Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha, nee dat gaat een idiote houding worden. Nou ja ik kan niet anders dan op mijn rug liggen. Als ik echt moe ben val ik wel inslaap hoop ik

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja uiteindelijk val je heus wel inslaap, dat gebeurd altijd

weet jij een leuke site met kinder kleertjes??? ( betaalbaar )

Geplaatst

Hmmmm, tja, ik ben gek van H&M, en een klant van ons is chaos and order. Dat vind ik ook mooie kleding. En goede kwaliteit.

Geplaatst

Hun zomer collectie is nu in de aanbieding omdat de nieuwe collectie binne gaat komen. Maar het is iets waar je echt van moet houden hoor!

Welke maat heeft Ilona nu? Ben je naar iets speciaals opzoek?

Geplaatst

ze zit nu in 86 en een beetje 92, nee niet speciaal maar wat meer uitbreiding van wat ze heeft, alles wat ze heeft is gedragen door mn nichtje en veel zit vlekken die er niet uit gaan, heb niet zoveel keus nu, wil gewoon wat erbij hebben

welke maat heeft jamillah??

Geplaatst

Ze draagt nu 92. Maat 86 is te krap voor haar. Heb volgens mij nog heel veel (ongedragen) kleding in maat 86. Zal ik morgen eens kijken voor je?

Maak wel even foto van wat ik over heb, als je het leuk vind stuur ik het gewoon op?

Ik ga trouwens mijn bedje in, ik ben gebroken!

Geplaatst

Hey Diana, hoe heb je geslapen?? is het gelukt rechtop???

Ik bedacht me later, wil je die kleertjes niet bewaren voor beeb?????

Ik kan ze altijd terug sturen natuurlijk als Ilona eruit gegroeid is maar dan zijn ze niet nieuw en kan dan uiteraard niet beloven dat door het dragen ze niet zo mooi meer zijn.

Ik hoor het wel, vind in ieder geval het aanbod al lief van je

Geplaatst

Het zijn zomerkleertjes, die nu te klein zijn voor jamillah, en de andere beeb word ongeveer 2 maanden eerder geboren, dus die gaat zeker geen maat 86 hebben met de zomer.

Ik ga het gewoon uitzoeken wat nog mooi is en ik stuur het naar je op.

Slapen is niet zo best gegaan. Vreselijk met 3 kussen en dus half rechtop. Nou ja, ng 1 nachtje en dan is het klaar :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat kletsen jullie veel zeg. Had echt even nodig om bij te lezen.

Ik vind het een onwijs zwembad zeg. Balen dat ze er bang van is.

meiden ik lig lekker in het zonnetje een beetje bij te kleuren. Het is hier enorm druk de laatste dagen. jan heeft het heel druk met zijn werk. Vaak pas 'snachts rond 2 uur in bed, al die tijd aan het werk beneden. Dus ik heb het heel druk met de 2 draakjes. Ga nu dus even nog genieten va het zonnetje en dat de jongens op de creche zijn. Tot vanavond?

Geplaatst

Nou, Dat is wel balen van het zwembad....wel bijzonder he dat de kinderen zo heftig kunnen reageren. Toevallig hadden wij gisteravond een zandbak opgehaald. in elkaar gezet...beneden in de serre gezet want hij moet nog in de beits. Vanmorgen als verrassing tegen zoonlief gezegd we hebben een verrassing voor je.....ga maar eens beneden kijken....Nou, hij durfde amper de kamer in....aan de hand schuifelden we samen naar binnen. Hij zag hem en rende met een vaart omhoog de trap op. Ik zei nog zachtjes voor je zus....Nou, een huilend kind rijker al om 7.00 en een kind die de puzzel leuker vond dat de nieuwe zandbak. We stonden erbij en keken er naar....

Hij vond het trouwens leuk vanmorgen op school!!!Hij wou vanmiddag al weer!!!Ik zit heel rustig aan tafel...komt hij opeens met het idee dat hij toch wel naar juf wil. Ik gauw kinderen bij een'rapen', toeten vegen, hond gauw de gang in. Op de fiets en nog net 5 minuten te vroeg....pfff. Heel fijn natuurlijk maar dit ging me ook wel een beetje snel. Zo van tafel, de weg op. En nu kan ik mijn mobiel nergen meer vinden...Stom van mij want ik laat de kinderen er nog weleens mee spelen.....vanaf nu dus niet meer!!!En hij is leeg!!!Help, help.

Eeen marokaanse naam, oef, moet ik even hard nadenken. Is je man van Marokaanse afkomst? Of anders?

En jullie kletsen wat af Diana en Renaat, wel gezelli.

Het gaat idd.beter met me Renaat. Ik kan gewoon niet tegen vet ofzo. Ik word er kotsmisselijk van. In kombinatie met te weinig slaap.....(Ben niet zwanger hoor....haha) Genietse Joy1

Geplaatst

O ja, aan het verschil in maat met seizoen had ik niet aan gedacht, thanx in ieder geval.

Ja Es, nu moest jij ff bij lezen meestal zijn wij de kletskousen hihihihi

Geniet maar lekker van het zonnetje.

Ik kan heerlijk buiten zitten met de laptop.

Ik???? forum verslaafd nee hoor. :-P

Diana, en hoe vind Jamillah het badje vandaag???

Nog 1 nachtje, kan me voorstellen dat het sjips slapen was zo.

O ja, ik had helemaal niet verteld hoe het gesprek bij de huisrtas ging over mn ansgt.

Ten eerste zij hij al ik ga je niet het advies geven om niet meer zwanger te worden, omdat ik de vorige x toch zo goed opgeknapt ben verwacht hij dat nu wel weer.

Maar heel eerlijk verwacht hij dat het net zo erg gaat worden als de vorige x, hij denkt ook dat ik al fibromyalgie had bij die zwangerschap, waardoor ik heel snel pijn heb in mn bewegingsapparaaat ( botten/spieren/pezen ), vandaar die extreme pijn.

Ik vertelde dat ik me behoorlijk aan mn lot overgelaten voelde met mn zwangerschap ondanks dat mn huisarts zo goed mogelijk probeerde, maar omdat zulke zwangerschappen maar weinig voorkomen en iedere stap verder eigenlijk onbekend terrein is was er eigenlijk niet zo goed hulp.

Ik ga nu gelijk als ik weer zwanger ben een bekkenband dragen, met fysio beginnen gelijk mn bed aanpassen met verstelbare bodem moet vanaf het begin af aan gelijk rustig aan doen wat betreft dingen doen, wat later in de zwangerschap als het echt weer zwaarder wordt kan ik thuishulp krijgen voor de periodes dat Michel werken is en Ilona wat meer dagjes naar opa en oma brengen of naar mn zus of dergelijke zodat ik ontzien wordt en op deze manier hopen dat ondanks dat het net zo erg ( kan ) worden dat het wel dragelijk is, en als het dragelijk is is voor mij al heel veel winst.

Ben alleen echter nog wel heel bang voor 1 punt, stel dat het wel zo erg wordt dat ik niet meer kan lopen hoe moet ik dan voor Ilona zorgen als Michel werken is, dan moet er haast iemand bij mij in huis komen of Ilona bij iemand anders logeren.

Maar ja al met al, ga ik er wel weer voor, maar dit zal voor mij absoluut mn laatste zwangerschap worden

Ik wil mij ook laten sterriliseren daarna, klinkt misschien heel stom maar wil dan geen risico lopen voor een zwangerschap.

Geplaatst

Renaat, vanavond reageer ik wat meer op je verhaal, moet zo weer naar school...Haha, ik hoor er nu nog meer bij....Joy1

Geplaatst

Jeetje renaat,dat is best een heftig gesprek geweest!

Als je tegen die tijd hulp nodig hebt, kom ik met liefde een paar daagjes logeren hoor :-)

Wel vervelend dat de prognose is dat het weer zo heftig word. Ik heb echt het idee dat ik er dit keer heel goed vanaf kom. Maar ik ben er nog niet, dus ik wil niet te vroeg juichen. Ik gun jou wel hetzelfde! En dat gaat gewoon lukken!!!!

ow de wegenwacht is er tot zo!

Geplaatst

Dat vind ik erg lief van je Diana!!!

Ik heb het i.c.m de reuma wat het dus versterkt.

Hij maakte wel een grapje, hij zij nou ga er maar vanuit dat het niet erger wordt als met Ilona, want dat kon eigenlijk niet.

Ja vond het ook erg heftig werd ook emotioneel in het gesprek, hij verontschuldigde zich omdat hij niet wilde liegen, maar het was meer je weet het zelf wel,maar komt altijd hard aan als een ander het zegt.

De huisarts en reumatoloog denken beide dat ik eigenlijk geen bi had ( voor een deel wel ) maar dat het voornamelijk de reuma was, vandaar ook de prognose

Geplaatst

Zo dat was de wegenwacht weer. Mijn accu is kapot :-(. Heb de auto even 15 minuten laten draaien maar jamillah lag op bed dus heb hem nu uitgezet. Hoop dat ie zo nog start! Jamillah word nu wakker dus ik ga haar eruit halen en dan naar mijn ouders toe (eerst garage voor nieuwe accu)

Duim maar dat de auto nog start :-)

x

Geplaatst

Succes met je auto

Ik heb vandaag een shortyama voor Ilona gekocht van Hello Kitty, gosh wat staat dat schattig zeg.

Ik heb er nog 2 merkloos gekocht ben bang dat ik die minder schattig vind, vind het trouwens wel erg leuk in het algemeen shortyama.

Geplaatst

Renaat, Ik hoor er nu nog meer bij....Daarmee bedoelde ik...jaren hoorde ik niet bij de vrouwen die kinderen hadden. Nu wel en nu nog meer omdat er nu ook een naar school gaat! Dat was alles. Geen spannend nieuws hoor. Haha, wat dacht je dan?

Wat is trouwens bi??? Ik vind het wel heftig hoor die klachten die je gehad hebt. Ik kan mee ook wel voortellen dat je bang bent voor het zelfde of nog erger. En Diana ook lees ik net. Ja, ik zou ook de tips van de profs. volgen en voor de rest is het toch afwachten. Klinkt wel makkelijk maar nu kun je niet meer doen he? En praten en je hart luchten. Ik heb altijd geweldige zwangerschappen gehad, gelukkig. Ik wou bij de laatste nog wel wat weken wachten met baren want ik voelde me super!(Terwijl ik al overtijd was.) Zo gaat het dus niet bij een ieder.

Hoe is het afgelopen met de auto Diana? Kun je de weg nog op?

Joy1

Geplaatst

Oke het was dus niet in de kruidvat folder, maar welke dan wel...............

Uhmmm zwangerschapsdementie?????????????? hahahaha

Geplaatst

Uuuuuhhhhh misschien zeeman folder????

O hahahaha Joy1 ik verwachte een heel spannend verhaal.

Wat een goed en leuk gevoel he, je hoort erbij.

Bi = bekken instabilliteit, waar Diana en ik heeeeeeeeel erg last van hebben gehad in onze zwangerschap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden