Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo meiden, het is hier weer gezellig!

Ik zit nog op mijn werk :-( nog heel even en dan sluit ik alles af!:wav:

Jeetje renaat, ik ben ook wel benieuwd wat michel straks zegt! Ik vind ook wel dat je gelijk hebt.

En Es, het schiet al flink op met de poging. Ik blijf duimen voor je

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Renaat, Ik zou het ook zo doen, klinkt heel logisch. Maar goed, ik ben een praktische en mijn man een meer afweger dus hoe Michel zou reageren?

En Es., Als de mogelijkheid het voor zou doen, zou ik ook kiezen voor 2. Als het een lastige keuze is...dan laat je het gewoon maar op je afkomen, gewoon, haha, en misschien hoef je niet te kiezen en loopt het anders en/ krijg je misschien wel een advies van de gyn. Wel snel allemaal gegaan he?(Voor mij althans. ) Goh, spannend! En je moeder verrast. Heeft ze ook wat om naar uit te kijken, toch? Trusten, Joy1

Geplaatst

Goedemorgen allemaal, Diana ik heb een vraagje aan je. Uit een van je laatste zinnetjes wbt je werk leek het net of je er nu mee stopt? Of heb je gewoon vrij? Groetjes Joy1

Geplaatst

Hey joy, nee ik stop er (nog) niet mee.

Om 21.00 ben ik klaar met werken, dus kan ik alles afsluiten. Moet vandaag gewoon weer van 12.30 tot 21.00, morgen ook weer, en vrijdag van 9.00 tot 14.00. Verschrikkelijk lange week dus! Ben nu al zoooooo moe!

Maar goed, tanden op elkaar en doorgaan.:protest:

Gast estrhalita
Geplaatst

Maar Diana hoe voel je je, want als je nog zo duizelig bent etc dan moet je echt aan jezelf gaan denken hoor. kan het niet vaak genoeg zeggen volgens mij haha.

Geplaatst

We doen ( als het uitkomt met de menstruatie ) in Augustus nog een poging en als die msilukt in Oktober pas weer.

Maar ik ga straks ff bellen met het zh voor het manipuleren van mn cyclus dat ik zeker weten goed uit ga komen.

Diana denk je om je zelf!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Goed zo renaat, ik ben heel blij voor je. En ik ga duimen dat het meteen lukt voor jullie.

Geplaatst

Ik heb volgende week dinsdag afspraak met mn gyn over het manipuleren van mn cyclus zodat ik uit ga komen op de 1e week van augustus met de inseminatie.

Wat zouden we toch moeten zonder al die hulp van de dokters he!!!

Dan hebben we verder toch gewoon vakantie, het spuiten en de fm gebeurd als Michel nog werken is, alleen 1 x weg voor de iui maar dat is helemaal begin van de vakantie.

Ja Es, dat zou erg mooi zijn als het mocht lukken, maar ja wat mn ha ook al zij houd er erg rekening mee van niet want dat zou betekenen dat we 3x gelijk bij de eerste poging raak zou zijn.

Maar ik houd goede moed.

Maar eerst jij een positieve test!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja die artsen die zijn wel fijn he.

k ga ervan uit dat dit mijn gezin is en mocht het wel lukken is het een wonder ons 3de dan he.

Ik schaam me diep trouwens. Robbie zijn urine stinkt zeker al ruim 1 maand. Elke keer wilde ik wel urine wegbrengen, maar ja het kwam er maar niet van. Gisteren op het zwemmen vertelde een moeder mij dat haar dochter haar urine zo stonk en dat ze een zware blaasontsteking had. Oke dacht ik. Dus vanmorgen om 6.15 uur Robbie wakker gemaakt en op de pot gezet. Een grote plas was het gevolg. Dit in een potje naar de dokter. En wat blijkt mijn kind heeft een hele hele zware blaasontsteking. Dat hij dat nooit heeft laten merken dat hij pijn heeft in zijn buik of zo. Nu dus gelijk aan de antibiotica en als de kuur is afgelopen nog een keer checken. Zielig he.

Geplaatst

O jee Es, ik begrijp dat je gevoel van schaamte heb, meer nergens voor nodig hoor.

Gelijk antibiotica en over een paar dagen is het over.

Maar is wel zielig ja.

het zou echt super zijn als je toch nog zwanger wordt bij deze poging.

Wanneer zou je mogen testen???

Ik zou het niet zo heeeel erg vinden als deze poging van ons mislukt, begrijp me niet verkeerd wil graag zwanger worden, maar bedoel meer van we hebben dan nog 2 pogingen dus het komt wel goed, we hebben dan oktober en November nog.

Trouwens waar hangt Niki uit, ze is weer erg lang offline.

Gast estrhalita
Geplaatst

Als alles loopt zoals ik denk (en ik voel de eitjes al dus ik denk dat alles loopt zoals ik wil haha) dan mag ik 30 juni testen. Komt mooi uit want 1 juli gaat Jan naar Hong Kong.

Ga even naar de apotheek. twijfel of ik ga wandelen of met de auto. De lucht ziet er dreigend uit hier.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ik heb jullie raad opgevolgd. Ik stikte weer van de buikpijn. Was ook weer gevallen gisterenavond, met mijn buik op de wasbak in de douche (stom!!!)

Dus eerst de gyno gebeld. Nou ik moest mij maar niet druk maken, en dat was het. Arghhhhhh!!!!!!!!!!!!

Uurtje later maar de huisarts gebeld want ik werd gek van de pijn.

Daar mocht ik wel langskomen, blijk ik een urineweginfectie te hebben! Bloed in mijn urine en ook glucose. Moet dus morgen bloedprikken voor mijn suiker, en dan hoor ik 's middags de uitslag.

Heb nu antibioticakuurtje gekregen, en hopen dat de pijn nu snel minder word. En natuurlijk hopen dat mijn suiker goed is!

Liefs DIana

Geplaatst

O jee Diana, als je maar geen zwangerschaps suiker heb.

Wat balen weer zeg, gatevr je heb ook iedere keer wat, was zo fijn geweest als je mooie zwangerschap zou hebben en lekker genieten.

Hoop voor je een goede uitslag morgen

X

Es, de fotoos zijn onderweg, staan op de xterne hardeschijf nu no op de laptop zien te krijgen.

Geplaatst

Es, Ja, dat is idd. niet wat je wilt horen....een blaasontsteking. Oef. Ik zal me ook superongelukkig voelen als mij dit overkwam. Bij pijn zit je gewoon sneller bij de dokter, het kwartje viel gisteren dus pas. Je kan dit toch niet weten? Je doet het ook niet bewust. (Het maakt mij trouwens wel weer alerter als ik dit lees, dus je dient een hoger doel...)

En meid, je kan de tijd toch niet meer terug draaien, geef hem maar het allerliefste wat hij graag wil en dan voel je mischien weer beter...ahum. (Het kan trouwens hoor, blaasontsteking zonder pijn, heb het opgezocht.)

Wat lekker dat je op schema loopt!

Diana, ik snap hem! Wens je veel sterkte me de medische toestand, goed dat je doorgepakt het en dit ook even onder de neus smeren van de gyn.....Best gevaarlijk hoor zo'n infectie als dit te laat wordt onderkent! Ode ook aan de huisarts.

Renaat, wat fijn he dat de huisarts mee wil werken! Kun je de boel toch wat naar de hand zetten. En dat is wat wij graag willen in zo'n gekunselde situatie van zwanger willen worden!

Ik ga zo lekker slapen, nog even een zandbak schuren.....Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

vandaag de 1ste fm gehad. Er zitten er genoeg, maar ze lopen 1 dag achter op de groei zeg maar.Zondag weer kijken en dan dinsdag of woensdag de punctie..........

Geplaatst

Ooo sjips sorry eigenlijk niet bij stil gestaan dat je de fm had vandaag.

Suf eigenlijk.

Wel goed dat het er zat zijn, jammer dat het een dag langer duurt

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik baal er ook van, want heel mijn week planning loopt hierdoor in de soep. Maar oke ik spuit nu stiekem 175 puregon ipv 150. Heb toch die medicijnen liggen. Heb ik verleden keer ook gedaan met een goed ei resultaat dus gewoon proberen.

Maar mijn moeder kan eventueel haar vrije dag omzetten naar de woendag in het ergste geval.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ach zoveel kwaad kan het niet hoor. 175 ipv 150. Ik hoop dat het werkt haha.

Geplaatst

Kijken of het lukt recente fotoos van Ilona te plaatsen

Foto-VK8VYLOU-D.jpg

ons badje

Foto-PUQAGANJ-D.jpg

Lekker in het badje

Foto-IO34X6MB-D.jpg

lekker buiten spelen na de regen

Foto-NZGWX4V6-D.jpg

Gast estrhalita
Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa gelukt. Ik had ze ook al via hyves bekeken hoor.

Geplaatst

Wat een heerlijk vrolijk koppie!!!!!!!!!!!!

Ik zal weer eens wat foto's van Jamillah gaan maken, en ze hier ook plaatsen.

Es, fijn dat de FM meting goed is gegaan! Heb je er een goed gevoel over?

Hier nog steeds heel erg veel buikpijn. Hubbie is even naar de HA geweest, en volgens hun kan het wel een paar dagen duren voordat de pijn minder word.

Uitslag van het bloed verwachten ze morgen binnen te hebben, dus morgenochtend maar even bellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden