Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben in het ziekenhuis geweest. Gelukkig (binnen de randvoorwaarden) was de situatie nog hetzelfde, geen vreemde dingen... Maar, we hebben afgesproken dat ik volgende week dinsdag 5 juni weer controle heb, en dan de zondag daarvoor medicatie gebruik die als het goed is, de abortus op gang moet brengen. Ik was blij dat het niet per ongeluk nu toch een hartje had, maar veel te klein, of andere rare dingen. Het heeft nooit echt een kans gehad. Nu is het afscheid nemen ook lichamelijk iig dichtbij. Dat is goed. Maar ja, daarna ging ik denken, jeetje, dat je dan dus een abortus op gang brengt... Het is beter denk ik, het gaat echt niet meer gebeuren met dit vruchtje, ik bedoel groeien/leven, maar het klinkt zo naar. Maar blijven afwachten is ook weer zoiets. Het kan heel lang duren zei mijn gyn en de vakantie komt eraan. Dat klinkt ook weer zo crue. Lastige stof dit. Nu maar hopen dat het toch nog spontaan gaat....

Gedoe, niki

Geplaatst

Morgen ga je die pillen nemen,wil je alvast heel heel sterkte wensen.

En klinkt niet crue hoor voor je vakantie, ik wist ook een week voordat ik naar Curacao ging dat ik een missed abortion had, heb gelijk gezegd dat ik gecurreteerd wil worden, dat ik het niet ga afwachten of ga lopen klooien met die pillen met de kans dat ik met een mk op vakantie ga of erger nog in Curacao ermee zit.

Rolf heeft me 2 nachtjes door slapen gegund maar vanacht was het weer 4.45 uur.

Gaat Jens nog voetballen Es???

En hoe gaat het zindelijk worden??

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki ik snap het hoor. En ik hoop voor je dat het snel gaat.

Sorry dat ik wat minder online ben, maar met Jens de hele tijd op de wc heb ik het druk haha. Nou het gaat redelijk tot goed. Thuis gaat het prima en doet hij bijna alles op de wc, alleen op de psz is het een ramp en daarna heb ik ook altijd een hele nat broek thuis en dan gaat het weer goed. Vandaag is hij de hele dag naar oma (ook boodschappen doen enzo) en hij is de hele dag al droog. Super he. Ik ben alleen met Robbie thuis. Die had vanmorgen 40 graden koorts en pijn in zijn wang (?). 2 zetpillen gegeven toen kreeg hij praatjes maar zit de hele dag al op zijn bankje. Tussen de middag 2 uur geslapen, daarna had hij pijn in zijn buik (?) geen koorts meer en net 3 hele zware diarre luiers. HIj wil niks eten en een beetje drinken dus we zien het wel. Jens is rond 20 uur weer thuis en dan hopelijk een goede nacht. Vandaag dus geen voetbal geweest.

He Medusa lekker een vakantie geboekt. Zalig he en hopelijk slaapt Rolf snel weer netjes door.

XX

Geplaatst

Tomorrow dear little one... We'll part... I am sorry, I love you littlest one... If only, if only... Shall we give it another try little one... Xxxx yr mommy..

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki wat mooi. Sterkte vandaag meid. Wat een lekker tijdstip trouwens dat je online was. Kon je niet slapen?

HIer lagen de kids om 20.30 uur op bed en vanmorgen om 8 uur waren ze pas wakker. Robbie had de rust dus nodig?? En is weer 100% beter. En hij begint me toch te kletsen de afgelopen dagen. Ook steeds beter verstaandbaar. Zo leuk. En hij wilde gisteren ook opeens naar de wc haha.Vandaag houden we nog maar een thuisdagje, het is zo slecht weer.

Geplaatst

Sterkte vandaag Niki, krijg er tranen van in mn ogen.

O wat hebben heerlijk geslapen zeg, en wat leuk at obbie zo goed begint te kletsen.

Wij hebben Ilona trouwens pas zonder luier naar psz gedaan nadat het thuis en met boodschappen goed ging, steeds stapje verder zeg maar.

Ilona heeft gister voor het eerst buiten de tuin gespeeld, als we de tuin uit lopen het poortje door 20 meter staat er een school, ze mag dna op dat schoolpleintje spelen, ze deed het heel goed, goed gebleven waar ze mocht spelen, maar ik vond het wel eng had een knoop in mn maag.

Gast estrhalita
Geplaatst

Iedereen zegt tegen mij omdat Jens al wat ouder is om hem overdag gelijk helemaal geen luier meer aan te doen. En ik gooi hem dus gelijk in het diepen. Ach elke keer maar 1 ongelukje op school en 1x op de wc dus knap voor een kind wat nog maar 1 week zonder luier loopt.

O Medusa wat knap zelf laten buiten spelen. Hier bij mij in de straat kan dat niet, maar ik moet er ook niet aan denken hoor. Mama blijft er wel bij.

Geplaatst

Het is ook knap zo weinig ongelukjes voor 1 week zonder luier.

Ik heb helemaal niets gehoord over richtlijnen hoe je "beste"zindelijk kan maken, zo hebben wij het gedaan, steeds stapje erbij.

Hier wel, via de poort er rijden daar geen auto's en ze kan zo het schoolpleintje op, en zoals gister met mooi weer, niet veel later spelen er meer kindjes.

Ilona heeft het nodig hoor, meer ruimte dan alleen maar in het huis of de tuin.

En ze wilt zoooo graag daar spelen, we kunnen ze ook horen spelen vanuit onze tuin.

Ik hoop dat ze tegen de tijd dat het zomer vakantie is goed weet waar de grens is en dat ze dan gewoon lekker buiten kan spelen.

pffff koud weer vandaag, heb gewoon de verwarming aan gedaan.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik denk dat Jens het ook leuk zou vinden, maar ja hier is er de situatie niet na. Wij wonen wel in een doodlopende straat, maar wij zijn het eerste huis. Het pleintje(speeltuintje) is in het midden van deze doodlopende straat. Maar er rijden hier zoveel auto's. Elk gezin heeft tegenwoordig 2 auto, na ja en dat in een straat met 50 huizen, tel maar na. Dus hier is hij beperkt tot thuis, tuin of ik moet mee. Helaas. Ik merk ook wel dat met een dag zoals vandaag hij echt energie overheeft hoor als we de hele dag thuis blijven. Maar ja met dit weer even lekker thuis.

Geplaatst

Hi girlies, het is gebeurd. Het ging goed binnen de randvoorwaarden. Hub was net de deur uit met de twee meisjes toen het goed loskwam. En eigenlijk verliep het heel rustig zonder rare dingen. We hebben het begraven in de tuin, bij Puk. Kaarsje erop. Het is jammer... Maar je doet er niets aan, dat weten jullie allebei. Nu weer ontzwangeren en bijkomen van dit alles. En misschien wie weet... Nu ijs eten. Dikke kus! niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Inderdaad lekker een ijsje en denk maar zo, je krijgt niet voor niks een miskraam. Dan was er zeer waarschijnlijk met dit kindje iets mis en dat gun ik echt niemand. Geniet van je 2 meiden en een hele dikke kus

Geplaatst

Fijn dat het na omstandigheden goed ging, maar was je nu helemaal alleen???

Ikhoop dat het ontzwangeren ook goed verloopt ( ik wete nog dat ik dat het ergst vond eigenlijk )

En geniet lekker van je ijsje xxx

Geplaatst

Ja helemaal alleen. Maar ik merk dat ik dat wel prettig vind, bij zoiets. Dan keer ik in mezelf en hoef ik met niemand rekening te houden. Ging alle drie de keren eigenlijk wel goed..... pff 3x!! Veel hoor.

Waar had je moeite mee bij het ontzwangeren?

Liefs, niki

Geplaatst

Knap dat je het alleen doet, maar het is wel wat je zegt, kan je het op je eigen manier doen.

Ik had moeite met het ontzwangeren om me zo te voelen en dan met lege handen te staan.

Het is zo nutteloos.

Geplaatst

Ja het is k... Wat voelde je dan? Ik merk wel dat ik heel dapper was, maar vanavond ben ik weer verdrietig... Pfff.

Geplaatst

het is alweer 2 jaar geleden, weet niet meer precies wat ik voelde, maar had nog wel een poosje last van mn borsten en het vloeien.

Ik was voornamelijk boos, eerst wachten tot het vloeien voorbij was dan weer wachten op je 1e ongi en dan weer een maand verplicht wachten om verder te mogen met een poging, ik kreeg in mei de mk en mocht in augustus pas weer verder, vond het zooo zonde van de tijd.

Ik heb net als bij jou een week door gelopen na de 1e echo, er was wel een kloppend hartje te zien en moest in 1 week 4 x terug komen, en het hartje klopte steeds langzamer en op de laatste echo niet meer, ik was meer boos dan vedrietig.

Ik heb gister uitslag van uitstrijkje gehad en heb 22 juni een biopt aan de hand van die uitalg gaan ze opereren om groeter stuk weefsel weg te halen

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik had dat ook bij mijn mk dat ik de nasleep erger vond dat de mk opzich. Het lange navloeien, wachten tot je weer mocht beginnen, zonde van de tijd.

Een uitstrijkje en dan weer opereren, klinkt niet leuk allemaal zeg.

Hier weinig nieuws. Jens is goed zindelijk, helaas alleen vandaag een foutje bij de apotheek. HIj had om 14.30 thuis geplast, om 14.50 bij de Gamme en om 15 uur bij de apotheek heel zijn broek nat. Ik zag hem zitten. Werd niet echt boos maar zei wel dat ik het niet leuk vond. Om 15.15 weer een plas op school bij Robbie haha. HIj was nog niet uitgeplassen bij de apotheek denk ik. Ach ja het eerste ongelukje in 3 dagen mag toch wel??

Geplaatst

O ja Charlotte is op haar verzoek ook ermee bezig. Wil zelf ineens, nou dat mag natuurlijk. Is ze de hele dag droog komt ze thuis staat ze in de tuin te plassen door alles heen... Ik denk zelf dat ze het wel interessant vindt.. Kijken hoe dat n uis alles nat... Ach ja, lekker laten gaan dan maar. Avnavond had ze ook een tantrum, mèn.... Over een dekbedhoes, wel haar een klap gegeven, in haar geZixht, zeker niet trots op maar ze was vreselijk... En niet te stoppen. Toch wil ik dat niet, maar het gebeurde helaas... X

Geplaatst

Ja ik merk dat ook... Vanmiddag weer controle gehad en dan inderdaad blijkt dat het nog niet klaar is... En wanneer is dan alles weer op orde zodat we kunnen kijken of het nog een keer mag lukken. Duurt langer dan ik wil inderdaad. Verder ook de confrontatie met het vruchtje toch aan het verwerken en dat was pas zondag.. Maar het geeft niet, komt goed... Vast ook idd horminen die nu lekker aan het veranderen zijn...

Boe!!!!

Jeetje Medusa hoop dat alles goed is..

X niki

Geplaatst

Hoe bedoel je nog niet klaar?? is alles nog niet weg?? ja jeetje dat is gewoon he vervelende de nasleep voor het inderdaad allemaal weer over is en je cyclus weer normaal om weer verder te kunnen.

Nou begrijpelijk hoor dat je charlotte "geslagen"heb, is mij ook el eens gebeurd bij Ilona, nee niet netjes maar menselijk.

Ik heb de indruk dat Ilona wat minder van die aanvallen heeft dat ze doordraait.

Dat nog in e broek plassen heeft zij ook nog heel vaak gedaan hoor, een kind is echt niet van de 1 op andere dag helemaal zindelijk, kan hele poos goed gaan dan weer ff periode dat ze in de broek plassen.

Ik ben ook wel zeneuwachtig voor het onderzoek, voornamelijk omdat het en rot onderzoek i en ik eigenlijk wel klaar ben met bezoekjes naar het zh, blegh

Gast estrhalita
Geplaatst

Dat "geslagen" gebeurt hier ook wel eens hoor. Vooral op de luier, maar ja Jens draagt geen luier meer haha. En het mooiste is dan nog dat jens dan heel boos zegt"Jij mag niet slaan hoor mama". dan voel ik me gelijk zo schuldig en het lijkt dan net of ik hem heel veel slaat haha. Laatst zat hij in bad en ik was er niet. Hij was vervelend en toen zei mijn man:, Jens nou lief doen anders krijg je billenkoek". Jens zijn antwoord: Papa jij mag mij niet slaan van mama hahah. lachen toch he die kinderlogica.

Hoe is het Niki, al aan het ontzwangeren?? Bij mij viel het wel mee. Maar ik verloor het vruchtje dan ook met 6 weken uitzichzelf. Ik heb 1 week gevloeid en werd daarna weer netje 4 weken later ongesteld. Dus niet slecht. Ga je nog wel voor een 3de Niki?

Wij hebben een druk weekend voor de boeg. vanavond Dreamnight at the Zoo in Blijdorp. Speciaal voor gehandicapten, geheel gratis met 100 vrijwilligers die zich voor deze mensen inzetten. Super leuk is dat altijd. Morgen naar de CliniClowns, morgenavond de voetbalwedstrijd. Zondag dan maar een rustdag he.

Gisteren met Robbie naar zwemles. Sinds eind maart zit hij op (speciaal) zwemles. De eerste 4 weken gilde hij het uit en wilde hij echt niet op zwemles. De juffen wilde bijna stoppen met hem en nu gaat hij als een speer. Als hij zo doorgaat mag hij binnenkort gaan lessen zonder bandjes. Wouw ik ben zo trotst dat ik mijzelf hard heb gemaakt en gezegd dat ze Robbie toch een kans moesten geven maar dat hij even nodig had om te wennen. En ik had gelijk, super he.

Nou meiden ga gauw de honden uitlaten, jens halen, auto naar garage brengen, jens even laten slapen (hoop ik), Robbie halen, eten en dan naar de dierentuin tot 21 uur. Fijn weekend. xx

Geplaatst

Dank voor jullie eerlijkheid... :-) Ja Charlotte kan dan ook heel goed aangeven dat dat niet mag... Idd lekker je schuldig voelen, 'Zeg maar sorry mama...'... Hihi.

Ja de hormonen zijn lekker in de weer idd. Gedoe. We gaan het nog een keer proberen, eerst maar eens kijken of ik uberhaupt nog n keer zomaar zwanger wordt en daarna moet het dan echt goed gaan deze keer, want dat wordt dan echt de laatste keer, als het al gebeurt...

Goed van jou Es, Robbie boft maar met zo'n mama.

Liefs niki

Geplaatst

Es, hoe was jullie weekend??? weer leuke dingen gedaan lees ik.

Hoe was blijdorp??

Beetje "domme "vraag misschien mar cliniclowns is toch voor kinderen die in het ziekenhuis liggen??

Wat goed zeg van Robbie, en inderdaad wat zal jij blij zijn dt je door gedrukt heb met Robbie :-)

Hoe gaat het met zindelijk worden van Jens??

Ik schaamde me ook echt toen ik dr geslagen had voelde me zooooooo rot, maar ze kunnen zo het bloed onder je nagels vandaan halen, Ilona reageerd ook met mama je mag niet slaan.

Niki, vind het erg dapper dat je nog een poging gaat wagen om zwanger te worden.

ff weer fotootje van mn kids :-)

[ATTACH=CONFIG]4217[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4218[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4219[/ATTACH]

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat lijkt Ilona groot op de foto's zeg. En wat een lekker die Rolf. Je ziet wel dat ze broertje en zusje zijn vind ik.

Clini Clowns gaan tegenwoordig ook on Tour. Sinds 3 jaar hebben ze een soort theater voorstelling in een hele grote tent. De afgelopen 2 jaar was het het Zintuigenrijk. NOu de naam zegt het al. Echt super. Nu was het Boemtata. Wij vonden het zintuigenrijk leuker, maar ja alles is gratis dus je mag niet klagen toch.

Blijdorp was iets minder. Heel veel dieren stonden op stal want er werd heel veel verbouwd. Maar ja ook dit was helemaal gratis en Robbie kreeg nog een mooi groot kado aan het einde en de jongens hebben genoten en dat is toch het belangrijkst.

Jens gaat prima. Geeft zelf aan wanneer hij moet plassen. Poepen heeft hij 2x zelf aangegeven, maar gisteren in zijn onderbroek gepoept ( en 2 plas ongelukjes tijdens het buitenspelen) en vandaag had hij een flinke remspoor in zijn onderbroek. Maar op school geeft hij al zelf aan dat hij moet plassen. En ongelukjes mogen nog he. Hij is nog maar 2 weken zindelijk dus volgens mij gaat het super.

[ATTACH=CONFIG]4220[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4221[/ATTACH]

Hier 2 foto's van van het weekend. De 1ste was bij de entree van Blijdorp en de 2de bij de CliniClowns.

Ik moet rennen om Robbie te halen dus tot gauw weeer. xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden