Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O ja, zou het helemaal vergeten door alles hier, ik ben vandaag 6 jaar getrouwd!!!!!

En de zomer is begonnen!!!!!!!! JEAH!!!!!!!!!!!!!!

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Gefeliciteerd 6 jaar alweer, gaat snel he

En het is de langste dan van het jaar vandaag. haha

Geplaatst

Renate, Nou, van harte gefeliciteerd dan!!!En ja! Ook nog zomer, het is hier wat opgeknapt qua weer dus....een beetje zomers.

Ik weet er alles van dat rota virus. Wij noemden het ROTvirus. Enorm besmettelijk, handen wassen, wassen en nog eens wassen. Ook tijdens het verluieren en alles op 60 graden wassen indien mogelijk. Zoonlief werd apart verpleegd op een afgesloten afdeling ivm. besmetting. Aparte jassen aan e.d. Hij kreeg idd. ook een sonde via de neus. Moest de hele week inblijven. Zowaar maar een keer eruitgetrokken. Toevallig van de week de filmpjes nog gezien. We dronken toen al soja kindermelk en dat schijnt enorm goed te zijn. (Met het girafje erop.) De darmen krijgen een enorme opletetter. De darmen kunnen evt. een beschadiging oplopen dus hij moest na een aantal weken nogmaals naar de kinderarts. Hij blijft wel gevoelige darmen houden met name met suiker en chocolade. Dus nog een goede reden om daar maar zoveel mogelijk van af te zien.

Je kunt beter elke keer een klein beetje drinken aanbieden elk uur bijv. dan grote slokken ineens. Maar misschien heb je dat advies gekregen? En nog wel aan de ors neem ik aan?

Es., het gaat dus goed begrijp ik, volgens het (dag)boekje. Dat geeft hoop niet waar?

Sterkte met de jongens.

Diana, Ook succes en sterkte .Ook wat de harde buiken en been betreft. Ja, stress kan veel doen he? En eerder weg gaan hoor, dat geeft je ws. ook al een beter gevoel als je zelf het heft in handen neemt?

Hier verder geen nieuws. groetjes Joy1

Geplaatst

Renaat, allereerst gefeliciteerd!!! 6 jaar alweer, de tijd gaat snel he?!

Wij zijn volgende maand 3 jaar getrouwd en dat klinkt al zolang :-) hihihi.

Es, ik hoop dat je positieve gevoel blijkt te kloppen, maar ik snap de angst dat je niet al te positief wil zijn. Ik blijf duimen voor je!

Joy, het zal wel goed voelen als ik eenmaal weg ben vanavond. Inderdaad het heft in eigen handen nemen. Maar jeetje, dat zal moeite kosten hoor! Ik ben gewoon niet zo sterk daar in. Eigenlijk een enorm watje!

Ben ook als de dood voor het oordeel van de bedrijfsarts! Wat als die zegt dat ik maar moet? Dan moet ik weer wachten tot het uwv belt, want die hebben de uiteindelijke beslising hierover, pffffff.

Gast estrhalita
Geplaatst

He meiden even een vraagje. Ik heb sinds vanmiddag spierpijn gevoel in mijn liezen en net daarboven. Zou dat van het fietsen komen, fiets echt met mijn benen. Jan vond het ook niet zo'n goed idee dat ik heb gefietst, maar ja je mag gewoon fietsen toch en ik vroeg het vanmorgen nog aan hem en toen zei hij niks. Grrrrrrrrrrr mannen.

Diana succes zo op je werk.

Geplaatst

Ik kreeg net een smsje van Diana dat ze in het ziekenhuis ligt.

Ze is thuis gevallen en door de brandweer uit huis gehaald en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, ze moet een nachtje blijven.

Met beeb is alles goed, maar zij heeft een bult op dr hoofd en dr bekken gekneusd.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo dat is ook lekker heftig zeg.Gelukkig gaat het goed en valt het nog redelijk mee. Het had veel erger kunnen aflopen.

En nu mag ik toch echt voor haar hopen dat haar werkgever het nu wel inziet dat ze echt niet meer kan werken. Anders gaan wij gewoon met zijn alle haar baas even aanpakken he meiden.

Geplaatst

Als je vaker fietst en nooit spierpijn heb, waarom zou je nu spierpijn van fietsen hebben???

Allebei de keren dat ik zwanger was had ik wel last van mn lies en treek, waardoor ik bijvoorbeeld een string echt niet meer prettig vond zitten, en ik weet van de laatste ww dat er meer meiden waren die zwanger bleken dat hadden.

Maar of dit nu bij jou zo is, geen idee natuurlijk.

Geplaatst

Ik kan me echt niet voorstellen dat haar werkgever nu nog zegt dat ze moet werken, dat is niet menselijk meer.

Dat zal heus nu niet meer zo zijn dat ze moet werken.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee ik zou het me ook niet kunnen voorstellen dat ze nu nog moet werken, maar ja dat dacht ik eerder ook al.

Misschien is die spierpijn nog wel van de punctie. Mijn buik is ook enorm dik en opgezet.

Geplaatst

Van puncties en zo weet ik niets van, ik kan daar echt niets over zeggen, had je dit de vorige keren dit ook??

nee kan me niet voorstellen dit is toch een bekende druppel toch??

Geplaatst

Goh, Wat scrikken zeg! Diana naar het ziekenhuis. Nou, om een ding zal ze blij zijn, geen gesprek!!! We zien wel hoe het verder verloopt met de werkgever. Of ze moeten zo'n plaat voor de kop hebben. Het arme 'kind'. Ik hoop dat het haar verder goed gaat, het is me ook wat zeg, brandweer, ambulance, nou nou.

Es., ja het trekken in de lies vind ik el een goed teken, had ik ook met mijn zwangerschappen. Ik weet niet of jij dat ook had? En je buik moet je in de gaten houden hoor. En heb je dan wel zin om te zwemmen? Ik hoor het wel.

Nou meiden, ik ga naar bed. Trusten en een rustige nacht. Hier een huilavond....kiezen en een verjaardag voor de boeg dus kids wat onrustig. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ga niet zwemmen. Dat wil zeggen ik ga met mijn voeten in het peuterbadje en het leszwemmen mag mijn moeder doen (hopelijk wilt ze dat, Jens doet ze altijd al en anders gaat Robbie maar een keer niet leszwemmen).

Volgende week kan het wel dan is het al ingenesteld en kan het niet zoveel kwaad meer. Maar nu is de kans op infectie toch nog aanwezig dus wachten we gewoon nog een weekje.

Ik had ook bij al mijn zwangerschappen steken, maar het is daar nog te vroeg voor volgens mij. Ik zit pas op wachtdag 3. Nog 9 te gaan. Ik vind ze zo eng deze keer.

En Jens is ook heel ziek nu. Enorme diarree en heel zijn billen zijn knal rood. Ik mag er echt niet aanzitten en hij huilt ook veel. Gelukkig drinkt hij wel heel goed en spuugt hij nog niet. Vind het zo zielig. Vannacht om 1 uur was ik een luier aan het verschonen. Huilen joh. En vanmorgen weer. Jan is nu 2 dagen naar Venray, dus even aanpoten in huis. Maar ga vanavond lekker bij mijn ouders eten. lekker makkelijk even.

Nou tot later, zal vanavond wel worden.

PS Diana ik hoop dat je snel thuis bent. Dikke knuffel.

Geplaatst

Je zegt wel, ik vind het nog te vroeg dat het een goed teken is, maar hoe vroeg zei ik het wel niet dat het gelukt was omdat ik dat voelde???? volgens mij de dagt erna al, hoop toch dat het een beetje redelijk snel voor je gaat de ww.

Tegen de tijd dat jij mag gaan testen ergens in die periode begin ik met de pil, dan gaat het voorzichtig aan voor mij ook weer beginnen.

Diana, ik hoop dat je ondertussen thuis bent.

Joy1, toch nog een goede nacht gehad of ben je de hele tijd met je kids in de weer geweest??

Zielig voor Jens, die rode billetjes krijg je zelf koude rilling van omdat het zooo zeer moet doen.

Hoop dat jens niet gaat spugen.

Ilona spuugt nog steeds maar niet meer zo vaak, gister 1 x heeeel erg en vanmorgen ook heeeeel erg, verder heel veel spuitluiers heeft ze.

Ze begint weer een beetje rond te stappen als ze wakker is.

gaat de goede kant op.

Michel haad aan de medic op zn werk verteld van Ilona met dr ROTvirus en hij zei dat Michel eigenlijk niet had mogen komen werken wegens besmettings gevaar.

Ik had al een grapje gemaakt van het weekend tegen hem, nou jij gaat lekker in quarantaine maandag, op zee met zn alle afgesloten van de buiten wereld.

Ik ga ff boekje lezen, tot later

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

He hoi daar ben ik weer.

Ben gesloopt. we zijn vanmiddag de stad in geweest, uitverkoop he. Daar ben ik dol op. Oke eerst bij de H&M voor Jens nog 2 korte broeken en een paar hempjes en Robbie een T-shirt van Koekiemonster.

Toen naar Sissy Boy. En daar ben ik super geslaagd en ik heb rekening gehouden met een mogelijke zwangerschap. 2 jurken die aardig meerekbaar zijn, maar ik heb nu zo'n dikke buik. Jan zei gisterenavond nog het lijkt wel of je 6 maanden zwanger bent. Zo dik is hij. Ik zal eens voor de zekerheid op de weegschaal gaan staan. Misschien wel last van Oversimulatie??? Even kijken wat je dan precies moet voelen of hebben??

En ja die wachtdagen he. Ik heb af en toe steekjes in mijn liezen en in het midden van mijn buik. Maar het is nog niet echt heftig hoor. Misschien nog wel mijn darmen. Ach ja we zien wel. kan er toch niks aan veranderen.

Niki is trouwen al lang niet geweest. 23 mei voor het laatst.

Het wordt top weer he van de week JOEPIE. Morgenavond gaan Jan en ik lekker uiteten. Wordt dus lekker buiten uiten. Pas alleen nu zo weinig dat is dan wel weer jammer, wil me dan altijd lekker optutten.

Geplaatst

Ja ik snap er ook niets van Niki, ze is nu echt heel lang offline

Inderdaad, je kan er niets aan veranderen of je je wel of niet druk maakt in de ww, maar is makkelijker gezegd dan gedaan vaak :-)

Lekker geshoped, en heeeel positief rekening houden met de stof van je jurken, goed bezig.

Domme vraag misschien, maar hoe kan je NA de punctie nog last krijgen van overstimulatie?? je prikt geen hormonen toch meer???

Lekker zeg saampjes uit eten, waar gaan jullie heen???

Volgende week zaterdag gaan wij al weer op vakantie, naar Frankrijk!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik snap ook niet hoe je aan oversimulatie kan komen na de punctie hoor. Ik weet wel dat de eiblaasjes weer vol lopen en soms kan het vocht overlopen in je buik. Je komt dan echt 2 kilo per dag aan. Dat is hier niet het geval.

wij hebben een favoriet restaurant in Ridderkerk. Daar werkte vroeger een kok die ook gekookt heeft op onze bruiloft. Echter werkt hij nu ergens anders, maar daar is de kaart wat minder. Dus gaan we nog steeds naar Ridderkerk. Daar hebben ze gewoon super lekkere gerechten.

Hoe lang ging je ook al weer naar Frankrijk?

Jan gaat donderdag naar Hong Kong. Zaterdag (3 juli) ga ik met de jongens eten op de pannekoekenboot. Lijkt me zo leuk. Een uurtje varen, pannekoeken eten en spelen in de ballebak. Een feest volgens mij.

Ik zat net trouwens op wachtbankje juni even te kijken. Heel veel meiden die 19 juni tp hebben gehad, maar die allemaal pas rond 4 juli mogen testen. Verschilt dat toch per ziekenhuis he. Voor jou schiet het dus ook al op. Met de pil op vakantie dus

Geplaatst

Je hoort heel veel verschillende data dat mensen mogen testen, snap daar ook niets van.

ok, dus zo gaat overstimulatie ongeveer.

Ja gaat snel beginnen ( de pil dan ) ja met de pil op vakantie.

Maar het duurt nog meer als een maand dat ik echt weer ga beginnen

lekker hoor uit eten.

Wij gaan zaterdag 3 juli.

Pannenkoeken boot lijkt mij ook leuk

Geplaatst

Hey meiden,

Ben weer thuis, wat een gedoe allemaal.

Ben nu in behandeling bij crisisteam. Die gaan nu alles van mij overnemen.

Regelen hulp thuis, hulp voor de kleine, hulp voor mij met mijn werkgever en hulp in de relatie, want ook die staat op springen.

Zoals de psycholoog zei, jij (ik dus) bent de sterke/dominante schakel in het gezin, en die is nu uitgevallen, waardoor alles ontwricht is geraakt. Zo voelt het ook wel. En eindelijk hoef ik nu niet meer te vechten tegen alle instanties, maar kan ik het loslaten. Ben zo opgelucht!!!!!!!!!!!!!!! Was allemaal nog ergens goed voor.

Het hele verhaal komt morgen, ga nu naar bed, ben uitgeblust en heb nog veel pijn. En nog erg onder de indruk van mijn ritje op de plank in de hoogwerker (geen aanrader!!!)

Geplaatst

Hoi Diana, Fijn dat je thuis bent! Klinkt wel heftig hoor, crisis op alle gebieden. Hoop voor je dat de rust en regelmaat gauw weer terug komen. En dat de hulp je kan doen ontspannen. Lekker uitrusten. (Een hoogwerker....stijgt wel direct je bloeddruk gigantisch.....Wel spannend lijkt me....) Trusten. Ik ga ook gauw naar bed, morgen verjaardag, kleine man wordt 4 jaar.....

Ja, Renaat, de nacht ging redelijk.....Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana fijn dat je weer thuis bent, maar wel heftig dat het op alle fronten even niet lekker gaat. Horen het hele verhaal wel als je er aan toe bent.

Joy gefeliciteerd met je zoon. Je hebt een mooie dag.

Hier alles goed. Heb af en toe een krampje maar het mag geen naam hebben. Het positieve is nu omgezet in negatieve gevoelens, maar ja dit is wachtdag 4 pas he.

Ga genieten van het mooie weer. Tot vanavond misschien (ga uiteten, dus weet niet hoe laat we thuis zijn) en anders morgenochtend nog wel even.

XX

Gast estrhalita
Geplaatst

Net een brief gehad en zijn geen cryo's, helaas. de eerste tranen zijn al gevallen. Ik word er gek van.

Geplaatst

Diana, wat fijn dat je weer thuis bent, rust goed uit.

En ondanks dat het allemaal heftig wat fijn dat je nu hulp krijgt met alles.

Laat het nu allemaal maar over je heen komen.

Es, wat k%t dat je geen cryo's heb, kan me voorstellen dat je eertse traan gevallen is.

Probeer positief te blijven

Joy1 gefeliciteerd met de verjaardag van zoontje, grote vent alweer

tot later de dag moet weg

XXX

Geplaatst

Ben ik ff vandaag ongesteld geworden!!!!

Moet dus vanaf vandaag de pil gaan slikken en 22 juli is de laatste dag dat ik hem slik.

Langzaam aan kruipt het voor mij ook weer dichterbij dat ik ga beginnen. start met de pil is stap 1.

En ik heb net een pak jodekoeken gekocht, denk dat ik hem maar weg gooi anders is ie vanavond leeg!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw dat gaat opeens snel en een week eerder ongesteld??

Eet toch lekker die koeken op zeg. Wie weet ben je volgende maand wel zwanger. Je leeft maar een keer. Lekker genieten hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden