Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Joske. Ben het met Mees eens, ik vind het ook veel! Zoals mijn arts altijd zegt het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Succes woensdag.

@Essieislief. Dat ziet er heeeeel goed uit voor je met die nieuwe baan, zou leuk zijn!

@Elinorac. Is het 2 hartjes nieuws inmiddels compleet tot je doorgedrongen? Kan me zo voorstellen dat het nog steeds een beetje onwerkelijk is.

@Mees. Willen jullie eigenlijk weten of jullie een meisjes-ukkie of een jongens-ukkie krijgen of wil je dat niet weten?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een gave foto met de hond! Kan me niet voorstellen dat Storm pas 2 maanden is, hij lijkt veel ouder zo wijs als hij kijkt!

Nikkie ik moet nog steeds wennen... Kan het me gewoon nog niet echt voorstellen. Volgende week woensdag weer een echo en dan hopelijk wat relaxter naar ze kijken want afgelopen week was ik eigenlijk teveel in shock...

Essie ik hoop dat je baan inderdaad krijgt!

Geplaatst

@jeanine

Wat een heerlijk mannetje is storm toch.

Ik hoop dat jij je snel weer helemaal fit gaat voelen hoor.

Leuk dat je af en toe iets laat horen.

@nikkie@Caroline

Ja ik hoop ook dat de baan iets wordt

Maak mij er ook druk om stel ik krijg de baan stel ik ben zwanger en dan !!!

Mijn man zegt als ze je daarom wegdoen zijn ze je niet waard

Maar ja.......

@caroline

Ik kan mij voorstellen dat je nog wat in shock bent.

Hadden jullie helemaal geen rekening gehouden net een tweeling?

Wel onwijs gaaf hoor.

@nikkie

Hoe is het met jou dan.

Geplaatst

@Essieislief. Ben druk met broeden ... hihi. Voel steekjes, heb last van een opgeblazen gevoel en heb ook een opgeblazen buikkie. Ach, het zal er allemaal wel bij horen. Geen idee of dit positieve tekenen zijn van de innesteling of juist niet ... Ik blijf in ieder geval positief en ga er nog steeds van uit dat ze blijven plakken!

Wanneer moet jij voor FM? Enneh ... wijze woorden van je man, dan zijn ze je inderdaad niet waard en weten zij niet wat ze missen!

Geplaatst

Nikkie achteraf had ik ook een paar dagen voordat ik ging testen last van een opgeblazen gevoel en dat had ik bij de andere keren niet... Maar ik wil je niet blij maken met een dooie mus dus 'gewoon' afwachten nog!

Essie nee, ik had er totaal geen rekening mee gehouden, echt niet. Ten eerste had ik tot dan toe nog nauwelijks last van kwaaltjes en dacht dan moet het er eentje zijn, plus de artsen zeiden boven de 40 komt het bijna nooit voor, ik ben 42. Ik was echt verrast/geschokt!

Joh, als je zwanger bent zie je dan wel weer, eerst die baan krijgen!

Geplaatst

@Elinorac. Het zou toch niet waar zijn ... dat jij dat gevoel ook had ... ach ik wacht rustig af (nou ja rustig ;-) ...). Ik wil ook alleen maar positief denken en dat doe ik dus ook ... maar ik moet mezelf ook beschermen dus een stemmetje ergens verstopt in mijn achterhoofd zegt ook dat het mis kan gaan ...

Heb je ergens last van? Misselijk? Moe?

Geplaatst

Het heeft niets te maken met een tweeling hoor, schrik niet! Maar wel met zwanger zijn, bijna alle meiden van het uitgerekend in maarttopic waar ik nu meeschrijf hadden in het begin dat opgeblazen gevoel. Bij jou is het wel erg vroeg...

Ik ben anderhalve week heel erg misselijk geweest, de hele dag eigenlijk. Sinds twee dagen is het minder maar ik moet zeker ieder uur wat eten, crackers bij de hand! Moe valt wel mee. Ik heb een eigen bedrijf en op dit moment geen opdrachten dus kan me veroorloven rustig aan te doen... Lijkt me zwaar om fulltime te werken en beginnend zwanger te zijn...

Geplaatst

Een weekje naar Frankrijk, en tot mijn grote verrassing lees ik dat Caroline zwanger is van een 2-ling. Geweldig nieuws. Gefeliciteerd.

Nikkie, sterkte met de wachtweken. En succes.

Geplaatst

@nikkie,

Ja dat is ook mooi zo dan weten ze mooi niet wat ze missen hahahahaha.

Ja jij bent alle lekker aan het broeden vast houden die kleintje hoor we gaan voor groen.

Morgen ochtend om 9 uur heb ik de eerste FM.

Ik ben heel erg benieuwd.

Vorige keer had ik de eerste keer 3 de 2e keer 7 en uiteindelijk werden het er 9 waarvan 8 goede eitjes.

Maar nu heb ik een veel hogere dosis menopur dus ben benieuwd.

Geplaatst

@Essie, en hoe ging je FM?

@ IVF moeder, welkom terug. Lekker gehad?

@ jeanine, heerlijk joch die Storm! Ik zal als ik wat meer tijd heb je pb tje beantwoorden.

Liefs

Geplaatst

@Sas @All

Net terug van de eerste FM.

Ze kon er 3 vinden :-(

ik had met de hoge dosering op meer gehoopt.

Maar ja vorige keer had ik de eerste keer ook maar 3 en eindigde met 9 dus ik hou hoop.

Zaterdag de 2e meting ze waren nu rond de 1 cm groot.

Geplaatst

hi meiden,

zo daar ben ik weer een keertje.

ik heb een hoop gemist, dus zal een hoop moeten bijlezen.

normaal doe ik alles via mn iphone maar helaas heeft die het gisteravond begeven! en ik heb nog geen extra telefoon waar ik even een beroep op kan doen :-(

ik vind het nu zo via de computer maar helemaal niets, vind alles moeilijker te vinden en zitten dat gaat niet zo makkelijk voor mij.

buiten de nodige kwaaltjes gaat het hier verder wel prima. (nog altijd last van mijn maag/slokdarm, heb inmiddels het inwendige onderzoek gehad, wat een nachtmerrie zeg dat onderzoek. de maagklep functioneert niet, daardoor is de slokdarm verbrand/ontstoken)

ik ben wel heel erg moe, slaap slecht en ben erg futloos. lig zeker zo'n 20 uur per dag plat! en de andere uurtjes hang ik wat op de bank.

ach ja als het met de kleine maar allemaal goed gaat leg ik me er maar letterlijk en figuurlijk bij neer.

de ergste drukte rond en na het overlijden van mijn moeder is voorbij. haar huis hebben we leeg moeten maken voor 1 augustus. (daar hebben mijn man en mijn broers en zus hun uiterste best voor gedaan). nu is er de stilte!!!!! geen ouders meer, geen bezoekjes meer, alleen nog zo nu en dan een bezoekje aan het kerkhof. het blijft nog wel ff onwerkelijk.

nou meiden ik ga ff bijlezen en hoop jullie wat frequenter te volgen, hoewel het zonder mn iphone ook weer wat moeilijker is.

dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

YYYYEEEEAAAAHHHHH, WWWWWOOOOO, WWWWAAAAAUUUUUWWW

caroline wat geweldig je bent zwanger!!!!

en nogwel van een tweeling.

Super gefeliciteerd meis.ik snap best dat het in eerste instantie ff schrikken was, juist omdat het zo vaak gezegd wordt dat het op latere leeftijd niet veel voorkomt.

ik was in eerste instantie echter ook zwanger van een tweeling! bij ons was echter bij 10 wkn te zien dat 1 vruchtzakje niets meer deed.

mijn zusje heeft ook een meidentweeling en het is toch wel heel erg leuk hoor!

geniet lekker van je zwangerschap!!

Geplaatst

essie kop op hoor meis, ik snap dat je 3 erg weinig vindt, maar het gaat om de kwaliteit en er zit vast en zeker 1 of zelfs wel 3 toppertjes tussen!!

laat ze nog maar ff lekker groeien en we duimen dat er nog een paar bijkomen.

succes meis

Geplaatst

@ Itsus, jij had een hoop bij te lezen!! Ik denk dat je foon het niet meer doet door het vele sms gisteren met mij:-)

@ Essie, meid niet bij de pakken neer gaan zitten hoor, 3 is mooi!!! Alle positieve energie naar deze 3 sturen.

Liefs

Geplaatst

Itsus wat een rare en nare periode is dit voor je, sterkte.

Ik was vergeten dat jij ook zwanger was van een tweeling (of heb ik dat nooit gelezen?) nou ja, maakt niet uit. Had je in eerste instantie ook 2 kloppende hartjes gezien rond 7 weken? De arts heeft me ook gewaarschuwd dat 1 zou kunnen stoppen met groeien, ivm mijn leeftijd, dat is bij jou dus gebeurd. Ik heb volgende week woensdag weer een echo, dan zullen we het zien...

Essie ik ben na de eerste FM in tranen naar huis gereden omdat ze maar 4 follikels zag (had er altijd veel meer) en me ook nog eens waarschuwde dat ze leeg konden zijn (heel raar) en moet je me nu zien!! Dus niet opgeven hoor!

Geplaatst

@caroline @itsus @ Sas

Bedankt meiden jullie hebben gelijk hoor het is ook door de hormonen dat ik mij zo voel deze zagen er verder goed uit dusssssss

Ik zal positief verder gaan en zaterdag weer afwachten voor de 2e meting.

Geplaatst
lieve claus,

even een mega grote knuffel voor jou!!!

hoe gaat ie nu met je???

vind het knap en sterk van je dat je nog altijd meeleest!!!

petje af!

Dank je wel, lief van je!

Met mij gaat het redelijk goed. Voelt heerlijk om "uit het circus" te zijn maar heb daar wel een schuldgevoel over omdat het verdriet ook nog zo aanwezig is. Heel dubbel allemaal. En door jullie nog te volgen helpt me ook. Zal de nieuwkomers (sorry meiden) niet meer zo volgen maar voor de rest wil ik wel weten hoe het jullie vergaat. We hebben elkaar zo lang gesteund, dat is niet opeens weg.

Jij hebt ook aardig wat voor je kiezen gekregen de laatste tijd zeg. En dan ook nog zo'n "geweldig" maagonderzoek erachteraan! Jakkie! Ik heb hetzelfde, ook mijn maagklep sluit niet goed meer. Door de juiste medicatie is mijn slokdarm wel weer beter maar het is helaas iets blijvends.

Sterkte met alles en rust maar zoveel mogelijk!

Dikke knuf Claus

Geplaatst

ff snel, heb maar even.

maar 4 eitjes aan de recherkant alleen. dr. S denkt dat de linkerkant al gesprongen is want hij kon iets vinden. Was wel teleurgesteld, maar ga nu gewoon voor deze 4.

PKD doen we dus niet. Morgen horen we of er wat bevrucht is.

liefs

Geplaatst

@Essie. Goed zo meis that is the spirit, positief doorgaan tot je volgende FM. En ik gooi hem er maar weer eens in ... mijn arts gaat voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Succes.

By the way al iets bekend van je sollicitatie?

@Joske. Heb vertrouwen in die vier. Ik duim voor een bevruchting. Wanneer zou je dan de TP hebben? Bij ons in het ziekenhuis hoor je of er een bevruchting is en moet je diezelfde dag komen voor de TP.

@Itsus. Wat een toestanden met je maag. En dan ook nog het verdriet om je moeder wat nog zo vers is. Geniet maar volop van die kleine in je buik. Is het een drukteschoppertje ... hihi ... of valt het mee?

Ik mag woensdag 3 augustus testen ... dat duurt nog een eeuwigheid ;-) voor mijn gevoel!

Vandaag een brief in de bus dat de ene overgebleven embryo niet kon worden ingevroren ... dat is heel erg jammer ... maar ik zou aan positive thinking doen ... die hebben we toch niet nodig omdat ik er in blijf geloven dat ik zwanger ben (ik neem mezelf wel in bescherming hoor door naar het stemmetje in mijn achterhoofd te luisteren dat zegt dat het ook mis zou kunnen gaan).

Geplaatst

@Nikkie

Is ook zo je kan beter kwaliteit hebben ik ga er weer voor.

Heb een goed gesprek gehad hoop morgen iets te horen over de baan spannend nog even.

Hoe voel jij je?

Geplaatst

@Essie. Tja hoe voel ik me ... voel van alles en weet niet of dat een goed teken is of een slecht teken ... Die Utrogestan pillen houden je natuurlijk ook behoorlijk voor de gek ... Ik wacht maar geduldig (nou ja geduldig ...) af en ga voor een positieve test!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden