Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Claus, wat afschuwelijk om je bericht te lezen. Wat ongelofelijk moeilijk moet dit voor jullie zijn. Ik ad zo gerekend en gehoopt dat het jou zou lukken. Op een of andere manier had ik een beetje het idee dat we gelijk opliepen/gelopen hebben. Het drukt mij wel met de neus op de feiten dat ook dit ons allemaal en mij kan gebeuren en ook ik op een zeker moment voor dit komen te staan. Ik geef het nog niet op hoor,maar ben realistisch denk ik.

Ik weet zeker dat jullie samen deze moeilijk periode gaan verwerken en het verdriet ergens een plaatsje kunnen geven. Een hele dikke knuffel en ik hoop dat als het je lukt, je ons blijft volgen( en we een beetje op de hoogte blijven van hoe het met jou gaat)

Heel veel liefs!!!

Hoi lieve meiden,

Jullie geduim, lieve woorden en gelukswensen hebben helaas niet mogen baten.

Zoals jullie weten heb ik vanmorgen de punctie gehad en helaas is het niet goed gegaan. De punctie wel, maar in het lab bleek dat er geen eitje in zat. Ik had met alles rekening gehouden maar niet dat het op dit punt mis zou kunnen gaan.

Heb een heel dubbel gevoel nu, zo opgelucht dat het allemaal achter de rug is (want ik vond het hele traject mega zwaar, lichamelijk maar zeker geestelijk) en ook zo veel verdriet wetende dat ik nooit moeder zal worden! Dat doet zo'n pijn...................

Ik ga goed de tijd nemen om dit een plekkie te geven maar in de tussentijd ga ik jullie zeker volgen want ondanks dat het voor ons over is leef ik natuurlijk nog wel met jullie mee. Dat houdt niet zomaar op!

Veel liefs Claus

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Itsus, door Sas' bericht lees ik dat je moeder is overleden. Meid, wat erg! Heel heel veel sterkte!

Xxx , mees

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ben weer terug van een heerlijke week bij mijn ouders in frankrijk. Heel veel gelachen( echt om niets, tot tranen aan toe), gezwommen, gezond en uitgerust.

Helemaal klaar voor een volgende ronde. 8 augustus intake voor de tese en dan hoop ik ergens 3de week augustus weer te mogen starten met onze 3de icsi poging. Nog net voor ik 44 wordt en de verzekeraar nog vergoed :toppie:

Ongelofelijk wat er in 1 week tijd bij geschreven is hier, helaas moeilijke berichten van Claus en Itsus.

@ Ellie, beetje late reactie maar ik zou ook zeker naar dusseldorf gaan, lopen wij ook, erg fijn.

@ Essie, schiet lekker op zo met jou, op naar zaterdag

@ Nikkie, al zicht op de punctie?

@ Viola, fijn dat je mij smsde!! Nogmaals vasthouden die uk/ukkies. Ik stuur je heel veel positieve energie.

@ Jeanine, nog steeds zwaar voor je lees ik. Hou je goed he!

@ Caroline, ik bedoelde idd de echo( mijn berichtje van voor ik vertrok)

@ Marianne 69, gaat het goed met je en met je kleine meid?

@ Linda, nu is de motorbroek toch echt te klein he?????!!!!!

@ Mees, stuiter lekker door, de kleine volgt je nu al.

Voor alle anderen die ik vergeet, veel succes

Liefs

Geplaatst

@sas

Wat heerlijk dat je alles een beetje los hebt kunnen laten en zo hebt kunnen genieten.

En gezellig dat je er weer bent voor ons :-)

Ja ik ben wel een beetje nerveus voor zaterdag hoor.

Blijft spannend zit er iets en groeit het goed enz.

Geplaatst

@Sas. Goed om te lezen dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad en nu weer helemaal bent opgeladen. Fijn dat jouw verzekeraar vergoed, bij mij doen ze erg moeilijk over IVF vanaf je 41e en in principe hebben ze al een afwijzing gestuurd maar ik heb om een heroverweging gevraagd aan hun juridische zaken afdeling.

@Linda, bedankt voor je opmerking over 1 of 2 embryo's terug plaatsen. Ik neig ook naar twee maar onze arts benadrukt de risico's zo erg als beiden zich innestelen namelijk de kans op een hele hele vroege geboorte daarom vind ik het zo moeilijk.

@Elinorac. 3 embryo's terug plaatsen doen ze bij ons sowieso niet. Volgende week heb je dus je echo of er 1 of 2 zitten, je gevoel zegt 1 begrijp ik. Ben blij voor je dat je zwanger bent. Voel je je goed? Moe? Misselijk?

@Chablis. Jij kiest dus ook voor 2 embryo's terug plaatsen, het maximale dus om meer kans te hebben. Ik ga toch ook maar voor 2, denk ik ...

@Essieislief. Spannende dag morgen, ik zal voor je duimen dat je FM goed is. Jij kiest voor 3 lees ik. Wij hebben ook absoluut geen problemen met een tweeling, leuk. Maar dat stemmetje achter in mijn hoofd zegt dan weer ja maar wat als ...

@Mees. Stuiter maar lekker die 9 maanden door en blijf volop genieten van het zwanger zijn.

@Alle andere meiden ... succes / sterkte / geniet ... kies wat voor jou van toepassing is!

Maandag weer FM, grote kans dat ze groot genoeg zijn en dan volgt waarschijnlijk woensdag of donderdag de punctie. Spannend!!!

Geplaatst

@nikkie

Wij hebben een verzekering die het maar tot en met je 40ste vergoed maar ik zat daarvoor al in het process en je hebt recht op 3 kansen en de artsen willen meewerken als ze verzekering moeilijk doet.

Belachelijk he of je leven na je 40ste ophoud ik kan er echt boos om worden,

Ja wij gaan voor 3 als we ze hebben .wat bedoel je met wat als.....

een tweeling is net zo goed welkom bij ons en een drieling komt al jaren niet meer voor en anders ook welkom.

Dan heeft het zo moeten zijn..

Geplaatst

@Nikkie, mijn verzekering vergoed t/m 43 jaar. Daarna ook niet meer. Idioot gewoon. Ik zou zo graag een verzekeraar hebben waarbij je zelf een pakket samenstelt afgestemd op je behoeften. Er zitten nu zaken in waar ik nooit gebruik van maak. Maar ik zou als ik jou was ook een herbeoordeling aanvragen. Misschien kan je arts een extra brief schrijven ter ondersteuning?

@ essielief, ik vind het ook weer fijn om op het forum te zijn. Jij morgen op naar een mooie FM!

Liefs

Geplaatst

@Essieislief. Met wat als bedoel ik dat ik aan de ene kant mijn kansen wil verhogen maar aan de andere kant geen veels te vroege geboorte wil en die kans is er bij een tweeling volgens onze arts. Tegenstrijdige gevoelens. Moeilijk hoor.

Geplaatst

@Nikkie,

ja kan inderdaad maar ja wij nemen het risico zeker met de goede zorg van tegenwoordig in de ziekenhuizen.

Het kan nl ook gewoon goed gaan.

Je vergroot je kans wel heel erg.

Geplaatst

@Nikkie. Ik ben Door, 42 , en sta op het punt te beginnen aan de 8e IVF/ICSI. Ik ben onder behandeling bij Kinderwunsch Kö in Dd. De laatste keer is het niet tot een tp gekomen, maar de keer daarvoor had ik drie emmy's. De arts raadde mij sterk aan ze alle drie terug te plaatsen. Ze liet me een grafiekje zien waaruit bleek dat boven de 40 er relatief gezien een kleine kans is op een twee- of drieling bij tp van 2/3 emmy's. Voor de 40 is het een ander verhaal zei ze. Hopelijk heb je hier iets aan. Ik wens je veel wijsheid toe!

Geplaatst

Chablis, ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Bedoel je nu in welke week het mis zou kunnen gaan nadat de placentaresten zijn verwijderd?

Geplaatst

@all

Ik ben lekker bezig FM is pas de 27ste ik spuit nu alleen deca

Vanaf de 21 ste menopur 450 eenheden spuiten dat zijn 6 flesjes met een tab erin en mengen met 2 water best hoog maar go eitjes go.

De 30 ste krijg ik de 2e FM en dan kijken hoe alles gaat.

Voornu zag alles er perfect uit ik kan alleen niet starten omdat het er zo druk is daar baalde ik wel heel erg van dus 5 dagen later met de menopur starten ipv vandaag.

Geplaatst

Zara, welke onderzoeken doen ze bij jou?

ik heb afgelopen 2 jaar ook 4 MK's gehad tussen de 5.5 en 10 weken in. Ze schuiven het in nederland steeds op de leeftijd, maar ik vindt 4 keer achterelkaar wel veel.

Ik ben daarom ook naar duistland uitgeweken, daar bleek dat mijn man dna fragmentatie heeft van 21.2% wat ook een verhoogde miskraamkans geeft er veel afwijkende zaadcellen.

In combinatie met mijn leeftijd zou dit bij ons de redenen kunnen zijn, maar zeker weet je het niet natuurlijk.

Ik heb 3 kinderen uit een vorige relatie, het schijnt dat er dan niet verder uitgezocht hoeft te worden. Tja..., ik heb ondertussen wel 8 zwangerschappen gehad, met 3 gezonde kids.

Een andere arts waar ik ben geweest, vroeg of er meer onderzoek was gedaan. Hij adviseert wel een chromosoomonderzoek bij mijn man, om uit te sluiten dat er bij hem niet meer aan de hand is.

Wij hebben gisteren de uitgangs echo gehad, en mogen weer starten. Ik verwacht vandaag mijn ongi...., dus zou kunnen betekenen we vandaag kunnen starten.

met nieuwe medicijnen...., weer even uitvogelen hoe dat gaat.

groetjes Joske

Geplaatst

Itus, meis gecondoleerd, erg sneu dat dit net nu gebeurd. Weet helaas uit eigen ervaring hoe het voelt.

digitale knuffel voor jou!

liefs joske

Geplaatst

Hallo Joske,

Zowel bij mijn man als mij is er bloed afgenomen. De hele rifbatterij wordt gecontroleerd. Dit is dus o.a. het chromosomenonderzoek waar jij over spreekt. Verder heb ik dus de hysteroscopie gehad waar ik hier eerder over sprak. Op dit moment wacht ik op de uitslagen van de onderzoeken.

Is het geen idee voor jullie om eerst goed te laten uitzoeken waar het mis gaat voordat je opnieuw start? Onze pogingen zijn al zo kostbaar in alle opzichten en ik zou er niet aan moeten denken om nog eens een miskraam mee te moeten maken.

Succes in ieder geval!

Geplaatst

Essie, waarom kan je niet starten?

@all

Ik ben lekker bezig FM is pas de 27ste ik spuit nu alleen deca

Vanaf de 21 ste menopur 450 eenheden spuiten dat zijn 6 flesjes met een tab erin en mengen met 2 water best hoog maar go eitjes go.

De 30 ste krijg ik de 2e FM en dan kijken hoe alles gaat.

Voornu zag alles er perfect uit ik kan alleen niet starten omdat het er zo druk is daar baalde ik wel heel erg van dus 5 dagen later met de menopur starten ipv vandaag.

Geplaatst

@sas

Omdat ze dan in het amc niet uitkomen met de planning.

Het is erg druk en vol daar.

Toen zei ik al maar ik moest al 3 maanden wachten omdat het druk was jullie wisten dat ik ging starten maar helaas 5 dagen later nu dan gepland.

21 juli start ik met menopur en 27 juli 1 e meting 30 juli 2e meting.

Geplaatst

@Essieislief. Kan me zo voorstellen dat je enorm baalt dat je later moet starten omdat het zo druk is, vooral omdat je al 3 maanden hebt moeten wachten. Maar 21 juli gaat best al een beetje opschieten joh meis ...

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een berichtje van mij. Bedankt voor alle lieve berichtjes. Doet me goed en geeft toch wat steun.

Op zich gaat het redelijk met me. Het moet slijten en dat heeft tijd nodig. Het zal wel nooit helemaal slijten, het zal altijd een groot gemis blijven. Ik doe gewoon mijn dagelijkse ding en daarbij laat ik mijn verdriet gewoon toe als het me ineens overvalt. En er veel over praten, dat is voor mij de beste verwerking.

Ik lees en leef nog wel met jullie mee hoor, de interesse en het meeleven met jullie is niet zomaar weg natuurlijk.

Iedereen alle sterkte, succes en liefde!

Liefs Claus

Geplaatst

@Essie, oke nu snap ik het. Wel balen dat je weer moet wachten maar idd 21 juli is het zo.

@ Cluas, fijn je even te horen. Ik denk regelmatig aan je. Zorg goed voor jezelf en laten anderen ook voor je zorgen.

Geplaatst

@sas en @ Nikkie

Ja 5 dagen later starten dan gepland.

Ik mocht eerst gisteren al beginnen dus tja het is zo donderdag maar toch.

Gelukkig valt het testen midden in mijn vakantie en de pounctie net 1 week ervoor.

Die week werk ik thuis dus 1 maand vrij zo voelt het wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden