Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi LA,

Gek genoeg is het juist hartstikke normaal dat je na de menstruatie droge dagen hebt. Dat is ergens ook wel logisch want de cyclus bouwt zich weer op en daar hoort geen slijm bij na de menstruatie maar pas in de dagen rondom de eisprong, dus gemiddeld rond de 12de cd. Maar L.A. je zei al eerder dat je snel bezorgd bent. Probeer het los te laten en ik vind het helemaal goed dat Dr S je morgen wil zien. Kan hij het toch beter beoordelen allemaal. Heb vertrouwen in een goede afloop. Waarom zou dat niet zo zijn bij jou. Wacht gewoon af wat hij te zeggen heeft en tuurlijk zorgen hebben we allemaal wel en dat geeft ook niet maar maak je niet onnodig ongerust, oké? Jij zit nu in de trein als het goed is? Heb je een hotel geboekt? In Beverwijk doen ze wel echo's in het weekend hoor, maar ik denk dat Dr S je nu gewoon even wil zien om in te kunnen schatten hoe jullie verder gaan.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HEY RACHEL!

Ik lees af en toe nog even mee omdat ik benieuwd bent hoe het zo allemaal met jullie gaat. Van harte gefeliciteerd met deze mooie echo! Kan me voorstellen dat je verbaasd was omdat je van het negatieve was uitgegaan.....Deze keer komt het goed, let maar op. Ga nu maar lekker genieten (als je uitgesprongen bent!:-))

Geplaatst

Manouk,

Succes morgen he. Die angsten hebben we allemaal wel gehad: zit er nog iets, zo ja hoeveel en zit er ook iets in? Spannend. Ja ik moest ook telkens een dag extra wachten omdat ik altijd op zaterdag de punctie had. Succes, oké.

Geplaatst

:aaaflowersmiley::thumbup::36_1_13:

Ok meiden,

dan nu mijn dag.

Het was GEWELDIG!!

Vandaag was dus de afspraak over ecd.

Gelukkig was ik al gewaarschuwd voor drukte op de weg, dus we vertrokken 2 uur eerder dan normaal. Kwamen 1 uur te vroeg dus alles relaxed.

Dr. S vertelde hoe alles werkte en het klonk heel positief. We zijn nog blijer met ons besluit na dit gesprek!

En...het gaat snel van start! Zo fijn!

Eerst ongi worden(denk dit weekend), dan aan de pil, dan een deca-depo-spuit en nog iets medicijnerigs en hopen op een snelle match en dan Viva La Spanja!!

Alles wordt vanuit D gedaan en dus alleen de tp daar. En...het leukste.....toen ik vroeg hoeveel er terug geplaatst zouden worden daar, zei hij.."Nou, met zo'n grote kans op een zwangerschap doen ze eigenlijk altijd maar 1". HALLO, HOE GAAF IS DAT?!! GROTE KANS OP ZWANGERSCHAP!!!!!!! Heerlijk om te horen!! Zeker na al die 'kleine kansjes'.

Dus we zijn vol goede moed en hebben heel veel zin in alles. In de auto zat ik te zingen, springen en smilen en dan ben ik nog niet eens zwanger :happydance: , haha!

Helemaal happy!!

Liefs, Mees.

Geplaatst

Allereerst van harte gefeliciteerd rachel, heerlijk dat het hartje goed klopt!

Bij mij minder goed nieuws, Mijn bange vermoedens komen uit.

vanavond bij het afvegen een was het een beetje rose, vanavond echo gehad, en ik zag geen hartje meer.

Net naar de WC ben ik bloed verloren, dus weet ik dat het einde verhaal is.

We zijn erg verdrietig, en boos dat het voor de derde keer in een jaar tijd mis gaat.

Het enigste waar ik hoop uit kan putten is dat we relatief snel zwanger worden. Want dat we door gaan is een ding wat zeker is.

en rachel nog even voor jou; Dat het nu bij mij verkeerd gaat, betekent niet dat het bij jou verkeerd gaat.

jij hebt een goede echo gehad, met een vruchtje met een sterke hartslag! dus geniet ervan!

de vorige keer was ik heel blij met het hartje, maar een dag later realiseerde ik dat het te klein was voor het aantal weken dat ik was.

dus was vanaf toen nog voorzichtiger dan dat ik al was.

Ik ben sterk mens, dus ik zal het vast wel een plaats kunnen geven...., maar ik kan jullie wel vertellen dat het er behoorlijk inhakt. De tranen lopen me constant over de wangen, en vraag me

steeds af van waarom............, mag het niet zo zijn.....

liefs joske

Geplaatst
Hi LA,

Gek genoeg is het juist hartstikke normaal dat je na de menstruatie droge dagen hebt. Dat is ergens ook wel logisch want de cyclus bouwt zich weer op en daar hoort geen slijm bij na de menstruatie maar pas in de dagen rondom de eisprong, dus gemiddeld rond de 12de cd. Maar L.A. je zei al eerder dat je snel bezorgd bent. Probeer het los te laten en ik vind het helemaal goed dat Dr S je morgen wil zien. Kan hij het toch beter beoordelen allemaal. Heb vertrouwen in een goede afloop. Waarom zou dat niet zo zijn bij jou. Wacht gewoon af wat hij te zeggen heeft en tuurlijk zorgen hebben we allemaal wel en dat geeft ook niet maar maak je niet onnodig ongerust, oké? Jij zit nu in de trein als het goed is? Heb je een hotel geboekt? In Beverwijk doen ze wel echo's in het weekend hoor, maar ik denk dat Dr S je nu gewoon even wil zien om in te kunnen schatten hoe jullie verder gaan.

--------------------------------------------------

Dank dear Michaela, dat helpt - dank voor je lieve woorden!

Geplaatst
Allereerst van harte gefeliciteerd rachel, heerlijk dat het hartje goed klopt!

Bij mij minder goed nieuws, Mijn bange vermoedens komen uit.

vanavond bij het afvegen een was het een beetje rose, vanavond echo gehad, en ik zag geen hartje meer.

Net naar de WC ben ik bloed verloren, dus weet ik dat het einde verhaal is.

We zijn erg verdrietig, en boos dat het voor de derde keer in een jaar tijd mis gaat.

Het enigste waar ik hoop uit kan putten is dat we relatief snel zwanger worden. Want dat we door gaan is een ding wat zeker is.

en rachel nog even voor jou; Dat het nu bij mij verkeerd gaat, betekent niet dat het bij jou verkeerd gaat.

jij hebt een goede echo gehad, met een vruchtje met een sterke hartslag! dus geniet ervan!

de vorige keer was ik heel blij met het hartje, maar een dag later realiseerde ik dat het te klein was voor het aantal weken dat ik was.

dus was vanaf toen nog voorzichtiger dan dat ik al was.

Ik ben sterk mens, dus ik zal het vast wel een plaats kunnen geven...., maar ik kan jullie wel vertellen dat het er behoorlijk inhakt. De tranen lopen me constant over de wangen, en vraag me

steeds af van waarom............, mag het niet zo zijn.....

liefs joske

---------------------

Joske,

Hebben elkaar nog niet "ontmoet" op het forum maar wilde je gewoon even een BIG BIG BIG HUG geven!!!!!

L.A.

Geplaatst
:aaaflowersmiley::thumbup::36_1_13:

Ok meiden,

dan nu mijn dag.

Het was GEWELDIG!!

Vandaag was dus de afspraak over ecd.

Gelukkig was ik al gewaarschuwd voor drukte op de weg, dus we vertrokken 2 uur eerder dan normaal. Kwamen 1 uur te vroeg dus alles relaxed.

Dr. S vertelde hoe alles werkte en het klonk heel positief. We zijn nog blijer met ons besluit na dit gesprek!

En...het gaat snel van start! Zo fijn!

Eerst ongi worden(denk dit weekend), dan aan de pil, dan een deca-depo-spuit en nog iets medicijnerigs en hopen op een snelle match en dan Viva La Spanja!!

Alles wordt vanuit D gedaan en dus alleen de tp daar. En...het leukste.....toen ik vroeg hoeveel er terug geplaatst zouden worden daar, zei hij.."Nou, met zo'n grote kans op een zwangerschap doen ze eigenlijk altijd maar 1". HALLO, HOE GAAF IS DAT?!! GROTE KANS OP ZWANGERSCHAP!!!!!!! Heerlijk om te horen!! Zeker na al die 'kleine kansjes'.

Dus we zijn vol goede moed en hebben heel veel zin in alles. In de auto zat ik te zingen, springen en smilen en dan ben ik nog niet eens zwanger :happydance: , haha!

Helemaal happy!!

Liefs, Mees.

-------------------------------------

Mees,

Wat heerlijk voor je - wat fijn dat jullie zo gelukkig zijn met het besluit en dat jullie er nu helemaal voor gaan!!!!

Good for you!

Hug,

L.A.

Geplaatst

Dankjewel dear!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :positive energie:

Ik heb net op het andere topic nog wat voor je geschreven. Succes morgen he!! Kuzzzz

Geplaatst
Dankjewel dear!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :positive energie:

Ik heb net op het andere topic nog wat voor je geschreven. Succes morgen he!! Kuzzzz

-----------------------

Dank dear Mees,

BIG HUGX

Geplaatst

Joske, meid wat verschrikkelijk! Ik lees het net!

Ik zit helemaal blij te zijn en jij dit nieuws :(

Heel veel sterkte jullie allebei!! Zo erg!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Ik ben perplex van het nieuws van Joske.

Lieve meid, wat onzettend oneerlijk, wat vreselijk verdrietig. Ik heb er geen woorden voor. Ik wens jullie heel veel sterkte om dit verdriet te dragen en te verwerken.

Dikke knuffel

Manouk

Op de anderen ga ik morgen reageren, wilde even lezen hoe het met Mees is vergaan. Ik moet nodig mijn bedje in....morgen 6 uur op.

Welterusten

Liefs

Manouk

Geplaatst

Mees,

Wat een super goed nieuws zeg! Dit moet je toch onwijs veel goede hoop geven! Nu maar snel ongi worden. (ik zit er ook nog steeds op te wachten. Moet dit weekend toch komen!).

Sterkte, succes en genietze!!!

Liefs Claus.

Geplaatst

Joske, wat ontzettend verdrietig dat het niet heeft doorgezet. Laat maar stromen die tranen, is het allerbeste wat je nu kunt doen. Heeft mij toen ook geholpen ook al was ik niet zo ver als jij. Heb wel ooit een miskraam gehad na 10 wkn. Dat hakte er ook behoorlijk in en pas na een ritueel (plant planten) is het steeds minder geworden.

Wat goed dat jullie vol moed zijn en gewoon doorgaan. Het kan natuurlijk zo zijn dat moeder natuur een besluit heeft genomen. Hadden jullie wel pollichaamdiagnostiek gedaan? Ik had bij mijn eerste poging wel een bevruchting en zonder diagnostiek was die ook teruggeplaatst en vermoedelijk afgebroken omdat uit die diagnostiek bleek, dat het niet goed was.

Maar goed, heel veel sterkte en dikke knuffel....

Geplaatst

Dankjewel Claus :) !!!

Ja, we wachten gezellig samen. Ik weet nog dat ik vroeger dacht: Jeetje, alweer ongesteld. Wat snel! En nu willen we het juist!

Oh, zo'n zin. Ja, we zijn heel blij. Loop nog steeds op wolken!!

Liefs, Mees

Geplaatst

:goodluck1:Manouk, hoe is het gegaan?! Ik hoop zo dat alles goed is.

Joske, denk nog aan je hoor. Heel veel sterkte. Zo moeilijk!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

had ik net een heel verhaal geschreven, klik ik per ongeluk iets aan en weg tekst..........

we waren erg laat terug uit Dld. Maar met goed nieuws.....alle 3 de follikels hadden een eicel. Wat een opluchting! Na de vorige keer met 3 lege follikels was ik behoorlijk nerveus. Eerst al gisteren omdat ik bang was dat ze al waren gesprongen, want ik had een buik als een ballon en vreselijk veel krampen. Maar gelukkig was dat niet het geval. De zuster kwam in de uitslaapkamer even langs om me toe te fluisteren dat er 3 waren gevonden. Ze zei: ik mag het eigenlijk niet vertellen, maar dan kan ik je gerust stellen....er zijn er 3. Later kwam Dr. S vertellen dat er 3 zijn en er goed ontwikkkelt uitzagen. Dus hopelijk hebben we ook 3 bevruchtingen. We doen picsi om op die manier meer kans te hebben. Nog even afwachten, maandag kunnen we bellen of en hoeveel bevruchtingen er zijn en dan dinsdag terugplaatsing. We bljiven dinsdagavond in Dld slapen op aanraden van onze acpuncturist. Hopelijk gaat het dit keer lukken.

Jos, ik heb het zo met je te doen, dat het me moeilijk valt eigenlijk om hier onze blijdschap neer te schrijven. Ik denk aan je en wens jullie heel veel sterkte.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Lieve meiden,

Vreugde en verdriet gaat hier weer hand in hand...lieve Joske ik wil van alles aan je schrijven maar eigenlijk schieten woorden tekort. Wat een hel....

Manouk,'héhé wat een positieve berichten voor jullie echt super fijn!

Mees,wauw dat gaat tenminste in een rap tempo,zo benieuwd hoe jullie verhaal verder zal gaan in deze expeditie.

Claus hopelijk mag je nu ook weer van start meid,mn duimen draaien voor je.

Nogmaal Joske,in mn gedachte...

Liefs,

Elies

Geplaatst

Manouk, top dat het 3 echte eitjes waren!!! Yes! Ze zijn nu druk aan het werk :) Ga zo door eitjes! Ja, wat een lange dagen zijn dat he! Op en neer naar D en dan daar natuurlijk nog een tijd in de kliniek. Kan me voorstellen dat je moe bent. Heerlijk slapen nu en dromen van topemmies!

Elies, ja spannend hoor. Ik wacht (samen met Claus:) op mijn ongi en dan de pil, dan nog een shot medicijnen en hopelijk een snelle match. Zo gaaf. We zijn er heel blij mee!! Houd je/jullie natuurlijk helemaal op de hoogte. Hoe is het met jou? En je paps?

Slaap lekker allemaal!

Liefs, Mees

Ps. Manouk, had ik ook steeds, dat mijn tekst verdween :( Had het net nog, met je pb. Maar ik doe nu altijd ctrl c, voor het geval dat. Hoef ik tenminste niet de laptop door het raam te gooien :)

Geplaatst

Dear all,

Manouk, wat een geweldig nieuws!!! wat ontzettend fijn, ze worden heus vast wel bevrucht hoor, keep up the positive!

Ben vandaag voor snelle echo bij Dr. Scholtes geweest en hij zag 1 grote dwz van 7,8 en de rest was klein wat er nog zat - er wint altijd 1 grote zegt hij, dus dat is normaal en endo 6,8 maar al met al vond hij dat het voor een dag 11 in cyclus wel wat klein is en dat het maandag echt wel 11 moet zijn om te kunnen spuiten....dus maandag weer echo bij mijn gynaecoloog. Toen ik vroeg of Dr. Scholtes nog een broodkruimel hoop aan mij kon geven, zei hij dat hij er echt niets over kon zeggen...het is echt aan de natuur.

O jongens, maak mij echt zorgen....je gaat onbewust toch vergelijken en ik weet dat mijn amh lager is en bijvoorbeeld lager dan bij Manouk, maar vroeg mij pas thuis af waarom ik wellicht niet ook wat hogere dosis Menopur kan spuiten. Dr Scholtes zei wel dat hij denkt dat het weinig zin heeft om te spuiten omdat bij de eerste ICSI het niet veel eicellen heeft opgeleverd en het ook zo duur is en dat je bij deze wijze ook vaker kunt proberen. Maar goed...heb eerste pging ICSI 225 x 5 gespoten en toen is het allemaal goed gegaan en de poging daarna reageerde mijn lichaam helemaal niet.

Nu, ik hoop toch zo dat wij nog een keer of paar keer kunnen proberen, maar het is aan de natuur en ik weet niet wat ik er nog aan kan doen, doen al accupunctuur, slik DHEA en Shatavari, Royal Jelly, Zink etc.

Als iemand nog tips heeft? Ben zo bang dat ik geen poging meer kan wagen omdat de eicellen niet snel genoeg groeien en Dr. Scholtes zei dat dat komt omdat ze inderdaad ouder zijn...BRRRRR!

Hug 4 all,

L.A.

Geplaatst

Hey LA,

Was al zo benieuwd hoe het was gegaan vandaag. Nou, toch goed he, van dat eitje. Toch lekker gegroeid! Idd wint er meestal maar 1, dus dat is normaal. In 2 dagen is die zeker weer gegroeid!!

En....je niet alvast zorgen maken voor een volgende poging hoor. Lekker je laten pamperen, relaxed doen, beetje lezen, beetje iets anders rustig zodat je eitje in alle rust door groeit.

Daarbij is S meestal wel in voor dingen die we zelf willen hoor. Lijkt me sterk dat hij meteen zal zeggen dat je moet stoppen. Daarbij kun je altijd aangeven toch 1 x nog het helemaal met menopur te doen. En dan de maximale dosis. Dus komt goed hoor. Dus weg met die nega gedachten weg en lekker relaxen. (Makkelijker gezegd dan gedaan:)

Grote knuffel,

Mees

Geplaatst

weer veel nieuws in een korte tijd haha,

@Mees, woehoeoeoeoee ;)

@Manouk, top 3 stuks!, het is zo maandag!! :)

@Joske, meis, wat is het toch oneerlijk he, bah, sterkte!

@LA, de tijd haalt ons op een gegeven moment gewoon in, das zo klote, wij willen wel maar de eicellen niet meer.

Toch moet je ieder sprankje hoop wat er is benutten, you'll never know!

Verder zou ik gewoon zo gezond mogelijk eten en drinken, ik denk dat allerlei pillen e.d weinig invloed heeft, als iets genetisch niet goed is zal een pil daar niet veel aan veranderen.

Dat is bij ons ouwe bessies toch vaak het probleem.

In ieder geval doe rustig aan, maak je niet te druk en Go For It!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden