Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hij moet nu nog ff blijven zitten, vanaf 37 weken mag het, dan is Mies thuis, is hij ook bijgekomen van 3 weken nachtdienst.

dat snap ik ook niet van je vader, zou het zo zijn niet willen of niet durven dat die stap nemen te groot is, maar aan de andere kant beginen jij er wel over dus dan zou die stap minder moeilijk voor hem moeten zijn.

Ik begrijp jou gevoel wel hoor, bij mij is de situatie natuurlijk heel anders als bij jou maar wel moeilijk met ouders wel/geen contact raar gedrag van hun.

Mies snapt ook niet van mijn moeder en hij zegt ook je mist niets aan haar, en dat is ook zo maar ze is wel mn moeder.

Waarschijnlijk beter voor jou om te laten rusten maar zooo moeilijk omdat te doen.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Sorry ik ben effe heel druk met van alles en niks. Hoop morgenavond in ieder geval effe online te zijn. Alles goed met je??

Gast estrhalita
Geplaatst

Oh wat balen zeg. Zo duurt je zwangerschap nog wel heel lang zeg. Mies komt toch ook bijna terug?

Vandaag bij mijn nieuwe tandarts geweest. Hij heeft nu 9 vullingen gedaan en over 2 weken nog eens 3 vullingen. Niet normaal meer hè

Geplaatst

Mies komt over 1 week thuis

Jeetje wat een hoop waren dat allemaal gaatjes of vullingen overnieuw.

Ooooo lekker naar de sauna, zodra ik redelijk ontzwangerd ben ga ik ook een dagje naar de sauna, heb daar zoooo zin in.

Ilona gaat vandaag naar ouwehands, niet echt mooi weer, mja als het maar droog blijft

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier is het zalig weer dus ik denk dat Ilona het wel leuk heeft. Het is totaal niet koud, de zon schijnt hier zelfs af en toe. Ben net lekker met Jens even een stuk wezen fietsen. De 1ste keer weer dit jaar. Zalig.

O lekker dat Mies over 1 week thuis is. dan heb je echt rust.

het waren allemaal gaatjes en vullingen die niet goed meer waren. baal er ook echt van.

Wij hebben volgende week schoolvakantie. Lekker geen wekker een week lang. En ik heb al een drukke agenda. Geen gekke dingen, maar gewoon lekker visite, oogarts, boodschappen doen, naar de bios met de jongens. En we beginnen het weekend met 2 kinderverjaardagen. Ook leuk

Geplaatst

Het is hier ook niet koud en droog dus zal wel goed komen.

Wij hebben deze week al vakantie, ik dacht dat wij gelijk liepen met Rotterdam.

Kan me goed voorstellen dat je daar van baalt, het zijn er ook aardig wat zeg.

Ik kijk er ook zoooooo naar uit dat hij weer thuis is.

lekker stukje fietsen :-)

Ik heb net de wandelwagen schoongemaakt, dan kan ik hem straks weer ombouwen met de wagenbak, de zitting hangt nu te drogen voor de verwarming.

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat heerlijk zeg de wandelwagen schoonmaken. Leker gevoel weer he. Hou je dezelfde wandelwagen als Ilona?

Wij zijn vanmiddag nog naar de speeltuin geweest. Maar ik vond het toch nog een beetje koud hoor. De kids natuurlijk niet, die waren druk met spelen en volgens mij blij dat ze weer een keer lekker in de speeltuin konden spelen. Ja de lente begint eraan te komen haha.

En hoe heeft Ilona het vandaag gehad?

Wij gaan vanavond de ontvoering van Heineken kijken dus ben niet meer online xx

Geplaatst

ja we houden dezelfde wandelwagen als bij Ilona, alleen wil ik zodra hij uit de reiswieg is en groot genoeg is voor de wandelwagen, deze compleet verkopen en enkel een wandelwagen terug kopen, anders ligt die reiswieg weer 3 jaar op zolder. dan ben ik er maar vanaf.

Wel weer gek hoor de reiswieg erop.

Ja als je stil zit is het nog wel koud buiten :-)

ilona heeft het super naar dr zin gehad zal ff foto plaatsen

[ATTACH=CONFIG]3656[/ATTACH] Ilona samen met haar grote liefde maxi cosi :-)

[ATTACH=CONFIG]3657[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3658[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3659[/ATTACH]

Gast estrhalita
Geplaatst

We hebben de film thuis gekeken hoor. Maar hij was echt leuk/mooi/interessant.

Zo vandaag een dagje niks voordat hier de vakantie begint. Lekker voor de tv gehangen vanmorgen toen Jens op de psz was, vanmiddag zijn de jongens naar de kapper geweest.

Leuke foto's van Ilona, je kan echt zien dat ze het naar haar zin heeft gehad.

He dan ga je je kinderwagen verkopen, waar ga je dan je jongen in doen?? of ben ik nu heel blond.

Zo hier is de vakantie begonnen. Morgen en zondag eerst wat verjaardagen. Maandag komt een vriendin met haar 2 kids langs. Dinsdag boodschappen/pasporten regelen en oogarts. Woensdag wil ik naar de film van de efteling, donderdag nog niks en vrijdag komen er kindjes van school spelen. Zo goed geregeld he.

Nog een leuke foto

[ATTACH=CONFIG]3672[/ATTACH]

Geplaatst

Leuke foto :-) plopperdeplop :-D

Die film lijkt mij niets, smaken verschillen :-)

Ik ga 9 maart als ik dat nog trek naar de film taped ook nederlandse film.

ik wil de kinderwagen verkopen zodra hij groot genoeg is dat hij niet meer in de reiswieg ligt, dus dat hij weer in de gewone wandelwagen kan.

Als we hem weer ombouwen tot wandelwagen als hij x aantal maanden oud is, ligt de reiswieg en zo zeker 2 jaar of langer op zolder, en in de weg dus, dus dan wil ik hem compleet verkopen en enkel een wandelwagen terug kopen.

Ja Ilona heeft het heel leuk gehad, ze zegt steeds dat ze naar afrika is geweest, daar is mn vader in december geweest en daar zijn ook olifanten enzo.

Leuk weekje heb je zo in de vakantie, vind het gek dat jullie nu pas hebben wij gaan maandag alweer naar school.

Wij hebben wel tegelijk met mn schoonzusje vakantie.

Ik ga zo naar bed toe, slaap lekker xxx

Gast estrhalita
Geplaatst

JA dia film taped wil ik ook wel graag zien. Ik hou ook niet echt van de heineken ontvoering hoor. Jan wilde hem graag zien en dus keek ik mee en vond hem wel aardig voor een NL film zeg maar. Ik kende het verhaal niet zo heel goed. Dus moest wel veel vragen hoe alles nou zat etc.

Raar he dat die vakantie verspreid is. Jammer maar ja het is al jaren zo. Ach wij vermaken ons wel hoor. Net een heel stuk wezen fietsen met die jongens. Man echt niet meer gewend helemaal kapot.

Vanmorgen om 6 uur begonnen de buren met het stuken van de muren, man wat een herrie niet normaal meer man zo vroeg. Ik ben echt boos, maar ga niks zeggen want ik kan me dan niet beheersen. Jan moet maar wat gaan zeggen, want dit kan echt niet vind ik.

Wat een heerlijk weertje he vandaag.

Geplaatst

Zwaar is dat altijd he, weer fietsen na de winter, moet er ook altijd weer ff inkomen, voor mij duurt het fietsen nog wel ff.

Jan nog wat van gezegd bij de buren???

Mijn schoonzusje heeft nu ook pas vakantie, wel gek want ze heeft nromaal altijd gelijk met ons.

Geplaatst

Maandag naar de anesthesist en buro opname om de ks te plannen, hij had het over maandag 19 Maart, dus als er die dag plek is zal het wel die datum worden, mits de bevalling spontaan eerder begint wordt het die dag een ks.

Gast estrhalita
Geplaatst

Oh wat leuk 19 maart al, hoeveel weken ben hè dan??

Sorry dat ik effe wat minder online ben. Schoolvakantie can de jongens. Overdag weg en 's avonds kapot en vroeg naar bed.

Maandag zijn we naar de Efteling geweest en vandaag naar de bioscoop en de film van de Efteling. Ze zijn helemaal weg van de Efteling zo leuk

Geplaatst

Geeft niet, druk met de kindjes he :-) leuk zeg zo met de efteling.

ik ben dan 38.4 week, maandag weet ik het zeker, dan ben ik bij buro opname geweest

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo daar ben ik weer even.

Gisteren niet veel gedaan. Gisterenmorgen de paspoorten van de jongens aangevraagd. Duurt toch altijd wel even, het is er altijd druk. De rest van de dag lekker thuis. Zij spelen en ik poetsen en ik denk dat ik de lente in mijn hoofd had, want ik heb ook maar gelijk de hoezen van de bank gewassen haha. Vanmorgen nog even wat boodschapjes gedaan en vanmiddag kwamen er kindjes van school spelen. Lekker druk dus. Nu ligt alles heerlijk op bed. Zijn we net klaar met het eten vraagt Jens : "mama gaan we morgen weer naar de efteling". Haha wij lachen joh. Hij is echt verslaafd aan de efteling man. Ik wilde morgenmiddag gaan zwemmen, maar nee nee nee ik wil naar de efteling (Jens dan he) haha. HIj begint ook echt heel goed te praten. Zijn langste zin is :"even wachten tot het groen is en dan mag je rijden mama". Goed he.

Gisteren gebeld door het revalidatiecentrum, robbie mag vanaf donderdag op leszwemmen van 16-16.30 uur. Super natuurlijk, alleen aanstaande donderdag is Jan naar duitsland de hele dag en de oppas moet een presentatie geven en weet niet of ze op tijd terug is om op Jens te passen, want de 1ste les moet ik mee het water in. Maar even kijken hoe we dit gaan oplossen.

HOe gaat het verder met je? Spannend he maandag, dan weet je precies wanneer de kleine geboren wordt. Weet je al in welke groepen ik moet melden dat je bevallen bent?? Wanneer komt Mies weer thuis?

Geplaatst

Hey, jeetje wat een lange zin van Jens, goed zeg.

Ilona praat ook steeds beter.

O wat fijn dat Robbie mag gaan zwemmen, is wel prettig als hij kan zwemmen.

Leuk morgen naar het zwembad, wij willen volgende week ook met ilona nog ff keertje zwemmen.

Jaaaaa, maar was ook heerlijk weer, je krijgt gelijk de lente in de bol :-) echt lekker.

Wij hebben vandaag buiten gerommeld, achtertuin weer speel vrij gemaakt en zo.

Mies is gistermiddag thuis gekomen :-) tot 2 mei is hij nu thuis wat zaaaaaalig.

Misschien kan je moeder ff opassen tijdens het zwemmen.

Ja wel spannend hoor als we definitief een datum weten, wie weet meld hij zich wel eerder,kan maar zo

Ja in uitgerekend maart 2012 uiteraard en in iui met 2 eitjes

Wij gaan volgende week een fiets kopen voor Ilona en die krijgt ze als wij uit het zh komen na zn geboorte, omdat ze grote zus geworden is.

[ATTACH=CONFIG]3696[/ATTACH] ze heeft hem zelf uitgezocht, ze werd helemaal wild omdat het poppezitje achterop zit want dan kan maxi cosi ( dr pop ) mee, ze weet niet dat ze hem krijgt.

Gast estrhalita
Geplaatst

O hier is het niet zo lekker weer hoor. Wel zacht qua temperatuur, maar echt geen zon of zo. Ja gisteren wel rond 16.30 uur maar dan ga ik niet meer naar buiten met de kids hoor. Was blij dat ze effe rustig waren.

Lekker zeg Mies thuis tot in mei. Nu heb je heerlijk rust. En nog 2 weekjes max en dan is de kleine man er.

Mijn moeder werkt op ma-di-do dus die kan niet oppassen. Misschien dat ik het nog zo kan doen dat ik Jens af zet op haar werk (zij begint altijd om 7 uur en is hierdoor om 15.30 uur al klaar). En dat Jens met haar met de metro naar huis gaat (ook leuk voor hem) en dat ik dan met Robbie naar haar toe ga en gelijk daar eet. Zal dat maandag eens bespreken met haar. Jan is namelijk heel de dag in de Duitsland en dus pas 's avonds laat thuis. Daar heb ik dus ook niks aan. En ik weet niet zeker of ik het wat in moet, maar ja het is in ieder geval voor het eerst dat Robbie met een vreemde gaat zwemmen en dan wil ik gewoon mijn handen vrij hebben. Dan kan ik altijd volgende week de oppas gebruiken en misschien die week daarna nog een keer. Dan weet ik zeker dat het goed gaat.

Kan Ilona al fietsen? Ik had een hometrainer in huis voor kids. Om Robbie te leren fietsen en gelijk Jens natuurlijk maar ze vonden er niks aan dus maar weer verkocht. Robbie kan inmiddels op een aangepaste 3-wieler fietsen en ook op de fietsjes op school. Dus ja Jens mocht ook een fiets hebben. Wij verleden weekend naar de winkel, hij mocht er zelf een uitkiezen. Ik heb altijd al gezegd dat Jens een homo is, een beetje uit een geintje omdat hij roze mooi vindt, K3 leuk vindt en soms een beetje mieterig is haha. en Ja hoor in de winkel koos hij dus voor een roze fiets met franjes etc. Nou dat mocht dus niet van mij. HIj mocht kiezen tussen een rode, donkerblauw, lichtblauw of groen. HIj heeft gekozen voor de helblauwe voetbal fiets, alleen nu wil hij dus echt niet fietsen. Maar als RObbie dadelijk op school zit en het is droog ga ik gewoon elke dag 15 minuutjes oefenen met hem. Vind die fietsjes wel duur trouwens hoor. 149 EUro, slik slik. Maar ja hij kan er effe mee vooruit als het goed is. Is die fiets van ilona niet te groot. Jens moest echt een 12 inch kopen dat is t/m 5 jaar. Ik zag op internet dat die van ilona 16 inch is?? Let daar op hoor, want als hij te groot is heeft ze er nog niet veel aan. Het is belangrijk dat ze straks los leren fietsen op een kleine fiets zodat de voetjes bij de grond kunnen.

Zo vandaag een rustig dagje. Jens vroeg gisterenavond al weer of we naar de efteling gingen haha, nou nee dus. We gaan denk ik zwemmen vanmiddag en morgenochtend denk ik even met ze naar ballorig te gaan. RObbie is maandag nog vrij en Jens moet maandag weer naar de PSZ en gymen. ALs het droog is doe ik alles de hele dag op de fiets. Kan Robbie weer lekker oefenen. En de benzine is al duur genoeg. haha.

Ilona is toch al zindelijk he? Nou Jens dus nog steeds niet. Hij kan wel heel goed zijn plas ophouden als hij in zijn blote billen loopt. Maar wil totaal niet naar de wc of potje. HIj vraagt dan om een luier. Dus ik ben er maar weer even mee gestopt en hoop het straks met de pasen of zo als het wat beter weer is weer een keer te proberen.

Geplaatst

O ja dat zal jens wel leuk vinden met de metro terug, Ilona wilt iedere x met de trein mee als we Mies ophalen, het is jammer dat hij altijd is spits tijden aan komt, want anders was ik wel eens met de trein naar Utrecht gegaan, daar stap Mies over en dan gezamelijk weer terug.

Ben benieuwd hoe het zwemmen gaat met Robbie, hij vind het wel water wel leuk toch???

Ik ben gister bij 2 fietsenwinkels geweest en beide adviseren om een 16 inch te nemen.

Omdat Ilona al kan fietsen en haar binnenbeen maat past op de fiets.

Ze fietst zo weg op de fiets van mn nichtje op de 12 inch.

16 inch is vanaf 4 jaar tot 6 en 12 inch is vanaf 2,5 tot 5

Ik neem aan dat ze in de fietsenwinkel het wel zullen weten.

Die fiets kopen wij online kost 95 euro, maar is inderdaad een hoop geld.

ja echt heeeeeeerlijk dat hij zolang thuis is, echt een lekker gevoel, ook de spannend kriebel dat het nu niet lang meer duurt of ons zoontje wordt geboren :-D

Vandaag is er ook geen zon bij ons, gister wel, maar het is niet koud.

Ik word s'ochtends weer wakker van de vogels die fluiten daar krijg je ook echt een lente gevoel van.

Wij gaan vandaag aan rommelen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Misschien verschilt het weer per winkel, bij mij ons adviseerde ze echt 12 inch. Hij kan makkelijk bij de trappers, maar de grond is moeilijk.

Ja robbie is gek op water, maar in het diepe is hij altijd nog een beetje bang en hangt hij graag aan je.

Ja heerlijk hoor al die weken Mies thuis. Zal straks dan alleen wel weer erg wennen worden als hij weer weggaat na zo'n lange tijd ook voor Ilona.

Geplaatst

We zien wel, we kopen die van 16 inch en ze fiets voorlopig toch nog met zijwieltjes

Ik ga er nu nog niet aan denken dat hij weer weg gaat, eerst dit allemaal.

Ilona is ook gek op zwemmen, gelukkig maar het is niets als kinderen water vrees hebben.

Mn neefje wilt ook niet op het potje, alleen in de luier, maar misschien zodra mooi weer wordt en ze meer on blote billen kunnen lopen dat het wel gaat lukken.

Ilona drinkt de laatste tijd heeeel erg veel, waardoor ze ook vaker ongelukjes heeft

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden