Ga naar inhoud

Het word me teveel!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey hallo,

In eerste instantie heb ik ook niet aangegeven dat ik bezig was met ivf en dat werkte prima. Maar na een aantal pogingen kwam ik toch in het nauw. Gewoon, verdrietig, weer een jaartje ouder, vriendinnen die wel zwanger werden, Michael Jackson ging ook nog eens dood (zag mijn jeugdigheid uit mijn handen glippen..hahaha) etc. En toen heb ik besloten om het te vertellen.

Ik moet jullie zeggen dat ik het zoooooooooooooooo verdomde moeilijk vond. Ook omdat ik een leidinggevende functie heb. Heb het aan mijn directe baas vertelt en ja, de eerste paar weken voelde ik me enorm kwetsbaar, maar eigenlijk, overall voelt het nu heel goed. Ik had wel het voordeel dat ik alle puncties en TP's in mijn eigen tijd had gedaan. Men vond dat echt belachelijk, maar daardoor had ik ook wel goodwill gekweekt.

Mijn voorstel is om het met de Arbo en je baas te bespreken. Op tafel ermee met z'n allen en hoe moeilijk ook, je gevoel uitspreken. Dat je de indruk krijgt dat je weg moet omdat je bezig bent met ivf etc. Laat je werkgever ook aangeven waarom hij/zij die beslissing genomen heeft. Misschien (ik weet en denk dat niet) spelen er hele andere strategische dingen, wat niets met ivf te maken heeft. Ik speel nu even de duivel; maar je zit nu ook in een enorme emotionele rollercoaster en het kan evengoed een andere reden hebben. Ik kan me voorstellen dat je heel erg gekwetst bent, maar het kan zomaar zo zijn dat het niets daarmee te maken heeft. Jij weet dat het beste.

De arbo dienst (mag je hopen) is onafhankelijk dus eis een gesprek met de Arbo en je werkgever en leg je shit op tafel.

Ik ben er echt van terug gekomen, maar openheid en eerlijkheid werkt het best. En het is heel professioneel om het op deze manier te doen. Leren al de werkgevers nog eens van.....

Liefs,

Rose

Geplaatst

Veel succes Siebje! Maar maak je niet teveel zorgen he. De arbo staat vaak aan de kant van de werknemer. Gezien wat jij hebt meegemaakt, zal hij/zij zeker begrip hebben. En laat hun maar met een goed advies / oplossing komen! Daar zijn ze voor.

xxx

Geplaatst

Siebje ik hoop dat het mee is gevallen (je leest dit vast niet meer voor de afspraak). Het hangt er bij de arbo en keuringsartsen vaak net vanaf wie je treft. Ik heb wel eens heel erge pech gehad, maar ook wel eens onverwacht veel begrip gekregen. Ik hoop dat jij ook begrip hebt getroffen.

Geplaatst

Siebje, ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad.

Wat een bitch, die leidinggevende. Ik heb gelukkig nooit problemen gehad. Kon altijd weg of later komen, en werd altijd gevraagd hoe het ging. Ging het maar bij iedereen zo.

Geplaatst

Hoi Siebje,

Heb het hele verhaal even gelezen. Wat een rare instelling waar jij voor werkt.

Ben zelf sinds 2007 in de mmm en mijn "bazen (zeg: collega's) weten al voordat ik in de mmm kwam dat ik kinderen wil. Ze hebben me zelfs meegevraagd toen ze voor zichzelf gingen beginnen. Nooit één probleem gehad voor welk ziekenhuis bezoek dan ook. Probeer mijn afspraken zo te plannen dat zij er het minste last van hebben dat ik er even niet ben (werk op 5 min met de auto van het ziekenhuis af), heb geen enkele vrije dag zelf hoeven opnemen - niet voor de puncties, niet voor mijn inseminaties etc.

Je hebt je gesprek nu gehad en ik hoop dat het goed gegaan is. Mocht je advies nodig hebben, misschien kan ik het op mijn werk vragen wat je recht is, want ik werk op een advocatenkantoor!

Sterkte meis.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hallo lieve allemaal!!!

Een beetje laat vandaag, druk druk druk! Ten eerste allemaal onwijs bedankt voor jullie hele lieve berichtjes en dat jullie aan me gedacht hebben!

Ik ben bij de arbo arts geweest, zo'n lief vrouwtje had ik! Ze stond helemaal aan mijn kant, en ze vond het niet netjes van mijn werkgever. Ze vind mij ook eigenlijk arbeidsongeschikt! Ik was helemaal verbaasd! Ik zat er niet eens 20 minuutjes en ze zei dat ze voldoende wist. Maar wat klote is, is dus dat er in mijn contract staat dat ik eventueel op andere locaties ook terecht kan komen. Tja, en als ik dit niet accepteer, zou het werkweigering zijn toch??

Maar goed, ik kwam weer op mijn werk aan, belde m'n werkgever mij meteen op, vroeg hoe het ging en alles, maar niet hoe het bij de arbo was. Ik heb gezegd dat ik erg kwaad ben en het heel oneerlijk vind. Ja je moet me maar begrijpen zegt ze! En ze verwacht me maandag op kantoor om het allemaal helder te maken, samen met m'n leidinggevende (haar moeder) erbij. Dus het is dan eigenlijk 2 tegen 1! Heb zelfs een brief ontvangen thuis dat ik maandag op gesprek moet komen. Ik wist niet wat ik allemaal las in die brief, de dag na de miskraam, 21 augustus heeft ze van mijn vakantie uren afgetrokken!!! Ooo, ik kan haar wel wat aan doen! Ik weet zeker dat ze me wil uithoren over wat ik bij de arbo allemaal heb verteld.

Maar goed, het is heel fijn om de arbo achter me te hebben. En heb vandaag ook een nieuwtje van een ouder gekregen. Twee ouders waar ik een hele hechte band mee heb zitten in de oudercommissie en die hebben zelfs al onderling gemaild om een oplossing te zoeken. Geweldig dat er zulke mensen bestaan en het gevoel geven dat ze je vertrouwen!

Geplaatst

Natasja wat lief van je, dankjewel! Zou wel heel fijn zijn, want ik vraag me dus nu wel af wat ik moet doen als ik de overplaatsing niet accepteer (wat ik ook niet ga doen) want dan is het werkweigering... Ooo ik weet het echt niet meer, ben zo in de war! Ben zo moe van alles!

Geplaatst

Hoi Siebje, gelukkig is het gesprek met de arbo goed verlopen. Zij kunnen je nu verder helpen met hoe je dit moet gaan oplossen met je werkgever/ leidinggevende.

Neem aan dat je de dag na de miskraam je ziek hebt gemeld? Als dat zo is mag ze die dagen niet eens van je vakantiedagen afhalen. Net als bij de punctie, jij meld je ziek en het enige wat hun kunnen doen is via een bedrijfsarts je laten controleren of je idd wel ziek bent. Die moet dan uiteindelijk bepalen of het ziekte dagen zijn of vakantiedagen.

Alleen staat er ergens niet in je contract ook dat de eerst dag of eerste 2 dagen voor jezelf zijn bij een ziek melding? Dan gebeurt ook nog wel eens. Mss dat ook nog maar even nakijken in je contract.

Je kan best in je contract hebben staan dat ze je mogen overplaatsten, alleen dat is denk dan wel in overleg met de werknemer en niet van de een op de andere dag. Zelf als (toekomstig) ouder zou ik dat niet prettig vinden bij een kdv als ze zomaar met de leidsters gaan schuiven.

Ben je ook lid van de FNV ofzo???? Kan je hun ook eens om advies vragen.

Veel sterkte nog.

Geplaatst

Hoi Tammy,

In me contract staat er niets over dat de eerste 2 dagen voor mezelf zijn. Weetje ik snap er gewoon helemaal niets meer van, ben zo moe van alles!

En ja ik ben lid bij de abvokabo, die gaven mij het advies dat als ik niks aan de arbo had dat ik om een deskundige bij het uwv moest vragen. Ik ben heel benieuwd en moet het antwoord van de arbo arts afwachten...

Geplaatst

Hey Manon,

Gaat redelijk... Gisteren was mijn laatste dag op mijn groep. Het was heel heftig! Heb de hele dag moeten huilen, zelfs ouders! Heb zoveel cadeautjes gekregen. En het was ook nog eens juffendag. Vanaf vandaag zit ik voorlopig thuis. Ben door de arbo arts arbeidsongeschikt verklaard.

Geplaatst

Hoi Siebje,

Sneu om te lezen..kan me voorstellen dat het ff janken is als je de groep moet verlaten waaraan je zo gehecht bent.

Aan de andere kant fijn dat je nu thuis bent en even de tijd voor jezelf krijgt om bij te komen van alles.toch?

Heb jij ook cryo's eigenlijk of moet je straks met poging 2 verder?

Zet je dit ook nog even in de wacht of ga je binnenkort weer verder?

Wat je ook doet..heel veel sterkte en neem goed de tijd om weer tot jezelf te komen na deze stressperiode.

:3some: bye bye ..fijn weekend!

Geplaatst

Hoi Manon,

Idd, daar ben ik nou zo blij, omdat ik gewoon even tijd voor mezelf heb om alles op een rijtje te zetten en uit te rusten. Ben zo moe van alles, het werd gewoon even te veel.

Gelukkig hebben wij nog 4 cryo's (verdeeld over 2 rietjes) dus ik hoop dat mijn menstruatie snel door zet en dat we over 3/4 weken weer mogen beginnen.

Ik lees dat jij ook gaat beginnen met de cryo poging, spannend! Hopen maar dat alles dit keer goed zal gaan!

Liefs...

Geplaatst

Siebje het is wel heel moeilijk, maar ook wel fijn om een tijdje tijd voor jezelf te hebben. Geen druk, niets hoeft. Ik heb dat zelf na poging 1 gehad en het heeft mij enorm geholpen. Ik hoop dat je snel weer wat bijkomt en dan ook kunt genieten van die rust.

Geplaatst

Dankjewel voor je berichtje Henne! Ik moet zeggen dat ik er nu al van geniet om even afstand te houden van het werk. Ik ga lekker genieten en dingen doen die ik leuk vind. En straks natuurlijk op naar de cryo poging!

Ik las het trouwens over je vriend, veel sterkte!

Liefs...

Geplaatst

Zo weer even wat anders...

Sinds de miskraam heb ik nog steeds bloedverlies (dat is nu dus al een maand)

Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld of dit normaal is? En nee... Het bloeden moest al gestopt zijn. Nu is het niet heel hevig, maar het is wel vers bloed. Ik vind het echt heel raar. Ik ben blij dat ik morgen terecht kan voor een echo en ze gaan ook bloedprikken.

Ik voel me best raar, moest ineens denken aan die tijd dat ik zo vaak op en neer moest naar het ziekenhuis voor de echo's en dat ik morgen dus weer een echo heb (ook al is het voor iets anders) ik ben toch heel zenuwachtig en erg benieuwd!

Geplaatst

Siebje vervelend dat het bloeden nog niet is gestopt, snap dat je daar best een beetje nerveus van wordt, laat je nog weten wat de uitkomst is?

Geplaatst

Hoi Siebje,

Nu gelukkig even de tijd voor jezelf en niet alleen aan het werk denken. Gelukkig is wel aan de ene kant dat je een goede arbo artshebt getroffen die je meteen ongeschikt heeft verklaard. Dat is denk al een hele opluchting voor je. Nu even alleen leuke dingen doen voor jezelf.

Ben benieuwd naar de uitkomst van de echo, waarom het bloeden nog neit gestopt is. Mss kan het ook komen door de stress van de afgelopen weken natuurlijk. Laat je snel wat weten???

Sterkte verders.

Geplaatst

Halloooo meiden!

Druk ochtendje gehad, eerst naar de huisarts en toen naar het VU. Ze weten het niet zeker, maar waarschijnlijk is er nog een stolseltje achterbleven, moest bloed laten prikken en morgen krijg ik de uitslag. Ook was er op de echo een cyste te zien, niet erg zeiden ze. En ook heeeeleboel follikels (moest weer denken aan dat gedoe met die fm metingen)

Al die tijd dat ik bloedverlies heb gehad is van de miskraam, nog helemaal geen menstruatie (wat ik dus wel dacht). Nu moet ik nog langer wachten tot de cryo poging! Eerst menstrueren, m'n cyclus moet op gang komen en de menstruatie daarna mag ik pas bellen. Ik had zo gehoopt dat het oktober zou zijn...

Dani hoe is het met de kleine? Wat gaat het hard he, alweer een maandje!

Tammy, bedankt voor je berichtje. Ik heb idd erg mazzel gehad met de arbo arts. Heel lekker om nu even thuis te zijn, ik voel nu al de rust. Ik ga nu echt even dingen doen die ik wil en leuk vind.

XxX

Geplaatst

Jammer Siebje...oktober wordt t m dus niet. Eerst een rust maand dus...

Beter..de boel moet eerst maar goed tot rust komen en zich klaar maken voor een eventuele volgende innesteling.

Maar kan je ongeduld goed voorstellen...ik heb ook meestal zoiets van hup..vort met de geit en meteen door naar de volgende poging ..maarja helaas werkt dat niet zo.

Bye bye

Geplaatst

Siebje ik heb net je hele verhaal gelezen.

Ik werk zelf ook in de kinderopvang en heb vorig jaar exact hetzelfde meegemaakt.

Mensen kunnen zo weinig begrip en inlevingsvermogen opbrengen als het om de mmm gaat. En dan nog wel in een brache waar kinderen het aller belangrijkste zijn.

Mijn tip is; neem je tijd en je rust. Voel je niet schuldig, zij willen dit blijkbaar.

Alle sterkte!!

Geplaatst

Manoah, bedankt voor je berichtje! Hoe is het dan uiteindelijk bij jou afgelopen, werk je daar nog?

Manon, helaas wordt het geen oktober, we hadden er zo op gehoopt, omdat we gewoon geen tijd willen verliezen. Ik ben er constant mee bezig (iedereen hier natuurlijk), ik droom er van om een kleintje in me armen te mogen sluiten. Maar we kunnen niks anders doen dan wachten... Zo raar he, tijdens dit hele proces moet je eigenlijk zo lang wachten! Voordat je eindelijk mag beginnen, de onderzoeken, het spuiten, de fm metingen en echo's, punctie/ ontdooiing, terugplaatsing en dan die afschuwelijke wachtweken. En dan of het allemaal goed zal gaan...

Hoe was jou 1e echo gisteren? Hoe gaat het nu verder, moet je iets spuiten of?

Liefs...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden