Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja gaat wel wat beter dan gister, maar doe ook lekker rustig aan.

Ja was heel lief van ze

Leuk naar Ballorig, is jan ook mee of ben je alleen met de kids??

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat fijn dat je je iets beter voelt. Zal echt wel schrikken zijn geweest zeg.

Nee Jan is niet meegeweest. Jan was gisterenavond om 22 uur begonnen met werken en om 12 uur nog niet thuis. Er was een spoedklus tussen gekomen. Dus vandaar even naar Ballorig. Energie kwijt voor de mannen. Ik was om 13 uur thuis, voor Robbie is het gauw teveel indrukken en dan wil hij naar huis. En jan kwam net na mijn binnen lopen. die ligt nu even een uurtje te slapen.

Geplaatst

Toch ff lekker weg geweest :-)

Jij bent ook vaak alleen althans dat Jan werken is, heb het idee dat hij noooooooooit thuis.

Net gedouched en Ilona in bad en een wasje gedaan, maar dan merk ik het nog wel, krijg gelijk weer hoofdpijn en mn buik.

Inderdaad rustig aan doen dus zoals ze zeiden...... nog rustiger kan haast niet.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik ben vaak alleen haha. Maar niet zo veel als jij hoor. Jan werkt 5 dagen op kantoor (ma-vr van 9.00 tot 17.30). Is dan vaak rond 18 uur thuis en doet de kids altijd in bad. Vaak moet hij 's avonds nog weg, zeg maar 1x per week of zo. Dan werkt hij op zaterdagnacht van 22-5 uur. En hij moet natuurlijk hier en daar wel eens bijspringen. soms wordt het voor mij ook wel eens teveel hoor. Ik baal er bijvoorbeeld van dat er net 2 weken kerstvakantie is geweest en hij geen enkele dag heeft vrijgenomen. terwijl de medewerkers op kantoor wel vrij zijn geweest (ook die zonder schoolgaande kinderen). Ja daar kan ik heel boos om worden, maar ja als ik wel eens van vrienden hoor dan zijn hun mannen wel vaak thuis, maar doen ze nooit wat met de kids. Jan doet ze altijd in bad, ik ben ook vaak 's avonds weg en dan doet hij de kids, of ik ga lekker op een zaterdag weg en dan blijft hij ook bij de kids. dat hoor je niet vaak (niet hier in ieder geval) dus ja het zijn voor en tegens. Doordat hij zoveel werkt hoef ik niet te werken :happy3:

Zo dat echt van een griepje komen van jou??? Toen ik 36 weken zwanger was van jens heb ik buikgriep gehad en ik voelde me echt goed ziek, maar niet zoals jij je omschrijft.

Geplaatst

Dat is wel fijn hij doet wel dingen met de kids, Mies ook hoor, hij doet bijna altijd Ilona naar bed hij douched haar altijd en ik kan zonder haar boodschappen doen ook lekker, hij gaat vaak het bos in met Ilona en de hond, hij laat ook altijd de hond uit als hij thuis is.

Gelukkig helpen onze mannen wel als ze thuis zijn :-)

En de klussen in huis uiteraard ook.

Als het geen griep is wat zou het dan zijn???

Gast estrhalita
Geplaatst

Is de kleine niet stiekem gedraaid?? Daar was ik zo ziek van viel er bijna flauw van??

Geplaatst

Hm geen idee, ze deed de ctg om en was nog steeds op dezelfde plek het hartje, en ik voel de bewegingen nog steeds links.

Ik heb het idee dat hij al een week of 12 ongeveer in dezelfde houding ligt, hoofd naar beneden rug rechts en dan beentjes rond langs mn ribben naar links, snap je???

Gast estrhalita
Geplaatst

Zij zullen wel weten inderdaad of hij goed ligt. het was zomaar een idee van mij hoor. Ik wist niet dat Jens omgedraaid lag, maar toen hij goeddraaide zeg maar ben ik er 2 dagen ziek van geweest. Pijn in mijn buik en op het moment dat hij draaide viel ik bijna flauw.

Hoe voel je je nu?

Geplaatst

Vanmiddag met boodschappen doen en het stil staan voelde ik me weer helemaal niet goed worden, volgenjs mij hefet het met stil staan te maken, zaterdag moets ik heel lang bij het kv in de rij wachten toen ik me niet goed voelde.

Ik zal dat morgen bij vk eens vragen of dat kan en wat dan de oorzaak is.

Mn zus zei dat ik helemaal geen boodschappen meer moet doen, ik zeg dan moet ik nu dus 10 weken op de bank gaan zitten wachten tot hij geboren wordt, dat kan toch niet.

Nou zegt ze echt zo min mogelijk doen.

Ik heb het morgen met de vk over hoe of wat.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja heel raar, maar misschien inderdaad door lang staan dat je niet lekker wordt toch iets met je bloeddruk of zo? Bespreek het maar eens en je kunt de boodschappen bij ah bestellen tegelijk met de Etos en gall en gall denk dat dat zeker een optie is voor je

Hoe laat moet je morgen

Geplaatst

om 10.15 lekker optijd.

Ik hoor het wel, het zal allicht met mn bloeddruk te maken hebben aangezien die zaterdag voor mijn doen hoog was toen ik me niet goed voelde.

Maar ik kan echt niet 10 weken gaan zitten wachten op zn geboorte, het duurt al lang genoeg dan voor me gevoel nog 20 weken.

Geplaatst

Vanmorgen bij vk geweest, het schijnt vaker voor te komen dat zwangere zich zo voelen, de bloeddruk word ineens heeel erg laag en stijgt ook heel snel waardoor ik dus me heel beroerd voel.

Heb gevraagd of ik ook echt kan flauw vallen of dat dat gewoon zo lijkt maar kan dus echt flauwvallen.

Er is verder niets aan te doen.

Ik ga elke dag wel naar buiten en doe boodschappen en zo, moet minder vaak doen zodat ik minder de deur uit hoef :-S daar baal ik wel van.

Heb op de site gekeken maar albert heijn bezorgt hier niet.

Geplaatst

O ja Ilona was vanmorgen naar psz en wat zei de juf tot mijn verbazing toen ik haar weer ging ophalen..... nou zegt ze ik heb Ilona vandaag horen praten nou die hoeft niet naar logopedie hoor, dat is niet nodig zoals ik haar hoor vandaagEr is in de kerstvakantie blijkbaar een hoop veranderd.

Gast estrhalita
Geplaatst

hE wat super van Ilona haar praten. Jens is ook zo aan het kletsen de lataste tijd. Al 5 woord zinnetjes. Ach hij gaat nu elke week naar de logopedie, maar ik denk over een paar maandjes dat ik daar ook weer mee stop hoor.

Jeetje balen van je bloeddruk?? Ja dat is klote dat je minder weg mag. Misschien dat je anders 1x in de 2 dagen of zo boodschappen kan doen. Ikd oe maar 1x per week mijn boodschappen hoor.

Geplaatst

Volgens mij is er niet veel veranderd in Ilona haar praten in de vakantie, maar ze had vandaag haar pop mee, daar speelt ze dus echt heel veel mee de laatste tijd "serieus "spelen, haar pop heet maxi cosi :-D ze heeft mij dat een keer horen zeggen en sinsdien heet haar pop zo.

maar hele verhalen heeft ze tegen die pop en heel verzorgend is ze en dat hadden ze gezien vandaag en daarom hebben ze zo iets nee hoor zij hoeft heel niet naar logopedie.

Oke fijn die bevestiging.

ja ben een grote lijst aan het maken en vraag aan een vriendin of ze morgen mee wilt om alle voorraad dingen te kopen zodat we voorlopig alleen voor de gewone boodschappen weg hoeven en dan 3 x in de week of zo en dan alleen het eten te kopen.

Ik kan niet voor een week eten bedenken, dat vind ik echt lastig

Heel stom ben ff een half uurtje rustig bezig met wat huishouding geeneens zwaar werk en heb gelijk knallende koppijn.

Die bekkenpijn is heel vervelend maar toe maar dat vind ik dan nog niet zo erg, maar op deze manier dat ik gewoon haast aan de bank gekluisterd word vind ik echt heel erg, dan worden dat nog 10 verschrikkelijk lange weken, ik hoop stiekem dat met een week of 36 mn vliezen breken, maar zal wel niet zoveel geluk hebben.

Ik ga wel echt proberen als met de groeiecho tzt blijkt dat hij gewoon goed aan gewicht is en zo hij met 37 weken gehaald mag worden en niet pas 39 weken of zo.

tussen 12 en 16 maart dat is in mijn 37e week dat vind ik wel een mooie

Ook fijn dat Jens zo goed gaat met praten.

Gast estrhalita
Geplaatst

Een geplande keizersnede is hier altijd in je 38ste week.

Niet hopen dat hij met 36 weken geboren wordt want dat moet hij in het ziekenhuis blijven, want met 37 weken is het pas goed. En meestal halen ze ze echt niet voor de 38 weken.

ja kan me voorstellen dat het rot is als je nog 10 weken aan de bank zit, maar ja je merkt het zelf dat als je te veel doet dat het niet gaat dus je bent genoodzaakt om het wat rustiger aan te doen.

Ach ja en dat praten, ik heb nooit echt gedacht hoor dat Jens achter zou blijven, maar nu stimuleren we het gewoon nog wat extra. heb een lijst gehad met woorden die hij moet zeggen, maar daar zitten toch wel wat woorden bij die hij nog niet kent, zoals achterdeur (want ja die hebben wij niet). Brievenbus weet hij wel, maar hij weet nog niet dat de postbode de brieven door de bus doet. Dus dat zijn we hem nu allemaal aan het uitleggen.

Geplaatst

Ik heb 29 feb afspraak bij de gyn die erover gaat we zullen zien.

Wat voor woorden moet hijn nog meer kennen, ben benieuwd of Ilona ze ook kent

Gast estrhalita
Geplaatst

Het is een hele lange lijst maar met woorden zoals ladder, zonnescherm, slakkenhuisje, prentenboek.

Maar ook opdrachten dat je een verhaaltje voorleest en daarna vragen stelt over het verhaaltje. Bijvoorbeeld, vader is aan het verfen met witte verf en dan een heel verhaal. En dan begin je met de vraag, wat was papa aan het doen en met welke kleur verf etc etc.

Sommige woorden moesten wij echt om lachen, wij hebben geen achterdeur en zonneschermen dus ja hoe ga je je kind dat leren.

Maar ook bijvoorbeeld op/achter/voor/in/zijkant/boven/beneneden. Op en in wist Jens natuurlijk al, maar voor en achter in het begin niet. Nu wel. maar dat oefen ik met ga maar achter je stoel staan etc etc. Best wel lachen hoor al die dingen. Maar wij nemen het niet heel serieus. Jens is bijvoorbeeld wel heel goed in puzzelen, met de Ipad spelletjes doen zoals doolhof, memorie. Hij kan happy Birthday zingen. Een liedje 1x gehoord en hij zingt het na. Dus het komt zeker allemaal goed. En nu gaan we gewoon elke week naar de logo voor een paar maandjes. Op de PSZ vinden ze het ook niet echt nodig hoor voor Jens.

Heel leuk want hij probeert nu echt te vertellen wat hij op de psz allemaal heeft gedaan. Maar ik versta hem niet altijd. Ach ja alles op zijn tijd toch. zindelijkheid zit er hier echt nog niet in. Hij heeft er nog geen interesse in. Vind het maar stom .

Geplaatst

Maandagochtend heb ik een afspraak bij de ha om een verwijsbrief te vragen voor een kinderarts in Nijmegen, we krijgen eigenlijk geen info in mn eigen zh en we willen gewoon weten waar we aan toe zijn zover dat kan na zn geboorte

Gast estrhalita
Geplaatst

Heel goed dat je dat doet wanneer is de afspraak in het zkh jn Nijmegen

Geplaatst

Heb maandagochtend eerst een afspraak met de ha voor de verwijsbrief.

hier weer fotootjes, heb mn haar ook veranderd, ben in een opwelling naar de kapper geweest.

[ATTACH=CONFIG]3331[/ATTACH]

en vandaag weer foto's van mn buik 29 weken

[ATTACH=CONFIG]3332[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3333[/ATTACH]

Gast estrhalita
Geplaatst

je hebt geen brief nodig hoor voor je huisarts. Je kunt het ook rechtstreeks via je verzekering regelen, maar je hebt maandag een afspraak staan, dan zou je nu al nijmegen kunnen bellen voor een afspraak. Die kan je al maken voordat je je briefje hebt hoor. Scheelt weer in tijd. Want voor het zelfde geldt is het heel druk in Nijmegen. Wie gaat er maandag met je mee?? Je zus weer? Hoe voel je je, al wat beter

Heel leuk je haar, staat je goed en wouw wat een buik zeg. je hebt echt een grote buik. En leuk om de kleine dame zo lekker voor de tv te zien staan haha.

Geplaatst

nee huisarts ga ik alleen, en ik hoop een afspraal in Nijmege te krijgen als Mies erbij is

Dan bel ik morgen vast, heb een naam gekregen van iemand van de nier vereniging van de kinderuroloog die hier expert in is.

Thanx, ben ook blij met mn haar, dan dat suffe hangende.

ja gigantisch is mn buik he, en ik moet nog 10 weken.

ja mooi he op de achtergrond Ilona voor de buis

Gast estrhalita
Geplaatst

Ze kunnen door de telefoon toch niet zien of je al een verwijsbrief hebt voor de arts in Nijmegen. Dus gewoon morgen bellen en zeggen dat je die brief al hebt joh.

Misschien gaat je buik wel stilstaan nu. Bij mij groeide hij ook niet echt meer op het laatst hoor. Jeetje wat lijkt dat al lang geleden zeg dat ik zwanger was. Ik toch wel iets heel moois om zwanger te zijn en vooral als je het toch ook nog een keer natuurlijk mag meemaken toch?

Geplaatst

Ja ik bel morgen naar radboud en vraag om een gesprek bij die arts.

Hou moet toch een x stoppen met groeien lijkt mij, anders kukel ik naar voren.

Ja vind het nog steeds heeel bijzonder om het nog een keer mee te mogen maken en dan nog natuurlijk ook.

Helemaal omdat ik met mn gevoel al langzaam aan het afsluiten was, zo heel lang waren we niet meer door gegaan.

Maar nu moeten we ook anticonceptie doen hierna. das ook gek.

Ik wil dat Mies er een knip in laat zetten, moet hem nog ff overtuigen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden