Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Niki, gefeliciteerd wat leuk zwanger en helemaal spontaan!!!!!! ik hoop dat het goed blijft gaan.

Ach, we weten het van je dat je er bent wanneer je zwanger bent en daarna niet meer ;-)

Maar uiteraard gewoon weer welkom :D

Diana is gewoon niet meer gekomen, niets van gehoord waarom hoe of wat.

Es en ik zijn er nog steeds :-D

Jaaaaaaaaaaaa, 19 maart is onze prachtige zoon Rolf geboren, we zijn helemaal in de wolken. het is een heerlijk lief mannetje en doet het super goed.

Is Charlotte ook zo ondeugend en "opstandig" ? Ilona wel ze is echt een draak, maar super lief voor dr broertje.

Je bent nog steeds super druk en nog steeds je huis niet af, petje af hoor ik was allang gillend gek geworden.

Leuk om weer van je te horen en dat je weer mee gaat schrijven??

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoihoi Jaja... Je kent me. :happy8: Maar gefeliciteerd! Hoe is het gegaan de bevalling, ging het goed. Ik ga nog een keer proberen terug te lezen, maar dat zal wel niet lukken.

Charlotte is een schat, maar inderdaad, met haar 'trantums' zoals dat mooi heet. Als soms iets in haar kop zit, dan krijg je het er niet uit. Met al het gehuil en schreeuwen erbij. Ik probeer het meestal maar niet zover te laten komen. Het helpt altijd als ik haar mee laat helpen. Wil je mama helpen met.... Want ik kan het niet alleen. O dan is ze meteen (nou ja meestal dan) plichtsgetrouw en voelt zich aangesproken.... hihi.

Ik word ook weleens gillend gek. Maar het helpt nu wel dat we een beetje normaal kunnen wonen op de 1e etage en slapen op de 2e etagel.

Gek van Diana dat ze niet meer komt, want die was ook best trouw toch? Hoe lang is dat al?

Qua meeschrijven, ik ga mijn best weer doen.... Maar ja ... hihi. X

Geplaatst

Rolf is met een geplande keizersnee geboren, had weer heel erg bekkenpijn en last van mn lijf en de gyn had gezegd dat ik waarschijnlijk weer zou eindigen in ks dus gezegd doe maar plannen dan.

Opzich gaat het goed met mij kwa opknappen alleen de laatste paar daagjes niet weer ff terug slag.

Trantums, noooooooit van gehoord, ga zomteen googlen :-) Charlotte is ook een draak dus pffff om gek van te worden soms hoor met Ilona.

Nu alleen de beneden verdieping nog dan en dan is het af???

Hoelang nog met je opleiding voor je afgestudeerd bent??

Diana, eigenlijk vorig jaar laatse paar maanden was ze er maar heeeel af en toe en dit jaar is ze nog niet geweest.

Ik zal straks ff een fotootje van rolf plaatsen

Geplaatst

Trantrum, is een driftbui, ofwel een fixatie zeg maar. Je kent ze vast.. hihi. Nou beneden nog af en de zolder nog affer... :-) Maar ik klaag niet, we zitten warm en droog met aaaaaaaaaaallll die kindjes. hihihi.

Ik ben bezig met mijn scriptie, in september ga ik stage lopen en nog één vak doen en dan ben ik klaar en Psycholoog. Maar ja moet maar even kijken hoe het nu gaat lopen met kleintje erbij.... Oo moet nog een werknaam bedenken merk ik.

Ja leuk fotooo!!! hihi.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3973[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3974[/ATTACH]

Deze fotoos heb ik net gemaakt :-)

Oooo die driftbuien, jij als toekomstige psycholoog :-D hoe moet je dat pedagogisch aanpakken??

Geplaatst

Wat een prachtig kereltje. Geniet!!!

Ja hoe ga je ermee om. Vooral proberen niet boos te worden denk ik, al is dat heel erg moeilijk. Heeft vaak te maken met tijd tekort. En dan kan je het er net niet bij hebben. Het zijn fixaties in die hersenen volgens mij. Het lijkt alsof ze al heel goed weten hoe alles werkt net zoals wij, maar inderdaad, het lijkt vaak. Ze zijn nog heel beperkt, al lijkt het vaak niet zo. Context, sociaal gedrag, oorzaak-gevolg, zijn nog niet zo goed ingebed. Ik probeer zoveel mogelijk met haar mee te gaan, haar veiligheid te bieden. En soms dan maar een grens stellen. Dat vindt ze dan niet leuk, maar ook dat geeft veiligheid. X

Geplaatst

Ja we genieten ook zeker van hem.

Het is zo'n lekker kereltje.

Weet je zoals gister wilde ze niet opruimen uiteindelijk helemaal uit de hand gelopen hier, kind compleet overstuur mama verschrikkelijk kwaad en beide niet meer tot rede vatbaar zeg maar, Ilona met kop en kont opgepakt en zo naar bed gebracht en ik zelf opgeruimd.

Ze zeggen dat je nooit mag toegeven maar als je kind het niet doet wat je ook probeer wat moet je dan??

Gast estrhalita
Geplaatst

Effe snel en dan kom ik vanavond of van het weekend weer terug.

niki super gefeliciteerd en wat leuk dat je weer bij ons bent

Medusa wat een lekker ding die Rolf toch he

Later meer............

Gast estrhalita
Geplaatst

NOu Medusa ik zeg goed aangepakt met Ilona hoor. VOoral niet boos worden werkt hier echt niet. Ik zette Jens vaak op de gang, maar nu zegt hij al meteen als hij de gang moet : Ikke Lief doen, Jens lief doen"hahah. Maar inderdaad ik gooi ze ook wel eens in bed hoor als ik heel boos ben. Verleden week lag Jens er al om 18 uur in. Was hem gewoon zat haha.

Zo de meivakantie is begonnen. Morgen weer naar de voetbal, zondag naar Ballorig 's morgens, maandag naar DipieDoe, woensdasg naar Artis(als het weer het toelaat) en dan gaan we zondag op vakantie. Yeah zoveel zin in. Weer een drukke week zie ik nu als ik het zo opschrijf. haha

Geplaatst

Even hoi zeggen, alles doorgelezen. nikki, een spontane zwangerschap! Wel gefeliciteerd. Hier alles oke. Groet Meisje Joy1

Geplaatst

Charlotte ruimt bijna nooit op. Ik ga het niet eens proberen. Hihi. Ik ga niet altijd de strijd aan, nu zeg ik ook niet dat jij dat doet hoor. Maar ik ben nu eenmaal een softie. :happy8: Meestal koop ik haar om... als jij nu netjes helpt met opruimen, gaan we samen daarna een snoepje eten... En dan als ze het niet vergeet, doet ze het. Vergeet nooit dat jij waarschijnlijk 1.60 meter of meer bent. En zij waarschijnlijk net 1.00 meter en zoveel jaren ouder. Dan maar niet. Is het werkelijk zo belangrijk. Het komt allemaal wel. Ik denk dat je dan haar en jouw grens overschrijdt in de poging een goede moeder te zijn en je kind te willen leren mee te helpen, op te ruimen. Als ik merk dat ze erg overstuur raakt, bind ik meestal in. Blijkbaar raak ik dan iets heel basaals in haar. Iets wat lijkt om hetzelfde van ons, maar voor hen iets heel anders is. Dan denk ik vaak, ach kind, je bent nog maar 3. Kom maar bij mama, gaan we iets leuks doen. Van mij mag je altijd toegeven, want wie bepaalt die regels? Jij laat echt niet over je lopen hoor. Je kind gaat echt niet asociaal worden, daar ben je zelf toch een te goed voorbeeld voor. Lekker toegeven als het niet lukt. Als de stress te hoog wordt voor beiden, ga dan zingen. Doe iets geks. Neem een meta-positie in (zoiets als van heel ver kijken naar de situatie) hoe belangrijk is het nu echt. Ilona is een schat, jij bent een schat. Het komt goed. :-) En soms even niet. Nou ja, duuuuh. Dan even niet. Woorden als compleet en verschrikkelijk geven aan dat het heftig was. En dat is voor jullie beiden niet genoeg. Misschien wil ze wel een butler later.... ik ook trouwens. En jij misschien ook wel. Enig zicht op betrekkingen van hun gedrag op hun omgeving is volgens mij nog maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel matig ontwikkeld. Charlotte heeft vanmiddag een loopfiets gekregen. Geweldig vond ze het. Maar een uur later kan ze wel blèren als ze haar zin niet krijgt over iets anders. Dan is ze die fiets allang weer vergeten. Afleiden, omleiden, humor, knuffen, zingen, en wat mensen vinden. Pffff. Laat ze maar. Het is jouw kind. En door de jaren heen zijn er al zoveel regels ontwikkeld over hoe het allemaal moet. En alweer aangepast. :happy: Het gaat uiteindelijk om liefde. Voor jou, voor haar, voor elkaar. Samen door het leven gaan. Afijn.. Mooi epistel hè... Opvoeden is hartstikke moeilijk. Als je het even niet meer weet. Geef gewoon toe. Haal de spanning eruit. Een schaatser maakt ook niet in één keer een dubbele rietberger. Opvoeden is oefenen en opgevoed worden ook. :happy10: en dan maar time out. Mama is nu heel boos. Ik ga even een frisse neus halen ofzoiets... Ik hoop niet dat ik iets verkeerds schrijf.... Ik zit heel vaak met vragen over hoe en wat, maar geloof heel erg in de zachte hand, bijsturen zonder dat ze het eigenlijk door hebben... Op deze leeftijd hebben ze heel veel fixaties. Zijn ze erg bezig met het ik en ik en ik en ik en ik ook nog... hihi. Dan maar opruimen als ze ligt. Doen wij meestal eigenlijk. Maar ja, ik ben dan ook een doetje. X

Geplaatst

Maar de beste les is volgens mij de volgende. Doe wat jij kan en doe je best. Want je kan proberen iets te doen wat niet bij je past, maar dat wreekt zich altijd. Zoals Es schrijft is Es, zoals ik schrijf ben ik. Als je maar binnen de normen van goed ouderschap opereert... Doe wat bij jou past. Dat hou je het beste vol. Vind je niet leuk hoe je iets doet, of hoe iets loopt... Pas het dan aan binnen jouw mogelijkheden. X

Gast estrhalita
Geplaatst

Inderdaad Niki iedereen doet het op zijn manier er is geen goede of foute manier (op fisiek geweld na natuurlijk). Je moet ook gewoon uitproberen wat het beste werkt bij je kind. Bij RObbie werkt het weer heel andes als bij Jens. Jens kan ik wel op de trap zetten om even na te denken over zijn fouten en ik merk ook echt dat dat werkt. Hij heeft daar echt een hekel aan. Robbie vindt het wel spannend op de trap zitten en maakt er een dolletje van haha.

Wat een klote weer he. Wij gaan zo naar de voetbal. Nu al met Jens afgesproken dat hij niet mag huilen, zodra hij dat wel doet gaan we naar huis. haha. HOpelijk gaat hij dus wel wat beter zijn best doen dan verleden week. Gelukkig is dat binnen haha. Want met dit weer kan je niet echt veel he.

Geplaatst

Thanx meiden, hier heb ik zeker wel wat aan, ik denk ook heel erg van dit is wat men zegt en zo moet het en dan probeer ik het op die manier aan te passen, zoals je mag niet toegeven is wat men zegt dat probeer ik dan en inderdaad compleet uit de hand lopend en ik me echt een slechte moeder voel.

Met compleet uit de hand bedoel ik niet slaan en dergelijke hoor, maar beide helemaal overstuur schreeuwen en moeilijk weer rustig worden.

Ben benieuwd Es hoe Jens voetbald vandaag.

Geplaatst

Fijn Medusa, had ik ook niet gedacht hoor. Maar ivm mijn studie weet ik dat emotioneel misbruik (ik bedoel jou niet hoor) nog schadelijker voor een kind kan zijn dan lichamelijk of sexueel misbruik, juist omdat het zo ongrijpbaar en onaantoonbaar is ook voor t kind zelf ook naar anderen toe. Een blauwe plek is duidelijk, een blauwe plek op je ziel moeilijk aantoonbaar, het schenden van je eigenwaarde moeilijk aantoonbaar, etc... Ik weet hier zelf alles van helaas. Maar byegones.

Vandaar dat ik er alles aan doe om het kind zo 'heel' mogelijk te houden. Ten koste vaak van mijn eigen activiteiten of tijd. Maar dat geeft niet. Dat komt wel weer. Geen idee of het werkt (ik stel wel grenzen hoor) we gaan het zien. :-) Tot op heden vind ik ze nog erg leuk (worden) en zijn ze denk ik, nog niet echt verwend. :-) al vinden anderen ws van wel, nou èn. Pff bv iemand die ik ken... Maar haar kind van 1,5 mag dus geen hagelslag eten omdat dat teveel troep maakt. Ze eet het zelf dus wel... Voor haar kind... Waaaah... ( ik hoop niet dat jullie dat ook doen...) hihi. Nee toch?

Gast estrhalita
Geplaatst

Hebben wij weer. Gisterenmorgen Robbie uit bed gehaald helemaal vol met rode bultjes (uitslag). Hij is helemaal niet ziek, maar ziet er niet uit. Dus googlen, ja dan kom je vaak op de 5de/6de ziekte of roodvonk. Nou 6de ziekte krijg je na een paar dagen heftige koorts (heeft hij niet gehad, dus valt af). 5de ziekte begint eerst op het gezicht, dan op billen armen, romp etc etc. Maar bij Robbie is het sinds vandaag pas op zijn gezicht en begon het op handen en voeten. Roodvonk Het ziekteverloop is plotselinge koorts en keelpijn, hoofdpijn, misselijkheid en braken, één dag na het uitbreken van de ziekte ontstaan op de huid op warme lichaamsplaatsen donkerrode spikkels die soms jeuken, opvallend rode wangen, 'roodvonkmasker': witte driehoek rond de mond en onder de neus. Na vijf dagen verdwijnen de vlekjes en de koorts. Op het hoogtepunt van de ziekte is de tong vuurrood en gezwollen ("aardbeientong"), heeft de patiënt geen eetlust, en transpireert veel (kan dus ook niet want hij i shelemaal niet ziek niks en heeft geen aardbeientong en geen roodvonkmasker). Mazelen begint met ernstige verkoudheid en vlekjes op de binnenkant van de wangen en kinderen zijn hier behoorlijk ziek van, dus ja dat is het ook niet. Waterpokken heeft hij al gehad. Dan hebben we nog rode hond, maar ook die ziekte begint in de nek en gezicht (dat is pas sinds vandaag) en hierbij krijg je ook koorts. Nou dan hebben we dus volgens mij alles gehad. Ik heb geen ander wasmiddel, niks raar gegeten dus ja ik weet het niet meer. Het enige is dat de arts zegt dat het een virus is en zolang er uitslag is hij de besmettelijk en mag hij niet vliegen. Ja lekker he als we zondag weg gaan. HEEEEELLLPPPP

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja en de uitslag wordt alleen maar erger.......

Gast estrhalita
Geplaatst

Medusa geniet van je laatste daagjes met Mies xx

Geplaatst

Jeeetje Es, wat heftig en zeker dat je niet weet wat het precies is, en dat kan toch niet net voor de vakantie.

Weten ze niet welk virus dan???

Niki, ik heb zelf borderline dus van die geestelijke mishandeling weet ik helaas ook vanaf, maar dat maakt mij nog erger onzeker, ben dan zoooo bang dat ik haar dat ook aan doe en dat zou ik mijzelf noooooit vergeven.

Morgenavond is het weer zover, zie er verschrikkelijk tegenop maar gelukkig voor 1 keertje maar 2 weken weg.

Geplaatst

Weet je wat het is Medusa, als je borderline hebt, dan weet jij heel goed wanneer je te ver gaat of bent gegaan en voor je kind ga je daar heus wel naar luisteren toch? En anders zoek j n fijne therapeut om nog wat dingen erbij te leren. Dat geeft niets. Een kind triggert soms tot in het diepst van je ziel. Maar ik denk zelf dat je heel goed weet of en wanneer dat nodig is/zou zijn. Daarnaast is het belangrijkste voor n kind je 'fouten' toegeven. Dat scheelt al zoveel. Dikke knufs!

Geplaatst

Ik ben nog steeds onder behandeling van psycholoog, ik hoop wel ergens dit jaar het af te ronden, na 6 jaar therapie hoop ik het zelf te gaan redden.

Ik heb het er met haar ook over zulke dingen.

Hoe voel je je eigenlijk??? begin je je al zwanger te voelen???

Geplaatst

Fijn om te horen, ik zat aan de 7 jaar aaneengesloten. Hihi. Leuk hè ouders. :-) Hield haar nog wel een tijdje als back-up, voor als ik dacht dat het even nodig was, de psychotherapeut dan hè... hihi. Ik vind het heel knap dat je zo hard aan jezelf werkt. Ik denk dat als je je uberhaupt al afvraagt of je een goede ouder bent, je al heel goed op weg bent. Ik vind het ook iedere dag nog moeilijk. Hub en ik botsen nogal eens en vanavond zei Charlotte bij het naar bed gaan, mama jij bent wel iedere dag boos op papa..... hmmm. Ja maar dat gaat toch echt niet veranderen helaas. Ik heb maar geprobeerd uit te leggen dat papa's en mama's nu eenmaal soms ook ruzie hebben, of boos zijn op elkaar. Net zoals zij en zus, toen was het wel ok geloof ik. Maar ja, ik zou ook liever iedere dag op een roze wolk leven met liefde en harmonie alom, helaas gaat dat niet lukken bij ons. :-)

Zwanger... Ja toch best wel een beetje. Wat rozig en sneller ontroerd. Ik vind het ook wel heel spannend en ergens wil ik gewoon van dit prachtige cadeau genieten. Lief dat je het vraagt. Hoe gaat het met je kleintje?

En Es, hoe is het met Robbie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden