Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Essie, fijn dat je thuis kan werken he? Ik kan dat gelukkig ook en mijn afspraken om de afspraken en behandelingen heen kan plannen.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Chablis, ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Bedoel je nu in welke week het mis zou kunnen gaan nadat de placentaresten zijn verwijderd?

Ja dat bedoelde ik inderdaad. Kunnen ze daar een indicatie over geven?

Geplaatst

Hoi meiden

Ff gauw voorstellen. Natasja 41 jaren jong. Via veel ziekenhuizen vorig jaar mei bevallen van onze mooie dochter Dési. Nu in de running voor een brusje. Zit al lang op het forum. Ga eind van de maand beginnen met prikken voor de 1e IVF.

Gr. Natas

Geplaatst

@Nikkie

Ja ik heb steeds gekozen om 2 embryo's terug te laten plaatsen ook al was ik nog niet eens 40+.

Ben je er al een beetje uit?

@Essielief

Ik was in de veronderstelling dat iedere verzekeraar dezelfde leftijd hanteert aangezien de IVF behandeling onder de basisverzekering valt

Geplaatst

@Chablis, nee elke verzekeraar kan zijn eigen leeftijdsgrens bepalen. Idioot maar waar.

@Otjes, welkom bij ons. Ik neem aan dat je voor je dochter ook IVF hebt gehad?

Geplaatst

@chablis

Helaas die van mij verzekerdtot de leeftijd van 40 jaar.

Als de arts een gegronde reden heeft om het na mijn 40ste nog verder te doen dan overwegen ze dat ,.

Ik zit bij de OHRA

Ja belachelijk eigenlijk he dat je dan eigenlijk niet meer mag.

Geplaatst

Ja ik vind het te zot voor woorden! Alsof iemand die 40+ is geen kinderen meer kan krijgen.

Maar ik blijf het wel erg vreemd vinden dat een verzekeraar zelf een leeftijdsgrens kan bepalen

terwijl het iets uit de basisverzekering betreft.

@Essielief

eind van het jaar switchen van verzekering?

Geplaatst

Ja dat is zeker zot. Maar zo gauw je 40 + bent dan is het niet alleen voor de verzekeraar maar voor heel veel mensen "raar" als je nog een kinderwens hebt. Opmerkingen als dan had je er maar eerder aan moeten beginnen en zeker eerst carriere willen maken? worden dan gemaakt. Maar dat je gewoon nu pas de liefde van je leven of een partner die ook kids wil tegen bent gekomen telt niet mee.

Ik denk dat als je je er echt in gaat verdiepen een verzekeraar geen grens mag stellen. Aan de andere kant stellen ziekenhuizen ook verschillende grenzen aan de leeftijd waarop ze je nog willen behandelen of zoals ik heb meegemaakt boven de 42 alleen als je 7 of meer follikels hebt.

Geplaatst

@chablis,@sas

Als je een goede tip voor mij hebt ;-)

Maar wij gaan maar tot 3 pogingen en niet verder dus dat is net binnen dit jaar

En inderdaad het is belachelijk dat ze boven de 40 zo moeilijk doen.

Geplaatst

Hoi meiden

Ik zit bij Energiek, dit jaar voor t eerst en er staat niets over leeftijden. Ik was "al" 41 toen ik me bij ze verzekerde. De derde poging hebben zij vergoed en ze vergoeden zelfs een deel van de vierde poging!

Hey sas,

Welkom terug, meis! Fijn dat je r weer bent en zo hebt kunnen genieten!

Essie,

Bekend verhaal van t AMC, ik had in januari precies t zelfde. Baalde toen vreselijk omdat er in de wachtkamer allemaal vrouwen zaten die al kinderen hadden, en ik het gevoel had op hen te moeten wachten. Het spreekuur liep nl uit en stuk voor stuk gingen ze bellen en hoorde ik ze vragen of men hun kindje van school wilde halen... En daar zat ik dan met lege handen, niemand om te bellen, maar moest wel 5 dagen wachten. Gelukkig heb ik n lieve man die mij weer gerust stelde, want tja wat is nu 5 dagen als je al jaren bezig bent. En voor t resultaat maakt t geen verschil of is t misschien zelfs wel beter geweest,.. Morgen al weer 27 weken zwanger! Ik hoop dat t bij jou ook wat dat betreft t zelfde gaat!

En werkt dr tonk er nog? Leuke man hè? ;-)

Geplaatst

@ Essie, Agis vergoed t/m 43 jaar. Energiek heb ik vorig jaar gebeld, zij hanteren geen leeftijdsgrens maar zeiden tegen mij dat dat aan de behandelend arts is om te bepalen. Ik ben niet overgestapt omdat Agis voor mij op andere punten gunstiger was.

@ Marianne, jeetje 27 weken, dan heb je nu echt een lekkere buik!! Ben zo blij voor je en hoop zo dat ik en wij allemaal, je snel mogen volgen.

Geplaatst

@Marianne,

Hahahaha alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen bij jou zo grappig.

Mijn man zei ook al maak je niet druk lieverd die 5 daagjes komen we ook wel door en wie weet is dit alleen maar gunstig zo.

En ja al die dames met kids inderdaad I know how you feel.

Wat goed alweer 27 weken zwanger zeg.

We zijn elkaar toen net niet tegen gekomen he in het AMChihihih.

Het is bijna donderdag dan start ik ook weer lekker.

Geplaatst
@Chablis, nee elke verzekeraar kan zijn eigen leeftijdsgrens bepalen. Idioot maar waar.

@Otjes, welkom bij ons. Ik neem aan dat je voor je dochter ook IVF hebt gehad?

Hoi, ja, in juli 2007 voor het eerst bij de gyn geweest. In okt 2007 kijkoperatie gehad, beide eileiders verstopt. Toen 2x IVF. Weer een kijkoperatie, 1 eileider dichtgebrand en de andere toch doorgespoten. Toen belandden we in het IUI traject. 5e niets, weer terug naar IVF. Nooit gelukt met IVF en nooit cryo's tot die laatste keer. Verse mislukt, maar 2 cryo's. Beiden ontdooid, 1 kapot en uit de ander is in mei 2010 onze dochter geboren.

Geplaatst

Nou meiden stap niet over naar CZ Verzekeringen want die doen dus heel erg moeilijk over vergoedingen vanaf 41 jaar. Ik zit ruim binnen de waardes die de artsengroep in ons ziekenhuis bepaald heeft, anders zouden ze niet eens behandelen, ik ben zelf niet eens een grensgeval. Vergoeding wordt dus geweigerd op mijn leeftijd, leeftijdsdiscriminatie dus. We zijn inmiddels aanbeland bij de afdeling juridische zaken van de verzekeringsmaatschappij, ik hoop dat we er uit gaan komen.

Vandaag FM gehad, stoppen met deca en Puregon en vanavond de Ovitrelle spuit, woensdag punctie en dan hopelijk deze keer wel een bevruchting door deze keer ICSI zodat we zaterdag de teruplaatsing hebben. Het wordt nu echt reuze spannend. Ik zie wel weer een klein beetje tegen die punctie op. Het leeg zuigen vind ik erg pijnlijk maar als dat eenmaal gebeurd is heb ik geen pijn meer, dan ben ik het ook wel weer snel vergeten.

Enneh ... we zijn er uit ... mede door jullie reacties en die handige website ... we gaan voor het terug plaatsen van 2 embryo's. We gaan voor de optimale kans!

Geplaatst

@ Nikkie, dat is goed nieuws. Op naar een mooi aantal eitjes en een goede tp!!!

Wat een idioot gedoe van CZ. Goed van je dat je dit aanvecht maar eigenlijk is het te zot dat je in de stress die een behandeling al geeft ook nog dit er bij krijgt!

Geplaatst

Meiden, een tijd terug hebben we een lijstje gemaakt waarin van een ieder info stond over hoeveelste poging,welk ziekenhuis, stand van zaken zoals fm, puctie ,tp testdatum. Hiermee in een oogopslag duidleijk waar iedereen zit. Ik vind het soms moeilijk om bij te houden wie waar en hoever zit in het traject. Is het een idee het lijstje weer naar boven te halen en aan te passen??

Geplaatst

Prima idee Sas, ik zit nog niet zo heel erg lang op dit forum en het kost me veel moeite om alles en iedereen uit elkaar te houden terwijl ik het wel graag allemaal bij wil houden.

Geplaatst

Nou meiden, vanochtend de punctie gehad. Arts omschreef het als een vlotte punctie met als "opbrengst" 6 follikels. Met een box vol follikels naar het Erasmus ziekenhuis. Na lang wachten te horen gekregen dat het zaad van vriendlief goed was en dat ze 6 eicellen hebben (6 uit 6, een "score" van 100% dus). Nu maar duimen dat de natuur zijn werk goed doet zodat we zaterdag de TP hebben.

groetjes, Nikkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden