Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Arianne,

Super nieuws voor je.

Bij ons is deze poging voorbij. Ben ongesteld dus op naar de volgende poging.

:hmh:

Ik ga het wachtbankje voorlopig maar weer verlaten en wens Lentezon alle geluk, die zit nog in de race.

Groetjes Jonne

Geplaatst

Jonne,

Wat erg voor je!

Ik leef met je mee!

Ik ga voor je duimen dat de volgende poging een positief resultaat oplevert!

Heel veel sterkte en liefs

Geplaatst

Hoi Arianne, ook van mij een voorzichtige gefeliciteerd!

Jonne, balen..... Ik weet wat het is en leef erg met je mee. Wel erg snel hoor je menstruatie. Weet je zeker dat het een menstruatie is? Sterkte en liefs.

Lentezon, you can do it! Maak ons blij.

Micky

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Ariane,

Wouw het is nog pril, maar toch van harte meid het is je zo gegund en lekker al de 19de een echo. Super meid.

Geplaatst
Hoi Arianne, ook van mij een voorzichtige gefeliciteerd!

Jonne, balen..... Ik weet wat het is en leef erg met je mee. Wel erg snel hoor je menstruatie. Weet je zeker dat het een menstruatie is? Sterkte en liefs.

Lentezon, you can do it! Maak ons blij.

Micky

Hoi Micky,

Zeker weten doe ik het natuurlijk pas als het echt helemaal doorbreekt, maar op dit moment heb ik helder rode druppels bloedverlies en ongi krampen en obstipatie en ik word altijd in het weekend echt ongesteld. Dus alles wijst erop. Ik geloof dat ik mezelf nu alleen maar voor de gek hou als ik dit nog ontken, helaas :bye2:

Lentezon make my week!:sunny:

Geplaatst

bah jonne, wat een naar bericht..

ik werd ook altijd ongy na 10 dagen ofzo na de tp....

sterkte!

cynthia

Geplaatst

:happydance::happydance:Arianne, voorzichtig van harte gefeliciteerd meid!! Ik snap dat het allemaal nog erg spannend voor je is....zo zou ik me ook voelen. Maar dat neemt niet weg dat het wel al heel erg mooi is dat het gelukt is....het innestellen is gelukt en ik hoop en duim ontzettend voor je dat je wens in vervulling gaat. liefs van Linda,

En Lentezon......er straalt sinds vandaag een heelijk 'lente'zonnetje.....ik hoop dat die voor jou is en ik jou over een paar dagen ook mag feliciteren.

Het doet me goed dat er langzaam aan wat positiever berichten binnen stromen.......en dat dat de anderen weer hoop en moed geeft.

Als alles meezit mag ik ook eind van deze maand weer op het bankje (de laatste cryo, van onze eerste IVF-poging).

Fijn weekend voor iedereen,. liefs Linda,

Geplaatst

Mogge lieve meiden!

Hoe verschillende verhalen hier, de meesten hebben ff een flinke teleurstelling te verduren, en arinanne is heel voorzichtig zwanger,..en ik..word onderhand gillend gek!

Wat ik dus niet moet doen, doe ik wel: naarstig op zoek naar signalen die eea zouden kunnen voorspellen! Ik had alleen don. wat ongi krampjes , en vrijdag steekjes vooral links en soms rechts.

Verder voel ik niets, het is nu dag 9 na de tp en onze emmy is 12 dagen oud.

Normaal gesproken word ik exact tussen 12 en 14 dagen na mijn ovu ongesteld ..dus dat zou dan de komende dagen zijn,. alleen: de progestan!!!!!

Misschien word ik wel helemaal niet ongesteld?????!!!!! zie het zknh ook al.

Dus we zijn weer aangeland bij het begin: wij moeten wachten tot donderdag tussen 13- 1400u.

Vraagje::a4628ea63ee3976fca4

Zijn er meiden die ongesteld zijn geworden met de progestan al voor t testen? Of juist niet?

En zoja: wanneer dan? op je normale dag of na een week na de tp bv??

Want ik moet nog gewoon doorgaan met de progestan ...en sommigen van jullie waren daar al mee gestopt..Ach ja: heo dan ook het blijft iddividueel!

Meiden: probeer te genieten van de zon vandaag...het verhaal is nog niet over he ..er komt weer een volgende ronde aan..Er liggen nog mooie eskimo's in de vriezer voor jullie.

Liefs !!!!!!!!!!!!!!!! Lentezon

- ik probeer ff afleiding te zoeken vandaag-

geneit van de zon vandaag..

Geplaatst

He lentezon,

Ik snap je helemaal.

Die w.w zijn om gek van te worden.

Maar helaas is dat het enige dat je kan doen.

En als je het echt niet meer kan houden, doe dan gewoon zelf een test. Zolang je maar beseft dat die uitslag niet de defeinitieve uitslag hoeft te zijn

liefs en sterkte

Geplaatst

Lentezon,

Ik heb de progestan tot 12 na de punctie moeten gebruiken.

Afgelopen zaterdag was laartste dag.

Ga maar lekker genieten van de zon. Dan wordt het heel gauw valentijnsdag!

En als je het ff niet ziet zitten, spui maar lekker hier, hoor!

Dat kan lekker opluchten.

Liefs

Geplaatst

Hai Lentezon,

Ik heb nu een aantal keer een terugplaatsing gehad en ik moest ook Progestan blijven gebruiken tot aan de testdag. Afgelopen keer ben ik donderdags gestopt met Progestan (op de negatieve testdag dus) en ben 3 dagen later ongesteld geworden, op zondag.

Succes,

Groetjes Linda,

Geplaatst

hai Linda..

Ik dacht al zoiets dat de progestan eea tegenhoudt idd..

maar ja..ik weet t pas als het bloedonderzoek is geweest tot die tijd is het gissen geblazen en hopen, zoals we allemaal goed weten hier.

Heel fijn weekend, hier in het Bredsche gaan wij gelijk t terras op !

knuf, lentezon

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik moest de progestan gebruiken tot 9 dagen na de tp. 3 dagen daarna werd ik ongesteld, op de testdag. Succes met wachten, slopend he. Daarom heb ik me voorgenomen de volgende ronde dus niet mee te leven op dit forum zodat ik mezelf niet nog gekker ga maken. Ik hoop het wel voor je donderdag. Toch raar dat jij niet zelf mag testen en wij juist zelf moesten testen op de 12de dag na de tp.

Geplaatst
hai Linda..

Ik dacht al zoiets dat de progestan eea tegenhoudt idd..

maar ja..ik weet t pas als het bloedonderzoek is geweets tot die tijd is het gissen gebalzen en hopen, zolas we allemaal goed weten hire.

Heel fijn weekend, hier in het Bredsche gaan wij gelijk t terras op !

knuf, lentezon

He Lentezon,

Ik werd ongesteld dwars door de progestan heen. Dus tja

Geplaatst
He Lentezon,

Ik werd ongesteld dwars door de progestan heen. Dus tja

Hoi Jonne,

hihiwat een spelfouten in mijn berichtje...maar ja..

Goh er is echt geen peil op te trekken he. Wist ik maar wat ik kon verwachten ... dan heb ik 'liever' dat ze zeggen: ' je word wel of niet ongesteld' ..,maar anderzijds: dan zou ik om de 5 minuten op de wc zitten te controleren..ook geen leven.

Zucht moet maar geduld hebben .

Ik hoop dat met jouw alles wat beter gaat.

En Esther: ieder ziekenhuis werkt anders ja, want meer meiden hier hebben nog kort de progestan moeten nemen...

iedereen een fijne avond..ik heb een avondje met kaarsjes aan op de bank in mijn joggingpak + filmpje.

Jullie ook een fijne avond .

liefs van Lentezon

Geplaatst

Vraagje

Zijn er meiden die ongesteld zijn geworden met de progestan al voor t testen? Of juist niet?

En zoja: wanneer dan? op je normale dag of na een week na de tp bv??

Want ik moet nog gewoon doorgaan met de progestan ...en sommigen van jullie waren daar al mee gestopt..Ach ja: heo dan ook het blijft iddividueel!

Hoi Lentezon, erg he het wachten..... Mij werd verteld dat het zeer onwaarschijnlijk zou zijn dat je voor de bloedtest (en tijdens gebruik progestan) ongesteld zou worden. Ik werd alleen wel 2 dagen voor de bloedtest ongesteld, dus tijdens de progestan. Maar meestal heeft progestan de eigenschap dat het de menstruatie uitstelt. Je weet het niet.....

Succes nog tot donderdag nog 5 lange dagen..... Ik duim voor je!

Geplaatst

Mogge Mickey,

hoe gaat het nu met jouw? Al van de eerste teleurstelling bekomen? Volgens mij als er weer enige data voor het vervolg bekend zijn dat je weer zo iets hebt: yess..2e ronde ..hele goede hoop! 't heeft zijn tijd nodig.

Ik denk dat ik ook erg teleurgesteld en ontgoogelt zal zijn, zekers omdat ik van mijn lijf niet aan kan. Ik heb echt t gevoel niet ongesteld te worden , en zo en zo niet echt door de progestan. Dus vandaar dat ik enerzijds verbaasd zal zijn als het niet gelukt is...en aan de andere kant vol ongeloof als het wel gelukt is..dubbel hoor!:icon_bounce:zo balanceer je maar op en neer.

Ach we zijn er al over uit: singnalen kun je niet op vertrouwen!

Wij zijn al klaar met de huishouding voor vandaag , zo lekker douchen en we willen al rond 1230 op de fiets zitten richting Belgie.

Ff buiten, de zon en beweging.

Ik zou zeggen maak er een zonning dagje van :icon_rr: Nog bijzondere plannen?

liefs lentezon

Geplaatst
Ik moest de progestan gebruiken tot 9 dagen na de tp. 3 dagen daarna werd ik ongesteld, op de testdag. Succes met wachten, slopend he. Daarom heb ik me voorgenomen de volgende ronde dus niet mee te leven op dit forum zodat ik mezelf niet nog gekker ga maken. Ik hoop het wel voor je donderdag. Toch raar dat jij niet zelf mag testen en wij juist zelf moesten testen op de 12de dag na de tp.

Hoi Esther,

Vna de 1e keer kunnen we idd wel dingen leren. Zo zal ik bv de testdag niet meer doorgeven aan mijn omgeving maar er een paar dagen ' bovenop' liegen..

Stel je hebt slecht nieuws dan word je de heel dag gebeld en de hele dag hetzelfde verdrietige verhaal.

Ik merk zelf ook dat hier niet posten soms helpt de knop ff om te zetten, bv op t werk, ...maar anderzijds geeft het hier ook een soort van ' thuiskom' gevoel in de ziN: alle meiden hier maken zowat hetzelfde door.Ik had me wel voorgenomen om e komende dagen ff wat minder hoer te zitten..mischien denk ik er net wat minder aan.

ach ..vandaag dus fietsen en dan is er zo weer een dag voorbij..dan nog maar 3 nachtjes slapen.....................................................................................

liefs van mij en sterkte nog

Geplaatst

Jammer Jonne! Je kijkt er zo naar uit.....

Sterkte met de komende poging!

Arianne, het eerste positieve stapje is gezet! Hopelijk komt de volgende de 19e!!!

En Lentezon... sterkte met wachten!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Hoi meiden,

Al heb ik geen buikpijn etc ik heb sinds gisteren avond , na een vrijpartij, dus last van een kleine bloeding. Niet veel, beetje rose rood.

Dit heb ik al eerder gehad...dat kan dan zo een paar dagen blijven en dan word ik ongesteld.

Ook dwars door de progestan heen dus.

Ik ga er van uit dat het niet gelukt is ( al weet je maar nooit ) , eventueel doe ik zelf nog een test, en nav de bloedtest zullen we 100% duidelijkheid hebben. Mocht ik het dan nu abuis hebben dan is dat alleen maar super feest.

Dus ja : ik zal me bij jullie voegen op de volgende wachtbank , 1 'troost ' is dat we elkaar weer flink er doorheen zullen trekken, steunen en duimen ..

Een teleurstelling , al liever nu als nergens last van hebben en donderdagmiddag compleet ontgoohelt zijn ... Ik kan me vast wat voorbereiden. Exact weer 14 dagen na mijn 'ovu' he.

Ik wil ook graag wat lekker in mijn vel zitten voor het afrijden ..want laat dat dan wel lukken deze week. En anders maar niet, ik kan er verder toch niets aan doen .

Ach voor ons geen happy valentijnsnieuws.

Maar onze liefde word alleen maar sterker, dat weer wel.

Helaas zijn we weer niet 'lucky'en gelijk 1e keer raak. iets wat eens gemakkelijk gaat zonder al te veel moeite. Helaas past dat niet in mijn levenswandel..

Anderzijds: moet ik positief blijven hoor, wel voor hetere vuren gestaan, er is nog geen man overboord, het is nog maar de 1e keer. Volgende keer weer ontzettend veel nieuwe hoop. de strijd is nog lange niet gestreden.

Ik ben er al wel achter dat de WW het moeilijkst zijn, idd je voelt je al een beetje zwanger, je communiceert met je buik van: kleintje blijf plakken etc .

Ik was al bang dat mijn lijf / en of geest me voor de gek hield.. wat hoop al niet kan doen.

Nou meiden, ik laat het eventjes bezinken. En donderdag de definitieve uitslag, zwart op wit.

zucht- maar ik ga wel gezond blijven doen hoor, niet roken, niet drinken , lekker fietsen ..

Op naar mijn eskimoo'tje ....:blink::unsure::headbanger:

Geplaatst

He lentezon,

Ik leef met je mee!

Doe anders voor de zekerheid morgen ofzo een test.

Dan weet je het zeker, want het kan soms nog raar lopen( kijk maar bij mij).

Liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden