Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Nikki, ooooooh wat een nacht heb je gehad! Hoop dat alles goed gaat in je buik en dat het je prille zwangerschap niet in de weg staat. Vrijdag pas terugkomen, dat is wel lang als je helse pijnen hebt. Als het niet gaat, eerder aan de bel trekken he. Ik heb zelf ook enorme last gehad van ondraaglijke buikpijn, maar dat was al wat eerder na de punctie. Men dacht toen eerst aan een gedraaide eierstok, dat is alleen niet op een echo te zien, maar later bleek dat het een inwendig bloedinkje was. Dat is toen na een paar dagen wel snel minder geworden. Hoop dat het niets geks is. Sterkte en hou ons op de hoogte.....

Linda, wat balen....... Sterkte! Ga je even pauseren of heb je al uitzicht op verdere behandeling?

Hee Lentezon, hoe voel je je nu met twee emmies in je buik? Goed nieuws hoor! En misschien is er zelfs nog iets moois om in te vriezen (blijft toch gek klinken hihi). Succes de komende twee spannende weken!

liefs Micky

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast illuminate
Geplaatst

Pfff... Niki wat een verhaal. Ik hoop dat je gauw van je onzekerheid wordt afgeholpen en op een positief einde. Het is dus nog een spannende periode voor je. Ik duim voor je.

Geplaatst

Hoi Nicky,

Weet eigenlijk niet goed wat te zeggen. Gefeliciteerd maar echt vreselijk nog meer onzekerheid. Zet h'm op tot vrijdag.

Linda,

Weet je het echt zeker? Neagieve test blijkt niet altijd te kloppen als je naar Diana's verhaal kijkt.

Voor de rest; kop op nog een "paar":boo: dagen wachten en dan weten wij ook meer.

Ik voel echt helemaal niets!!! Eerste dagen nog wat ongi krampen maar nu helemaal nada niks nothing. Wordt ik ook weer gek van.

Geplaatst

Hallo daar ben ik weer.

Het gaat iets beter. Nog geen idee wat het is, maar we gaan er voorlopig het liefst van uit dat het mijn darmen zijn geweest en nog zijn. De pijn is minder heftig dan vannacht (logisch!) en we gaan voorlopig maar heel rustig kruid-arm eten. En hopen dat de vrucht(jes) gewoon op hun plek zitten. Dus... Vrijdag meer nieuws.

Lieve Linda, heel jammer joh. Ik had het je ook zo gegund. Hou moed! Er zit niets anders op helaas. En Lentezon zit nu ook heerlijk op het bankje, succes. Suus, heel veel dames voelen eerst helemaal niets. Hou vol. Verder lieve dames, bedankt voor jullie reacties, ik ga mezelf toch stiekem op het lijst zwanger zetten. Gewoon omdat ik hoop dat alles goed is/komt/blijft... Enzo. liefs, niki

Geplaatst

Hoihoi allemaal,

Suus, ik ga ervanuit dat de test klopt en heb dus ook geen progestan meer gebruikt (vanmorgen de laatste 2). Morgen ga ik even het ziekenhuis bellen om het te vertellen en te vragen wanneer ik met de microgynon kan beginnen om zo weer het lange schema van een 2e IVF-behandeling in te gaan. Bleh...ik zat daar natuurlijk niet op te wachten en hoopte dat ik mee mocht delen in positief nieuws. Maarja, een kans blijft een kans......

Super bedankt voor de meelevende, steunende berichtjes en het plekje op het bankje. Ik hou jullie allemaal nog in de gaten en hoop op veel mooi lente-nieuws!

Lieve Niki, ik duim heel erg hard voor je meid, liefs Linda,

Geplaatst

hey meiden,

Pffff wat een spanning, morgen de laatste definitieve uitslag.

Ik hoop dat alles goed zit, heb vanaf gisteren 2 keer positief getest, met een ander merk test, dus ik ben heel voorzichtig positief gestemd.

Lentezon: de uitleg van het ziekenhuis voor de 2 keer testen is een extra zekerheid, omdat ze willen zien dat het hormoon toeneemt, dus de vrucht doorgroeit, dus geeft dus extra zekerheid aan de uitslag.

Niki: gefeliciteerd met het zwanger zijn, en heel erg veel sterkte met alle pijnen, ik weet hoe het voelt en hoop dat het net zoals bij mij elke dag wat minder word.

Linda: het is zeker heel gek om zo vaak negatief te testen en dan van het ziekenhuis te horen dat ze goed nieuws hebben. Ik heb zo raar en verbaasd gereageerd aan de telefoon, ik snapte er niks van toen ze zei ik heb goed nieuws, want ik had tenslotte vlak daarvoor negatief getest.

Wat ontzettend vervelend dat je negatief hebt getest!! Heb je misschien als zekerheid een test van een ander merk geprobeerd? Bij mij gaf merk 1 negatief aan en merk 2 positief.

estrhalita: succes zal ik morgen nodig hebben, ik ben nerveus maar heel stiekem reken ik erop dat het wel goed zit.

Meiden, heel veel sterkte en succes allemaal voor degene die nog in spanning zitten te wachten!!!! Ik duim mijzelf rot voor jullie!

Liefs Diana

Geplaatst

Wel heel netjes dat ze het 2x testen, diana, dan weet je inderdaad meteen al meer. En linda, echt enorm bedankt voor je berichtje, je bent superstoer! Ik hoop dat jullie allemaal supergoed nieuws krijgen en heel erg snel!

Nog vraagje, ik hoop niet te tactloos, hoe lang moeten jullie eigenlijk progestan gebruiken als het gelukt is? Of weten jullie dat niet... Ik moest starten op de dag van de bevruchting en dan 16 dagen, dus tot aanstaande maandag. Maar ik durf niet te stoppen... groetjes, niki

Geplaatst

hai Meiden!

Dank je voor de berichtjes!

De 1e week dat zal wel gaan lukken!

daarn zal het erom spannen en veel 'broekloeren' hahahaha

De innesteling zou dit weekend moeten plaatsvinden, relaxter kan natuurlijk niet.

Laten we nu eens geluk hebben zeg!

het waren 2 goede emmy's, score 8.5..

Wil niet alles zeggen natuurlijk maar alles is veeeel beter gegaan dan vorige keer , sja niet veel cryo's maar die heb ik hopelijk niet eens nodig hihihi

iedereen een fijne dag en er zijn er inmiddels nogal wat zwanger he

Hopelijk zet die trend door!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki heel voorzichtig gefeliciteerd met je zwangerschap. De Progeston bolletjes moeten wij gebruiken tot 10 dagen na de tp. En dan op dag 12 testen, zelf, mits je nog niet ongi bent natuurlijk. Maar het protocol is in elk ziekenhuis anders.

Hier geen nieuws. Nog steeds enorme ongi krampen, maar geen ongi. Dat komt natuurlijk door de progestan. Wel vanmorgen met mijn vriend over gehad dat we de laatste poging (die vergoed wordt) 2 emmies gaan terug plaatsen met alle risico's dan maar. Ik weet dan sommige het leuk vinden om een 2ling te krijgen, maar ik heb al een kindje met down syndroom die telt al voor 2 dus nog 2 nee dank je. Maar ja om de kans toch iets te vergroten... Hopelijk wil het ziekenhuis meewerken want ze zijn niet echt makkelijk. Nu dus even de ongi afwachten (ben er 99% zeker van) en dan gaan we er in mei weer voor. Mits er cryo's zijn maar dat is bijna nooit in het EMC.

Geplaatst

hai Esterher,

Goh lastig beslissen he , zo'n laatse poging en ook het gegeven dat jouw zoontje het sydroom van down heeft kan ik mij voorstellen dat nog 2 erbij erg veel is.

Ik begrijp dat het natuurlijk zo is dat elke kindje welkom is, hoeveel het er ook zijn.

Succes met het wachten op je ongi..dat is ook zo bizar van deze behandeling, t een moment sta je erom te springen en daarna...

Duurt nog ff he mei...

Ik zit pas 1 dag op t wachtbankje dus ach volgende week rond en net na het weekend zal ik wel de kriebels krijgen, de vorige keer werd ik de 10 dag al ongesteld, dus door de progestan heen .

Geplaatst

Ik heb vandaag met het ziekenhuis gebeld. Eigenlijk vond de IVF-verpleegkundige het beter als ik morgen pas had getest (15 dagen na de tp), maar ik heb haar het verhaal verteld......over hoe het de vorige keer ging, toen ik al op dag 9 na tp een posi-test had en dus begreep ze het wel. Ze denkt dan ook dat het inderdaad niet gelukt is, maar vraagt me toch om morgenvroeg nogmaals te testen.....is ie (zoals we verwachten) negatief dan mag ik zodra ik ongesteld ben beginnen met de microgynon-pil, om mijn cyclus stil te leggen voor de 2e IVF-behandeling. Dus even een paar dagen afwachten en dan gaan we voor de 2e ronde.

ps....Diana, nee ik heb maar 1 merk testen (sensitest van internet) en die werktte bij mijn eerste 'zwangerschap'(dat was maar 5en halve week, toen miskraam) ook supergoed.

Geplaatst

hey Wervelstorm.

meis wat jammer zeg ! Het is denk ik protocol dat er toch getest meot wordne morgen ...

Hoe vind je het zelf om aan de pil te gaan als het niet gelukt is? Ik zelf was best wel blij met mijn korte schema zonder pil..maar ach wat niet anders kan.

Sterkte met dit eerst nog een plaatsje te geven,

liefs lentezon

Geplaatst

Dank je wel Lentzon. Ik kon natuurlijk ook een maandje rust nemen, even een pauze, maar ik wil gewoon echt doorgaan............helaas kan dat bij mij alleen dmv het lange schema. Ik moet me daar bij neerleggen. liefs Linda,

Geplaatst

hallo!!

ook hier weer het lange schema, moet vlg week weer met de pil beginnen.... blehhh

daar had ik de vorige ivf poging nog het meest last van.

omdat de cyste aan de linker eierstok ervoor zorgt dat die eierstok niet mee doet aan het hele feestje is wel mijn puregon van 200 naar 300 verhoogd om zo toch meer eitjes te krijgen.

wel vond de gyn het jammer van de cryo, in zwolle vriezen ze alleen hele goeie in en ze ontdooien bijna allemaal goed,..... tja BIJNA allemaal die van ons dus niet.

weer verloren tijd!!

en weer wachten...... ik mocht volgende week al meed doen maar in zwolle zaten ze in de maand april en mei al vol met het verwerken van de punctie...

ik heb ook altijd pech...

dus wervelstorm ik weet hoe je je voelt, maar zolang je niet ongi bent,

JE WEET HET MAAR NOOIT...

veel succes

oliefs bri

Geplaatst

Jeetje meiden, wat een tegenslagen allemaal.

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte en kracht toewensen in alles wat jullie te wachten staat, en ik blijf voor jullie duimen!

Ik heb vandaag de 2e uitslag van het ziekenhuis gekregen en het hormoon is van 79 op dinsdag, naar 231 vandaag gegaan, dus ik kan nu zeggen: Ik ben zwanger! 14-4 heb ik de eerste echo.

Bij deze ga ik dus van het wachtbankje af.

Liefs Diana

Geplaatst

He Diana,

Gefeliciteerd zeg, we kunnen wel wat goed nieuws gebruiken op het wachtbankje. Je wist het natuurlijk al maar nu het echt zeker is lijkt me toch wel een gerustelling. Geniet ervan

Ik heb vorige week iui gehad maar voel nu helaas al dat het mis is. Nog geen week later en de ongi signalen breken alweer door. Buikpijn, wat bruinige afscheiding:hmh:. Positief is in ieder geval dat ik niet nog een week in spanning zit. Dus ook ik ga denk ik snel het wachtbankje weer even verlaten

Geplaatst

Hoi Bri......wij gaan er dus met zijn 2en zo ongeveer tegelijk tegenaan...ik verwacht ook binnen een aantal dagen mijn menstruatie (ik voel mijn baarmoeder zich al voorbereiden sinds vanavond). Of begrijp ik dat je pas in mei kan beginnen???

Balen joh, van die cryo! Hadden jullie 1 cryo? Wanneer hebben ze die ontdooit?

En Diana, super hoor meid! Je mag van het bankje af....ja gaat nu op een veeeeeeeeeeel prettiger bankje zitten,......het zwangeren-bankje. Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Liefs linda,

Geplaatst

Lieve Linda, ik hoop toch nog dat je een enorme grote verrassing krijgt. It ain't over till it's over... En alle andere dames, hou vol.

Ik heb nog steeds buikpijn. Hmmm. Maar las ook diverse malen dat dat door de progestan kan komen die ik dus nog steeds gebruik. Ik moet het 16 dagen gebruiken tot aanstaande maandag. Ik zou natuurlijk in een soort maternal bliss moeten zijn, maar eerlijk gezegd ben ik bang voor een BBZ, doet mijn buik enorm pijn, heb ik vandaag mijn rug nog verdraaid dus ook enorme rugpijn. Afijn je zou me moeten zien lopen, een oud vrouwtje met gebogen rug die oe en ah roept... Ergens ben ik natuurlijk blij dat ik zwanger ben, maar ik wil eerst zeker weten dat het/ze op de goede plek zit(ten). En dan wil ik best 9 maanden pijn lijden hoor als het moet... Liever niet natuurlijk. Morgen weer een echo, maar ik ben bang dat ze dan ook nog niets kunnen zien... Ik hou jullie op de hoogte.

Afijn, ik wens jullie allemaal nog heel veel kracht toe op het bankje. En ik dacht ook iedere dag dat ik wel ongesteld zou worden, per uur wisselde het soms, dus wie weet....

En Diana, kom je ook een topic maken bij de zwangerrubriek, dan kunnen we allemaal meelezen. Ik had trouwens een HCG van 400 nog wat die dinsdagavond.. Dus dat is dan wel hoog hè? Zouden het er dan toch twee zijn? En op de goede plek? Help! Het wachten is dus nog niet over als je zwanger bent... Pomtiepomtiepom...

groetjes, niki

Geplaatst

He Niki,

Ik lees nu net je verhaal hier, van je ontzettende buikpijn.. wat een onzekerheid moet het voor je geweest zijn afgelopen dagen, gelukkig vandaag door de echo voor een heeeeel groot deel gerustgesteld...

Probeer er nu maar van te genieten: je bent gewoon ZWANGER!!!

Linda,

Hoe is het bij je, is je ongi al doorgekomen? Ontzettend balen voor je, wel fijn dat je wel nu gelijk mag doorgaan met een nieuwe poging..

Wij gaan komende maand weer verder met nieuwe cryo's.. volgende week alweer een eerste echo..

Bri,

Balen voor je dat je cryo niet doorging.. je houdt er wel een beetje rekening mee datie misschien niet goed ontdooit, maar het is dan toch een ontzettende teleurstelling als het idd zo is...

Ester,

Jij bent ook aan het wachten op je ongi, begrijp ik..

veel succes met een nieuwe poging..

Lentezon,

Super joh: 2 topemmies teruggeplaatst, heel veel succes met het wachten!!

Alle andere meiden die ik vergeten ben: ook veel sterkte en succes met het wachten!!

Geplaatst

Hoi Kim,

Hoeveel cryo's heb je nog? Ik hoop echt van harte dat de volgende cryo(s) beter ontdooien!!

Hoi Niki,

Ik las net dat je aardig gerustgesteld bent vandaag met de echo. Wat super zeg, hartstikke gefeliciteerd meid!

Mijn menstruatie zit er aan te komen....ik denk dat het morgen echt doorbreekt....dan kan ik me gaan voorbereiden op de 2e IVF-poging.

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki wat een fijn nieuws dat je nu toch zwanger bent en een beetje gerustgesteld. Hopelijk neemt de pijn in je buik snel verder af.

Kim ik weet nog niet 100% zeker of ik ongi ga worden hoor. Heb woe/do erge ongi krampen gehad, maar vandaag maar 1/2 uurtje krampjes. Dus ja je lichaam kan je aardig voor de gek houden. Ik ga er wel vanuit, maar ja je weet het nooit. Dus maandag is testdag, maar ik probeer pas maandagavond of dinsdag te testen als ik dan nog niet ongi ben.

Alle andere dames succes met wachten of succes bij de volgende poging. Hoop zwangere deze maand, dat is toch hoopvol voor ons allemaal.

Geplaatst

Hè Bri, wat balen.... En dan weer zo moeten wachten...

Sorry, ben ook één van die dames die in mei (als alles gewoon mag verlopen) de punctie heeft in Zwolle.

En het gaf me wel moed dat je zei dat je van de pil de meeste last had. Ik moet echt zorgen dat ik ook wat eet als ik dat kreng inneem. Ik word anders echt misselijk, randje spugen.

Verder vloei ik nu nog steeds een beetje (nu al 2 dagen langer dan normaal). Dat wijt ik ook allemaal maar aan de pil....

Succes maar weer met dat 'kreng' dat toch weer mee gaat helpen aan een mogelijke zwangerschap.

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

hoi meiden, hoe is het met jullie?

moet zeggen dat ik echt bewondering heb voor de meiden die al zo lang op het ww zitten!

ik zit er pas 3 dagen op en word al gek, kan aan niets anders meer denken!

en ik moet nog 14 dagen :helluup:

Geplaatst

Hé draakje! Hou vol!! Moeilijk hè! Je kan het!! En hoe gaat het met alle andere wachtbankdames? groetjes, niki

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden