Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

latifah klinkt wel heel zwart zeg maar, begrijp je wat ik bedoel???

Sheila vind ik een mooie naam, er zijn nog wel een paar namen maar kan er ff niet opkomen, zodra ik ze weer weet zet ik het hier neer

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hubbie heeft exact hetzelfde gevoel bij die naam, maar het heeft wel weer mijn voorkeur. Sheila vind ik in combinatie met jamillah niet zo lekker klinken.

Arghhhhh wat is dat namen kiezen een drama, en luxe probleem, hahaha

Geplaatst

Heel eerlijk vind ik Latifah ook een hele mooie naam, maar wel voor een zwart meisje.

Maarre mochten jullie uiteindelijk voor deze naam kiezen heb ik uiteraard niets gezegd :whistling_girl: hihihihihi

is wel moeilijk een arabische naam kiezen wat nederlands genoeg klinkt

Soraya

Geplaatst

Nou mijn hemel, na (niet lachen) 45 foto's, heb ik eindelijk een buikfoto die ik redelijk vind.

Ik heb zo'n rare (niet zo'n mooie) buik dit keer. Het lukt niet om het er goed op te krijgen, en tja, hubbie wil weer eens niet.

Wat is dat toch met mannen????:blink:

Geplaatst

De huisarts heeft vanmorgen wel gezegd dat ik er heeel goed rekening mee moet houden dat we nu meerdere pogingen nodig kunnen hebben om zwanger te worden, de kans dat het nu weer in 1 x raak is is wel klein, maar geeft niet houden we rekening mee.

Geplaatst

Ow soraya vind ik zo'n mooie naam!!!!!!!!!!!!!!

Probleem is dat ik een meisje op school had, die zo heette en zich nu heeft laten ombouwen, dus bij die naam moet ik altijd aan haar (hem) denken.

Onwijs zonde, want ik vind de naam helemaal super.

Mochten we voor Latifah gaan, dan vergeet ik je opmerking hoor!! Al geef ik je er wel enigzins gelijk in. Voornamelijk door de actrice Queen Latifah heb ik die link met die naam en een donker iemand

Geplaatst

Hoezo rare buik?? een punt buik???

Ja ken het, Michel wilde ook nooit de buikfoto maken, tja mannen zien niet zo het nut er van in of zo iets denk ik.

Geplaatst

Heel hoog, laag zit er gewoon echt niks!

Gyno zegt dat het van de keizersnede komt.

Ja ik denk ook dat mannen er het nut niet van inzien.

Maar waarom zetten ze dat dan niet even opzij als wij het echt graag willen?

Geplaatst

Ik heb trouwens een maand of 2 geleden een winnie de Pooh zwembad voor jamillah gekocht.

Die staat sinds vanochtend in de tuin en wat denken jullie?

Brullen, schreeuwen, huilen en dus een heel groot drama! Ze is er doodsbang van. Zo erg zelfs dat ze de tuin nu niet meer in durft.

Mooi zonde dus want het is een super mooi zwembad.

Geplaatst

He jakkes, staat mij ook te wachten dan, hoe gaat het met de straiie??? worden je oude straiie weer rood of blijven die licht van kleur???

hahahahaha jij bent mijn voorloper, we hadden veel dezelfde dingen in onze zwangerschap, kan nu lekker spieken bij je :blind:

Geplaatst
De huisarts heeft vanmorgen wel gezegd dat ik er heeel goed rekening mee moet houden dat we nu meerdere pogingen nodig kunnen hebben om zwanger te worden, de kans dat het nu weer in 1 x raak is is wel klein, maar geeft niet houden we rekening mee.

Dat dachten wij ook Renaat, en dat is ook wat de ivf-artsen tegen ons zeiden.

Misschien ga je dan wel wat relaxer een poging tegemoed als dit je word verteld? Of zal dat pure toeval zijn?

Geplaatst

Wat jammer van dat badje, misschien voorzichtig opbouwen en heel blij doen bij dat badje, neemt ze misschien over.

Ik ga morgen ilona dr badje neerzetten, gewoon een simpele met een soort opblaas dakje, vind ze geweldig

Geplaatst

Het is nog steeds licht van kleur, maar sinds 2 weken enorme jeuk!

Was vorige keer ook zo erg. Ben nu wel al lekker met het smeren begonnen. Maar ja de schade is er al, en kan haast niet nog erger worden. (ook wel weer een voordeel, hihihi)

Geplaatst

Ja, maar dan zou het nu voor de 3e x de 1e keer lukken, hoe groot is die kans???

Gewoon vanuit gaan dat we een paar pogingen nodig hebben, weet je wat het rare is.

Toen we weer gingen beginnen had ik heeel sterk het gevoel dat we deze x meerder pogingen nodig hebben voor het lukt, ik was daar door best verbaasd dat ik zwanger was bij poging 1, toen was ik zwanger had ik het gevoel dat het niet goed zat en het gevoel dat het een miskraam zou worden, dat is uitgekomen en ik heb nog steeds datzelfde gevoel dat we meerdere pogingen nodig hebben voor het lukt.

Weet je wel zo' n gevoel dat je geen aanweisbare rede heb maar gewoon voelt.

Geplaatst

Ja dat gevoel ken ik maar al te goed en die gevoelens komen eigenlijk altijd wel uit. Ik hoop wel dat het snel weer lukt, het is jullie zo gegund! Iedereen hier natuurlijk.

Dit is trouwens ons zwembad, oftwel de nachtmerrie van Jamillah :-)

Foto-BO8XWR4L-D.jpg

Foto-ANJCN8OT-D.jpg

Geplaatst

Ik heb wel het gevoel ach het komt wel goed, het gaat wel lukken.

Jeeeetje wat een leuke zwembad wat onzettend jammer dat ze er zooo bang voor is.

Ben je er zelf al in gaan zitten??

Geplaatst

Ja ik ben er samen met haar in gaan zitten, maar ze brulde het uit.

Het is toch een top zwembad?! Maar daar denkt zij dus anders over :-)

Zodra ze naar buiten keek en het zag dan begon ze al te huilen, hihihi.

Best gemeen maar ik moest er zo om lachen. Anders is ze zo stoer met alles.

Ik heb nu gevraagd of mijn schoonzusje met haar zoontje van anderhalf wil langskomen, want die durf echt alles te doen, dus misschien wil ze dan wel mee doen?

Geplaatst

Ik moet van de KNO-arts 2 dagen rechterop slapen, hoe moet ik dat ooit gaan doen??? Ow ja en 2 dagen niet bukken en tillen, handig he?!

Geplaatst

O jeetje ja sorry hoe was het gegaan vandaag???

gewoon kussens rechtop zetten tegen achter kant van je bed en steunend in je nek,gaat opzich goed hoor

Geplaatst

Geeft niet hoor! Ik vergeet het zelf ook te vertellen hahaha.

De behandeling was onprettig maar niet pijnlijk. Maar de belofte dat alles over zou zijn dat is niet het gevoel. Ben wel van mijn hoofdpijn en misselijkheid af, maar ben heel licht mijn hoofd, alles tintelt. En dan dus 2 dagen niet tillen en bukken, wat dus niet mogelijk is met een klein kind! Vind het zo vervelend dat hij dat niet eerder had gezegd. Nu moet hubbie maar proberen morgen vrij te krijgen, maar daarvoor moet hij dus eerst naar zijn werk toe. Heel vervelend allemaal.

Ben benieuwd naar het slapen want ik ben een buikslaper!

Geplaatst

O das balen.

hahahaha ja recht op met je buik tegen de achterkant van je bed lijkt mij ook niet zo heel lekker zitten nee, nou succes ermee hihihihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden