Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Dames ik ben in bezit van 2 toppertjes 1-8 cellig en 1-7 cellig zitten nu veilig bij mij. En nu is het wachten begonnen, die ellendige weken.

renaat succes met Ilona. Erg he als ze zo ziek zijn.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja vind het erg sneu, heb zooo met dr te doen.

Jij bent weer begonnen met broeden, heel veel succes en dat je laaste poging zn vruchten mag afwerpen!!!!

Weer duimen draaien

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik vond het toen ook zo erg voor Jens. Hij was zo ziek. En elke keer alles eruit. Zo zielig.

En ja ik mag weer broeden, maar heb er een goed gevoel over. Misschien denk ik er morgen wel anders over, maar heb gewoon 2 hele drukke/gezellige weken en ga ook gewoon alle normale dingen doen zoals fietsen, zwemmen, donderdag bij mijn ex schoonzus op visite (al 14 jaar niet gezien, hyves is toch ergens goed voor haha), sportdag (1 uur) Robbie, naar Studio 100 Zomerfestival en dan zitten we al op maandag 28 juni. Dus gaat goedkomen toch. Als er maar niet 2 blijven zitten, oei..............

Geplaatst

Dat is al een goed teken dat je er een goed gevoel over heb, de andere keren was je vrij snel dat het niet goed was voor je gevoel!!!! SUPER spannend.

En ja 2 Es wie weet!!!! zal vast goed komen :-)

ja, ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet, ze houd echt niets binnen al vanaf donderdagavond.

michel en ik hebben nu afgesproken als ze morgenochtend nog steeds zo spuugt bellen we de ha-post, we zijn vrijdag wel bij de ha geweest maar dit kan nooit goed zijn voor zo'n kleintje, ben zo bang dat ze uitdroogt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou Renaat hier zijn er opeens 2 verschrikkelijk aan de diarree. Echt in een half uur tijd in totaal 5 luiers verschoont. Om gek van te worden.

En ja mijn gevoel. Je weet dat ik een dagboek heb bijgehouden over al mijn IVF behandeling. Alle keren dat ik niet zwanger was had ik buikpijn vanaf het moment van de tp totdat ik ongesteld werd, alle keren dat ik wel zwanger was begon de buikpijn pas rond wd 4-6. Dus vandaar mijn goede hoop haha.

Geplaatst

Diana, wij hebben 3 icsipogingen achter de rug. Dochterlief is van de laatste poging. Als we geen cryo's hadden gehad, dan waren we w.s al gestopt. (????) Ik wist toen eigenlijk ook niet dat we nog pogingen vergoed zouden krijgen daar ben ik onlangs achter gekomen door forumvriendinnen. Dus ja, in ons hoofd hadden we dus heel duidelijk wat we wilden.......Na de cryo's stoppen en ergens hadden we het idee dat er van de cryo's er wel een zou blijven plakken.... Helaas is dat dus niet het geval. Ik wil geen nieuw traject meer hoewel dat niets te maken heeft hoe we het beleefd hebben hoor. Dat vonden we beiden goed te doen. Maar o.a. leeftijd, 2 gezonde kinderen maken het, tot op zekere hoogte, klaar. Als ik spontaan zwanger raak dan zou ik er heeeeel blij mee zijn. Ook wel weer raar want ik ben nu ook bezig met afscheid nemen van de babywens, bij ons is de kans heel klein als het spantaan zou komen maar goed, de gyn zei al...je hebt maar 1 goede zaadje nodig...en de rest moet natuurlijk ook allemaal mee zitten!

En Es., Ik hoop dat het jou allemaal heeel erg mee gaat zitten. Meid, naar mijn idee gaat het heel snel bij jou! Heel voorspoedig en laat dat zo blijven. Ik hoop dat je wens uit gaat komen!!! Gut, ik las je terugplaatsing verhaal dat je de terugplaatsing had onder de voetbal....en je reactie..Balen dat het onder de wedstrijd is...Nou meid,als ik de keus had, ik had er wel 10 wedstrijden voor willen laten onderbreken....(En dan niet omdat het zo'n saaie wedstrijd was.......2e helft was leuker om te kijken trouwens) Maar omdat ik dan nog een extra kans had......

Alle succes Es. Mooie wkmannenfoto!

Renaat, succes met de dochter en je kunt natuurlijk vanavond even de dokterspost bellen en je verhaal doen, misschien geven ze een advies? Sterkte, Renata

Gast estrhalita
Geplaatst

O Joy begrijp me niet verkeerd ik zou ook liever 10 tp doen dan 1 wedstrijd kijken. Maar ik vond het gewoon jammer dat het tijdens de wedstrijd was. Heb net dat ene doelpunt gemist, maar gelukkig had ik wel in de auto tv haha. Dus heb ik toch veel kunnen kijken.

Misschien even voor jouw informatie. Ilona is vannacht opgenomen in het zkh met uitdrogingsverschijnselen. Renaat is bij haar gebleven. Sorry Renaat als ik het vertel, maar anders denkt ze dadelijk waar je blijft.

Renaat ik hoop dat jullie inmiddels weer thuis zijn en dat het heel gauw beter gaat met Ilona. Ik vind het zo erg voor jullie. Nogmaals dikke knuffel.

Geplaatst

Es, oef. Dat is schrikken van Renata. Ik vond eerlijk gezegd wel dat het te lang duurde dus in die zin ben ik niet helemaal verbaasd. Ik denk dat er dan ook onderzocht word welke virus ze onder de leden heeft. Zou ik doen denk ik.... we wachten het af. Het arme kind, incl. Renaat.

Ja, Es., Ik begreep je hoor maar het stond er een beetje...Ja, welk woord zal ik eraan geven? Maar zo bedoelde je het niet, dat weet ik wel.

Toe maar, tv in de auto! Aha, beetje verslaafd? Of is het een tv met dvd functie? Wel weer lekker voor de vakantie toch?

Nou, fijne zondag, ook gezellig vaderdag gevierd??? Groet Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

jan heeft pas een nieuwe auto gekocht en daar zit een tv in het dasboard met dvdspeler in. Dat is ook het scherm voor de navigatie etc.

In mijn auto heb ik (voor ritjes langer dan 1 uur) dvdspelertjes hangen voor de jongens. Zo vinden ze autorijden leuk.

Ik hoop dat Ilona en Renaat al weer thuis zijn?

Geplaatst

Hey meiden, voor nu ff kort berichtje, Ilona en ik zijn net weer thuis.

Ze heeft rota of adeno virus, ik zal vanavond of morgen ff het verhaal doen.

Es geeft niet dat je het verteld heb, had ook namelijk verwacht dat diana of jij dat wel zou doen.

later meer.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Fijn dat jullie weer thuis zijn en we horen het morgen wel.

XX

Geplaatst

Renaat, ik hoop dat je vanavond een beetje bij kan komen van alle ziekenhuis stress!!! Doe rustig aan (voor zover mogelijk) en heel veel sterkte voor jullie allemaal!

xxx

Geplaatst

Ilona ligt op bed, ik ben weer lekker gedouched en op de bank geinstalleerd.

Zoals jullie wisten heeft Ilona buikgriep en steeds spugen, maar ze bleef in een bepaalde manier wel steeds tussen de spuug beurten door actief, beetje tv kijken gaf aan dat ze wilde drinken dat soort dingetjes, gister eind van de ochtend/begin van de middag begon ze te hangen slaperig te worden steeds in slaap vallen weer de ogen open en bleef zo slap als een pop liggen en doelloos voor dr uitkijken net alsof ze er niet was.

Mn zus gisteravond gebeld en kwam ff langs en die vond ook wel dat we de HA-post moest bellen.

Wij daar heen en de arts hoefde niet eens te kijken naar haar, het verhaal was voldoende, door naar de kinderarts en constateerde dat ze uitgedroogd was en apatisch, maar dat ziekenhuis was vol, moesten naar een andere plaats maar er was al gebeld en verwachtte ons.

Uiteindelijk lag ze om half 1 aan de sonde. en mocht ik bij haar blijven slapen.

Maar mijn god je moeder hart breekt echt hoor als je je kindje zo ziet.

Uiteindelijk rond half 6 vanmiddag mochten we naar huis, ze spuugt nog steeds en heeft diarree maar dr vocht is weer op peil waardoor ze in het ziekenhuis niets meer kunnen doen als wij ok voor haar thuis, dus weer lekker in dr eigen bedje.

ik ben bek af heb niet echt geslapen vannacht ga ff bank hangen, tot morgen

XXX

Geplaatst

Renata, Goh, wat een ellende zeg. In de gaten houden hoor! Maar dat doe je al...Lekker bijkomen, ik hoop dat het lukt. Heel veel sterkte!!! Joy1

ps. Waar had ze de sonde zitten? Ook via de neus?

Geplaatst

Dank je Joy, ja via de neus, kon er niet bij zijn toen ze die inbrachten.

Had jou zoontje dat ook via zn neus???

Ja we houden het nog steeds goed in de gate.

Geplaatst

Jeetje renaat wat een verhaal! Ik kan mij voorstellen dat je moederhart breekt als je je kleine meisje zo ziet liggen!!

Nogmaals heel erg veel sterkte!!!!!!

Geplaatst

Dank je wel Diana, ja ik weet ook ff niet wat ik mee gemaakt heb, dit is mn eerste heftige situatie met mn kindje en zoals vannacht denk ik steeds van dit gebeurd niet.

We hebben 3 ziekenhuizen gezien en je denkt steeds bij jezelf, ik wil niet met mn kind op zaterdagnacht naar het ziekenhuis te hoeven rijden.

We houden er wel goed in de gaten de komende dagen want het drinken gaat echt nog niet van harte.

Geplaatst

Jeetje drie ziekenhuizen!! Ik had gek geworden op zo'n avond. 1 is al teveel, laat staan 3! Ik hoop dat ze snel weer goed gaat drinken en de diarree stopt. Hebben ze een indicatie gegeven wanneer dat zou moeten zijn??

Nou om 5 uur begint bij mij de lol :-( Ik zie er als een berg tegenop.

Door de stress nu heerlijke harde buiken, en mijn rechterbeen begint nu echt in staking te gaan. Zal allemaal wel stress zijn, dus ik probeer mij rustig te houden, want ik moet wel aan de kleine en mezelf denken!

xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een ervaring Renaat, bah he als je kind apatisch is. Ik weet er helaas alles van. Nu maar hopen dat de buikgriep snel verminderd. Ik hoop dat je vannacht een beetje heb kunnen slapen. Is Michel er niet?

Diana heel veel sterkte vandaag en kijk uit met die harde buiken he meid.

Geplaatst

Ik zal uitkijken met de harde buiken. Ik ga zo maar even op bed liggen want ze zijn wel heftig, bah!

Es, hoe gaat het met jou? Nog steeds een positief gevoel????

Gast estrhalita
Geplaatst

Goed dat je even gaat liggen.

Ja wat kan ik zeggen het is pas wachtdag 2. Jens heeft enorme last van Diarre. Robbie had het alleen zaterdag en gisteren moest ik steeds naar de wc geen diarree, maar het hing er wel tegen aan. Dus ik voel van alles in mijn buik, maar dat zijn mijn darmen. Voor de rest nog geen pijn in mijn buik en die 2x dat ik zwanger ben geweest via IVF had ik tot 4-6 dagen geen pijn in mijn buik en toen begonnen de ongi krampen, de 3x dat het mislukt is had ik vanaf wd 1 krampen, dus ja wat dat betreft is het goed. Maar ik ben wel bang om te positief te zijn. Ik doe wel veel meer dan normaal. Gisteren gewoon met de stofzuiger lopen zeulen door huis. Dadelijk gewoon fietsen, morgen gewoon zwemmen. Het ziekenhuis zegt namelijk het nesteld in of niet daar kan je niks aan veranderen en daar hebben ze wel gelijk in. Dus ben ik positief JA, maar ik ben zo bang om positief te zijn en dat ik dan teleurgesteld wordt.

Geplaatst

Ja, 3 ziekenhuizen, in de 1e zat de huisartsen post, toen werd ze door verwezen naar de kinderarts die zat in een ander ziekenhuis en daar onderzocht maar hadden geen plaats dus moest ze opgenomen worden in weer een ander ziekenhuis ( deze was ook in een andere plaats )

Ze heeft vanmorgen gedronken bijna een drinkflesje vol, maar dat is er net weer in volle vaart uitgekomen, ze ligt nu op bed.

ja ze kan echt nog wel een aantal dagen dit spugen en diarree houden en moet er van uit gaan dat het nu nog zeker 2 weken duurt voor ze enigsinds weer de oude is, ze blijven heeel lang moe van dit virus.

Dit virus ( rotavirus ) schijnt de heftisgte vorm van buikgriep voor kinderen te zijn, omdat ze extreem veel en lang blijven overgeven en heel lang duurt voor ze opknappen.

Michel is vanmorgen weer gaan werken.

Ja dat apatische is echt heel naar.

Ja jij maakt dit vaker mee, vind het erg heftig Es.

Diana, let goed op die harde buiken he!!!!

Veel succes vanmiddag.

Snap wel dat je niet TE positief wilt zijn om een grote terleurstelling te voorkomen, en inderdaad het nestelt in of niet...

Maar positief zijn..... hoop dat het voorgevoel heztelfde is als je vorige zwangerschappen!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden