Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Jens geeft zelf nog niks aan hoor. Ik zet hem om de 45 min op de wc en dat gaat redelijk tot goed. HIj heeft nog wel een luier aan hoor. Want ik had 2x alles nat in huis haha.

Maar ik moet natuurlijk Robbie halen en ben dan gauw een uur weg en ja dan doet hij het gewoon in zijn luier. Maar ik zet gewoon door. Er valt wel een keer een kwartje, maar ik vind het wel een opgave hoor.

Morgen al woensdag, gaat opschienten nu voor je he? O ik leef echt mee, ben gewoon zenuwachtig voor je haha.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag alweer woensdag :-) nog 5 dagen :-D

Wie weet zet het wel goed door op deze manier bij Jens.

Ilona plast de laatste paar weken weer gigantishc in dr broek, wordt er niet goed van, we denken dat het door verandering komt, dat schijnt vaak te gebeuren, ze weet natuurlijk dat er een broertje komt, dat het niet lang meer duurt, de laatse 3 weken dat Mies weg was, was ze bijna elke dag bij mn vader is ook anders dan normaal.

Ik hoop dat als hij eenmaal geboren is en het vreemde eraf is dat het weer overgaat.

Zometeen laatste x naar de gyn voor controlle, ga gelijk vragen of hij me kan steriliseren tijdens de ks.

Doet hij dat niet, of heeft het negatieve gevolgen voor mn ongi, dat ik voortaan zwaarder en langer ongesteld ben doe ik het niet, dan mag Mies er een knip in laten zetten.

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat gaat het opschieten he nu. Nog 4 dagen en dan is de kleine er. Zo spannend.

Het zindelijk worden met Jens is echt onbegonnen werk hoor. HIj heeft het zelf helemaal nog niet door en vraagt ook steeds om een luier. Ik zet hem netjes elke 45 min op de wc. HIj doet een plasje, soms een poep. Maar als hij wel eens moet huilen of lekker druk aan het spelen is doet hij het ook gewoon in zijn broek. Ik heb hem nu nog een luier om en zet hem toch steeds op de wc, maar als het straks echt mooi weer is doen we het gewoon zonder luier. Maar ik ga er geen druk op leggen zeg maar.

Lekker weer nu he

Geplaatst

dat is in het begin ook zo, dat ze het vaak nog gewoon in hun broek doen, dat wordt als het goed is steeds minder, dat heeft bij Ilona wel paar maandjes geduurd.

O echt lekker weer, heeerlijk in de zon gezeten vanmiddag, beetje verkleurd zelfs :-)

weer een dag voorbij, nog 3 hele dagen en maandagochtend melden :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik zet hem nog wel met regelmaat op de wc maar niet meer elke 45 min hoor. Dat is gewoon gekke werk, vooral nu dat het nog niet echt leeft bij hem. Zo houden we het wel warm en als het weer straks nog beter wordt wordt het allemaal maar makkelijker om te doen.

Ja zalig dat weer. Wij hebben lekker in de tuin gespeeld. Al merkte ik wel al dat het vroeg afkoelde hoor. ROnd half 5 zijn wij naar binnen gegaan.

Ja nog 3 hele dagen, aftellen is nu echt begonnen. Leef mee hoor.

Geplaatst

Wij hebben dat ook niet stipt optijd gedaan, maar toen wij begonnen gaf Ilona het zelf aan dat scheelt wel, ze wilde zelf al, maar toch heeft nog lang geduurd voor ik echt zonder luier de deur uit durfde, en sind skort plast ze weer heel veel in dr broek, geen idee waarom misschien omdat er verandering is.

ja echt heeeeeeerlijk, maar inderdaad zonnetje weg was gelijk weer koud, wij hebben gister Ilona dr nieuwe fiets al gegeven.

Als we hem pas geven als dr broertje er is hebben wij geen tijd om echt met haar te gaan fietsen, dat is ook niet leuk voor haar.

Ze fietste er zo mee weg echt ging heel goed, toch blij dat ik 16 inch genomen heb.

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat fijn dat ze zo weg is van haar fiets en dat ze er gelijk op fiets.Jens wil niks van zijn fiets weten haha. Komt ook wel. De een is sneller met het een en de ander met het ander toch.

Het is al vrijdag, maar bah wat is het koud vandaag zeg. Heb gewoon mijn winterjas weer aan. Net op de fiets had ik gewoon knalrode handen van de kou. Bah

Geplaatst

Ja tuurlijk, elk kind doet het weer op zn eigen manier, Ilona doet echt nog niets met de computer, als ik hoor wat Jens en Robbie al kunnen op de i pad, Ilona kan dat absoluut nog niet, maar we doen daar ook helemaal niets mee bij haar.

Hier was het vanmiddag wel lekker, niet zoals gister maar aangenaam, maar zonnetje weg is erg koud

Gast estrhalita
Geplaatst

Meid geniet van je laatste weekendje met zijn 3-en ik hoor je maandag wel. Sterkte he. xxxxx

Geplaatst

kom af en toe nog wel online als lukt, maar na mn berichtje van straks werd ik er alweer afgegooid heb soms maar paart minuten internet.

Je hoort het zeker las er wat is :-)

xxx

Geplaatst

Oeps, Natuuuuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van Rolf!!!!!!Alles goed gegaan?????Hoe gaat het met heM EN MET JOU NATUURLIJK!!!!! jOY1

Geplaatst

Hallo dames, hier alles goed, heb mn kraamweek er weer opzitten, vandaag was ze voor het laatst.

Met Rolf gaat het goed, hij heeft alleen wel last met zn ontlasting van de antibiotica, we moeten hem nu elke dag zelf pro biotica geven, van die goede darmbacterie.

We geven hem voeidng op verzoek, en hij mag drinken naar wat hij opkan, hij is een tevrede baby.

Hoe gaat het met jullie???

Hier een fotootje, is hij 2 dagen oud [ATTACH=CONFIG]3819[/ATTACH]

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een lekker mannetje zeg. Zalig. Wanneer beginnen de onderzoeken?? En hoe vind Ilona het??

Geplaatst

Dank je wel :-) hij is ook echt prachtig :love4:

Ilona vindt haar broertje echt geweldig, steeds kusjes geven en knuffelen, en zeggen dat ze hem zo lief vindt.

Voor ons een beetje opstandig maar dat hoort erbij zeggen ze :-)

Gast estrhalita
Geplaatst

En hoe zit het met de onderzoeken? Zijn die al begonnen? En die probiotica die krijgt hij vanwege zijn niertjes of zo?

Nou hier weten we eindelijk wat meer omtrent ons huis.

De sloop- en bouwvergunning worden eindelijk aangevraagd, maar dat kan wel tot 6 maanden duren. Dan nog starten met bouwen dus we rekenen nu dan op juli 2013. Dat betekend dus dat Jens eerst nog naar een basisschool hier in de wijk gaat tot de zomervakantie 2013 en na de zomervakantie naar een nieuwe school. Dat is de rustigste oplossing hoop ik, wat denk jij?

Robbie zit inmiddels op zwemles. Helaas huilt hij echt 30 min, omdat hij niet de dingen wil die hij moet haha. HOpelijk wordt dat dus snel beter.

En nog 5 weken en dan gaan wij een weekje op vakantie. Zoveel zin in. Jens vindt het nu ook al spannend omdat we gaan vliegen. Helemaal hyper is hij al. Bij elk vliegtuig die hij ziet of hoort zegt hij nog 5 weekjes he mama, lief he.

Geplaatst

Zo he, das een half jaar later als eerst verwacht, hebben jullie al kijkers gehad voor je huis????

Geeft wel meer tijd om je huis te verkopen.

Ja wat is wijsheid met Jens en school, hij is jong genoeg om nog makkelijk te kunen switchen denk ik, hij zit dan nog niet echt "vast" aan vriendjes.

Das ook lekker lessen als hij 30 minuten huilt, maar dat is toch ook zwemles voor kinderen met down?? zijn ze wel mee gewend dan lijkt mij?? ga jij mee het water in of moet Robbie het echt zelf doen?

O ja, waar gaan jullie heen op vakantie?? wist ik dit al of ben ik het vergeten??

Leuk dat Jens het zo goed door heeft dat jullie op vakantie gaan en er zo mee bezig is.

Rolf krijgt nu 1 maal daags antibiotica uit voorzorg tegen infecties, door de antibiotica heeft hij harde ontlasting omdat het ook tegen de goede bacterien werkt in zn darmen, en om voor de goede bacterie te zorgen krijgt hij pro biotica zodat zn ontlasting weer dunner wordt.

Volgende week donderdag 5 april heeft hij een echo daar kunnen ze op zien waar het allemaal verstopt zit en wat er daardoor vergroot is, 11 april krijgen we daar de uitslag van.

In ieder geval tot 11 april de antibiotica, dan wordt er besproken wat er gezien is en wat verder.

Wij hopen natuurlijk dat het dan verdwenen is, maar de kinder arts vond het niet waarschijnlijk.

Dat is ff afwachten.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja een half jaar later dan gepland. Maar ja beter laat dan nooit toch. Ik maak ook nog geen beslissing hoor met de school. Dat doe ik pas na de zomervakantie. Je weet nooit hoe het loopt en voor hetzelfde geldt is het aanvragen van de vergunning zo gedaan ipv dat het 6 maanden duurt. Al ga ik daar niet van uit hoor. En ik denk dat het rustiger voor hem is om eerst een half jaartje hier op school te zitten. Dan elke morgen om 7.30 uur in de auto te zitten, 45 minuten te rijden in de spits naar school. Allemaal stress en dan heeft hij ook nog geen vriendje, want we wonen daar niet dus afspreken met spelen wordt dan moeilijk omdat ik Robbie van school moet halen etc. Dus denk dat dit even makkelijker is.

Wij gaan naar Benidorm. Robbie heeft een week Dolfijntherapie daar. Diana zit daar nu al een maand en zou ons hotel etc bekijken. Dus ben benieuwd of ze dat ook nog gedaan heeft. We gaan van 6-13 mei. Vliegen vanaf Rotterdam dus dat is voor ons lekker makkelijk

Merk je iets aan Rolf dat er iets verstopt zit of zo. of kan je dat niet merken?? En heeft hij geen last van zijn harde ontlasting etc. Spannend 5 april, maar 11 april nog spannender. Ik ga echt voor je duimen dat het allemaal meevalt. Maar als hij zo tevreden mannetje is dan moet dat toch bijna wel????

Ik had gezegd dat ik in de meivakantie graag langs wilde komen. Maar aangezien wij nu de 2de week met vakantie gaan, weet ik niet zeker of dat dat nog gaat lukken. De eerste week is behoorlijk druk en vol en dan hebben we ook nog Koniginne dag? Anders kom ik gewoon in juli of zo als dat bij jullie uitkomt?? Is het ook lekkerder weer waarschijnlijk kunnen we lekker met de kids naar buiten??

Geplaatst

Ja van die dolfijntherapie wist ik, ik had in mn hoofd dat dat volgend jaar pas was, wat stom van me.

O wat leuk dat het nu al is, en zeker spannend voor het eerst vliegen met ze.

Inderdaad gewoon nog dichtbij op school doen, is veel rustiger.

Kijk maar wat uitkomt met langskomen, Rolf gaat nergens heen :-)

Het hangt van d eplek van de klepjes af, zit het klepje aan de voorkant van zn blaas dan zou hij niet of moeilijk kunnen plassen, maar aan de achterkant of bij de nieren dan kan zn nier beschadigen en daar hoeven we nog niets van te merken.

Hij begint onrustiger te worden, hij slaapt max 2 uurtjes en is dan onrustiger, hij lijkt dan al weer honger te hebben, maar hij drinkt zn fles amper leeg, hij mag 90 cc en drinkt tussen de 30 en 60cc ook als we rekken met voeden tot 4 uur er tussen.

We zitten nu beetje te zoeken wat we moeten doen, zit nu beetje te lezen over inbakeren, maar heb geen idee wanneer dat helpt voor je baby.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee hoor niet stom. Volgend jaar gaan we naar Curacao naar de therapie, Benidorm is tussen door gekomen zeg maar. Een extraatje.

14 april gaat Jens voor het eerst naar peutervoetbal. HIj zeurt elke dag of hij op voetbal mag. Maar ja daar is hij nog te jong voor. Gelukkig wonen wij in een grote stad en een beetje google een clubje gevonden die peuter(zaal)voetbal heeft. Dus de 14de gaan we het proberen. Ik blijf erbij en misschien wil Robbie het ook nog wel.

Wat raar dat je dus nu niks hoeft te merken. Dan zou je bijna denken dat het toch allemaal wel meevalt ??

Inbakeren?? Ik weet ook niet vanaf wanneer dat mag. Maar ik heb even gegoogled en vanaf 4 kilo mogen ze in een bakerzak, dus ik zou het zeker proberen wie weet helpt het.

Ik hou het even kort, moet nog een hoop doen, maar spreek je morgen wel weer??

Geplaatst

Wat leuk dat je met Jens op peuter voetbal gaat, nog nooit van gehoord, maar ja wij wonen in een klein dorp daar heb je dat niet.

O zie, heb ik curacau en benidorm door elkaar gehaald, ik weet het van de dolfijn therapie, maar wat kan je daar eigenlijk mee bereiken??

Net is CB geweest, Rolf kwam in de kwaamweek amper aan dus ze kwam ff xtra wegen, hij is goed aangekomen dus daar blij mee, zit nu bijna weer op geboorte gewicht.

Met haar er over gehad hij drinkt ineens heel slecht, hij kon prima een flesje van 90cc op en ineens maar 60cc of amper 30cc, vind dat een groot verschil. hij komt ook niet aan het minimum wat hij per 24 uur hebben moet.

En dat hij ineens onrustig is.

Nou hij heeft dus spruw en daar heel erg lastig van, daardoor is hij onrustig, door de pijn in zn mond natuurlijk slecht drinken, uit ritme zijn, door te weinig vocht binnen krijgen heeft hij dus harde ontlasting.

Door de antibiotica zijn de goede bacterie in zn mond er niet en dus zodoende spruw.

Moet na 11 uur de ha terug bellen of hij medicijnen krijgt, dat geven ze niet zo snel meer met spruw, moet maar vanzelf over gaan, maar door Rolf zn antibiotica zal het niet vanzelf over gaan, dus ja vind wel dat hij daar dan medicijnen voor moet krijgen.

Vindt het allemaal zielig voor het mannetje.

Gast estrhalita
Geplaatst

O wat gelukkig dat je medicijnen krijgt zegt. En wat raar dat ze tegenwoordig geen medicijnen meer geven en dat het vanzelf over moet gaan. Het gaat tenslotte om een baby man die ga je toch niet laten lijden vind ik. Maar ja wie ben ik he.

Ja dat is niet leuk dat hij spruw heeft, maar hopelijk voelt hij zich snel beter met de medicijnen.

Ja ik wist ook niet dat peutervoetbal bestond, maar dacht wel dat Jens niet het enige kindje was wat al op jongere leeftijd wil voetballen dus vandaar dat ik ben gaan googlen. En dus wat gevonden. Nu maar hopen dat het wat is. Het kost 9 Euro per les. Vind ik best wel veel??

NOu ik heb niet zo'n leuke maandagmorgen achter de rug. Ben vanmorgen aangereden. Was een hele heftige klap. Gelukkig zat Jens niet in de auto (die was met Jan mee) want de auto kwam aan zijn kant naar binnen. Ik zag het gebeuren dus heb ook nog geprobeerd hem te ontwijken, helaas. Een flinke schade aan de auto. (geschat op 3000 Euro). Robbie mankeert niks en ik heb een beetje pijn in mijn arm. Meer gelukkig niet alleen maar blikschade. Maar toch schrikken altijd he.

Gisteren is ons zeeaquarium verkocht. Wat een ruimte hebben we opeens in huis. Voor het nieuwe huis hadden we al bankstellen gekocht en die stonden in de opslag bij de transporteur. We hebben nu besloten om deze vrijdag te laten leveren. Om ze nu nog meer dan een jaar in de opslag te laten staan tegen een prijs van 50 Euro per maand is toch ook zonde van het geld. Dus vanaf vrijdag hebben we een heel nieuw interieur hier. Lachen hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

En slaan de medicijnen aan?

Even goed nieuws. We hebben volgende week dinsdag een bezichting voor ons huis. Yeah

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden