Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou het is me het weekend wel. Mia blijf plat liggen, laat je verwennen als het kan. Wat een rotzwangerschap heb je toch. Ik ben zelf 5 jr geleden via de natuurlijke weg zwanger geraakt maar heb daar nooit van kunnen genieten. Van 5e tot 31e week bloedverlies met veel tussentijdse spoedopnames etc. Was echt 9 mnd depressief. Pas toen dochter geboren was kwam ik op de roze wolk (en zit daar wat haar aangaat nog steeds).

Maar ik weet dus maar al te goed hoe onromantisch en onrustig zo'n zwangerschap kan zijn. Ik ben toen met 21 weken gestopt met werken, moest rustig aan doen. Werk jij nog Mia? Is er iets te doen aan die onrustige buik? Ik leef heel erg met je mee en hoop dat het heel snel beter gaat.

Ja Daan wat een emotionele 8baan he. Dat vind ik veel zwaarder dan de fysieke ongemakken. Toch lijken mij die paar druppels niet zo gevaarlijk. Blijf je doortesten? Ik wel, kan niet anders.

Sterkte voor allen, zeker ook voor Sen!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aahhh, meiden wat een spanning hier!!

Mia meissie, ga plat liggen en denk alleen maar aan jezelf en dat kleine meiske in je buik. Het mag gewoon niet opnieuw fout gaan !!! Herken het helemaal, zoals al eerder verteld ligt mijn zus ook al weken weer plat maar so far, so good!. lieverd ik denk aan je en duim zo hard voor een goede afloop!! Hou je taai hoor!

Sen, wat klote weer! Weet niet wat ik moet zeggen om je weer op te beuren.Het moet zo'n teleurstelling voor je zijn elke keer weer. Dikke troostknuffel voor jou.

Daan en Toverstafje, wat spannend voor jullie meiden. Ik sprong al helemaal op toen ik van jullie positieven testen las. Hoop ook dat het helemaal zo blijf, dus voorzichtige felicitaties. De spanning is wel om te snijden hoor.

Hier alles zijn gangetje. Kids groeien zo hard onvoorstelbaar!

Volgende keer meer want ze moeten nog een fles voor de nacht.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Daant vandaag is jouw officiele testdag, nog een test gedaan? En? Nog bloedverlies gehad?

Ik wel, gisteren best veel. Niet dat het maandverband vol zat, maar wel als ik naar de wc ging (2 per uur). Daarna weer een tijd niets, gisterenavond een echt bloedstolsel van een paar centimeter. Toen wist ik zeker dat het voorbij was. Maar daarna weer niets, tot nu toe nog steeds niet. Wel een duidelijke positieve test. Ik ga zo het ziekenhuis bellen. Durf niet zo goed, omdat ik officieel nog niet mag testen maar ik moet dit toch even aan hun voorleggen.

Succes allen!

Ps: Mia en ook wel de rest, ik heb voor de onrust en moeilijke verwarrende tijden Bach Rescue Remedy gekocht, zit in een miniflesje en kun je op je tong spuiten. Geen idee of het echt helpt hoor.

Geplaatst

Zkh gebeld. Positieve test kan echt niet meer van de Pregnyl zijn. Bloed hoort niet maar kan hoeft niet altijd te betekenen dat er iets mis is. Ze kunnen pas iets doen bij 6,5, een echo. En morgen is het pas 4 weken. Dat betekent: hopen dat de bloeding niet doorzet, dat de testen positief blijven en vooral wachten wachten wachten. Het meest verschrikkelijke woord dat er is in inmiddels!

Geplaatst

Hee Daan! Wat ontzettend rot! Zet het echt door? Hoe was je test? Denk je dat het echt voorbij is? Heb je krampen of valt het wel mee? Ik hoop dat het gewoon een innestelingsbloeding is!!! Heel veel sterkte in deze onzekere rottijd.

Geplaatst

toverstafje...ik heb geen krampen! Maar wel best veel bloedverlies...

test was nog positief, maar ja je hcg is natuurlijk niet direct uit je lichaam?!

Denk dat t over is hoor..maar voel me nog wel zwanger, bah

Ik duim nog voor je hoor! En hoop zo ontzettend hard dat je testen positief blijven!!

Geplaatst

Lieve lieve meiden, wat k##*%^#!

Weet niet goed wat ik moet zeggen tegen jullie, wat een achtbaan.

Een hele dikke knuffel van mij!

Geplaatst

meiden, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik ben even stuk, moet mezelf WEER bij elkaar rapen. Hoelang duurt deze hel nog? gisteren ZO vreselijk gehuild, was totaal in paniek. Wat als het nou nooit gaat lukken?! dat gaat maar continue door mn hoofd.

Mia meisje, wat vreselijk maar ook heel begrijpelijk dat je heel erg bang bent dat het mis gaat. Ik hoop dat je je angst met het verstrijken van de weken een beetje van je af kunt zetten. Heel veel sterkte

Toverstafje en Daantje, jeetje meiden wat is dat nou allemaal?!?! heb echt met jullie te doen. Wat kan het toch slopend zijn allemaal. Ik hoop dat jullie snel uitsluitsel krijgen, in positieve zin natuurlijk! ook voor jullie heel veel sterkte

Joske, jij heel veel succes met de volgende poging

allemaal een dikke knuffel, ook voor Henkie natuurlijk

Geplaatst

Hoi,

Uitsluitsel heb ik nu. Ik bloed hevig met flinke stolsels. Dat kan niet goed gaan. Test ws positief doordat zwschhormoon nog niet weg is. Iemand enig idee hoe lang dat duurt bij een vroege miskraam?

Sterkte

Geplaatst

Hè bah, vind het zo erg voor je!

Had nog zoveel hoop...

Hoelang het duurt voordat de hcg uit je lichaam is zou ik niet weten...ik denk niet zo lang!

Er is hier vast wel iemand die het weet.

Sterkte meis, dikke knuffel

Geplaatst

He meiden,

Sen, lieverd, het is inderdaad een hel. Verdriet is er om te voelen, je kunt het niet wegstoppen, hoe graag je ook zou willen. Huil lekker veel en spui lekker hier. Je bent een sterke vrouw, niet vergeten!

Toverstafje, wat ontzettend rot en verdrietig. Je bent zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees en nu toch dit. Ik heb geen idee hoe lang het duurt? Moet je naar het ziekenhuis om bloed af te nemen?

Daantje, hoe is het nu bij jou? Nog bloed of is het gestopt?

Lieve knuffels Mia

Geplaatst

Sen...heb zo met je te doen! Die paniek..het verdriet...en niemand die iets kan doen. Je moet weer het verdriet verwerken, je weer oprapen, moet verzamelen om door te gaan!

Het is zoveel allemaal en dan ook nog ergens in je achterhoofd dat stemmetje..dat onzekere zo verdrietige stemmetje dat zich afvraagt of het ooit gaat lukken.

Ik weet ook niet wat ik kan zeggen, heb ook geen woorden kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en een hele dikke knuffel geven!!

Met mij gaat t ook slecht..bloeden is niet gestopt, het is zoveel als een ongesteldheid. En tegen beter weten in heb ik natuurlijk vanmorgen weer een test gedaan...positief?

Ik weet natuurlijk ook wel dat de hcg niet zomaar uit mijn lichaam is maar ja ik weet ook niet waarom ik getest heb! Als je verdriet hebt doe je stomme dingen hè..

Het rare is dat mijn borsten en tepels nog wel steeds in de zwangerstand staan...dan denk zou t misschien dan toch? God wat kan je jezelf kwellen zeg.

Heb gisteravond een paar glazen rose gedronken en heb heerlijk geslapen (-: Tja een mens moet toch wat..

Mia hoe is t met je?

Toverstafje hoe is t met jou? Kan het wel raden natuurlijk want ik voel me net zo beroerd...sterkte!

Meiden voor iedereen een hele fijne dikke knuffel

Geplaatst

Hee Daan, hier is het precies hetzelfde. Nog steeds een vette + op de test maar gewoon ongesteld. Ik heb alleen geen buikpuin en normaliter ga ik kapot van de pijn. Zal wel door de Utrogestan komen die ik tegen beter weten in nog gebruik. Morgen is het op. Ik vind het echt dramatisch dit en vergiet heel wat tranen. Aan de andere kant ben ik wel blij dat die onzekerheid weg is want ik werd echt gierend gek. En als ik naar onze dochter kijk, dan kan ik wel huilen omdat ik haar zo lief vind en ben ik tegelijkertijd ook zooooo dankbaar voor haar. Heftig dit allemaal.

Sen ook sterkte ermee! En Mia, hoe gaat het? Weer wat meer rust bij jou? Ik hoop het, dat heb je nodig!

Geplaatst

Meiden, wat een hoop verdriet weer hier.

Sen, lieverd, ik zou zoooo graag hier een positief bericht van jou zien. Hoe lang moet jij nog geduld hebben. Wist je dat maar, dan was het een stuk makkelijker om het steeds weer op te brengen en om te gaan met weer een teleurstelling. Die onzekerheid is killing...

Een hele dikke troostknuffel!!

Daantje en Toverstafje,

het had zo mooi kunnen zijn! Heeft iemand van jullie nog cryo's? Hoop dat jullie snel weer door mogen...

Mia, hoe gaat het met je? Is je buikie weer een beetje rustig? Pas goed op jezelf he.

Liefs, henkie

Geplaatst

Hmmm ik hoopte dat 't echt voorbij zou zijn, maar als test vlg week nog pos. is, dan echo om locatie te bepalen. Kan bbz zijn. Bweh ik wil er nu ook wel vanaf!

Daan hoe is het nu? Sen? Mia, hopelijk wat rust voor jou.

Geplaatst

Nee hè daar zit je echt niet op te wachten...misschien daalt de hcg bij jou gewoon erg langzaam!

Ik heb geen test meer gedaan...tieten staan nog wel in de zwanger stand?? Als dat zaterdag nog zo is dan test ik nog voor de zekerheid...

Ik heb trouwens ook geen cryo...dus als we nog een poging willen dan hoop ik dat t ziekenhuis mee wil werken!?

Ben moe, vedrietig en bang dat dit onze laatste kans was.....

Geplaatst

Lieve meiden,

Toverstafje, wat onzekerheid. Over een week weet je zeker waar je aan toe bent, alleen al dat wachten, pfff.

Lieve Daantje, waarom zou dit jullie laatste kans zijn, onzin! Als zij niet meewerken ga je naar een ander, makkelijk zat. Je was even een zwanger en bovendien wat heeft het ziekenhuis daar nu over te zeggen? In mijn ziekenhuis zouden we gewoon doorgaan ook al had ik maar 1 eicel. Geeft de moed niet op, er zijn andere mogelijkheden.

Heel veel liefs,

Mia

Geplaatst

Sjees Daan, wat stom hè! Dan heb je een miskraam en dan wel alle symptomen nog. Hier hetzelfde hoor. Bah.

Ik weet nog niet of wij een cryo hebben. En een volgende poging moet bij ons opnieuw bekeken worden ivm dat hoge fsh. Ik moet er nu eerlijk gezegd niet aan denken. Maar wordt ook verdrietig van het idee dat ons kleintje altijd alleen zal blijven.

Daan heb jij ook zoveel bloedverlies? Pfff ik wel. Continu, maandverband is niet aan te slepen. Ben moe, duizelig en vaag.

Mia de tijd begint langzaam in je voordeel te werken. Nog paar spannende weken en dan voorbij de kritische grens. Gaat het goed?

Geplaatst

He Toverstafje,

Ja het gaat goed, dank je! Vandaag een goede dag met veel beweging in mijn buik! Dat geeft wel vertrouwen in mijn meisje!

Hou oud is jou kleine? Vervelend dat je zoveel bloedverlies hebt en toch ook nog hcg klachten. Hou je taai meid!

Geplaatst

Mia, goed om te horen zeg! Ik hoop dat je er van kunt genieten. Onze dochter is 4. Ik werd 5 jr geleden binnen een maand spontaan zwanger. Altijd een wonder gevonden, nooit als vanzelfsprekend gezien. Voorgevoel?

Zijn heel dankbaar, iedere dag nog. Maar nu toch ineens groot verdriet. Dubbel hoor.

Lieve mensen, sterkte allemaal.

Geplaatst

Wat heerlijk zo'n prachtige dochter!

Het geeft niet dat je verdriet hebt ondanks dat je er al eentje hebt. Verlangen naar een kindje, dus ook een 2e kan je opvreten van binnen. Verlangen is een moeilijk iets, het kan je de hele dag achtervolgen, zeker als het niet vanzelfsprekend is.

Zo krijg ik nog steeds wel een ongemakkelijk gevoel als iemand verteld dat ze zwanger is, stom he. Het verlangen is zo groot, terwijl er eentje in mijn buik zit! Komt ook doordat ik het pas helemaal geloof als ik haar in mijn armen heb.

Liefs Mia!

Geplaatst

Toverstafje ik weet echt precies hoe je je voelt!!

Wij hebben een zoontje van 3! Heeeeeeeerlijk mannetje (-:

We waren binnen 3 maanden zwanger van hem!

Het geluk wat ik bij hem voel is met geen pen te beschrijven en dan toch zoveel verdriet hè...dat verlangen naar een 2de is zo groot!

Ik heb nu 3 miskramen gehad en het verlangen blijft en het verdriet...maar ook het besef dat ik zooooo ontzettend blij ben met mijn zoon!

Een knuffel of een glimlach van hem en ik voel me beter...

Mijn zwangerschaps gevoel word minder nu, ik hoop bij jou ook! Zo klote, niet zwanger zijn en je wel zo voelen...

Mia..wat heerlijk dat je je meisje lekker voelt! Geeft zeker vertrouwen...op naar de 26 weken!

liefs Daan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden