Ga naar inhoud

3e ivf - 1e cryo poging

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Joy en Natasja,

Joy > nee onrustig word ik er niet van ...maar ben alleen bang voor een te korte 2de fase.. Spannend voor jou ..6 okt is t maar zo weer. Houd je t nog een beetje vol op t wachtbankje?

Natasja> Ach ja..we gaan vrolijk verder met wachten hahaa. Kijken of de ovulatietest morgen een wat donkerder streepje geeft ..anders woensdag..zo niet dan eet ik mijn sok op! Hoe ist met jou...heb jij t nog een beetje?

bye bye

• Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Manon,

Hier trek ik het nog wel hoor, 't wachten is nu ietjes korter bij een cryo dan een verse terugplaatsing. Ohw, ik hoop zo dat het nu eens gaat lukken. Zie mezelf toch niet kinderloos door het leven gaan. Ik wil er gewoon niet aan denken.

xx

Geplaatst

Hey Otjes heavy hoor! Ik duim voor je!! Als je al wat ouder bent kan ik me zo voorstellen dat je heel erg bang bent dat het niet gaat lukken, ikzelf ben 32 jaar (bijna 33) en heb op mijn 30e een kindje mogen krijgen na 2 x ivf..

Inmiddels voor de 2de bezig en inmiddels ook alweer 2,5 poging ivf achter de rug en net 1e cryo mislukt...

Ik leef enorm met je mee, zou toch geweldig zijn als het nu eindelijk lukt he Otjes!

Succes!!!!x

Geplaatst

Hoi Joy,

Jammer Joy..je hebt toch altijd hoop he..ook al had ik de gedachte van de 1ste keer raak zou ook wel heeeeeeel erg geluk hebben zijn en dat zit er vast niet in.

Ik denk ook dat het voor ons misschien ietsje minder moeilijk is dan voor degene die nog niet het geluk hebben gehad een zwangerschap te volbrengen.

Neemt niet weg dat de wens even sterk is of misschien soms sterker dan bij de eerste..maar je hebt een boel afleiding en drukte om t kind(eren) die al rond loopt.

Denk dat dat voor mij t iig een stuk makkelijker maakt en maakt dat ik nu veel nuchterder in t geheel sta dan de eerste keer in de MMM.Kan de teleurstelling beter verdragen en denk dan mag dankbaar zijn met wat ik nu heb rondlopen en dan kan ik er weer tegen om weer zo snel mogelijk door te gaan met de volgende poging.

Maar fijn dat je nog 4 cryo's hebt joh en meteen weer door mag met de volgende poging. Ik moet zo om half 11 weer heen (dag 21) en nog steeds geen positieve ovulatietest. Lichaam is lui geworden..werd maanden geregeld met spuiten en denkt nu zeker ook van pak maar een spuit!

Hee joy...koppie op..toch best ffkes slikken he...maar vol goede moed op naar de volgende maand he?!

bye bye

Geplaatst

Tauras en Natas. Dank jullie. Vind het ook wel wel spannend ja. Het is ook wel raar om direct weer door te gaan. Ik weet dat het kan , hups door naar de volgende poging maar vraag me ook af of ik niet te snel aan mezelf voorbij loop. Ze vroegen in het ziekenhuis nog of ik nog een evaluatie wilde. Ach, leek mij nu niet nodig. Zo'n cryoplaatsing is een wat meer technische aangelegenheid vond ik. Minder intensief dan een echte poging.Joy

Geplaatst

Joy,

Ik wil toch even reageren op jouw berichtje.

Ik heb geen kinderen, ben 39, ben aan mijn derde IVF bezig en aan mijn eerste en enige cryo-poging bezig. Bij mij voelt het helemaal niet als een technische aangelegenheid en het voelt heel intens. Heb meer het gevoel van "de dood of de gladiolen".

Het zal vast anders voelen als je al 2x het gelukt hebt gehad om kindjes te baren. Helaas voelt dat voor mij niet zo.

Liefs

Geplaatst

Natasja,

Ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen! Het is iedere keer leven dat ze inbrengen... Maar ik ga ervan uit dat Joy het niet kwetsend bedoeld heeft, ze zal ook wel op jouw berichtje reageren. Ik geef je groot gelijk hoor, kan me voorstellen dat je reageert. Ik zou willen dat ik cryo's had gehad... Mooi gezegd overigens: 'De dood of de gladiolen'.

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Ik weet ook dat ze het niet kwetsend bedoelt, maar er zijn nu eenmaal mensen die het anders ervaren zo'n cryopoging. Wanneer heb jij je galblaasoperatie?

Natas

Geplaatst

Hey Natasja,

Al wat vreemde gevoelens in het buikhuis..voortekenen?

Hier morgen meer nieuws..hoop eindelijk klaar voor de pregnyl spuit.

doeiiiiii

Geplaatst

Hoi Manon,

Gaat het dan eindelijk weer beginnen voor je. Goed nieuws.

Mijn buik rommelt nog steeds af en toe, was vanavond heel eventjes een btje misselijk? Heb geen idee wat er gaat gebeuren. Ben wel op van de spanning. Hoe heb jij dat ervaren toen je eventje een pos.test had?

Liefs

Geplaatst

Hoi Natasja,

Hoe ik dat heb ervaren...ja eerst natuurlijk blij maar ook al heel snel zoiets van zal wel niet goed zijn.Heb nl al eerder een positieve test in handen gehad en toen was t ook al meteen niet goed (dat was na de HSG. ..toen we net weer begonnen in de mmm.)

Weliswaar een spontane zwangerschap ...nu is t voorstadium al geweest..bevr./deling en heb ik er iets meer vertrouwen in maar toch kwam al wel meteen t gevoel van zal wel niet goed zijn...en ook zo iets meteen de 1ste keer..dat kan niet goed zijn.

Dus bij jouw gerommel in de buik..nou wie weet..kan dit keer niet van de mottenballen zijn! Nog 5 nachtjes slapen.

Vanmorgen weer geweest...BMS mooi dik maar de follikkel nog net geen 16 mm...dat moet hij nu min. zijn (anders 18/20 mm he bij IUI en punctie).

Morgen weer..nou dan zal t toch wel zou je denken?! pfff Zit morgen al op dag 24 !!

Fijn weekend en houd t nog ff vol he..de spanning stijgt!

Geplaatst

Hoi Manon,

Ik ga 's avonds eigenlijk op mijn normale tijd naar bed. Ik heb zo af en toe dat het me aanvliegt. Dan denk ik er over na en dan krijg ik hartkloppingen. Heb ook nog geen test in huis. Denk dat ik het toch maar afwacht tot woensdagochtend. Dinsdag is mijn NOD dag, dus hoop ik dat dat wegblijft. Vandaag is het dag 15 na de Pregnyl, nog geen bloed. Zal dat iets zeggen?

Lees dat jij vrijdag de tp hebt. Gelukkig maar, bij jou heeft het echt een eeuwigheid geduurd.

Succes meis

Geplaatst

Natas, hier ook nog een keer succes!

Ik heb ook pas op de testdag zelf een test gehaald en deze pas gedaan toen ik thuis kwam van het werk....

We denken aan je!

XX van Daan

Geplaatst

Hoi Natasja,

Ik heb nog nooit gereageerd in jouw topic (volgens mij) maar ik lees wel mee en ik leef ook met je mee! Ik hoop enorm dat je woensdag een positieve test hebt. Nog even volhouden....

Liefs,

Laika

Geplaatst

Ik voel me vreselijk zenuwachtig en durf bijna niet naar het toilet te gaan op mijn NOD. De test is inmiddels in huis. Als het vandaag uitblijft, dan doe ik morgen de test. Brrrrrr, gaat een lange, lange dag worden.

xx

Geplaatst

oh meid wat een spanning! Ik vind het zo superknap van je dat je wacht tot morgen met testen! Wat een belabberde dag zoals vandaag, of niet? Heeeeeeel veel sterkte vandaag en ik hoop morgenochtend goed nieuws van jou te lezen!

liefs esther

Geplaatst

Hey Natas, super spannend!

Volgens mij was je de vorige keren toch allang ongi? Dus dit klinkt a heel positief!

Mijn duimpjes doen een beetje pijn, maar we kunnen wel wat eelt hebben hahahaahh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden