Jump to content

Babyboom deel 2

Seetje

Recommended Posts

zit ik toch alweer met dikke tranen joh...

pff, echt, dat gevoel vergeet ik nooit meer, en wat ben ik toch blij met mijn wondertje!!!!!!

Vond wel de ivf-behandeling weer eens, veel te "simpel" in beeld gebracht.. wij weten het gevoel erbij, maar een punctie onder narcose en niks over het slopende wachten.. vind het jammer dat het zo "makkelijk" overkomt.

Het is toch alles behalve makkelijk.

zonder verdoving??

Ik had verdoving , maar het voelde alsof het zonder verdoving was haha.

Vreselijk die punctie.. erger dan bevallen!!

toen de punctie klaar was kreeg ik 2 paracetamols, toen die begonnen te werken had ik echt zoiets van huh heb ik wel verdoving gehad?

Ik wou het ook nooit meer, toen ik vroeg of ze de volgende punctie met zwaardere verdoving wilden doen, deden ze dit niet! Ze weken niet af van hun protocol... gelukkig lukte onze cryo, ik weet niet of ik het nog eens gedaan zou hebben..?

Jij, heb jij het nog eens moeten doen?

Nee 1 keer.......en ik had het ook niet meer gedaan!

Wij waren al zo lang bezig en steeds weer miskramen dat we eigenlijk al gestopt waren.

Anne-Meya is echt een kadotje dankzij onze dokter!

Op zijn advies zijn we naar het ziekenhuis gegaan.

Morgenmiddag is de herhaling geloof ik, rond een uurtje of 2?

Ik heb ook maar 1 puntie mee gemaakt.

Maar die zou ik zo weer overdoen hoor.

Ik hoor bij de kleine groep vrouwen, waarbij het nagenoeg pijnloos was (valium vooraf en een injectie in mijn bil gehad).

Vanavond, jeejte gemist. Ik was in de stad, shoppen.....

heerlijk geshopt trouws, mooie jas voor hubbie van 70 voor 33.5 mooit toch. ging 40%af en dan nog personeelskorting.hahaha

Waar ging eht allemaal voer?ook over Manuela en Emil. Morgen helaas werken, dus kan het niet zien

groetjes

Ik heb ook gekeken, vorige week helaas niet. De uitzendigen zijn trouwens ook te zien via Uitzendinggemist.nl

Ik vond het wen een informatief programma alleen weet ik natuurlijk niet hoe het is om écht in de molen te zitten, goddank... Maar kan me voorstellen dat het veel zwaarder is als men laat zien op tv.

Toch vind ik het goed dat het in beeld gebracht wordt.

Dat zeker niet, het zou toch mooi zijn als iedereen gewoon zwanger kon worden die zwanger wilde worden en diegenen die geen kind willen ook niet zwanger worden.

Maar ja we hebben het helaas niet voor het zeggen.

Nou hier ook iemand die geen punctie meer doet!

De eerste keer viel me echt onwijs mee, was goed te doen.

Maar de 2e keer deed het zo'n zeer en geloof me ik ben geen pieper.

Voor de meiden die nog een punctie krijgen, til hier niet te zwaar aan hoor!

Het is afhankelijk van jezelf, bij de een doet het meer zeer dan bij de ander en van je verdoving. Bij ons was die verdoving gewoon echt bijna niks!

Het hielp geen drol.

Eigenlijk ongelofelijk als je ziet wat voor pijn je er voor moet hebben en waarom dan eigenlijk he?

Ik ga het straks nog ff kijken.

Roos, stel gewoon je recorder in dat hij het elke week opneemt! Doe ik ook.

En vandaag wordt het ergens herhaald en anders idd uitzending gemist.

Op de site van babyboom kan je trouwens ook al veel lezen over de stellen zelf. Ook wel interessant.

Kwamen Manuela en Emil nu ook in deze aflevering?

Ik ga het zo ff kijken, ben heel benieuwd. Zal de zakdoeken klaarleggen, het is toch zo herkenbaar! Zelf hubbie was geraakt door de vorige aflevering.

Het is zo herkenbaar de verdriet, pijn en vreugde.

Realiseer me des te meer wat een geluksvogels wij zijn!!!

hey beau,

je hebt helemaal gelijk!!

ik heb dat ook..

kan wel janken als ik het zit te kijken...

vind het zo herkenbaar en het brengt alles weer terug!!

lijkt wel of dat je het soms een klein beetje vergeet...

groetjes rosalie

nou ik heb gisteren ook heerlijk zitten sniffen hoor. niet normaal, maar ja he beetje emo.

goh hier dus veel heeeeeeeeeeeeel nare puncties. roos, echt helemaal zonder verdoving????

ik kreeg een zetpil pijnstiller van te voren en als allerbelangrijkste: de valium (of iets dergelijks)... t was wel pijnlijk maar niet zoals ik van sommigen hoor. Mijn bevalling was wel 1000 keer zo erg, nee wel een miljoen keer zo erg nee....etc...

na die bevalling zie ik dus niet meer zo heel erg op tegen die punctie, ook omdat het twee keer hetzelfde was en ik er dan maar op vertrouw dat het de volgende keer weer zo is.

jee, ik realiseer me nu datik wat dat betreft dan wel een mazzelaar ben...

en verder zijn wij sowieso mazzelaars ja, met onze heerlijke kindjes!

Lis

Ik heb diep respect voor diegenen die de punctie hebben gehad of moeten ondergaan. Ook ik kan na mijn vorige bevalling wel wat pijn hebben maar ben bang dat ik bij een punctie toch echt van mijn stokje zou gaan.

Wat me gisteren wel raakte (eigenlijk kan ik mijn emo buien nog goed blokken uit zelfbescherming) was toen dat ene vrouwtje de terugplaatsing kreeg. Gewoon het idee dat er 2 kindjes in dat ding zaten, niet te bevatten...

hoi

ik heb vanmiddag naar de herhaling gekeken

poehhhhhhhh blijft moeilijk om naar te kijken

vind ik,tis zooooooooooooo herkenbaar!!!!!!

ik vond mijn 2 puncties heel veel erger pijnlijker

dan heel mijn bevalling hoor!!!!

steph

ik las net op het andere forum, dat er bij de wereld draai door heel negatief gedaan is over het programma..

uitspraken zoals "wie zwanger wordt, wint die ook een prijs?"

En meer..

flauw hoor. Ik vind het erg jammer dat er zo negatief gedaan wordt...

:StopBugginMe: echt alleen mensen die geen kinderen hebben, óf "er maar naar hoeven te kijken", zeggen zoiets..

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use