Jump to content

45 jaar en voor eerste keer IVF

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal, ik ben Manouk, 45 jaar. Sinds 3 jaar een nieuwe relatie. In 2008 werd ik zwanger, helaas eindigde dit in een miskraam. Nu, op aanraden van onze dokter, zijn we terecht gekomen in de IVF kliniek in Düsseldorf. Uit een test bleek dat ik, navenant mijn leeftijd, nog genoeg eicellen heb om een IVF poging te gaan proberen. Dus we gaan er voor.....Zijn er meer vrouwen rond mijn leeftijd die dit op latere leeftijd hebben gedaan of nu doen, en hoe zijn de ervaringen?

Groetjes

Manouk

• Replies 10.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi manouk, ik ben ondertussen 42 en ben net begonnen met de 3e ICSI poging, gisteren de 1e spuit Pregnyl gezet. Wel weer spannend ook zeker omdat dit de laatste poging is. Ben nu onzeker en heb me er wel een beetje op voorbereid dat we kinderloos door het leven moeten. Aan de andere kant probeer ik uiteraard ook positief te blijven denken, hoop doet leven tenslotte. Dit is dus helaas nog geen succes story, maar ze zijn er wel hoor!

Heel veel succes en houd ons op de hoogte!

Posted

Hey Manouk,

Welkom en succes meid!!!

Ik ben 40 en hartstikke zwanger (2e ivf), dus ook een latertje!! Er is ook een apart topic 40+ je zal zien dat er veel meer dames zijn in die categorie!!!

Posted

Welkom!

Ik ben net zoals Marion, 42 jaar en ga binnenkort starten met de 2de IVF poging. Op een ander forum waar ik ook regelmatig te vinden ben 'zie' ik leeftijdgenoten met een kinderwens of zwanger!

Succes!

Posted

Bedankt voor jullie welkom en lieve woorden.

Gefeliciteerd Marietje! Wat geweldig dat je zwanger bent.

Marion en Josephine ook heel veel succes met jullie behandelingen. Aankomende maandag krijg ik mijn eerste uitgangs echo en dan over een paar weken beginnen met de eerste hormoonbehandelingen. Daar zie ik best wel tegen op. Hoe is dat voor jullie? Hebben jullie er veel last van?

Als alles goed gaat dan krijg ik in oktober de punctie en hopelijk terugplaatsing. Alles wordt in Duitsland gedaan, ook de echo's tussendoor. We hebben goede berichten over de kliniek daar gehad, dus we hopen dat het ons ook gegeven is om samen een kindje te krijgen.

Heel veel succes!

Groetjes

Manouk

Posted

Ik zag bij de 1e keer ook op tegen de hormoon behandeling maar het valt mij 100 % mee. Ik heb helemaal nergens last van. Mijn vriend doet het prikken en dat gaat hartstikke goed, op deze manier is hij er ook wat meer bij betrokken. De punctie is mij ook heel erg meegevallen, ik was bloednerveus maar in de kliniek waar wij lopen zijn ze zo ontzettend lief, ze nemen ook de tijd voor je. De pijnstiller die ze geven is een soort morfine dat geeft je een zweverig joeeehoeeee gevoel :). Het zwaarste van alles vind ik het wachten, eerst afwachten hoeveel eitjes je hebt, dan afwachten hoeveel er bevrucht zijn, dan de terugplaatsing en dan het zwaarste, de 2 wachtweken pppfffff, dat ervaar ik wel als een emotionele slag. Maar ja alles voor het goede doel he!!!

Posted

Ik vind de hormoonbehandeling ook 100% meevallen. Gisteren kreeg ik van mijn partner te horen dat ik MET hormonen gezelliger ben dan zonder hormonen (ik was wat sjaggie en ben nu dus zonder hormonen) hihi.

Eventjes heb ik aantal dagen last gehad van extreme vermoeidheid. Dat was toen ik de decapeptyl spoot. Toen ik daar de Puregon bijspoot werd het direct stukken beter.

De punctie heb ik zwaar onder de dope ondergaan. Ik weet er zowat niets meer van.

Het allermoeilijkste is inderdaad het wachten...pfffffffffffffffff (en oja, voor mij ook dat ik geen wijntje meer drink als ik in behandeling ben, maar daar valt mee te leven, :-)

Succes hoor!

Posted

Dames,

Ik ben 42 jaar en ook opnieuw bezig met ivf.

Afgelopen zaterdag mijn eerste terugplaatsing gehad.

Ook voldoende eicellen gelukkig namelijk 33.

OP mijn 40e heb ik mijn zoontje gekregen ook via ivf.

Succes allemaal

groeten

Rachel

Posted

Sjeeee rachel, 33 eicellen! Wat goed zeg!!!! Hoeveel zijn daar uitendelijk va bevrucht? Heel veel succes, wanneer mag je testen? Het geeft de burger allemaal weer wat moed moet ik zeggen :)

Posted

33??? Dat kan volgens mij best gevaarlijk zijn ivm gevaar voor overstimulatie. Dan heb je vast ook wel een aantal cryo's. Hoe gaat het nu met je? Heel veel succes met deze poging!

Posted

Inderdaad heb ik ook overstimulatie helaas.

Nu een week ziek thuis geweest moest heel rustig aan doen en veel drinken.

Voel me nog steeds niet top.

Ik heb 18 cryo's verpakt per 2 dus nog 9 pogingen te gaan, maar hopelijk

lukt het de eerste keer.

Donderdag mag ik testen.

Posted

Hoi Manoek, Ik ben 41 en heb twee kinderen gekregen via icsi. (2e en 3e poging.) Als het goed is worden er dinsdag 2 cryo's teruggeplaatst. Als het mee zit ben ik 42 als we evt. nog kinderen krijgen. Wat fijn dat je nog het traject in kan. Ik vond het zelf goed te doen. Heel veel sterkte en en succes! Joy

Posted

Wow Rachel, wat een hoeveelheid! Ik had er maar 3 de laatste keer, maar, ook dat kan succesvol zijn, want ben nu zwanger van een tweeling.

Ira (42)

Posted

Zo een tweeling nog wel.

Hoe ver ben je?

Super gefeliciteerd.

Inderdaad is een bevrucht eitje genoeg.

succes

Rachel

Posted

Meiden wat spannend allemaal. Ben wel blij om wat succes stories te lezen, ik begon de moed al een beetje op te geven :(

Ik ben trouwens wel wat emotioneler dan de andere 2 pogingen, zou dit door de hormonen komen? Vind het zo'n raar gevoel.....herkenbaar voor anderen?

Posted

Hai Marion,

INderdaad had ik vorige week ook dat ik heel emotioneel werd van een programma terwijl ik dat nooit heb.

Nu was ik vandaag al naar het ziekenhuis gegaan omdat ik maar niet opknapte van de punktie en nu blijk ik zwanger te zijn. kan het nog niet geloven.

Zet hem op dames hopelijk ook positieve berichten

Posted

Super Rachel! Gefeliciteerd! Fijn deze verhalen te horen, dat geeft een goed gevoel dat het nog steeds kan.

Gisteren de eerste uitgangsecho gehad. Overeenkomstig mijn leeftijd heb ik eitjes en de eierstokken zijn nog steeds normaal van grootte. Deze worden naarmate je ouder wordt kleiner. Dat is dus gunstig. Begin oktober moet ik beginnen met spuiten, half oktober weer een echo en als het allemaal goed gaat is voor de 3e week oktober de punctie gepland. Op de terugweg naar huis had ik echt het gevoel dat het gaat lukken. Daar gaan we voor!

Posted

Hoi Manouk,

Fijn dat alles er goed uit zag! Ik ben iets jonger dan jij (40) maar de fertiliteitsarts zei tegen mij dat het al vaak voorkomt bij vrouwen van 40 en zelfs jonger dat ze inderdaad een stuk kleiner/minder worden. Volgens haar had ik 'de eierstokken van een jonge meid'! Dat vond ik zo leuk om te horen... Dus zo slecht doen wij oudjes het nog niet... Succes verder! Ik zal je volgen.

Caroline

Posted

Hoi meiden 40+,

Gelukkig heb ik, als 42-jarige ook deze fijne boodschap gekregen, eierstokken als een jonge blom. De gyn vertelde dat de echo dat ook duidelijk kan laten zien, als het beeld "zwarte eierstokken" laat zien, betekent dat (nog) veel activiteit, "grijze eierstokken" (hihi) betekent inactiviteit, geen/weinig eicellen meer.

Wij oudjes kunnen het best nog wel....embryo's produceren (in 2 icsi's had ik er 22 in totaal) maar nu moet er nog eentje een keer blijven zitten....

Manouk, ik wens je heel veel succes met deze 1e poging. Even nog wat positieve verhalen: mijn zusje was vorige week op kraamvisite bij een IVF-baby'tje, de moeder is bijna 44 jaar.

Verder was ik dit weekend op visite bij Duitse vrienden, zij was vorig jaar, op haar 45e, bevallen van een prachtig gezond zoontje!

Groetjes, Nine