Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai ladies,

Heb nog niet veel gepost maar ben "blij" dat ik niet de enige ben. Zelf maar weinig eitjes nog in petto en vrijdag gaan we voor ons ivf intake gesprek. We gaan starten met de korte procedure. Ze waren alleen niet erg positief. We krijgen deze kans maar als het niet lukt dan krijg ik niet nog een kans.... : (

Ben dus best zenuwachtig. Bij echo waren deze cyclus maar 5 follikels aan het rijpen. Bij 3 of minder wordt de procedure niet eens gestart. Zucht, je wil alles zo graag maar als de dokters al niet eens echt bemoedigend zijn..... : (

Deze week dus best spannend omdat wij niet weten wat de komende weken ons zullen brengen.

liefs,

Reis

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Reis....welkom hier!

Ik weet hoe je je voelt wanneer de dokters niet positief zijn...ik ken het!

Ik weet in welk ziekenhuis je de ivf doet? In mijn ziekenhuis wordt niet gekeken naar de hoeveelheid follikels! Ook al is er maar 1 dan gaat alles gewoon door!

Wel zo fijn als je er maar heel weinig hebt en ook weinig kans op meer! Ik hen zelf ook nog maar weinig eitjes!

Ik wil je heel veel succes wensen en je hebt maar 1 goede nodig hè!!

Bloem....heel veel succes met de TP!! Mijn duimen draaien!

liefs Daan

Geplaatst

Henkiepenkie, ik was heel erg beroerd maar nu gaat het beter. Wat een gave kinderen heb je!

Daan, succes succes succes! Geef de moed niet op, en wat een fijn ziekenhuis dat zij hoe dan ook doorgaan met de poging ook als er maar 1 eitje zit. Het is bemoedigend dat je een hoge dosis hormonen krijgt, dat zet wellicht zoden aan de dijk. Ik denk dat er bij mij, als ik de normale dosis had gehad, ook maar 1 was gaan groeien. Dat was bij de iui ook zo. En nu met maximale dosis uiteindelijk na extra lang doorspuiten toch nog 4. Ik ben daarom heel hoopvol voor jou!

Geplaatst

Toverstafje, dank je! Maar jammer genoeg had ik de vorige keer ook al de hoogste dosis....maar je weet maar nooit toch?

Fijn dat je je wat beter voelt!

• 2 weken later...
Geplaatst

Ha meiden,

Mia, bijna 30 weken!! Heerlijk. Voel je je nog goed?

Bloem, nog 2 daagjes... hou je het vol om te wachten met testen??? Ik hoop op en duim voor een geweldige goede vrijdag voor jullie!!

Daantje, Hoe gaat het met jou. Inmiddels weer echt begonnen en vrijdag de 1e meting, dat er maar veel eitjes mogen groeien voor pasen!! De verhuizing achter de rug of er nog middenin?

Toverstafje, nog steeds alles goed met je zwangerschap?

Sen, nog in de pauzestand of zijn er nog nieuwe ontwikkelingen. Hoop dat er weer een beetje hoop komt en een goede poging!

Liefs, Henkie

Geplaatst

He Henkiepenkie,

Alles goed hier! Of jou ja, niet helemaal goed want gemene bekkenklachten en heel benauwd (nu al) maar nog wel heeeeel blij hoor.

Daantje zet 'm op hè! Veel eiwitten eten en water drinken, da's goed voor je eitjes (schijnt). Hoop dat ALLES meezit.

Geplaatst

Hi meiden!

Zoooo wat een drukke tijden pfffffff maar iki probeer zo ontspannen mogelijk te zijn (-;

Vorige week vrijdag de sleutel gekregen en er is al heel wat gesloopt! Maar voordat we erin kunnen moet er nog heeeeeeel veeeeel gebeuren jammer genoeg!

Over 3 wk moeten we uit ons eigen huis zijn....spullen in de opslag en logeren op zolder bij paps en mams.

En.....morgen de eerste FM! God wat spannend....doodeng ook....

Ben blij met de verhuisperikelen...geen tijd om je zorgen te maken haha

Maar de kriebels komen nu wel hoor!

Oooh ja mijn laptop was gecrashed!!! BALEN!! Alles weg....grrrrrrrr

Leuk hoor computers...alleen niet met dit soort dingen!

Meiden hoop dat alles goed is met jullie?

Mia...alles rustig?

Toverstafje...12 wk alweer! Heerlijk (-:

Bloem...testen op goede vrijdag? Mijn duimen draaien!

Henkie...al paaseieren aan t verstoppen voor de kleintjes (-;

liefs van mij

Geplaatst

Hallo lieve meiden....

Bijzonder om te ervaren dat jullie nog steeds meeleven! Hier is het weer geen goed nieuws...vanochtend een test gedaan...15 dagen na de terugplaatsing. Morgen moest ik werken en vandaag had ik pas in de middag dienst. Zo kon ik effe aan het nieuws wennen vooraleer ik aan het werk moest.

Al bijna 4 jaar en nog steeds met lege handen. Ik vind het nu even goed geweest....wij gaan pauzeren tot augustus. Alle hormonen even uit mijn lijf.

HP, dank je wel voor je lieve woorden! Je bent een schat. En die 2 mannekes van jou zijn echt om op te vreten!!

Sen, meid. Denk aan je. x

Toverstafje, proficiat met je zwangerschap.

Mia, meid.....wat fijn....al 30 weken! Nu gaat het erop aan! Komt nu vast allemaal goed!

Daantje...heel veel succes met je FM....dat er veel materiaal mag zijn om mee te werken!

Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben....heb het niet zo goed compleet omdat ik hier bijna nooit meer ben,

Ik wens jullie in elk geval stuk voor stuk heel veel goeds, en alles wat jullie nodig hebben

Kus, bloem

Geplaatst

Lieve Bloem,

Wat ontzettend balen! Ik had echt zo ontzettend gehoopt op goed nieuws hier, maar het is nog niet over hoor. Ik kan me Chantal's eerste poging ook nog helemaal herinneren en dde 2e was het raak en nu is ze alweer 6 maanden mamma. Dus geef de hoop niet op. Ook jij gaat zeker nog mamma worden en ik denk dit jaar nog. Ik kan het me goed voorstellen dat je even rust wil nemen met name ook van de hormonen. Maar zag wel in je handtekening dat er nog een bikkel in de vriezer is... Kun je die niet zonder hormonen in je eigen cyclus laten terugplaatsen? Of krijg je dan ook standaard hormonen, ik weet het effe niet meer. Meis, veel sterkte met het wederon verwerken van dit verdriet. Julie hebben al veel te veel mee moeten maken en te lang moeten wachten. Hoop op een mooie zomer, lekker even genieten van je mannetje en vriendjes en vriendinnen. Ik blijf je volgen en reken na de zomer op goed nieuws hier!

Sen, alles wat ik hier boven heb gezegd geldt net zo hard voor jou! Jullie 2 zwanger is mijn grootste wens voor deze zomer (en hiermee wil ik niet zeggen dat ik het de anderen minder gun hoor!).

Liefs, Henkie

Geplaatst

Lieve Bloem,

Wat erg....weer verdriet! En je hebt al zoveel voor je kiezen gehad...

Ik hoop dat de pauze je brengt wat je nodig hebt!!

En wat Henkie zegt, die cryo heb je nog...misschien zonder hormonen?

Maar goed, alles op z'n tijd hè...misschien eerst even geen mmm...

Ik wil je heel veel sterkte wensen en een fijne zomer.

liefs Daan

Geplaatst

MEIDEN!! (-:

Net de 1ste FM gehad en ik was me toch zenuwachtig! Niet normaal....

Maar tot nu toe een super resultaat voor een fsh-meisje (-: 4 grote en 4 kleintjes jippie!!

Maandag de volgende meting en waarschijnlijk woensdag de punctie.

Ben zooooooo blij met mijn paaseitjes!

fijn weekend iedereen, liefs

Geplaatst

Daan!!! Klinkt goed zeg.... Hoop dat er nog meer paaseitjes bij mogen komen.....

En dat ze er niet lang voor hoeven te zoeken, maar zo voor het oprapen, wel zo fijn voor de punctie toch :laugh:

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hallo,

2de FM....5 grote! (-: jippie!

Woensdag de punctie...zie ik wel een beetje tegenop want de vorige keer was t echt HEL!!

Vandaag naar de acupuncturiste geweest en ze gaan er gewoon uitrollen morgen (-: Dus paasmandje eronder en opvangen maar hihi

liefs

Geplaatst

Lieve Daan,

Heel veel succes morgen met het rapen van je passeitjes:laugh:. Hoop op minimaal 5 mooie eitjes die allemaal bevrucht gaan worden en over 8 a 9 maanden dan een klein meisje of jochie mag opleveren!! Duim voor je.

Kus, henkie

Geplaatst

:happydance: jippie jippie!

Meiden jullie raden het nooit??

Tijdens de punctie zagen we veel follikels...ze was bij 8 gestopt met tellen (-:

We hebben 10 eitjes!! Ja 10 eitjes! Daar snap je toch helemaal niets van?

Ik heb nog gevraagd aan mijn man of de buisjes niet verwisseld waren hihi

Bij de vorige poging hadden we 1 eitje en gezien mijn FSH zei de gyn dat we deze

keer niet op meer moesten rekenen!

Hahahaha nou die voorspelling kwam niet echt uit hè!

Dit is het voorbeeld dat je mensen met een hoog FSH niet zomaar moet afschrijven!

10 eitjes ....dus we hebben gewoon echt een kans...

Vrijdag tussen 12 en 14 worden we gebeld over eventuele bevruchtingen..

Meiden lief dat jullie aan me hebben gedacht...smak!!

Pffffff wat een heftige dag weer...

Geplaatst

Oh, meid wat een super goed nieuws!

Ik ga duimen voor een paar mooie bevruchtingen!

Lieve Bloem, wat erg voor jullie. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat jullie rust willen tot augustus. Let goed op jezelf en verwen dat lichaam goed, zodat je er in augustus weer tegen aan kan!

Heel veel liefs Mia

Geplaatst

Daan, wat een geweldig nieuws! Echt pasen geweest dus bij jou daar in je stokkies :-)

Heerlijk, geniet ervan meis. Nu nog hopen dat ze allemaal goed bevrucht raken, zodat je ook nog wat eskimootjes achter de hand hebt. Maar laten we hopen dat de 1e meteen blijft plakken!

Mia, alweer 31 weken! Hoe gaat het met de laatste loodjes?

Kus, Henkie

Geplaatst

Nou meiden wat een dag...ben helemaal totaal gesloopt!

We zouden tussen 12 en 14 gebeld worden over de eventuele bevruchtingen...om kwart voor 3 was ik nog niet gebeld, helemaal op vd zenuwen en stijf vd stress natuurlijk.

Wachten is niet mijn favoriete hobby (-;

Dus heb ik zelf maar gebeld. Ik lag op de verkeerde stapel, ze waren me vergeten?? Ja echt waar...

Maar ze hadden wel goed nieuws (-: 6 mooie bevruchtingen! Goed doorgedeeld en allemaal op schema ! Jippie

Zondag krijgen we er 2 teruggeplaatst! Wat een kans...zoveel meer dan we ooit hadden durven dromen...2 stuks!

Maar nog geen half uur na mijn mooie nieuws belt mijn man me vanaf zijn werk...zijn vader had net een hartaanval gehad en werd met spoed geopereerd!

Binnen een half uur van super positief naar super negatief, wat een emoties...

Hij zit dus nu aan de andere kant van nederland bij zijn vader...we hebben niet eens heel even samen kunnen zijn..samen even van dit mooie nieuws kunnen genieten...

Ik ben dus helemaal kapot nu...

niet meer blij...zo raar dit...bah ben dit een het schrijven en nu komen de tranen! Bah..

Ik wil zo graag blij zijn met onze wonderlijke score!

Zal morgen wel weer gebeuren hoop ik...was te heftig vandaag...

Tja meiden wat een dag...

Liefs

Geplaatst

Lieve Daan,

Wat een emotionele 8baan vandaag voor jullie! Dubbele gevoelens van geluk en verdriet, moeilijk om mee te om te gaan, zeker nu je mannetje niet bij je is.

Hopelijk is er morgen weer wat positiever nieuws voor je schoonvader en dus ook voor jullie. Zou mooi zijn als jullie samen toch nog even hiervan kunnen genieten en dat je zondag zonder stress je 2 emmy's teruggeplaatst gaat krijgen. Hopelijk wordt je hubbies vader over 9 maandjes opa!

Dikke troostknuffel en probeer ook een beetje te genieten van het goede nieuws van vandaag.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Lieve Daantje,

Misschien niet zo heel aardig van mij en supererg voor je schoonvader, maar jij mag blij zijn!!! Je hebt ZO je best gedaan en nu zit het ineens mee!! Ik ben heel blij voor je. Het lijkt me idd wel moeilijk dat je niet samen kunt genieten, da's best oneerlijk. Ik hoop van harte dat het allemaal meevalt met je schoonvader. Maar.... als het met deze ivf goed afloopt en je kijkt straks terug op dit proces, dan zal het vast allemaal minder erg voelen. Wel een echte domper zo hè.

Kun je na de TP lekker rustig aan doen? Veel liggen, niet kickboksen (mocht je dat doen) niet stofzuigen, veeeeeel water drinken. Met zoveel eitjes moeten je eierstokken meer herstellen. Lekker plat in 't zonnetje. En heeeeel veel succes met de TP en ik duim voor cryo's.

Geplaatst

Toverstafje en Henkie,

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Met mijn schoonvader gaat t al beter...hij is gedotterd en dat is allemaal goed gegaan.

Dus het wonder van een dubbele TP morgen begint tot me door te dringen (-:

Ik glimlach alweer...

Tja jullie weten wel wat hormonen met je doen! Plus super goed nieuws...plus heel slecht nieuws...plus midden in een verhuis-verbouwing! Best veel tegelijk hè (-;

Af en toe een mini breakdown hoort er dan bij...

Ik ga zo naar mijn acupuncturiste, hoop op wat ontspannende naalden (-:

Fijn weekend allemaal

Mia..hoe is t met je? Ik hoop heerlijk rustig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden