Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik denk dat ik een dezerdagen al van het bankje ga afvallen, sinds gisteren al weer beetje bruinverlies en ook lichte rugpijn.

Bah bah, de bekende voorverschijnselen..

Is wel erg snel vind ik.. heb zondag pas de tp gehad

Hoe is het met de andere meiden op het bankje?? Nog vol te houden?

Al klachten of niet??

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kim,

Hoop dat het toch goed komt.

Bruin betekent oud bloed, dus hoeft nog niks te zeggen.

Ik heb er veel last van gehad maar was toch zwanger.

Wil je geen valse hoop geven maar it ain't over till it's over.

Succes en sterkte

Geplaatst

ik vroeg mij eigenlijk af hoe jullie omgeving reageerd op het hele wacht gebeuren? Of hebben jullie het grotendeels voor je gehouden?

Wij hebben geprobeert het vrij stil te houden, maar door het incident met de ambulance en nachtelijk ziekenhuis bezoek weet inmiddels iedereen het.

Van een aantal mensen kregen we leuke reacties, maar ook een hele hoop mensen die werkelijk totaal geen interesse tonen.

Hoe is jullie ervaring hiermee?

Geplaatst

Kim....nog niet te vroeg dippen hoor (al deed ik dat ook toen.......) ik had na mijn 2e tp ook na een week licht gekleurde afscheiding...weleenswaar roze maar dat wil niks zeggen: Bij mij wa\s het toen DE innestelling!!! Ik ga voor je duimen hoor!!!!

Diana, mijn vrienden zijn erg betrokken en duimen voor me en/of steken kaarsjes voor me op. Misschien hebben de mensen die geen intresse tonen niet echt door hoe spannend en bepalend die wachtweken voor je zijn?

XXLInda,

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Sluit vandaag aan bij het wachtbankje. Wat viel dat tegen zeg de eerste iui.

Ik had niet mijn eigen dokter en deze was zo onbeschoft & ongeïntresseerd dat ik op de terugweg in de auto de neiging had om terug te keren en hm even flink de waarheid te zeggen (hormonen zullen we maar denken)

Maar goed het is gebeurd en nu 2 spannende weken wachten.

Succes Allemaal

Geplaatst

Suus welkom op het bankje. Heel veel succes en geduld tijdens de wachtweken.

Linda, mijn vrienden zijn wel heel erg begrijpend, probleem ligt meer bij broer en schoonzus, die laten werkelijk niks van zich horen.

En ook mijn werkgever is niet erg begaan met alles, kreeg gisteren te horen dat ze op deze manier vinden dat ze niet op mij kunnen rekenen.

En dat alles trek ik mij momenteel heel erg aan, zullen de hormonen wel weer zijn.

Geplaatst

Hoi Diana,

Kan me voorstellen dat je er flink van baalt, van je broer en je werkgever verwacht je op z'n minst begrip en wat interesse in je situatie.

Je broer zou ik confronteren, geef aan dat je het gevoel hebt dat ze geen interesse tonen, misschien durven ze niet zijn ze bang je te kwetsen of wat dan ook.

Geplaatst

hallo meiden

als het goed is kom ik dinsdag op het wb.

2e paasdag ontdooien en dan hopelijk dinsdag terugplaatsing!!!

gelukkig zijn er positieve tests gedaan door enkele van ons...

mijn eigen onzekerheid zegt nu nou bri dat was dan de 25 % van deze maand...

slecht he!! ik moet positief blijven...!!

ondanks alles heeeeeeel veeeel succes allemaal.

liefs bri

Geplaatst

He Bri,

Spannend!

Hoop dat ze goed ontdooien!

En als je de afgelopen maanden erbij neemt, zitten we nog lang niet op de 25%!

Hou moed. Het is tenslotte lente. Je zou toch denken en vooral hopen dat alle eieren goed uitgebroed moeten worden!

Succes en ik duim voor je!

Liefs

Geplaatst

Spannende dagen weer voor een heleboel dames. Ja Bri, dat had ik ook een beetje, als ik er nog maar bij zit straks met al die zwangeren. Maar gelukkig zitten we gemiddeld nog niet te hoog. :-) Vandaag buikpijn, maar kunnen ook mijn darmen zijn. Heel verwarrend. Ik ben ook doodmoe.

Ik stuur om de zoveel dagen een e-mailtje naar wat mensen die ik als groep IVF heb bestempeld. Dat helpt mij, om het ergens kwijt te kunnen. Ik merk om mij heen dat anderen er soms meer mee bezig zijn, met ons dan, dan ik soms denk. Maar ze weten vaak niet goed wat ze nou wel of niet moeten zeggen enz. Er zijn er een paar waar ik meer steun van krijg en anderen sturen opeens een smsje/berichtje als ik het weer niet verwacht. Dus zo gaat het bij mij.

Heel veel succes en kracht dames toegewenst bij het wachten. Ik zal meeduimen Kim. En heel vervelend voor je Diana, jammer ook van je werk, heb je nu net niet nodig. En je broer.. hmm. Vraag het hem eens lief. Wie weet durft hij niet?

groetjes, niki

Geplaatst

Ik heb vandaag een dip..........vanmorgen ff flink gehuild. Misschien is het fout dat ik vanmorgen getest heb.....is het te vroeg, maar ik denk het niet. Jullie denken vast....waarom test je al zo vroeg?? (tp was 13mrt), maar dat komt door een vorige keer na een tp, toen had ik ook op dag 10 getest en toen was er al een licht streepje te zien....van zwanger............ Nu dus niet. En een vriendin van me had precies het zelfde, na een tp, ook al op de 10e dag een posi-test. Ik kon me gewoon niet meer inhouden hierdoor....en nu pluk ik de 'vruchten' van want ik voel me gigantisch kut.

Suus, welkom!!!! Veel succes en warmte op het bankje! En voor de meeste is het nu aftellen geblazen. Hopelijk hebben jullie meer geduld!!!!

liefs Linda,

Geplaatst

Linda,'

Snap helemaal dat je al getest hebt, hoor!

Heb ik ook gedaan zo'n 10 dagen na tp.

Was toen nog niet positief en aantal dagen later wel.

En asl je gewoon wacht tot de testdatum en het is dan ook negatief, dan voel je je net zo klote.

Ik heb er wel 6 testen doorheen gejaagd tijdens de wachtweken.

Ben gewoon een heel ongeduldig type.

Sterkte en blijf nog ff voor je hopen dat de test over aantal dagen toch positief uitvalt

Liefs

Geplaatst

He Diana,

Mensen hebben soms hun redenen om niet/vervelend te reageren. Soms heeft het ook met bescherming van zichzelf te maken om wat voor reden dan ook. Als je er van baalt is het misschien een idee omdat gewoon aan te geven. Misschien juist bij je broer een goed plan?

En Bri, ik heb me in Zwolle laten vertellen dat ze echt alleen die cryo's invriezen waar ze ook echt verwachtingen bij hebben!!! Dus eh... niet wanhopen hoor!!!! De eerste maanden hebben we de 25% gemist...dus die moet er nu extra boven op komen. En in Zwolle zeiden ze me dat hun slagingspercentage hoger ligt!

Houd moed!!!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Wervelstorm,

Zet h'm op hè. Het kruidvat is de afgelopen 2 jaar rijk geworden van al de zwangerschapstesten die ik er doorheen gegooid heb.

Inderdaad balen als ie niets aangeeft, maar je bent te vroeg dus hou hoop.

Nog een paar dagen en dan heb je duidelijkheid.

Ik voel sinds de iui (gister) menstruatiekrampen is dat de eisprong of pregnyl? Hadden jullie daar ook last van?

Geplaatst

Hai Arianne,

Ahaaa.....ik ben dus niet de enige die eerder test? En jouw reactie geeft me dan toch nog weer even een heel klein beetje hoop, omdat jij op dag 10 nog geen posi-test had en een paar dagen later wel! Ik moet dus niet zo gaan vergelijken met hou het eerder was, maarja, dat is menselijk lijkt me. En inderdaad, ik heb nu dat klote gevoel....waarschijnlijk komt het dan woensdag niet meer zooo hard aan. Bedankt voor je snelle reactie!

Suus, ik kan me niet meer zo goed herrinneren of ik ook last had van die krampjes na IUI (heb er ook 6 gehad in 2006)......zover ik me kan herrinneren had ik dat niet. Ik denk dat het best de eisprong kan zijn. Thanks ook voor jouw fijne woorden. En jij ook heel veel succes!

Geplaatst

Hallo dames, hier nog een wiebelkont op het bankje. Kan je al eerder testen dan? Hoelang blijft die pregnyl dan in je bloed zitten die je bij de punctie hebt gehad of hebben jullie dat niet gehad? Oei oei, dit opent deuren en een gat in mijn portomonee.

Ik wissel per minuut of het wel of niet goed gaat. Vanmorgen leken mijn borsten minder gevoelig, dus dip. Maar nu gaat het wel weer. Ach ja. Zware dagen. Iedereen veel geduld toegewenst.

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik weet niet wanneer jullie mogen testen maar in het EMC mag je na 12 dagen testen na de tp, mocht de test negatief zijn dan op dag 14 nogmaals. Is hij dan nog steeds negatief kan je er 99% vanuit gaan dat het mislukt. Verleden keer heb ik ook bij 10 dagen getest, was toen negatief, 11 dagen ook en 12 dagen ook. Dus ja elke zwangerschap is anders dus 50% betrouwbaar voor je Linda.

Niki, de pregnyl geeft nu geen positieve test meer aan, maar misschien wel de progestan bolletjes?

Succes allemaal

Ps Ik heb sinds 2 dagen ongi krampjes. 19/3 tp gehad dus ja zegt nog niks.

Geplaatst

hey meiden,

Ook ik heb mij niet kunnen inhouden hoor!

Heb gisteren een test gedaan en ook negatief, mja ik had ook pas de 12e een tp, dus het was echt heel erg vroeg op dag 9 he?!

Ik moet zeggen dat ik mij er nog niet zo druk om maak, tenslotte is er geen conclusie aan te verbinden, maar gek genoeg wel een hele grote behoefte om het wel te doen, dus ik deed het maar. Het verlicht voor mij het "moeten" gevoel wat ik heel erg heb, dus ik doe nu alles waar ik zin in heb. En voor mij geeft dat een stukje rust. (ja ik steek een beetje gek in elkaar).

Wat betreft mijn broer en schoonzus, tja, hij heeft van de week 1 keertje gebeld om te vragen hoe het ziekenhuisbezoek was, dus ik snel verteld dat ik dus een punctie had en de 12e een TP, het enige wat hij zei was: "ow oke..."

Tja dan ben ik er ook even klaar mee.

Verders stijgt de spanning hier wel hoor, ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een gevoel heb dat het niet is gelukt, dus daar heb ik mij ook op ingesteld, maar sommige momenten, als ik bv koffie ruik en heel erg misselijk word, terwijl ik een groot koffiefanaat was, denk ik weer, hmmmmm, zou het dan toch?????

Nja dinsdag en donderdag weet ik eindelijk meer!

Geplaatst

Hoi Diana,

Ik denk dat je 't je broer maar niet te zwaar aan moet rekenen. Geef m het voordeel van de twijfel. Mensen die het niet op deze manier meemaken kunnen zich ook niet goed voorstellen hoe het is, denk ik. En vaak weten ze ook gewoon niet wat ze moeten zeggen.

Wij hebben in onze directe omgeving wel gezegd dat we voor ICSI gaan maar expres niet precies wanneer. Ik wil liever niet dat iedereen constant loopt te vragen hoe het gaat. Dat heb ik ook aangegeven en gezegd "ik geef zelf wel aan wanneer ik er over wil praten, dan hoeven zij zich niet af te vragen wat ze moeten zeggen en óf ze wat moeten zeggen. Maar het belangrijkste: Zo blijft het toch nog een beetje iets van ons samen. Tenslotte zouden we bij de natuurlijke wijze ook niet gezegd hebben: "Gisteren hebben we even lekker geprobeerd een kind te verwekken!" En we houden de mogelijkheid om op een leuke manier te vertellen dat ik zwanger ben. (Hopelijk)

Mocht het niet lukken dan kunnen we dat toch ook delen omdat men weet wat er speelt. Ik hou op een privé hyves een dagboekje bij, daar kan ik zelf bepalen wie, wanneer mee kan lezen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik moet nog zien hoe lang ik m'n mond kan houden als we eenmaal begonnen zijn.... En ik sta nog maar aan het begin van het proces wat de meesten van jullie al doormaken.

groetjes, Mari

Geplaatst

Hoe is het allemaal meiden??

Houden jullie het nog vol????

Zwaar is het die onzekerheid, wordt er helemaal gek van..

Linda en Diana, jullie hebben al getest lees ik.. ontzettend balen dat die negatief was, maar misschien is het idd nog te vroeg geweest.

Kan me echt die dip daarna ook wel heel goed voorstellen, Linda.. ik had er ook een gisterenavond. Ook ff goed gehuild.. ben weliswaar nog niet ongi, maar zit er nu volgens mij echt aan te komen..

Nog veel succes de laatste dagen, ook voor de andere meiden, Niki, Esther, zet m op!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Kim wanneer is je testdag?

Linda hoe gaat het nu?

Geplaatst

Pffffffffff nog 2 nachtjes slapen........Wat een enorme spanning zeg....

Hoe gaat het met de rest van het bankje? Zitten jullie nog goed?

Geplaatst

Nou ik zit pas sinds vrijdagmiddag 4u op 't wachtbankje en ik hou het nu al niet meer uit. Ik blijf die krampen houden dus weet na 2 dgn al niet meer wat ik er van moet denken.

Ik begrijp nu pas wat het wachtbankje inhoudt en zoals Renata eerder al zei het is echt niet hetzelfde als de normale wachtweken. Nu blijf ik bezig met zou het dan toch raak zijn? Ga di toch even bellen of het normaal is kan niets terugvinden op internet of in de bijwerkingen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog gauw even een berichtje van mij.

Hebben jullie een beetje een fijne 1e Paasdag gehad? Ikke wel, gelukkig, een erg gezellige dag waarop ik niet gepiekert heb. We hadden vanmorgen een brunch, daarna samen met mijn mannetje :ik hou van Holland" gekeken en daarna naar een verjaardag van vrienden......daar zijn we net een klein uurtje van thuis. Eigenlijk was dit de eerste relaxte dag voor mij, sinds de terugplaatsing....erg eigenlijk he. Maar ik begrijp dat veel van jullie ook zo onrustig in de wachtweken zitten.

Diana, ook balen voor jou zeg, ook een negatieve test. Net als ik op de 10e dag getest (dag 9 na tp).......hopelijk draait het nog de positieve kant op.........maar ik ben er ook bang voor.......

Kim, hoe is het met de bruine afscheiding afgelopen? Hoelang heb je er last van gehad?

liefs Linda,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden