Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Estrhalita, succes verder.... Want dat je effe niet komt (ik kan het met wel voorstellen, je gaat toch elke keer weer kijken naar reakties, iedereen zegt (goed bedoelt) wat) betekent niet dat we niet meer voor je blijven hopen. Mocht het wel gelukt zijn, dan kom je het toch nog wel even laten weten????

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Lieve Estr, dank je wel meid, voor je lieve woorden.

Niet fijn voor je dat je de wachtweken zo moeilijk ervaren hebt....ik vind de wachtweken na IVF ook vele malen zwaarder als na de IUI destijds.....het is gewoon echter, meer kans, voor mijn gevoel dan hoor. Neem de tijd voor jezelf, hoe dan ook. Hopelijk spreek ik je nogeens op de site, maar ook als dat niet zo is, wens ik jouw alle geluk met jullie weg naar het wonder!!!!

Veel liefs en sterkte, van Linda,

Geplaatst

Ik denk dat mijn zwangerschapstest negatief is, maar vind het ontzettend vage lichte lijntje wel vreemd, zeg maar..... Het is misschien alleen door mij te zien, dat kan ook, zo vaag. Ik had de test om 6.00u gedaan, toen zag ik niks en was hij dus negatief, maar toen ik later weer wakker werd dacht ik ergens in de verte iets te zien. Toch denk ik zelf dat het negatief is, heb vanmorgen ook flinke ongi-krampen gehad........

Ik had iedereen al gesmst om te vertellen dat het deze keer niet gelukt is en daarna ineens dat vage lijntje te zien. Ik denk dat de test me voor de gek houdt, maar ik doe morgen gewoon nog een maal een test en dan ben ik er echt klaar mee.

liefs Linda,

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Linda,

Het kan zijn dat er na een lange tijd een vaag lijntje komt. Daarom adviseren ze ook om het af te lezen binnen 5 min tot max 30 min. Al hoop ik echt voor je dat het een goed vaag lijntje was. Als het goed is moet deze morgen duidelijker zijn. Zou toch super zijn.

Ik blijf je volgen hoor

Esther

Geplaatst

Hey Linda... Tjonge, lastig zeg om het op waarde in te schatten! Je blijft allicht hopen, en iedereen hoopt natuurlijk zo lang mogelijk met je mee! It's not over till it's over!!!

Sterkte nog effies!!!! Al zou duidelijkheid natuurlijk wel plezierig zijn!!!

Groetjesss

Geplaatst

He Es,

Wat balen zeg, weet niet goed wat te zeggen, maar in elk geval heel veel sterkte met alles wat er nog komen gaat. Hopelijk gaat het de volgende keer lukken bij jullie.

Grz, Sissie

Gast estrhalita
Geplaatst

En Linda hoe was de test vandaag?

Geplaatst

Helaas had ik vanmorgen een negatieve (Clearbleu-)test. Ik ben dus NIET zwanger, deze cryo-poging heeft niet aangeslagen. Ik heb er nu vrede mee, weet waar ik aan toe ben. Ik ben gestopt met de Progestan dus binnen een paar dagen ben ik ongie en kan ik gelijk weer Progynova slikken voor een volgende poging......dit wordt onze laatste cryo , dat vind ik natuurlijk wel heel erg jammer.

Ik ben er nogsteeds erg rustig onder gelukkig, ondanks dat het niet gelukt is....we 2 embryootjes kwijt zijn. Waar ik wel steeds over nadenk is wat die bruine afscheiding is geweest met buikpijn op dag 6 en 7 na terugplaatsing.....ik denk op een of andere manier dat ze toen zijn afgekomen. Al hoor je dat meestal de niet genestelde emmy's door het lichaam zelf worden opgenomen.

Ik wil jullie allemaal super bedanken voor de lieve woorden, duimen, geruststellingen, dat was erg fijn. liefs Linda,

ps. Es, nog geen info over evt.cryo's??? Is je menstruatie heftig of normaal?

Gast estrhalita
Geplaatst

He Linda wat balen zeg. Ik had toch een beetje hoop voor je.

Helaas zijn er bij mij geen in de vriezer gedaan. Dus morgenochtend bellen voor wanneer we voor poging 2 mogen gaan.

Geplaatst

Ha meiden!

Ik zal mijzelf ff verwelkoming op het wachtbakje!

Sinds vanmiddag 1202 uur een feit !

knuffel lentezon

Geplaatst

Hey Linda, balen balen balen... Fijn dat je weer zo gauw kan beginnen en dat je er zo rustig onder bent.

Heel heel veel geluk met de volgende cryo!

Geplaatst

he lentezon,

welkom op de bank.

Ik begin die bank nu wel zat te worden. hij gaat steeds minder lekker zitten!

Maar ja, niks aan te doen. Noog weekje afwachten.

Succes!

Geplaatst

Linda en Estr...wat ontzettend vervelend voor jullie zeg...he jeetje...ik had gehoopt op positief nieuws voor jullie...het is jullie ook zo van harte gegund....nou, wie weet.....op naar de volgende ronde meiden.....kop op en hou jullie taai....

Hee die Lentezon....veel geduld gewenst op het bankje meis..... hopelijk heb je de komende twee weken genoeg afleiding....blijf lekker plakken op het bankie en over twee weken goed nieuws he????.....toi toi toi......

Geplaatst

he arianne,

ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met jou is.

voel jij al iets?

trek je het een beetje nu de latste week ingaat...

ik hoop van wel!!

hopen op een goede afloop!!

ik spreek je.

liefs bri

Geplaatst

Hee Bri en Arianne,

Hoe is het met jullie?

Ik voel eerlijk gezegd geen gekke dingen. Alleen heb ik geregeld ongi-pijntjes in m'n buik en onderin de rug. Verder niet. Niet vaak plassen, niet misselijk, niet extreem moe, geen bloedinkje, m'n borsten zijn wel gevoelig maar zien er niet anders uit of zo, geen steekjes in de buik etc. Zou je dit soort dingen per se al moeten voelen? Een kennisje die met ivf zwanger is geworden had dit wel. Maar ja, bij iedereen is het weer anders natuurlijk, dus het zegt niet veel. Ik voel me echt een beetje tussen hoop en wanhoop. Voel me (nog) niet zwanger. Men zegt altijd dat je het voelt als je zwanger bent, dat je het gewoon weet. Nou ja, allemaal subjectieve dingen, het wachten is nog tot dinsdag...

liefs Micky

Geplaatst

he bri en micky,

Ik begin het wachten op het moment ontzettend beu te worden.

Gister super-chagrijnig. Ik voel verder niks heel bijzonders.

Wel pijnlijke borsten en af en toe een steekje in mn buik. Maar dat zal nog wel van de hormonen zijn.

Ik heb al een heel aantal maal het beginstadium van zwangerschap meegemaakt en toen voelde het ook niet veel anders als normaal.

Ben nooit misselijk geweest ofzo.

Dus nog weinig van te zeggen.

Ik durf er ook eigenlijk niet op te hopen.

Maar aan de andere kant moet er iemand toch bij die 25% zitten.

Nog een weekje, dan weten we meer!

Meiden, sterkte met de laatste loodjes!

Hou me op de hoogte

Liefs

Geplaatst

Ik durf er ook eigenlijk niet op te hopen.

Maar aan de andere kant moet er iemand toch bij die 25% zitten.

Liefs

ha Lieve mede bankzitters..

Zoals Arianne het schrijft sja zo denk ik er ook maar over, ik zal wel moeten.

18-25% kans zoiest...net als bij 'normale'stellen!

Ik hoop dat het 'eens' ( niet aan denken ) raak zal zijn maar heeeel stiekum wil ik dat het deze keer al gelijk raak is, en anders z.s.m. ! We durven idd neit al te heftig te hopen. we zijn bescheiden , hebben de deksel al op de neus gehad namelijk. Maar : het is mogenlijk ...en niets in onmogenlijk!

Totnu toe ben ik erg rustig..afleiding ook; carnaval....in de week van de uitslag maar liefst 3 rijlessen + examen ..de 14 uitslag, de 15 afrijden...

knuf van lentezon

Geplaatst
Hee Bri en Arianne,

Hoe is het met jullie?

Ik voel eerlijk gezegd geen gekke dingen. Alleen heb ik geregeld ongi-pijntjes in m'n buik en onderin de rug. Verder niet. Niet vaak plassen, niet misselijk, niet extreem moe, geen bloedinkje, m'n borsten zijn wel gevoelig maar zien er niet anders uit of zo, geen steekjes in de buik etc. Zou je dit soort dingen per se al moeten voelen? Een kennisje die met ivf zwanger is geworden had dit wel. Maar ja, bij iedereen is het weer anders natuurlijk, dus het zegt niet veel. Ik voel me echt een beetje tussen hoop en wanhoop. Voel me (nog) niet zwanger. Men zegt altijd dat je het voelt als je zwanger bent, dat je het gewoon weet. Nou ja, allemaal subjectieve dingen, het wachten is nog tot dinsdag...

liefs Micky

Mogge!

Typische zw. schap verschijnselen als dat vaak plassen etc is dat al zo snel?

En dat ze zeggen: je 'weet'gewoon als je zwanger bent...is denk ik in 'normale 'doen beter t eveolen dan voor iedereen verschillend bij ons:

Ik denk dat het ietsje anders ligt omdat onze hele normale cyclus door de war is geraakt, onderdrukt wordt of juist gestimuleerd, iniedergeval: ' farmaceutisch gestuurd" ...hihihihi

Sja wij zijn pas zwanger als een test dat uitwijst zo en zo ..

want met die progestan word ik bv niet eens ongi.....

heel lastig allemaal meid, alles is ook zo individueel en diverse boekjes, sites en ziekenhuizen zelfs spreken mekaar zo tegen ook nog ..

! je word er gek van!

desondanks hoop ik op een weekend vol afleiding voor je -voor zover mogenlijk-

Op naar dinsdag! ...kon je de tijd maar vooruit zetten he

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden