Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorry, ik ben helemaal vergeten op jou te reageren.

Je zal wel goed geschrokken zijn met het auto ongeluk, en inderdaad een geluk dat je Jens niet bij je had.

Hoe is Robbie eronder?? of is hij het alweer "vergeten" ?

Hoe gaat het vandaag, spierpijn??

Je heb groot gelijk dat je de nieuwe bankstel al laat bezorgen, waarom nog een jaar op laten slaan, is ook zonde.

Komt er geen nieuw aquaruim??

De spruw is bijna weg, zat zn hele mond echt rondom vol met witte uitslag vandaag nog wat vlokjes hier en daar.

Hij blijft nog wel snel om voeding vragen, vanavond om half 7 nog 100cc op en om half 9 schreeuwt hij het alweer uit om de fles.

Maar ook als hij maar 30cc drinkt bijwijze van komt hij weer na 2 uur.

Oke, eindelijk kijkers voor je huis, ik ga voor je hopen dat ze een bod gaan doen.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Robbie heeft volgens mij nergens last van gehad. Die is vandaag heel hard gevalen op school en volgens mij heeft hij daar meer last van haha. Ik heb nog wat pijn in mijn onderrug maar meer gelukkig niet. De schade moet zo snel mogelijk gemaakt worden, want er zit een gat in mijn deur haha. Erg tochtig.

Nee er komt geen aquarium meer. We zijn juist blij dat hij weg is. Zalig zo zonder die vissen en de rust in huis. Zo'n ding brengt toch veel herrie met zich mee hoor.

Morgen naar het ziekenhuis he, succes. En dan krijg je volgende week de uitslag toch?

Vandaag met Robbie naar het ziekenhuis geweest. Jaarlijkse controle bij de kinderarts. Alles was goed, alleen kunnen ze zijn linkerballetje niet vinden. Dus nu moeten we een echo laten maken. Zijn balletjes zijn we steeds kwijt, maar zijn rechter is in ieder geval nu wel ingedaad.

Heel veel succes morgen. En ik hoor het wel.

Geplaatst

Wat houd dat in dat zn balletjes steeds "weg"zijn??? zitten die dan in zn buik??? kunnen ze daar wat aan doen??

Ja echo ging goed, was alleen wel onder fles tijd dus meneer liet goed van zich horen.

Woensdag naar de kinderarts voor uitslag.

Gast estrhalita
Geplaatst

De balletjes schieten steeds omhoog, waarschijnlijk de liezen in. Maar daar kunnen ze zijn linker balletje nu niet vinden. Dus even een echo maken om te kijken waar hij is. En als ze hem dan vinden en hij permanent dus weg blijft dan zullen ze het vast moeten zetten. Het wegschieten van balletjes kan uiteindelijk lijden tot mogelijk kanker......

Wat balen toch dat je een week op de uitslag moet wachten. Op de echo zien ze het toch meteen. Baal daar altijd zo van. Maar woensdag weet je dus meer. Spannend hoor. Hoe gaat het voor de rest?

Gast estrhalita
Geplaatst

haha Ja jens kan behoorlijk opstandig en brutaal zijn hoor. Het zijn momenten. Vaak het laatste woord, maar hij kan ook super lief zijn. het ergste bij Jens is dus het zindelijk worden. Hij wil momenteel echt niks van de wc of pot weten. Tot enorme irritatie van mij. Met als gevolg dat hij dus gewoon 7x in zijn luier poept op 1 dag. Kleine beetjes. Echt ranzig. En duur. Dus we gebruiken nu C100 luierbroekjes. Die absoberen niet zo goed. Maar ja elke dag om 15 uur heb ik wel een discusie met hem. Raar met echt elke dag rond de klok van 15 uur. Maar vandaag was hij weer super lief. Robbie moest naar zwemles en dan blijf hij netjes een half uur langs de kant zitten. Zo lief.

En sinds verleden week slaapt hij zonder speen. Ook heel goed zonder problemen.

23 april hebben we de echo voor Robbie en de 27ste krijgen we al de uitslag.

Zo en hoe is het bij jullie? Al gewend aan 2 kids? Wanneer moet Mies weer werken? En wat een goed nieuws he in het ziekenhuis. Wat zijn de verwachtingen???

Geplaatst

Jullie hebben dus ook een 3jarige draak in huis, Ilona is ook vaak heel lief maar ook echt opstandig en dan gilt ze het uit niet normaal meer, hopelijk is deze fase snel over.

Wat ene gevoel voor timing heeft Jens dan als hij elke middag rond 15.00 komt :-D

Pfff ook balen het niet zindelijk worden van hem, maar bij mn vriendin dr dochtertje ook echt niet op de wc of potje willen en ineens vorige week van 1 op ander moment zindelijk, dus wie weet bij Jens ook.

O das al snel de echo, ben benieuwd, hoe zetten ze een balletje vast als dat nodig is??

Ja inderdaad goed nieuws, we zijn ook erg blij.

Ja geen idee, het is gewoon volgende echo afwachten hoe het zich ontwikkeld, en kan echt 2 kanten op.

24 juni hebben we weer echo en dan 4 juli uitslag.

Wel koorts in de gaten houden, heeft hij koorts gelijk plas opvangen en naar lab brengen.

Mies gaat 2 mei weer werken, nog 3 weekjes, maar is toch snel gegaan hoor, dan is hij 9 weken thuis geweest.

We zijn al wel gewend, maar weer ff inkomen wat je allemaal mee moet nemen als je op pad gaat.

En hoe het straks gaat als hij weer werken is, daar zal ik ook nog een ritme in moeten vinden, ik hoop dat Rolf dan al doorslaapt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja die 3 jarige draak haha. Ach ja elke leeftijd heeft weer wat joh. Wat ik wel merk is dat hij al snel verveeld thuis is. Ik ben zo'n moeder die de hele dag met hem bezig is. Hij moet zich ook zelf kunnen vermaken. Dus na de PSZ hebben we 2,5 uur dat we thuis zijn samen. Vaak moeten we nog wat boodschapjes doen enzo. Maar hij verveelt zich snel. Alles is maar leuk voor 5 minuutjes ofzo. Van het weekend was ik begonnen met kleuren en koekjesbakken. Nou na 5 minuten waren ze uitgekleurd en de koekjes stond ik uiteindelijk alleen te bakken. Lekker is dat. Dus het wordt tijd voor school haha.

Morgen gaan we proef draaien op de voetbal. Ben zo benieuwd hoe het is. laat het je wel weten hoor.

En ja dat zindelijk worden. Ik besteed er momenteel geen aandacht aan. het plassen vind ik ook niet zo erg, maar dat poepen de hele dag door. Zo klote. En dan word ik wel eens boos. En dat schiet helemaal niet op. Misschien straks op vakantie.. of van de zomer. laat het nu in ieder geval even rusten.

Ik weet ook niet hoe ze het balletje vast zetten. Met een kleine ingreep dat weet ik wel. maar verleden jaar waren we ze alle 2 kwijt en zaten ze gewoon in zijn lies en konden we ze nog naar beneden drukken. Nu konden we er 1 echt niet vinden. Ach ik maak me niet zo'n zorgen. Ze zullen hem wel vinden joh.

En bij jullie ook spannend hoor. Hopelijk is er geen operatie nodig, maar als er 1 nodig is kan het beter maar zo jong mogelijk. Dan krijgen ze er nog niks van mee.

Zo mies over 3 weken al weer werken. Jeetje wat gaat de tijd snel he. Heb je trouwens nog last van je bekken of is dat helemaal over nu....

Geplaatst

Hoe was het voetballen???

Ilona gister, ze was het schoolplein opgegaan en wilde niet meer terug komen, ik riep haar en ze zegt gewoon nee ik kom niet met zo'n uitgestreken bekkie, ik weer roepen zei weer nee nee ik kom niet en gewoon door spelen. uiteindelijk moest ik haar halen, er zit een hek om heen, ik moest helemaal omlopen.

Ze ging op de grond zitten en hield zich slap, ik kreeg haar niet overeind, ze struikelde en viel op haar knie is ze huilend naar huis grend.

Zo is heel veel dingen een strijd met haar.

maak straks mn verhaal af, moet ff naar Rolf

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou dat peutervoetbal komt een beetje neer op jouw verhaal van het schoolplein haha. Jens wilde alleen maar de aandacht van de leraar (kan hem geen ongelijk geven haha want wat een lekker ding is dat zeg) En als de leraar niet keek ging hij op de grond keihard liggen huilen. Heel irritant dus. En hij moest zijn handjes op zijn rug houden, nou nee hoor. Gillen. Dus de les was leuk, maar Jens even niet. Toen de les afgelopen was gillen omdat hij nog meer wilde voetballen.

Toen we thuis kwamen was ik maar even thuis en toen ging lekker met een vriendin de stad in. Nou weer gillen want hij wilde bij mama blijven haha. Echt een draak momenteel hoor.

Vandaag heeft hij de hele tijd bloedneusen. Heel vervelend. Dus even in de gaten houden anders mara even langs de huisars.

Vandaag naar Playcity geweest. Net voor we weg gingen (was Robbie al zijn schoenen aan het aandoen) zag ik Jens in mijn ooghoek helemaal blauw worden, zijn benen werden helemaal slap en net voor hij bewusteloos viel kon ik hem nog net opvangen. Veel ouders zagen het gebeuren en kwamen in paniek op mijn af. maar ja Je weet dat Jens Breath holding spells heeft en het was alleen gewoon een tijd geleden dat het zo erg was. beetje bij beetje kwam hij weer bij gelukkig, ook ik schrok weer even omdat hij dus echt weer weg was. Een man naast ons wilde al gaan reanimeren en de ambulance bellen. Zo lief dat mensen dus ook zo adequaat reageren. maar ook sommige niet. Hij liep helemaal blauw langs een vader en moeder en die keken alleen maar toen hij bijna neerviel deden ze ook niks. Raar toch he.

Nou ik hoor de rest van je verhaal later wel.

XOXO

Geplaatst

Jeetje, das heftig van Jens, je schrikt je rot, gelukkig trekt het snel weer weg maar eng is het wel.

En wat belachelijk he dat mensen zo kunnen door lopen, ongelofelijk.

Hahaha leuk voetballen zo :-) ga je nog een keertje met hem?? of laat je het hierbij??

Zo kan weer verder met mn verhaal :-D

Mies gaat 2 mei weer werken, nog 2 weekjes thuis, maar jeetje wat gaat de tiijd hard zeg, behalve als hij werken is.

Nee, mn bekkenpijn is nog zeker niet voer, kan al wel wat meer, weer kleine stukjes lopen, maar zaterdag toch weer iets teveel gedaan, licht huishoudelijk werk en wat boodschappen en kan dan weer bijna niet meer lopen.

Ik heb nu ook veel meer pijn van de fibromyalgie, heb morgen gesprek met de ha, ook om weer verder te gaan met afvallen en voor andere medicijnen.

Vannacht voor het eerst maar 1 keer eruit gehoeven voor Rolf, hopelijk slaapt hij door voor dat Mies weer werken is, wordt anders behoorlijk pittig voor me.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik ga zaterdag weer naar de voetbal. In de hoop dat hij het leert, want hij moet het leren. Hij vraagt vaak bij vreemde om aandacht. Hij moet gewoon leren dat hij dat niet altijd zal kunnen krijgen. ALs hij na 4x nog zodoet dan stop ik ermee. Robbie huilde een half uur tijdens zwemles en wilde niks. Na 4 lessen zwemt hij los van de juf, huilt niet meer en Jens en ik mogen ook nog eens toekijken. Dus Jens gaat het ook leren joh.

Ja de tijd is inderdaad snel gegaan. Vind zelfs ik hoor. En het zal zwaar worden in je eentje. Als ik wel eens terug deed kan ik me niet voorstellen hoe ik verleden jaar 6 weken zomer vakantie alleen ben doorgekomen (overdag dan he), maar dit jaar moet ik het weer gaan doen dus ja haha.

Zo wel snel zijn hoor dat Rolf op 2 mei al helemaal door zou slapen?? Jens heeft heel lang gedaan over fles om 23 uur en dan weer rond 5/6 uur. Ook al gaven we de fles om 1 uur dan nog kwam hij gewoon om 5/6 uur. Ik zie nu trouwens pas de zowel Ilona als Rolf op de 19de geboren zijn. Lachen man?

Heeft mies nu geen vrije dagen meer dit jaar? jawel toch zeker? Gaan jullie nog wel?

Geplaatst

O, wat super dat Robbie nu al los van de juf zwemt, nou hopelijk doet Jens het ook zo goed met voetbal :-)

Ik denk ook niet dat hij dan al door slaapt, zou wel mooi zijn :-)

Ilona deed dat toen al wel, maar Rolf heeft een rommelige start gemaakt met zn voeding dus dat zal wel langer duren.

Ik zal dan wel vaak als ze beide om 20.00 uur op bed liggen er zelf ook in duiken.

Zie er best tegenop dat hij weer weg gaat, pfff hoe moet ik dat doen met 2 kids... zal best goed komen maar voordat ik een ritme gevonden zal hebben.

Weten we niet of hij nog vrije dagen heeft, maar hij is natuurlijk altijd 3 weken thuis, dus we gaan sowieso in het na seizoen 1 week naar een roompot huisje in Duitsland.

Hij probeerd nog wel een x een weke vrij te krijgen.

Morgen is Rolf alweer 1 maand oud :-) gaat echt snel.

Ja grappig he beide op de 19e jarig

Wanneer gingen jullie ook alweer naar Benidrom??

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja dat is ook zo dat hij elke x 3 weken thuis is. En ja het zal wel even zwaar zijn denk ik om je ritme te vinden. Ik weet dat ik daar ook moeite mee had. Nu had ik ze eerst nog 4 maanden alle 2 thuis. Pas na 4 maanden ging Robbie naar de psz. Dus had ik wat langer de tijd om mijn draai te vinden. Ik lag ook altijd vaak vroeg op bed. Nog wel eens hoor haha. Lekker, woensdagavond was ik ook zo moe. De kids lagen er in en ik ben er ook gelijk in gegaan. Lekker in bed tv kijken, zalig. Met dit weer haha is het toch nog net winter dus dan kan het wel.

Wij gaan 6 mei naar benidorm. Dus nog 2 weekjes. Jens wordt een beetje bang om te gaan vliegen haha. Maar hij zegt dan ook gelijk ach mama en papa zijn erbij dus dan hoef ik niet bang te wezen. Zo lief.

Geplaatst

Hoe is het voetballen gegaan???

Jullie gaan al lekker snel naar Benidorm, ben wel nieuwsgierig hoe het zal gaan,wat kan Robbie leren van de dolfijnen??

Dat is inderdaad schattig van Jens :-)

Heeft Diana nog naar jullie hotel gekeken???

Rolf begint langer te slapen, gister om 20.30 de fles om half 10 naar bed en werd om 3.15 wakker, we moeten alleen de tijd zien te verleggen, al een paar avonden slaapt hij lang maar komt dan snachts, we moeten de fles later zien te geven en dan dat hij snachts zo lang slaapt.

Vanmiddag naar Spijkenisse, mn neefje wordt 3 jaar Rolf zn 1e lange auto rit.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik had met Jens afgesproken dat hij niet zou huilen. Nou dat heeft hij ook niet gedaan, maar echt meegevoetbald en geluisterd heeft hij niet hoor. dribbelen met de bal tussen de voeten haha hij tilt de bal gewoon af. Maar hij vond het wel super leuk.

Vandaag is na 7 jaar mijn broertje op visite geweest. Viel reuze mee en was zelfs gezellig en vond het wel heel moeilijk toen hij weer weg ging. HIj had zijn vriendin meegenomen. Jens lijkt heel erg op hem. [ATTACH=CONFIG]3946[/ATTACH] We gaan (als het goed is) nu vaker afspreken. Zo leuk.

Wat fijn dat Rolf langer slaapt, alleen zijn tijden zijn nog niet helemaal super haha.

Ik heb van Diana niks meer vernomen. Ze zit wel op facebook enzo, maar heeft nog niet aan mij laten weten of ze bij het hotel is geweest en ik ga er niet om vragen. Heb bijna geen contract meer met haar zeg maar.

Ja over 2 weken zijn wij lekker in Benidorm. De koffers staan al boven. Die heb ik schoongemaakt. Ik heb er zo zin in. Hoop echt dat we lekker weer hebben. Het is er nu zalig, maar als ik naar de voorspellingen van 2 weken kijken gaat het vanaf volgende week regenen, en dat heb ik hier al genoeg gehad. Ben zo benieuwd

Geplaatst

Hey wat leuk van je broer, hoe kwam het dat hij ineens langs kwam???

Zou leuk zijn als er weer meer contact kwam.

Ach als Jens het op die amnier het "voetballen" leuk vind is goed toch

Geplaatst

Zo hèhè hoe is het met jullie allemaal. Ik ben weereens veeeeel te lang niet geweest. Ik zie dat Medusa is bevallen? Een jongetje, hoe is het allemaal gegaan? Gefeliciteerd!!! En met Es? Alles goed? Ik zag n auto ongeluk? Dat klinkt naar... En Diana komt die ook nog? Ik zou graag alles teruglezen en mee willen leven maar dat gaat me vast weer niet lukken. Tijdgebrek... Ik hoop dat jullie dat ok vinden.

Met mij alles goed alleen heel erg druk. Bezig met mijn scriptie, moet eind mei klaar zijn. Dan ga/ging ik in september stage lopen. Met de dames gaat het heeel goed, Charlotte is al een hele dame en Florence doet lekker alsof ze ook al 3 jaar is. Hihi. We wonen intussen op de 1e etage, heerlijk is dat. Eindelijk wat ruimte!

En groot nieuws... Ik ben zwanger!!!! Heel net hoor, gisteren pas de test gedaan. Zomaar spontaan. Wow hè... En nu maar hopen dat het allemaal goed is/ blijft..... Vandaag had ik n afspraak met de gyn, maar er was nog niets te zien. Ik was daar ook eigenlijk voor iets anders. Hij zei, baarmoederslijm is wel mooi opgebouwd voor een zwangerschap. De schat! Ik ben altijd bij hem en hij is zooo lief!!!

Ik ga weer ff verder kijken. Heeeeeel benieuwd naar jullie. Dikke knufs!!! Niki

Geplaatst

Zo ben ik weer even. Mijn berichtje van net doet wel raar. Maar ja, ik heb tenminste weer wat geschreven. Nu zit ik achter de computer. Ik ga zo boodschappen doen, via Albert. Dus ik ben er nog wel even. Ik zag net dat je kindje in maart is geboren. GEweldig.... Heel benieuwd naar al je verhalen. Dikke knufs. Doedoe. Misschien tot strakjes. groet, niki

Geplaatst

Ik ben wel blij dat jullie er nog zijn. Voelt heerlijk vertrouwd. Zou het toch wel raar en jammer vinden als dat niet meer zo zou zijn. X niki en dat andere meisje? Ik weet even haar naam niet meer....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden