Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey itsus,

Leuk dat je je weer gemeld hebt hier! Nu je n nieuwe telefoon hebt ( die van je man dan) en toch maar op de bank ligt, horen we vast wel vaker van je nu.

Wat n rollercoaster maak je toch mee, het leven en de dood zo dicht bij elkaar... Lijkt me heel dubbel allemaal.

Veel sterkte nogmaals de komende tijd om t allemaal n plekje te geven en te (blijven) genieten van die kleine!

Hier gaat t goed, m'n buik maakt ineens weer n groeispurt. Voel me goed, alleen weer veel moe maar kan me er aan toegeven omdat ik parttime en vanuit huis werk. Nog altijd geen duidelijkheid van de gyn over m'n bevalling: wel/geen keizersnede. Over 2 weken hopelijk wel.

Je klavertjes staan nog altijd!! Ik ga ze in de tuin planten straks. Gaan we nog n keer daten trouwens?

Liefs

Marianne

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Essie,

Maak je niet teveel zorgen meis! Ook hier bij van de laagste oogst, zwanger geworden.

Nikkie,

Op welke dag zit je nu? Spannend hoor die ww!

Sas,

En de tijd schiet alweer op hè? Ik heb ook zon bewondering voor je, hoe je dat toch iedere keer volhoudt zonder manlief!

Jeanine,

Heerlijk ventje, en wat n leuke foto met de hond erbij!

Geniet ervan! Super dat t zo ver heeft mogen komen na al die hobbels!

Linda,

Pas je nog op de motor? Ik merk dat ik moeite heb met dingen pakken, buik zit in de weg. Heb voor t eerst van m'n leven n keukenschort aan bij t koken. Want m'n kleren zaten telkens onder met vlekken, hihi!

Krijg jij nog extra echo's? En weet je al meer over je bevalling?

Claus,

Ik vind je ook n kanjer! Knap hoor dat je nog meeleest hier en gezellig!

Sterkte iedreen in de MMM. En aan alle zwangeren.

Oh heeft iedereen trouwens de petitie al ondertekend?

Liefs

Marianne

Geplaatst

@Marianne69. Dit is de 6e dag vanaf de TP. Als ik het zo schrijf denk ik de 6e dag nog maar ... het lijkt of de dagen voorbij kruipen ... ik wil dat het woensdag is en dat ik een positieve test in mijn handen heb.

Geef maar lekker aan die moeheid toe, lekker uitrusten, is goed voor je kindje.

Jij en Itsus hebben het over daten en of er nog meer meiden interesse hebben. Is dat een vast groepje of mogen er ook nieuwe meiden aanschuiven ... ;-) ?? Of is dat voor de zwangere meiden onder ons? Dan mag ik sowieso nog even niet aanschuiven.

groetjes, Nikkie

Geplaatst

Hai dames, ik heb al eerder een bericht geplaatst maar nog niet op dit deel (40+) van het forum. Wij mochten dinsdag beginnen met IVF, is supersnel gegaan want begin dit jaar had ik nooit kunnen bedenken dat ik dit nog zou gaan doen. Ik had kinderen krijgen eigenlijk al beetje naast me neergelegd (ben 43 in april geworden). Zag op tegen de injecties maar dat valt me erg mee en ik ben geen held met naalden :-). Alleen de naald die vanavond moest gebruiken bij de Menopur ... daar schrok ik wel van: dat was een hele lang naald, klopt dat wel :-(?! .. Volgende week vrijdag, 5 augustus de echo ben benieuwd, want de dokter was niet heel optimistisch gezien mijn leeftijd, eicelvoorraad is minimaal, maar een kans is een kans toch?

Geplaatst

Hi nikkie,

Iedereen van dit topic, 40+, is welkom hoor! Vorige keer waren we met z'n zessen waarvan de helft zwanger en de andere helft nog bezig. En ik geloof zelfs dat er ook iemand bij was die 39 was, hihi!

Als iedereen die interesse heeft mij n pb stuurt met haar email adres dan zorg ik voor de uitnodiging via datumprikker.

Hi itsus,

Het maakt mij niet uit, als die kleine en ik er maar goed vanaf komen. Ik weet eigenlijk niet wat de risico's zijn van een keizersnede. Zal ns gaan inlezen..

Linda

Je hebt nog weleens van die interessante info . Heb jij wat voor ne over keizersnedes en de risico's ?

Geplaatst

@Denise. Wat fijn voor je dat er op deze manier toch nog een kans voor jullie is terwijl je zelf dacht dat die er niet meer was. Succes met het traject! Ik heb geen Menopur gebruikt, bij de spuiten die ik wel gebruikt heb zat geen lange naald ... is tie echt lang of lijkt tie lang omdat je geen held bent met naalden ... haha ... Valt echt wel mee hoor dat spuiten. En anders laat je het toch gewoon door je vriend doen, die van mij spuit ook bij mij, dan hoef je ook niet te kijken en alleen maar stevig in een vetrolletje te knijpen en doet hij de rest. En dan volgende week je eerste echo, spannend hoor. Nogmaals succes!

groetjes, Nikkie

Geplaatst

@all. Ik voel al een paar dagen niets ... geen steekjes, geen opgeblazen gevoel ... ik vraag me zelf dus af is dit positief of negatief? Die steekjes kunnen misschien wel te maken hebben gehad met de innesteling, hoorde in het ziekenhuis dat dat enkele dagen na de TP is. Hoor ik niet nu al misselijk te zijn? Als je mijn buik ziet zou je denken dat ik zwanger ben ... hihi ... maar dat zal alles te maken met met de bollen, die houden me ook behoorlijk in het ootje ... daar komen ook die gevoelige borsten door en daar ben ik zo moe van ... Bij een natuurlijke zwangerschap voel je volgens mij echt wel aan je lichaam als het raak is maar nu, met al die hormonen en pillen, kan je daar gewoon niet op vertrouwen. T/m maandag zit ik aan de bollen, dinsdag is bollenvrij en dan woensdag testen. In mijn geval dus 2 weken na de punctie maar daar hoor je ook verschillende berichten over. Iemand van het forum heeft op dezelfde dag als ik een TP gehad en mag pas 4 dagen later testen dus hoe dat nou allemaal precies zit weet ik ook niet.

Voor de zwangeren ... lekker genieten van dat nieuwe leven in jullie buik en sterkte met de zwangerschapskwaaltjes.

Voor de nog-niet-zwangeren ... positief blijven, hoop houden en succes meiden.

groetjes en x van Nikkie

Geplaatst

@nikkie

die wachtweken zijn echt killing he.

De hormonen en bolletjes nemen je lichaam in de maling je weet niet meer wat echt is en wat niet bah bah.

Ik duim dat de tijd vliegt voor je en je kan testen.

Geplaatst

Sas, nog anderhalve week en jullie gaan weer van start!

Heb je al een idee of het mogelijk ECD gaat worden, of komt dat ter sprake bij de TESE-intake?

Hoi Linda,

we gaan ip nog 1x voor een icsi met eigen spul...als er uit de tese wat komt. Ik ga heel positief denkend ( geleerd op de high tea:-)) er vanuit dat ik dan zwanger ben en we helemaal niet hoeven te denken aan ECD. Ik sta open voor ECD als de 3de icsi toch niet lukt( oeps weg positief denken) maar vriendlief zit er nog anders in.

Geplaatst

Je klavertjes staan nog altijd!! Ik ga ze in de tuin planten straks. Gaan we nog n keer daten trouwens?

Liefs

Marianne

Ze staan bij mij ook nog, komen telkens weer nieuwe uit...moet een teken zijn. Heerlijk dat je een keukenschort aan moet ivm je buik, helemaal top!

En daten ja natuurlijk en wat mij betreft met iedereen die wil. Mijn email heb je nog he?

Liefs

Geplaatst

Nikkie natuurlijk mogen de "nieuwe"mee, juist leuk!!! Vorige keer was het erg gezellig, dus dat wordt het nu weer.

Hou je het nog een beetje vol in de ww????

@Marianne69. Dit is de 6e dag vanaf de TP. Als ik het zo schrijf denk ik de 6e dag nog maar ... het lijkt of de dagen voorbij kruipen ... ik wil dat het woensdag is en dat ik een positieve test in mijn handen heb.

Geef maar lekker aan die moeheid toe, lekker uitrusten, is goed voor je kindje.

Jij en Itsus hebben het over daten en of er nog meer meiden interesse hebben. Is dat een vast groepje of mogen er ook nieuwe meiden aanschuiven ... ;-) ?? Of is dat voor de zwangere meiden onder ons? Dan mag ik sowieso nog even niet aanschuiven.

groetjes, Nikkie

Geplaatst

@essie, nog even lekker doorbroeden hoor en dan as week een positieve test!!

@ Joske, klintk afgezaagd maar je hebt er maar 1 nodig en ik ben stikjaloers dat jin er 4 hebt, zover en ik nog nooit gekomen:-)

@ Claus, dikke knuffel voor jou

@ Itsus, heerlijk weer een phone, ook voor jou een knuf

Geplaatst

Hoi Denise, welkom hier. Ik ben ook 43, wat zeg ik bijna 44 in september. Ook ik heb een matige eicelvoorraad, steeds maar 2 follikels en 1 eicel.Maar ja je hebt maar 1 goede nodig he? De naalden voor de Menopur zijn niet zo groot hoor. De opzuignaalden die zijn lang. Anders moet je bij de apothee vragen om dunnere naalden. Maar voor het prikken zelf maakt de grootte niet uit. Het is niet zo dat een dunnere minder pijn kan doen, het lijkt alleen minder eng.

Is dit jullie eerste IVF? Waar ben je onder behandeling? Wanneer heb je een FM?

Heel veel succes!

Hai dames, ik heb al eerder een bericht geplaatst maar nog niet op dit deel (40+) van het forum. Wij mochten dinsdag beginnen met IVF, is supersnel gegaan want begin dit jaar had ik nooit kunnen bedenken dat ik dit nog zou gaan doen. Ik had kinderen krijgen eigenlijk al beetje naast me neergelegd (ben 43 in april geworden). Zag op tegen de injecties maar dat valt me erg mee en ik ben geen held met naalden :-). Alleen de naald die vanavond moest gebruiken bij de Menopur ... daar schrok ik wel van: dat was een hele lang naald, klopt dat wel :-(?! .. Volgende week vrijdag, 5 augustus de echo ben benieuwd, want de dokter was niet heel optimistisch gezien mijn leeftijd, eicelvoorraad is minimaal, maar een kans is een kans toch?
Geplaatst
@essie, nog even lekker doorbroeden hoor en dan as week een positieve test!!

@ Joske, klintk afgezaagd maar je hebt er maar 1 nodig en ik ben stikjaloers dat jin er 4 hebt, zover en ik nog nooit gekomen:-)

@ Claus, dikke knuffel voor jou

@ Itsus, heerlijk weer een phone, ook voor jou een knuf

Dank je wel lieve Sas, doet me goed! XXX

Geplaatst

@Sas. Hou je het nog een beetje vol in de ww vraag je ... neehhhhhhhhh ... jawel hoor zal wel moeten. Vandaag was een confronterende dag ... ik heb nog nooit zoveel zwangere vrouwen op 1 dag gezien ... en vandaag was even zo'n dag dat ik daar niet zo goed mee om kon gaan ...

@Itsus. Je hoopt toch - tegen beter weten in - op een signaal van je lichaam dat je zwanger bent ... maar ik wacht geduldig af tot de testdag ...

Geplaatst

@denise Welkom op dit hele gezellige en warme forum,

@All

Morgen ga ik maar weer eens eitjes laten tellen en meten.

Sinds 2 dagen weer zere eierstokkies dus ben benieuwd........

half 12 ben ik aan de beurt dus eerst even uitslapen

Geplaatst

Hoi meiden, heb even een vraagje: tot wanneer moeten / moesten jullie die witte bollen gebruiken. Ik moet ze 10 dagen gebruiken, 3x per dag 2 stuks. Nou lees ik verhalen over blijven gebruiken tot 12 weken. Hoe zit / zat dat bij jullie? Hoe krijg ik mezelf onzeker ... door dit soort verhalen te gaan lezen ... (lekker slim bezig Nikkie ... NOT!).

Geplaatst

Hoi nikkie,

Ik kon direct na de bloedtest stoppen met de bollen en was daar erg blij mee want dat opgezette gevoel in m'n buik verdween als sneeuw voor de zon.

Ze zeiden tegen mij dat wanneer je zwanger bent, je zelf de nodige stoffen aanmaakt. Misschien dat dit per vrouw verschilt en ze kijken adhv de bloedtest hoeveel en hoelang je de pillen moet blijven innemen... Het verschilt idd nogal.

Geplaatst

Hey Denise,

Precies wat sas zegt, die lange en dikkere naald is voor het mengen vd menopur. Als je er geen kleine, korte, dunne erbij hebt gekregen moet je ff terug naar de apotheek. Die zijn nml om te prikken. Die lange, dikkere echt niet. Doen veel zeerder. De kleine voel je haast niet. Gewoon de kleinste en dunste nemen die ze in je apotheek hebben.

Essie, succes morgen.

Claus, zo fijn dat je nog mee leest en mee leeft met ons. Denk nog vaak aan je. Knuf!!

Morgen reageer ik ff meer. Is al laat.

Xxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden