Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben nieuw hier en ben door het googlen hier terecht gekomen.

Ik zal proberen zo kort en zo duidelijk mogelijk mijn situatie uitleggen in de hoop dat jullie antwoorden/reacties kunnen en willen geven. Ik verkeer momenteel in een situatie tussen hoop en wanhoop.

Ik zit nu 21 dagen na een terugplaatsing met eiceldonatie. Tot op heden heb ik helaas allemaal negatieve zwangerschapstesten maar ik heb ook tot op heden geen menstruatie. Bij mijn eerdere icsi pogingen (alle 5 mislukt) met eigen eicel menstrueerde ik al binnen 14 dagen of eerder na de tp.

In het protocol staat dat je bij menstruatie of bij een negatieve test na 16 dagen na de tp moet stoppen met de medicatie. Ik gebruik die ""geweldige witte bolletjes hahah" 3 maal daags 2 en estradiol 3 tabletjes per dag. Het is overigens de 1e keer dat ik die estradiol tabletjes slik. Hoewel je zou moeten stoppen heb ik dit niet gedaan... ik dacht, stel dat ik wel zwanger zou zijn maar dat die testen dit niet aangeven.. hoewel mijn verstand zegt stop er mee, het heeft geen zin meer, de testen liegen immers niet.. zegt mijn gevoel iets anders, vandaar dat ik ze beide nog gebruik. Ik ben eergister naar een vervangende arts geweest, omdat mijn behandelend arts afwezig was nadat ik gebeld had met het gegeven dat ik negatieve testen had maar geen menstruatie. Ik kon gelukkig wel terecht en hoopte dat ik meer zekerheid zou krijgen. De wachtweken waren al killing maar dit is in mijn beleving nog zenuwslopender. De arts vond het ook wel vreemd en hij maakte een inwendige echo. Hij constateerde dat mijn baarmoederslijmvlies wel dik was. Op mijn vraag wat dat kon betekenen kreeg ik het antwoord dat ik wel degelijk zwanger zou kunnen zijn. Op mijn vraag of dit niet door de medicijnen zou kunnen komen kreeg ik het antwoord.. ja dat zou ook nog kunnen. Kortom: ben niet veel wijzer geworden en ging ook met een onbevredigend gevoel weer naar huis. Omdat hij in mijn ogen niet echt stellig was of dat door de medicijnen kwam, juist ook omdat ik dat zelf aankaarte ben ik thuis gelijk gaan googlen. Maar ja... ook daar word ik niet veel wijzer van, vandaar dat ik toch maar heb besloten om mijn verhaal hier neer te leggen in de hoop dat jullie misschien iets meer weten. De vragen die ik heb is kan die estradiol de menstruatie laten uitblijven ? of komt het door die bolletjes (al moet ik zeggen dat dit tot op heden nooit eerder was met die bolletjes ? kan het baarmoederslijmvlies dik blijven met beide medicatie ook al zou je niet zwanger zijn? Of zou dit komen doordat mijn menstruatie eraan zit te komen ?

Is het ook al eerder iemand overkomen dat zij zwanger is zonder dat de urinetests dit laten zien ?

pfff wat een vragen en een tekst.. ik word ook echt gek van mezelf :D

ik moet in ieder geval a.s woendag terug komen, maar ja je snapt dat ik dat wel ergggggg lang vind duren ;)

Ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om dit stuk tekst te lezen en zou het fijn vinden een reactie te mogen ontvangen.

Alvast bedankt van een erg onzeker persoontje ;)

Lieve groetjes

Posted

sorry moon ik kan je niet helpen maar wil je wel heel sterkte wensen ik hoop echt dat dadelijk mag blijken dat je zwanger bent!!

kun je anders niet eens vragen om een bloedtest??

heel veel sterkte

liefs sasje

Posted

dank je wel sasje.. lief dat je in ieder geval een reactie hebt geplaatst. Een bloedtest doen ze daar niet. Ik moet over een week alsnog een test doen, dan maar hopen dat ik daar meer duidelijkheid uit krijg.

Als het dan toch mislukt is, als ik dan toch niet zwanger ben laat die ongi dan nu maar gelijk komen want dit is echt zwaar.

Lieve groetjes

Posted

Hallo Moon,

Helaas kan ik je ook geen advies gegeven ook al had ik je graag geholpen alleen al om die ^&%^*&^& gevoel kwijd te zijn.

Ik ga voor je duimen dat de test volgende week positief is.

Liefs Chantal

Posted

Dank je wel voor je reactie Chantal, vind het lief en ik waardeer het dat je de moeite neemt om ten 1e al het verhaal te lezen ;) en ten 2e dat je reageert.

Ik weet ik val gelijk met de deur in huis zonder dat ik me eigen netjes voorstel en zonder eerder al te hebben deelgenomen aan dit forum..

Lieve groetjes

Posted

Nou Moon, wat een verhaal zeg! Ik zou er toch op staan om een bloedtest te laten doen. HCG is namelijk als eerste op te sporen in het bloed en volgens mij is het een kleine moeite.

Geen bloed geeft in ieder geval nog moed. Wie weet ben jij een van de personen waarbij HCG heel laat in de urine te vinden is....? We hopen het voor jullie en dat de test volgende week positief is. Veel sterkte.

Liefs

Posted

Ow meid, die onzekerheid. We kennen het hier allemaal. Om gek van te worden!

Misschien dat je via de huisarts wel een bloedtest mag doen als ze in het ziekenhuis stug blijven doen hierover?

We duimen mee op een mooie afloop!

Grtjs, -M

Posted

Ik zat hetzelfde te bedenken als Miki, misschien dat je via de huisarts een bloedtest kunt regelen zodat je in ieder geval een beetje zekerheid krijgt, dit is ook geen doen zo. Succes in ieder geval!

Posted

Hoi Moon,

Wat een ellende.

Eerlijk gezegd denk ik dat je wel op een test mag vertrouwen, zeker na 21 dagen. De bolletjes kunnen inderdaad je menstruatie uitstellen (geen idee of het nog uitmaakt dat dit de vorige keer niet het geval is). Maar ik kan je gevoel zo goed snappen dat je het zeker voor het onzekere wilt nemen en gewoon je medicijnen blijft gebruiken.

Ik zou de huisarts het verhaal en de ongelooflijke onzekerheid uitleggen. Hopelijk stemt hij dan in met een bloedtest.

Succes hoor.

x

Annelies

Posted

Lady's dank je voor jullie reacties !!

Ik zat zelf ook te denken aan een bloedtest, maar ik moet zeggen dat ik niet echt een fijne huisarts heb. Deze is altijd heel erg terughoudend in onderzoekjes en vooral als een ander al bezig is, in dit geval de gyn. Ze vind dat als hun het niet doen, waarom zou zij dit wel doen. Ik heb gistermiddag wederom een test gedaan en weer negatief. Ik denk ook zelf dat het niet gelukt is, heb ook geen zwangerschapskwaaltjes en denk zelf ook dat de menstruatie word uitgesteld door de medicijnen. Al denk ik niet dat het door de bolletjes komt (deze heb ik immers al 5 pogingen gehad en nog nooit overtijd geweest) ik denk dat het door die Estradiol komt of de combinatie met de bolletjes. Al kan ik op internet niet echt duidelijk vinden dat die estradiol de menstruatie uit stelt.

Het enige wat ik kan doen is afwachten... zucht.. en duimen en hopen en dromen ;)

Lieve groetjes

Posted

Beste Moon,

Op de eerste plaats wil ik je veel sterkte wensen en hoop dat je snel uitsluitsel krijgt. Ik zou toch nog een keer vragen om een bloedtest. Als dit jou kan helpen uit de onzekerheid moeten ze dit toch kunnen begrijpen.

Ondervind op dit moment ook hoe erg het wachten is en de onzekerheid.

Gisteren en vanochtend een test gedaan (op dag 15 en 16 na TP). Een wel heel vaag streepje beide keren. Vraag mij af of het niet gewoon negatief is (laatste restjes pregnyl misschien?). Gebruik ook nog steeds progestan en heb nog voor vandaag. Heb ook het gevoel dat progestan ongi uitstelt al was dat eerder bij mij ook niet het geval. Denk dat ik zodadelijk maar ziekenhuis ga bellen voor bloedtest en advies. Weet niet of ik door moet gaan met progestan? Wordt helemaal gek van de onzekerheid.

Hoop voor jou dat je snel positief nieuws hebt. Mogelijk hoor je toch tot die kleine groep vrouwen waar HCG heel laat met een test te zien is.

Groeten Josha

Posted

Dank je Josha voor je reactie...

Ik snap je ongerustheid, angst en onzekerheid maar al wat ik heb gelezen is een streep een streep ook al is deze nog wat vaag, vooral als je dit al beide keren hebt gehad. De assistent vroeg ook aan mij of ik niet een heel vaag streepje had.. helaas was dit niet het geval. Ik weet niet wanneer je de laatste pregnyl gebruikt hebt maar als dit was voor je terugplaatsing is dat allang uit je bloed... zo lees ik dit overal en heb dit ook een keer aan de gyn. gevraagd. Ik zou zeker nog de bolletjes blijven gebruiken en het ziekenhuis bellen. Heel veel succes en ik duim voor je !!

Lieve groetjes

Posted

jeetje wat een verhaal moon!

tis toch erg apart dat je niet ongesteld wordt en dat je geen uitsluitsel krijgt.

heel veel succes en sterkte

Posted

hoi hoi

ik wordt elke keer ook niet ongesteld door de bolletjes terwijl me bloed test dan wel negatief is, dus het kan daar door komen ik hoop dat het door wat anders komt en dat je dan zwanger bent, jammer dat ze geen bloedtest doenw ant dan weet je het gelijk zeker, sterkte nog ff in deze tijd hoop op goed nieuws voor je

gr summer

Posted

Wederom dank je wel voor de reactie hellen en summer.

Vanmorgen weer een test gedaan... weer negatief. Ik snap het echt niet.. ben nog nooit overtijd geweest. Ik heb al 5 keer eerder die bolletjes gehad maar altijd voor de testdag ongi. Ik ga er maar van uit dat het toch door die bolletjes komt maar ik blijf het zo vreemd vinden. Hopelijk krijg ik woensdag zekerheid.. ik wou dat het al woensdag was :D.

Lieve groetjes

Posted

Hey Moon, ben je al iets verder? Ik hoop zo dat ze je uit de onzekerheid halen, want er is niets ergers dan in de onzekerheid te zitten. Ik wens je heel veel sterkte en succes.

Liefs

Posted

Helaas.. hoewel ik er al sterk op had gerekend dat het door de medicijnen kwam had ik stiekum toch hoop dat dit niet zo was. Toen mijn eigen arts zei dat mijn menstruatie niet kwam door de medicijnen en ik hier mee moest stoppen viel die onzekerheid van mijn schouders. Ik voelde me totaal leeg.. het leek wel of ze een ventiel uit me hadden getrokken en ik in 1 klap leeg liep. Het is nog wel onwerkelijk allemaal.. het besef dat dit de laatste poging was en je met lege handen achter blijft. Volgende maand moet ik terug om te evalueren en om te kijken of we nog verder willen gaan. We moeten het dan wel zelf betalen... op zich is dat niet het grote punt maar bij ons heerst de vraag is het dat allemaal nog wel waard. Is het wel zinvol om nog een keer alles te ondergaan of moeten we het nu echt een plaatsje proberen te geven. We hebben 7 pogingen gehad.. 1x ivf (geen bevruchting) 5 x icsi met eigen eicel en 1x icsi met een donoreicel. Nog nooit ben ik zwanger geweest van al die keren.. Zou het dan met die 8e keer wel lukken of draait het weer uit op een teleurstelling. Moet je alles zowel geestelijk als lichamelijk weer ondergaan, is het dat waard. Kun je ook het geld dan niet beter in een lekkere vakantie stoppen. Houd het dan ook op bij die 8e keer of ga je dan weer verder... het is allemaal zo dubbel.

In ieder geval wil ik jullie bedanken voor jullie berichtjes..

Veel liefs Mij

Posted

@ moon

Heel veel sterkte!!!! valt toch altijd weer erg zwaar he!??

ik kan je helaas geen raad geven, neem de tijd en rust goed uit van je vorige poging, het gaat je niet allemaal in de koude kleren zitten

Posted

Hè Moon,

Bha wat balen zeg weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen bha wat k^&&^*n

Zorg een beetje goed voor je zelf?

Liefs Chantal

Posted

Oww Moon,

jeetje wat moet ik zeggen.... het is kei en kei hard en oneerlijk!!

Ik wens je onwijs veel sterkte en kracht toe om deze teleurstelling een plaatsje te kunnen geven en eea. op een rijtje te zetten!!

liefs

Meiske74