. Eindelijk duidelijkheid.

Geplaatst

he es!!

wat jammer maar moet zeggen dat ik het knap van je vind dat je gelijk zo positief bent.

GA ZO DOOR!!!!

op naar de volgende ronde.

liefs bri

Geplaatst

he gatver zeg, wat een rotnieuws.....bah! Maar wel goed dat je meteen voor de volgende ronde gaat, chapeau.

Liefs Sab xx

Geplaatst

Nogmaals sterkte Es. Echt goed dat je positief denkt!

Moet wel zeggen dat ik nu ook heel erg ga twijfelen aan m'n lichaam hoor (voor zover dat nog niet het geval was).

Ik heb dezelfde symptomen: ongi-gevoel, pijn onderin de rug. Hoeft dus niets te betekenen!!!

Geplaatst

He, shit, jammer Estr..... Ik denk dat het bij mij nog de Progestan is die de menstruatie tegenhoud....misschien vies om te zeggen, maar ik voel, als ik de Progestan-tabletjes inbreng dat mijn bm.slijmvlies dikker wordt en dan nadert de menstruatie gewoonlijk. Zo was dat ook na mijn eerste IVF-poging, morgen zal het blijken. Lieve Estr, echt heel erg jammer meid en ik hoop dat je zo positief kunt blijven......en dat er een of meerder mooie cryo's voor jullie zijn. Liefs Linda,

Gast estrhalita
Geplaatst

Linda ik blijf voor je duimen hoor. Er moet toch iemand geluk hebben :bf_new:

Ik heb wel voor mezelf besloten dat ik voorlopig even afstand neem van het forum. Het is fijn om aan lotgenoten bepaalde advies te vragen, maar het kan je ook gek maken en ik heb het gevoel dat ik er hierdoor nog meer mee bezig ben geweest. Normaal heb ik minder moeite met mijn ww (tijdens mijn IUI behandelingen).

Ik hoop echt dat de wachtende raak zullen zijn. Succes met wachten en een dikke knuffel van mij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden