Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bloem, wat een mooi nieuws schrijf je hier! Weet dat dit een moeilijke stap voor je is geweest, maar weet zeker dat als het straks lukt en je dat kleintje in je armen houdt, je het verschil niet gaat merken. Het zal echt als jouw kindje voelen na 9 maanden in je buik. Hoop dat het snel raak mag zijn en wat fijn dat, net als bij Chantal, je beste vriendinnetje jouw engel wil zijn.

Voor alle andere lieverds hier toi toi toi. Ik duim voor jullie!! Volgende keer wat uitgebreider want zit een beetje krap in tijd helaas.

Denk aan jullie hoor!

Liefs, Henkie

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

Bloem, wat heerlijk om van je te horen!!!! Wat fantastisch dat jullie zijn goedgekeurd en dus gaan beginnen, wauw, ik heb er kippenvel van. Dit is goed nieuws. Ik heb vaak aan je gedacht en ik snap dat je het forum met rust laat. Je moet doen wat goed voor jou is meis. Lief dat je ons even komt vertellen waar je mee bezig bent. Ik hoop dat je binnenkort met goed nieuws komt! Hele dikke knuffel voor jou enne.... voor je vriendin, wat een kanjer en wat een bijzondere vriendschap!

Joske, ik hoop dat deze ivf poging heel mooi gaat uitpakken voor jullie. Misschien wil je man nog niks van eiceldonatie horen omdat jullie wel een aantal keren zwanger geweest zijn. Mannen willen vaak pas ergens over nadenken als het echt op dat moment aan de orde is. Heel veel succes met de eerste fm!

Lieve meiden, ik kruip mijn bedje weer in, ik heb een buikgriepje en voel me niet zo fit.

Ook heel veel liefs voor de andere meiden!

Kissie Mia

Geplaatst

Mia, het klopt wat je schrijft. Hij ziet niet in dat mijn eicellen echt al ouder zijn.

Hi hi...., hij ziet mij nog als een 20 jarige. Maar zolang ik nog zwanger wordt en de kans 1 op 1 is, blijven we eerst zo proberen.

Stoppen kan altijd......, schrijf dat wel gemakkelijk, maar die beslissing kan ik denk ik niet nemen. Dan neemt de natuur die beslissing maar.

liefs joske

Geplaatst

Hi meiden....

Ik zit er even zo ontzettend doorheen....gisteren naar de ivf-gyn geweest.

We mogen nog een poging doen. Is natuurlijk positief...

Maar....direct na de vroede mk 3 wk geleden hebben we een huis gekocht...dat ons dus de afgelopen 3 wk heeft opgeslokt...gisteren werden we dus verplicht om even te zitten en na te denken over de ivf en de vroege miskraam en alles...

En gisteravond begon het...waarom zouden we het onszelf nog een keer aandoen...de kans is zo klein dat we zwanger worden...in iets meer dan een jaar tijd heb ik 3 miskramen gehad

en het verdriet is telkens zo groot...

Mijn vertrouwen is even weg en ook mijn goede moed! Weet t even niet meer...zit dit ook met tranen te schrijven! bah

liefs Daan

Geplaatst

och daantje toch

wat een verdriet allemaal

ik weet niet zo goed wat ik je kan en mag aanraden

maar ik kan je wel een grote digitale knuffel geven dus doe ik dat bij deze

laat die tranen er uit , huilen lucht ook soms op zodat je daarna mss wel weet wat je kan en wil

xx

Geplaatst

Daantje, wat moeilijk en naar. Ik begrijp je zo goed. Zeker met die miskramen. De hele reutemeteut incl al het verdriet. Soms vraag je je af of het allemaal wel zinvol is. Vlg mij is het ook wel goed om er over na te denken. Soms kan het leven zoals het nu is, ook goed zijn of voldoening geven. Moeilijk allemaal. Veel sterkte, en laat je nog even weten wat jullie gaan doen?

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Hi Pleun...heerlijk zo'n digitale knuffel (-: Dank je, heel lief!

Tja soms zit je even doorheen hè...maar gelukkig voel je je na een tijdje toch weer okè!

Wat een heerlijk mannetje hebben jullie! Heel veel geluk en plezier samen (-:

Toverstafje..hoe gaat t met je? Heb je al een echo gehad?

liefs Daan

Geplaatst

Lieve Daantje!

Lieffie toch, ik snap het het wel hoor! Het is zo heftig en moeilijk. Bespreek het rustig. Jullie hebben een mogelijkheid, de keuze is aan jullie.

Hele dikke knuffel!

Kissie mia

Geplaatst

Hee Daan,

Ja gisteren hadden we een echo, 7 weken en 3 dagen (voelt als veeeeeel langer) en alles was goed. Over 3 weken terug.

Hoe gaat het nu met jullie?

Liefs Toverstafje

• 4 weken later...
Geplaatst

Hey meiden,

Hoe is t met iedereen? Het is wel heeeel stil hier....!?

Ik heb gisteren weer de eerste deca spuit erin gezet voor poging 2....ik moet wel zeggen met een heel ander gevoel dan bij de eerste keer.

De eerste keer was ik positief en hoopvol maar nu....toch anders...na 3 miskramen ga ik er toch een beetje vanuit dat ook deze keer eindigt in verdriet...

Maar af en toe ben ik toch hoopvol dus we gaan ervoor! Niet geschoten is altijd mis toch?

En ik heb afleiding genoeg deze keer...over 2 wk krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis! Veeeel klussen....en alles verhuizen naar de opslag..logeren bij mijn ouders op zolder.

Dus...druk druk druk en tussen de verhuisdrukte door ook nog even een ivf poging (-;

Mijn vriend houdt zijn hart vast...verhuisstress in combinatie met de hormonen hahaha dat wordt wat!

Ik hoop dat ik dit topic weer een beetje leven kan inblazen.

liefs Daan

Geplaatst

Lieve Daan!

Wat fijn dat je weer gaat beginnen, jammer dat het vertrouwen een beetje ver weg is.

Misschien is het wel goed om lekker druk te zijn met een nieuw huis!

Het is inderdaad rustig hier, we kunnen hier wel weer kletsen hoor! Ik wil graag op de hoogte blijven van je nieuwe IVF avontuur!

Kissie Mia

Geplaatst

Ha Daantje,

Het is idd erg stil hier, moet zeggen dat ik e zelf ook debet aan ben. Het is allemaal nogal dtuk nu ik weer vol op aan het werk ben...

Heel veel succes deze IVF poging, wie weet is de afleiding van de verhuizing juist wel goed! In ieder geval wel heel leuk een nieuw huis met nieuwe dingen en vast ook al een babykamertje in gedachten... Ik duim mvoor je meis!

toverstafje, hoe gaat het met je zwangerschap?

En Mia, hoe is het met jou lieverd? Alweer een hee eind op weg!!

Sen en Joske, ik blijf erin geloven dat 2011 eindelijk ook jullie jaar gaat worden!

Bloem, als je hier nog af en toe meeleest, ik hoop dat het goed met je gaat en dat je snel zwanger mag zijn. Laat je het dan hier weten?

Pleun, hoe is het met je kleine " knoetje " ?

Dames, op naar de babyborrel!

Liefs, Henkie

Geplaatst

He Henkie!

Jij ook hier!! Hoe gaat het met de boys? Zeker al flinke jongens? Hoe gaat het met je zus?

Hier gaat het best goed! Alweer 27 weken, ik ben al best gegroeid!! Het vertrouwen groeit ook, heel fijn dus!

Liefs Mia

Geplaatst

Ha Mia,

27 weekjes alweer, begint op te schieten en ook steeds meer richting de veiliger zone, moet een fijn gevoel zijn! Mijn zus is inmiddels 3 weken geleden bevallen van een zoon (bijna 38 weken)en alles gaat helemaal goed gelukkig! Voel je je ook nog steeds goed? Ben je minder gaan werken nu?

Hier gaat het ook prima met mijn twee boys. Ze zijn wel chronisch verkouden sinds ze naar het kdv gaan en met name Job drinkt daardoor erg matig. Hij is dus ook ruim een kilo lichter dan Stijn. Maar ja, zal ook wel goed komen. Ze doen het verder prima en zijn alweer 6 maanden. Deze foto is gemaakt op lanzarote anderhalve week geleden.

"de mafia op vakantie"

Foto-ZHRJPL3C-D.jpg

Geplaatst

Wat onwijs schattig! Wat heerlijk met de 2 boys op vakantie, jullie hebben vast veel bekijks gehad!

Tja, kinderdagverblijven, daar loop je van alles op! Met 2 jongens heb je natuurlijk goed vergelijkings materiaal, komt inderdaad vast wel goed. Ze zien er gezond uit hoor! Wat een lekkere mannetjes!

Fijn dat het goed gaat met je zus, 38 weken, dat klinkt prima zeg! Ik teken er voor!

Ik werk niet, helaas. De hele dag staan mag niet, ik doe het rustig aan. Nu ik meer in die veilige zone kom heb ik dus ook steeds meer de behoefte om te gaan werken, ha ha! Ach, het is voor een goed doel en ik heb er alles voor over! Mijn buik lijkt zich redelijk koest te houden. Ik heb zeer regelmatig cervixmetingen en zie elke keer dat deze prima op lengte en potdicht is. Elke keer weer een geruststelling!

Fijne zondag.

Kissie Mia

Geplaatst

he meiden,

Mia, wat ben je alweer ver. Gelukkig steeds meer richting de veilige zone. Komt allemaal goed.

Daantje, veel succes met de nieuwe poging

Henkie, wat een onwijs leuke foto zeg. Kreeg echt een grote glimlach op mn gezicht. Zo onwijs cute zeg met die brilletjes.

Hier nog in de pauzestand.

fijne zondag nog allemaal

Geplaatst

hee meiden...

zo lief dat er nog aan me gedacht wordt terwijl ik er al zo lang niet echt meer bij ben hierzo. Maar zoals jullie merken lees ik soms wel mee.

HP, wat een enorme schatjes die 2 boys!!!!! Wow.....wat zul je trots zijn.

Mia....nog effe meid....ik weet zeker dat alles goed gaat komen deze keer.

Sen, meid....wij hebben achter de schermen contact. Je weet dat ik jou een superdappere kanjer vindt. Jouw doorzettingsvermogen is ongelooflijk! We gaan dit jaar gewoon goed afsluiten.

daantje....ik geloof niet dat wij elkaar kennen, maar ik wens je heel veel succes met je poging!

Nou...meiden, hier zijn erg spannende dagen aangebroken. Mijn donor heeft morgen de punctie. Er zaten 6 follies.....dinsdag horen we of er bevruchtingen zijn en dan hopen we dat we ergens deze week voor de allereerste keer een terugplaatsing zullen hebben!!! Ik ben echt OP van de zenuwen want het is voor het eerst in lange tijd dat er weer iets gebeurt wat misschien een reele kans op gaat leveren! En ik ga jullie zeker op de hoogte houden....

Meiden, dank jullie wel voor jullie betrokkenheid. Jullie zijn geweldig!

Liefs bloem

Geplaatst

BLOEMPJE!!!!!!!!!!!

wat heerlijk dit goede nieuws te lezen. Er gebeurt eindelijk iets goeds!!! Ik ben zo ontzettend blij voor je, wat gaaf, 6 follies! Ik ga heel hard duimen voor mooie bevruchtingen en natuurlijk ook voor een mooie innesteling!

Het lijkt er op dat 2011 jullie jaar gaat worden! Wat lief van je vriendin zeg, dit gaat een heel bijzonder kindje worden, dat kan niet anders. Wil je ons af en toe op de hoogte houden, ik zou het heel bijzonder vinden om dat hier te lezen. We blijven aan je denken hoor!

Net als aan andere meiden, zoals Sen en Joske.

Sen, is het een bewuste pauzestand, komen er onderzoeken?

Joske, ben jij ergens mee bezig, ik weet het eigenlijk niet zo goed, sorry.

Lieve meiden, ik (ik denk we) denken veel aan jullie en we blijven natuurlijk hoop houden dat jullie tijd dit jaar gaat komen, hoe dan ook.

Heel veel liefs,

Mia

Geplaatst

Hee Daan, wat goed dat je weer begonnen bent! Ik ga weer heel hard voor je duimen. Heb jij het lange of korte protocol? Extra dosis hormonen? Weet het niet meer precies. Ik vraag 't natuurlijk omdat ik ook hoog FSH had en toch zwanger ben geraakt (kan het nog steeds niet geloven) door kort protocol en hoge dosis Puregon. Lang protocol met deca schijnt de groei van de follikels te kunnen afremmen? Ik blijf je volgen hoor, het moet gewoon goedkomen!

Henkipenkie, nog steeds zwanger hoor. Raar maar waar!

Sen wanneer gaan jullie weer beginnen? Kan je helaas niet helpen met je groentela, ik had andere medicijnen, alles op nog 1 deca over maar al aan iemand weggeven, succes ermee he.

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Hey meiden,

Toverstafje...geweldig dat het goed met je gaat! Ben heel blij voor je!

Bij mij in t ziekenhuis zeiden ze dat juist een lang protocol goed zou zijn!? Zouden mooiere follikels van komen....raar dat ze overal wat anders zeggen? Zou toch algemeen bekent moeten zijn wat het beste is?

Ik volg dus een lang protocol...wel een hoge dosis hoor 300IH Fostimon.

Zal nog eens navragen hoe t zit, heb woensdag de uitgangsecho.

Bloem...nee we kennen elkaar niet...heb wel gelezen dat je al heel wat achter de rug hebt! Ik duim voor een heel mooi vruchtbaar jaar voor jullie (-:

Sen...hoop dat je een ontspannende pauze hebt!

Mia...wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk...bijna in de veilige zone! Nog even volhouden.

Henkie...wat een heerlijke kids (-: Tja kdv en verkoudheid....ik ken mijn schatje volgens mij niet meer zonder een snottebel onder zijn neus hahaha

En met mij gaat t wel goed! Mijn vertrouwen is er weer (-: Ik ben 3 keer in iets meer dan een jaar zwanger geweest...dus het moet toch een keertje goed gaan dacht ik zo!?

Donderdag uitgangsecho

woensdag 13 april start fostimon

22 april 1ste FM...SPANNEND!

liefs Daan

Geplaatst

He Daan,

wat fijn dat je weer een positieve insteek hebt!

Bij mij werd ook gezegd dat het lange protocol voor betere eicellen zorgde, tja. Elk zhs heeft zijn eigen ideeën en voor iedereen werkt weer wat anders.

Je kan inderdaad zwanger worden en nu is het tijd dat het blijft zitten!

Kissie Mia

Geplaatst

meiden even snel,

Bloem wat en super nieuws zeg hopelijk heb je vandaag een mooi bericht gekregen en krijg je deze week een tp.

ben echt super blij voor jullie en dit moet gewoon goed gaan jullie hebben het verdient hoop zo dat jij, Sen en de andere meiden snel zwanger mogen worden zodat die babyborrel er inderdaad komt.

Meis mijn duimen draaien voor jullie!!!

Anderen zal later op jullie reageren zit nu op mijn werk.

Dikke kus

Geplaatst

Ahhh Bloem, ik lees net je handtekening en zie morgen een tp van 2 emmy's staan. Wat heerlijk!!! hier gaan de duimen weer voor je draaien hoor!

Daan, gelukkig heb je er weer vertrouwen in en het is precies zoals je zegt. Er moet gewoon een keer een plakkertje bij zitten toch!

Toverstafje, alweer 12 weken, gaat dus allemaal heel goed, super. Voel je je ook goed?

Sen, meis, lijkt me moeilijk weer even in de pauze. Maar misschien juist ook wel even lekker de gedachten even op iets anders en daarna vol goede moed verder. wat was het ook alweer..... 2011 jouw jaar toch?!

Mia, gelijk heb je hoor om nu alleen aan jezelf en de baby te denken. werken komt later wel weer. Mijn zus heeft dat ook gedaan en met resultaat! Hou vol. En langzaam begint het ook weer lekker weer te worden dus dan is vrij zijn ook geen straf toch....

Dikke kus voor allemaal!

Henkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden