Ga naar inhoud

Wachtbankje / Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja goedemorgen dames. In tegenstelling tot eerdere berichten, ik ben ZWANGER. Kan het nog bijna niet geloven. Gelijk ziekenhuis gebeld en 21 april een echo. JOEPIEEEEEEEEEEEE

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey ESther,

Wat lees ik nu??

Zwanger?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wauw gefeliciteerd! :B-0009:

Het is je zo gegund!

Ip naar de 1e echo ! Nu nog afwachten 1 of 2? Of met deze poging was het 1 tp toch?

Hopelijk volg ik ook deze keer.....

Ik ben wel meer emo dan de vorige keer en ook geen steken dat had ik toen allemaal wel.... soms kan ik echt wel janken en heb een kort lontje echt heel vervelend...Ik moet het maar afwachten ..als ik per as. weekend en de maandag en dinsdag na dat weekend nog niet ongio ben heb ik goede hoop.

Liefs van win

Geplaatst

Wouw Esther,

Gefeliciteerd, wat is het toch een goede zwangere maand deze maand!!!!!

Zoveel zwangeren nou echt hartstikke gefeliciteerd. Petje af :icon_salut:

Geniet ervan

Geplaatst

Voor Draakje en de andere wachtende,

Ik vond de eerste week echt veel erger dan de 2de week. Maar heb nu wel geleerd echt mijn zinnen te verzetten en mijn agenda vol te plannen. Voor mij werkt dat echt goed. Probeer ook niet teveel te letten op de signalen van je lichaam want die lopen door de hormonen echt hun eigen weg en daar kan je, ben ik achter gekomen weinig op vertrouwen.

Succes allemaal, voor mij nog een paar dagen vrij ga ik testen of misschien stel ik het uit tot zat.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Lentezon,

Ik heb 1 emmie terug geplaatst dus denk niet dat het er 2 zullen zijn of ze moeten zich gedeeld hebben, maar dat zou een enorme verrassing zijn.

Voel me ook gelijk echt zwanger. Raar is dat toch he. Spannend voor jou ik duim mee. Het is een goede maand geloof is dus geef de hoop niet op. Ik had t/m vrijdag enorme ongi krampen. Stopte vrijdag met de progestan ongi krampen weg en pijn in mijn borsten weg. Toen kwamen de pijntjes in liezen, zij en af en toe vlagen van misselijkheid. Ook moest ik steeds huilen. En ja zo zie je maar ik verwachte het echt niet meer. Hoop echt dat er nog veel meer zwangere volgen leuk man met zijn alle tegelijkertijd.

Geplaatst

Wow Esther,

Gefeliciteerd!!!!

Wat zijn er veel zwanger deze maand!

Zou het door de lente komen?!

Geniet ervan

X:binkybaby:

Geplaatst

estrhalita gefeliciteerd! Helemaal GE-WEL-DIG!!!!:good1:

Wat een ontzettend goed nieuws weer.

Ontzettend leuk dat de meeste van ons "bankje" een positieve uitslag hebben gekregen.

Zouden de paasdagen, die in het teken staan van eitjes, dan toch voor een exra positieve boost hebben gezorgd?

Nogmaals heel erg gefeliciteerd, en op naar je eerste echo.

Liefs Diana

Geplaatst

WAUW! Wat een hoop zwanger meiden, de lente he! Esther gefeliciteerd hoor! Super gaaf en spannend.

Lentezon. Klinkt heel goed 3 top emmys hopen dat ze lekker blijven plakken.

Ik ben een tijd niet geweest, moest alles even een plek gaan geven. Maar ik ben super trots op jullie. Hou vol!

Liefs Jonne

Geplaatst

Estr.........ik kom je even feliciteren hoor!!

Van superrrrrrrrr harte gefeliciteerd! Je ziet maar dat je lichaam je echt voor de gek kan houden. Ik ben blij om zoveel succesverhalen te lezen! Zo blijven we hoop houden. Al heb ik het zelf op het moment wel moeilijk.....ik ben zo ongelofelijk moe de laatste tijd. Morgen ga ik even naar de huisarts.

Geniet ervan Es!!! liefs Linda.

Geplaatst

Hoi Dames,

Voor allen die zwanger zijn "VAN HARTE". Voor diegenen die nog op het bankje zitten "houd vol"! Laten we er een vruchtbaar rest van het jaar van maken :sign4:

Liefs van Natas

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ga nu echt van het bankje vallen. Voel aan alles dat ik vandaag of morgen echt ongi moet worden. Begint ook al een heeeeel klein beetje. Balen, balen, balen. Maar aan de andere kant beter nu dan volgende week. In mijn zkh mag je niet na 8-3 beginnen met IUI vanwege alle feestdagen enzo. Ben dus aan de ene kant blij dat ik meteen door kan met de volgende ronde en niet hoef te wachten. Voor de andere wachtende succes

Gast estrhalita
Geplaatst

Meiden hartstikke bedankt voor jullie lieve berichtjes en inderdaad de lente doet de zwangere goed dit jaar. Alle meiden op het wachtbankje hou vol en geef de moed niet op hoor.

Dikke knuffel

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vandaag toch echt officieel van het bankje gevallen. :pain:

Balen, maar we gaan meteen weer door met de volgende ronde, zondag ga ik weer beginnen met het spuiten. Ben benieuwd hoe ik deze keer op de hormonen reageer

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik me er dit keer snel over heen kon zetten, is ook van maand tot maand verschillend. Ik ben benieuwd hoe ik me deze maand op de hormonen reageer. Die vond ik vorige maand behoorlijk heftig. Had echt veel last van stemmingswisselingen.

Geplaatst

Hoi Suus, wat enorm balen!!!! Fijn dat je alweer zo gauw kunt beginnen. Hopelijk gaat het nu wat beter met de hormonen.

liefs Micky

Geplaatst

Jammer Suus! Maar lekker dat je je er deze keer wel goed over heen kan zetten!

Veel succes met de volgende poging!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Jammer Suus! Knap dat je zo snel weer de draad kan oppakken en natuurlijk heel veel succes deze keer! groetjes, niki

Geplaatst

Hoi Suus,

Wat ontzettend jammer!!

Wel fijn dat je zo snel al weer door mag gaan. Ik zit maar te wachten tot ze tijd in het VU A'dam hebben........... en jullie weten: wachten duurt ontzettend lang........ Ohw, was het maar 16 mei

Liefs,

Geplaatst

Hoi Otjes,

Wachten is het ergste van de behandeling. Kun je niet overstappen naar een ander zkh waar je eerder geholpen kan worden?

Geplaatst

Ja vreselijk dat wachten Otjes! Het enige wat je maar kan doen is goed voor jezelf zorgen, gezond eten, lekker sporten, maar moeilijk is dat. En misschien dat het zomaar gewoon lukt, of kan dat niet? groetjes, niki

Geplaatst

hey natas,

ja balen he zo lang wachten!

Je wil het liefst z.s.m. weer door.

Dat wil ik nu ook wel maar met onze laatse vergoedde poging in t vizier

ga ik eerst maar ff 'ont ivf-en' en nog een tandje d'r bij kwa gezondheid ( afvallen + sporten) . Na de zomer zien we wel weer verder. aug denk ik.

Misschien krijg ik vandaag bericht over een cryo . . . heeeeeeel kleine kans ....

er waren 3 top emmy's en er waren er 2 terruggeplaatst dus misschien 1 cryo.

Zou leuk zijn...

liefs lentezon

Geplaatst

Naar een ander ziekenhuis overstappen gaat niet zo 123. Ik ben zelf onder behandeling bij het Westfriesgasthuis te Hoorn en die werken (met nog zo vele andere ziekenhuizen) samen met het VU te Amsterdam. Nu schijnt er bij het VU een personeelstekort te zijn......... Dat is de bottleneck. In het WFG kunnen ze me zo behandelen (fm etc.), maar je moet wachten tot er plaats is in het VU voor de punctie etc. Sta op de lijst voor punctie begin juni.

Lentezon: in het VU vriezen ze alleen je embryo's in als je er 2 of meer hebt. Dus hoop ik dat jouw ziekenhuis heel erg voorzichtig is omgesprongen met je emmy en dat het een prachtexemplaar is om terug te plaatsen.

Voor de rest ben ik lekker aan het werk en aan het ontspannen. Ga per 1 mei me weer voorbereiden op de tweede poging.

Wel erg fijn te lezen dat er zoveel zwangeren zijn zeg. Tjeetje, wat goed. Houd maar geen rekening met de percentage's, want dat zegt toch niet veel. Is het 27% bij de eerste poging, de tweede, de derde of in zijn geheel? Niet te veel aandacht aan besteden dus. En alles gewoon zijn gang maar laten gaan.

Good luck everybody.

Liefs

Geplaatst

ik zit dus ook op het wachtbankje, nog 9 dagen.

Ben intussen natuuuuuuuuuurlijk lekker aan andere dingen aan het denken (NOT) en het feit dat ik een erg dikke buik heb (een beetje overstimulatie) en letterlijk, excusez-le-mot, kotsmisselijk ben helpt enorm om met m'n beide voetjes op de grond te blijven staan (NOT, NOT, NOT, ik sta als een onnozele trien te grijnzen bij m'n buik en belde gister superenthousiast naar m'n man om te zeggen dat ik ook al gespuugd had. )

Ik wil mijn lotgenoten heeeeeeeel veel sterkte wensen hier, en het belangrijkste niet vergeten dames, geniet zo veel mogelijk!!!

Geplaatst

Otjes:

ik was zelf onder behandeling in alkmaar, maar daar werd de punctie zelf gedaan, en hoef je alleen voor de TP naar Vu a'dam.

Op het moment dat wij voor de intake kwamen (eind feb), was er geen wachtlijst en konden we direct beginnen. Misschien toch een idee voor je?

Freija: wat heb ik moeten grijnzen om je berichtje, hihihi.

Ook ik was zoooooooo gelukkig toen ik enorm misselijk was, en bij het overgeven de eerste keer stond mijn man naast mij te lachen, voor hem was het bevestiging genoeg. Wat kom je tijdens IVF in een aparte wereld terecht!

Liefs Diana

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden