Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja daar ben ik het mee eens hoor. Mijn jongens huilen ook nooit en echt 1x per jaar of zo haal ik ze er uit haha. Jens is trouwens flink aan de brabbel. Hij praat elk woordje na, maar gebruitk ze nog niet uit zich zelf.

Ga lekker slapen en hopelijk morgen nog een keer genieten van het weer. In de namiddag zou er vanuit het zuidwesten (hier dus) enorm gaan onweren. Jullie houden het wat langer droog.

Trusten en tot morgen??

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen, daar ben ik weer. Zie de wc meer dan mijn laptoppie dus...vandaar mijn afwezigheid. Een of ander virus wat op de maag/darmen is geslagen.Maar jullie klessebessen heeel wat af...dus.....lukt prima zonder mij haha. Oef schrikken van de slaapabneu zeg! Reanimeren, men, dat vind ik best eng om te lezen hoor.

Ik haal de kids gewoon uit bed hoor als ik het idee heb dat ze meer gefrustreerd raken in bed. Ik merk wel of het nodig is of niet. (Verschil in huiltje, manier van reageren op het uit bed gaan..) Zij rust, ik rust.

Vandaag weer op kraam, nog even een luiertaart maken, heel leuk. Ben benieuwd of ik het moeilijk vind om de baby te zien......een maand geleden had ik er geen problemen mee bij een andere kraamvisite maar goed....We zullen zien. Leuke foto Es. Mooi gezinnetje!!

Ik zal even een foto plaatsen op hyves, Dan kunnen jullie zien hoe het afscheid is geweest van kind1 op de psz. (Es., Ik doe heel geheimzinnig met namen en foto's ed.en jij knalt hier 'alles' neer. Wel grappig dat verschil.) Nou, een stralende dag, ik ga de hond uitlaten, groetjes Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

@Joy het verschil is denk ik dat mijn jongens ook een website hebben dus mensen ons toch "volledig" kunnen volgen als ze willen. En ja ik vind iemand wel heel ziek als hij/zij mij gaat googlen om meer over mij te weten te komen buiten mijn hyves en de site van de kids om. Heel veel oude bekende weten mij niet meer te vinden omdat ik de achternaam van mijn man heb aangenomen en de mijne heb laten vervallen.

Weet je wat pas lullig is (heeft hier niks mee te maken maar ik moet het effe kwijt haha). De zus van een exvriendje van vroeger van mij mailde mij laatst via facebook, ik stond daar nog met mijn meisjesnaam. We hebben in 1 week tijd heel wat afgemaild en ze wilde ook veel weten over mijn kids. En nu heb ik al 2 weken niks meer gehoord van haar. Ik krijg dan altijd het gevoel dat die mensen alleen maar even willen weten hoe en wat met Robbie. Ik heb dat nu in die 4 jaar al zo vaak meegemaakt. Soort ramptoerisme zeg maar. Ik kan daar zo boos om worden, maar elke keer trap ik er weer in.

Hoe is het weer bij jullie. Hier is veel sluierbewolking, wel warm. Dus ben benieuwd. Wij hebben pas vanaf 12.30 uur zon in de tuin. Maar ga zo wel de tuin in met de jongens hoor.

Oke nog even wat foto's van vrijdag.

Met John de Wolf

14597-6222504.jpg

Met Benny Wijnstekers

14597-6222510.jpg

Met Fatima de Moreira

14597-6222511.jpg

Lachen he. We bewaren ze allemaal voor later. Robbie staat ook al op de foto met Wendy van Dijk, Sipke Jan, Angela (Dolly Dots), Nelly Koopman, Plop, Kwebbel, Klus, Bumba, Bert en Ernie. En daar komen er nog veel meer bij hoop ik.

Geplaatst

hahahaha wat leuk zeg de verzameling van bekende nederlanders en kinderfiguren.

Ik vind het al heeeel wat dat ik op de foto sta met de trainer van ajax ( en dat kwam niet eens door mij )

joy1, misschien heb je wel buikgriep daar heeft de laatste tijd heel nederland wel last van geloof ik.

Ik zal vandaag op je hyves kijken voor de fotoos.

Volgens mij heeft Ilona wat onder de leden wat over een dag of wat eruit komt, vandaag is ze wat hangerig.

Hier ook een paar sluimerwolkjes,maar zeker nog wel lekker warm.

Morgen Michel weer thuis , he he na 3 weken zie ik hem weer.

Morgen beginnen met de slimbelly, ben zooooooo beniuewd naar resultaat.

fijne zondag nog.

O ja, Joy1 hoop dat het goed gaat op de kraam

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou het heeft hier vanmiddag even geregend. Niet veel hoor. Een uur geleden werd het weer heel warm en kwam de zon even terug, maar nuz ti de lucht echt potdicht en is het wachten op hele heftige buien. De temp is nog wel lekker, maar we zitten wel binnen helaas.

Geplaatst

Hey meiden!

Wat jullie gisteren niet aan regen hebben gekregen, is er hier goed gevallen!!

Vanaf 12 uur begon het, en het waren geen kleine buitjes.

Koelde wel heerlijk af.

jamillah zit nu op het KDV en ik ga zo even wat huisdingetjes doen.

Straks moet ik weer aan het werk :-( Ik zie er zo tegenop.

Ben de hele ochtend al aan het overgeven, en verschrikkelijk duizelig! Morgen heb ik als het goed is weer een gesprek met de bedrijfsarts dus ik ben benieuwd wat we kunnen regelen. Dit zie ik gewoon niet meer zitten!!!

Ik hou het verder kort want ik moet eerst mijn klusjes gaan doen, en anders word dat weer niks.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee hier geen heftige buien, 2 kleine buitjes die lekker waren voor de tuin zeg maar.

Diana wat balen dat je je zo rot voelt. Moet je dan wel gaan werken als je je zo slecht voelt?

Ik heb net ook hier opgeruimd en speelgoed wissel gedaan. Speelgoed wat opgeborgen was te voorschijn gehaald en gebroken, kapot speelgoed nu maar gewoon eens weg gegooid ipv altijd bewaren. Ik vind het ook zo moeilijk om te kiezen waar ze nu mee kunnen spelen. Maar ja volgens mij heeft iedereen dat.

Zo dadelijk Robbie weer halen, lunchen, jens naar bed en dan naar de peutergym. Drukke dag altijd die maandag.

Geplaatst

Het heeft hier alleen wat gespattert, de grond is niet eens overal nat geworden.

Maar ja het is nu wel goed bewolkt helaas.

Diana, wat balen dat je nog zo duizelig en misselijk bent, ik dacht dat het na je behandeling van vorige week over moest zijn, of kon dit gebeuren???

Vanmorgen de 1e x simbelly gedaan, was opzich goed te doen maar zoooo warm echt een knal rood hoofd, de kop is er af.

straks komt Michel thuis, jeahhhh na 3 weken zie ik hem weer.

Hoe gaat het met het spuiten en zo Es???

Ik denk dat wij niet eerder beginnen dat Augustus, ben nog niet ongesteld dus Juli redden we al niet meer om de 2e menstruatie te kunnen beginnen.

Hoe was je kraam bezoek gister Joy1??? konnje het goed loslaten???

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat, waarschijnlijk heb je het al verteld hoor, maar die simbelly is dat op de sportschool of gewoon thuis????

geniet maar lekker met Michel hoor.

Geplaatst

Klinkt goed die slimbelly Renaat! dat wil ik straks na de bevalling ook wel gaan doen.

Zit nu op mijn werk. Gaat tot nu toe redelijk goed. Ben wel heel erg moe. Ga proberen om morgen ietsjes later te beginnen, want ik moet vrijdag extra werken. Worden 5 lange dagen, bleh!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ga het ook onthouden. Niet dat ik veel hoef af te vallen, maar dat buikje he dat zit me echt in de weg. Dus mocht ik niet zwanger worden dan ga ik volgende maand beginnen. Klinkt inderdaad goed.

Met prikken gaat het wel goed hoor. Mijn buik begint weer blauw te worden. Heb er geen last van dit keer. Dat is echt voor het eerst. Voor de rest slik ik al alle vitamine zeg maar. Maar ik denk niet dat ik na de tp volledige rust ga houden. Ik denk zelfs dat ik gewoon lekker ga fietsen (als het weer het toe laat) niet hele grote stukken, maar gewoon naar de psz, creche, boodschappen etc. Jan moet hem dan pakken en terugzetten voor mij. Heb er de laatste tijd op gelet en het werkt niet vanuit mijn buik maar echt mijn benen en billen. Ik wil gewoon alles doen zoals ik dat nu ook doe. Toen ik van Robbie zwanger werd deed ik ook gewoon alles.

Donderdag de 1ste fm dus ik ben benieuwd.

Diana morgen heb je toch het gesprek met de bedrijfsarts? Ik zou zeker gaan kijken of je minder of helemala niet kunt gaan werken. Want het is niet normaal hoor dat je je zo voelt en toch gaat werken. Je moet echt aan jezelf gaan denken.

Geplaatst

Hey meiden,

Niks gehoord van de bedrijfsarts. Baal er verschrikkelijk van!

Hoor net op mijn werk 2 minuten voor mijn pauze, dat ze sollicitanten hebben gehad, en dat er eind van de maand een fulltimer bijkomt en dat we straks nog maar tot 19.00 doorgaan ipv 21.00. Dat betekend dus zeker dat ik eruit ligt.

Maar dat zeggen ze dan weer niet, arghhhhhhhhhh.

Moet echt van de week met een formulier heen voor mijn intentieverklaring vanwege de hypotheek, en dan ben ik pleite. Ben echt nijdig.

Prima dat ik eruit lig, vind ik wel lekker ook, maar zeg het dan gewoon ipv dit schijnheilige gedoe. Bah!

Zo dat is er uit!

Gast estrhalita
Geplaatst

Klote situatie voor je meid. Jeetje waarom zeggen ze het dan niet gewoon. Wanneer loopt je contract af?

Geplaatst

Es, Dat is ook zo, w.b.t. de website van the kids. Dat heb ik niet. Leuk zeg om die foto's te zien zeg! Heel leuk voor later ook toch? En dat contact, ja...misschien is ze twee weken op vakantie of....ligt ze onverwachts in het ziekenhuis of nog erger.....Ik heb dat namelijk een keer meegemaakt. Een uitgebreide brief naar iemand gestuurd met veel priveinfo., tips en mijn hele hart zat er zo beetje in! Krijg ik na 2 jaar een berichtje terug, en geen twee weken!!!! Ook heb ik een meegemaakt dat ik ook iemand een persoonlijke brief had gestuurd met veel positieve berichten over die persoon, geen bericht terug gehad...jaren later!! Echt waar, belde hij me op om de situatie uit te leggen! Ik dacht dat manlief me in de maling nam. Was het de man in kwestie, een bekende Nederlander ook nog!!!!! Ik viel bijna van mijn stokje!!!! Sindsdien denk ik dus na dit soort akkefietjes wat milder...Maar misschien heb jij het helemaaaaaaal bij het rechte eind! Alvast succes voor donderdag he? Voordat ik het vergeet.

Diana dit is ook beroerd zeg, dat je je niet lekker voelt maar ook je werksituatie! Ik vind dat altijd moeilijk te begrijpen, waarom geen openheid? Hier wordt je toch alleen maar gefrustreerd van lijkt me? Nou, veel sterkte ermee hoor!!!!!

Renaat, de kraam was leuk, baby amper gezien. Het was heel klein en het deed me eigenlijk helemaal niets. Gek he? Ligt er misschien aan van zie de baby is? En hoe de zwangerschap is geweest, de baby en zij waren de laatste week heel kritiek dus was de baby zo helemaal van hun en daardoor was het w.s zo makkelijk voor mij.

Groetjes Joy1

Geplaatst

Mijn contract loopt eind augustus af, en ik zou op z'n laatst eind sept met verlof gaan, dus voor die maand gaan ze het gerust niet verlengen!

Opzich niks aan de hand want van het UWV krijg ik na mijn contract 100& doorbetaald tot aan het einde van het verlof. En als ze toch minderen in uren kan ik er wellich nog 2 dagen gaan werken. Dat zou ik opzich prima vinden.

Maar ja, dan moeten ze wel openheid van zaken geven.

Dit schijnheilige en achterbakse gedoe kan ik niet tegen!

Een dikke maand eerder verlof vind ik heerlijk hoor! Ben ik eigenlijk nog blijer mee ook.

Dus binnenkort ga ik zelf maar naar de manager om erover te praten denk ik. en aan de andere kant denk ik, ach stik er maar in! Lastig hoor, want vervolgens "moet" ik wel a.s. vrijdag en over 2 weken ook de vrijdag werken. Terwijl het mijn vrije dag is!

Joy fijn dat de kraamvisite niet tegenviel en je het er niet moeilijk mee had!

Liefs Diana

Geplaatst

Diana, wat balen zeg zo op je werk, blegh kan me voorstellen dat je met lood in je benen gaat werken.

Maandje eerder verlof is wel lekker dan.

Es, spannend de fm donderdag

Joy1, fijn dat de rkaam goed ging voor jou, en inderdaad misschien speelde dat wel mee dat ze kritiek gelegen hebben.

Michel gister thuis gekomen en hij wil dus niet eerder dan oktober weer beginen met poging 2, baal daar goed van.

Hij wil de vakantie periode rust en geen heen en weer naar ziekenhuis en zo.

Dat snap ik opzich wel,maar aan de andere kant duurt dat nog 3,5 maand dat vind ik gewoon verschrikkelijk lang, TE lang eigenlijk.

Kan nu wel weer janken om de mk, gewoon om alle gezeik er omheen die er van komt wat baal ik hier van zeg GATVER.

Ben vandaag wel ongesteld geworden, maar daar heb ik nu ook geen ZAK aan.

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Renaat wat lang zeg. Het is juist fijn om het in de vakantieperiode te doen, want dan is hij bij je ipv dat hij 2 weken weg is. lijkt mij hoor. Maar ja mannen denken nu eenmaal anders dan wij. Hoop voor je dat hij nog bijtrekt.

Diana ik zou gewoon bij je manager naar binnen stappen, want als je contract niet verlengd wordt zou ik die vrijdagen niet gaan werken en misschien wel lekker de ziekte wet in gaan. Je ben inmers echt ziek in mijn ogen hoor.

Zou hier net een enorme bui en onweer gehad. We liepen nog buiten dus ik moest hard rennen met de jongens haha.

Geplaatst

Es, wij hadden vanmiddag nog lekker het zonnetje maar rond etens tijd is het hier losgebarste en onweer, nu schijnt voorzichtig de zon de weer.

Ik ga het er vanavond met Michel nog over hebben, hoop dat ik hem kan overtuigen om begin augustus 1 poging te doen, als het goed gaat met mn menstruatie dan ben ik aan het spuiten als hij weg is en zal ik in 1 van de eerste dagen dat hij weer thuis is de inseminatie hebben, dan zitten we in ieder geval niet in onze vakantie steeds heen en weer te rijden.

Mocht het mislukken dan pas weer in oktober.

Mooie tussen oplossing toch???

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat, bij ons kwam het zonnetje daarna ook weer door en was het broeirig warm, maar nu regent het hier hoor. Gelukkig geen onweer.

Ik vind het een prima oplossing wat je Michel wilt voorstellen. En dan hebben jullie rustig vakantie. Dat is voor beide toch lekker.

Ik heb vandaag mijn moeder vertelt dat we met de 4de poging bezig zijn. Die schrok wel en had het echt niet verwacht. Ik moest het wel vertellen want de punctie is 99.9% volgende week dinsdag en dan is zij hier altijd dus ja beetje raar om dan niks te zeggen en met Jan weg te gaan en dan terug te komen en rust te willen. Dus nu weet zij, mijn beste vriendin en jullie het.

Geplaatst

Hier nog steeds het na een regen bui zonnetje maar wel lekker.

Snap wel dat je moeder schrok ja als ze denkt dat jullei niet meer verder gaan en dan ineens midden in poging 4 zitten :-)

Spannend dan hebben jullie volgende week donderdag de tp??? doen jullie er 1 of 2??

Ja ik hoop dat Michel akkoord gaat met mn tussen oplossing, vind het anders echt zoooooo lang.

Diana hoe gaat ie??

Gast estrhalita
Geplaatst

De tp is vrijdag. In het EMC is het 3 dagen later. Nee of het 1 of 2 wordt hebben we nog niet over gehad haha. Stom he. Ik wacht nog wel even tot de punctie en dan kunnen we het erover hebben. Ik wil wel 2 maar ben toch wel bang voor een 2ling en dat wil ik eigenlijk helemala niet. Maar ja ik wil toch wel graag zwanger worden. Dus ik denk dat we er 2 doen. Weet het echt niet........???????

Laat je het weten als je michel hebt gesproken?

Geplaatst

Spannend, ik denk ook dat jullie 2 doen, je laatste poging toch ff vergrote op slagings kans.

ja laat zeker weten als ik michel er over gesproken heb.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

X

Ps denk je nog aan de foto's hahahahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden