Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Nikkie,

Ow wat een onzeker klote gevoel is dat toch he! Zo herkenbaar. Al die mixed emotions door de hormonen en die stomme bollen kunnen ook alles aardig in de war gooien.

Maar het kan inderdaad nog alle kanten op (natuurlijk de goede bij jou!!).

Heeeeeeeel veeeeeeeeeel succes morgen met testen!

Duim voor je! Dikke knuf Claus

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@all,

Morgen de 4e FM ik ben benieuwd heb mij er nu op infgesteld dat alles wat later gaat gebeuren en ik zie het morgen wel.

Ik hoop dat ze groter zijn en wij een datum voor de punctie krijgen.

Jij ook succes morgen Essie! Komt goed!

Liefs Claus

Geplaatst

:aaaflowersmiley:Essie, Nikkie,Sas Dank jullie wel!!

Gister gesprek gehad met de arts, hij stelt voor om met de pil te beginnen om de endo te dimmen.

Heeft hier iemand daar ervaringen mee? Veel succes meiden zet hem op, veel liefs van mij:blowkisses:

Geplaatst

Ook deze keer mag het weer niet zo zijn ... vanochtend was daar het keiharde bewijs ... een negatieve test. Wat een verdriet weer ...

Ik heb die witte bollen gelijk aan de kant gegooid, laat die ongesteldheid dan nu ook maar door komen, ik wil niet langer meer voor de gek gehouden worden door mijn eigen lichaam.

Lijfelijk ben ik nu op mijn werk maar geestelijk ben ik er niet ... Er komt niets uit mijn handen. Vrij nemen lukt nu niet in de vakantieperiode, heeft ook geen zin want thuis zouden de muren ook op me af komen.

Het klinkt misschien raar maar er is ook een soort ontlading - na die verschrikkelijke wachtdagen waarin je lichaam voortdurend tegenstrijdige signalen afgeeft waar je ontzettend onzeker van wordt - om nu definitief te weten waar je aan toe bent.

Waar gaat het dan toch mis is de vraag die nu voortdurend door mijn hoofd spookt. Er zijn twee toppers terug geplaatst, ik hou me aan alle regels en adviezen en toch blijven ze niet plakken ... Ik was er een soort van overtuigd dat we eindelijk de oorzaak gevonden hadden waarom het via de natuurlijke weg, IUI en IVF niet gelukt was, dus nu met ICSI zou het goed moeten komen had ik voor mezelf besloten.

Toch merk ik ook al weer aan mezelf - hoewel kan ik dat nu al zeggen ? - dat de wens sterker is dan de teleurstelling en zolang dat het geval is geef ik onze grootste en allerliefste droom niet op!

Mijn gevoel zegt gelijk door te willen gaan voor de volgende poging. Ik heb immers - gezien mijn leeftijd - geen tijd te verliezen. Mijn verstand zegt dat ik mijn lijf op z'n minst 1 cyclus rust moet gunnen zodat het weer een beetje mijn lichaam kan worden.

Er gieren nu ongelooflijk veel emoties door me heen die ik ga proberen een plekje te geven. Tijd heelt alle wonden zegt men ...

x Nikkie

Geplaatst

@ Nikkie, neeeee, dit had ik echt niet verwacht en gehoopt voor je. Ik had er zo'n goed gevoel over. Meis wat een ontzettende teleurstelling. En natuurlijk vraag je je af waarom? waarom moet dit gebeuren? Maar lieve Nikkie, daar is geen antwoord op. Jij hebt er alles aan gedaan, meer kan je niet doen. ik weet het , het klinkt logisch maar gevoelsmatig is het allemaal zo zwaar klote. Elke keer weer de teleurstelling.

Een hele dikke knuffel voor jou en je man.

Geplaatst

Lieve Nikkie, wat verschrikkelijk meid! Ik leef met je mee! Ik weet hoe het voelt; de teleurstelling, spanning, hoop en zoveel andere emoties. Het 'waarom lukt het niet'.

Het hangt van zoveel factoren af. En op onze leeftijd is het vaak de kwaliteit van onze 'oudere' eitjes. De kans dat er genetisch iets niet goed is is na je 36e en zeker na je 40e heel groot. En dan nestelt het zich niet in of is er n grote kans op n miskraam. Maar er zitten ook 'goede' eitjes tussen; dat zie je aan anderen die na veel pogingen zwanger zijn. Dus het kan zeker, dus houdt vol!!

Heel veel kracht toegewenst!! We slepen elkaar door de moeilijke tijden heen.

Knuffel, mees

Geplaatst

@All

Ik ben net terug van de 4e Fm ze zijn nog niet rijp 16mm dus vrijdag moet ik weer heen.

Op zijn vroegst heb ik maandag de punctie zei ze net.

Daarbij liggen ze heel erg naar achteren dus wordt een zware en moeilijk punctie zei ze me net.

Je bent ook te dik als je slank bent is dat makkelijker allemaal.

SLIK..........................

Ik ben vrij stevig doordat ik een afwijking aan mijn schildklier heb die erg traag werkt.

Ik loop ook al 3 jaar bij een dieetiste en iedere 3 maanden in het ziekenhuis hiervoor.

Dat weten ze in het ziekenhuis en ik voel mij ook heel ongelukkig maar het is niet anders

Kortom ik heb net echt zo zitten huilen op mijn werk gelukkig werkt een vriendin van mij hier die kwam me troosten.

Ik voel me echt shit en dinsdag mijn 4e en laatste sollicitatie gesprek het is alles bij elkaar gewoon sjips nu.

Sorry voor mijn klaagzang moest het ff kwijt.....

Geplaatst

Nikkie wat klote voor jullie zeg, sterkte! Je moet het helemaal zelf weten maar ik had dezelfde instelling als Itsus: zolang de kans er nog is, ervoor gaan! Zodat je er in ieder geval alles aan gedaan hebt. Bij mij ging ook alles altijd goed behalve de innesteling en ook ik ben af en toe wanhopig geweest: WAAROM LUKT HET DAN NIET??? En nu? Ben ik 9 weken zwanger van een tweeling, bij de vijfde ICSI hadden we eindelijk het geluk dat we nodig hadden. Net terug van de tweede echo en alles was weer goed, twee kloppende hartjes gezien...

Essie, ook jij een klotedag vandaag dus wil jou ook een hart onder de riem steken. Ik weet zeker dat ik zwaarder ben dan jij en heb nooit problemen gehad met puncties dus laat je niks aanpraten!! En ik zei al eerder tegen je: had nog nooit zo weinig eitjes en zie mijn handtekening. Dus geef de moed niet op!!!

Geplaatst

Caroline wat fijn voor je...., wat een wonder 2 hartjes nog wel!! geniet ervan meis!

Itus, tja het gaat wel goed, hoor. Voel niets bijzonders. Zou wel heel mooi zijn als het wat zou worden, dan heb jij er ook een beetje aandeel in gehad, ha ha!

Ik heb alleen een beetje woorden gehad met mijn mannetje, nou ja woorden..., dat is een groot woord, eerder een Terechte opmerking van zijn kant.

Ben namelijk al helemaal aan het orienteren en plannen i.v.m. onze laatste behandeling. Ik heb namelijk het zelfde gevoel als Nikkie om geen tijd te verliezen.

mijn man vindt dat belachelijk, en wil dat ik me positief in moet stellen voor deze embryotjes, Hij heeft gelijk natuurlijk.

Maar ik weet dat er ook wachttijden zijn, dus leek het me handig om alvast mij in te plannen voor de laatste keer, en mocht ik wel zwanger zijn, dan meld ik me weer af. Maar hij voelt dat anders dus.

Ik geef mijn lijf wel een extra maandje rust, voordat ik met stort in de volgende poging.

Nikkie, balen meid, wat kan je dan weer diep vallen he!

Sas ik begrijp dat zaterdag de grote dag is.

Ik had eigenlijk achteraf het intakegesprek wel op willen nemen, want je krijgt zoveel info, dat niet alles opgeslagen wordt op de harde schijf. Maar ja dat is misschien ook wel een beetje gek als je dat zou doen.

Hoewel misschien heb je een telefoon die op kan nemen.

liefs joske

Geplaatst

@essie, meid laat de kritiek langs je volslanke lijf afglijden....ik ben echt 2x volslank en nooit wat gehoord van welke arts dan ook over dat je daardoor minder goed een punctie zou kunnen doen. Nu ga je in DD ook onder een heerlijk roesje dus weet ik veel hoe hard ze staan te werken aan mijn 2xvolslanke lijf...

Maar kom op hoor. Nog gewoon doorspuiten voor deze mooie eitjes zodat ze nog lekker even groeien

@Itsus, hihi foon weer stuk:mad: Gelukkig heb je de pc nog. Gaat het goed met je en je olifantspoten?? Je respect waardee rik hoor. Hij komt zaterdagavond weer thuis en gaat dan 12-09 weer weg zoals het er nu uit ziet...maar alles kan anders bij die firma...

@Joske, geen gek idee om het op te nemen met mijn foon. Omdat vreindlief waarschijnlijk toch halfslapend daar zal zitten moet ik extra opletten.

@Caroline, heerlijk om je hartjes te horen. Wauw!!

@ Viola, nog even een knuffel voor jou

Geplaatst

"dus weet ik veel hoe hard ze staan te werken aan mijn 2xvolslanke lijf..."

Haha Sas die is grappig...

Ik heb essie ook al in een pb verteld dat ik bijna net zo zwaar ben als zij en 5 x probleemloos een punctie heb ondergaan... zonder roesje alleen verdoving dus wel gemerkt dat het prima ging...

Geplaatst

@sas en @carolien

Ik heb thuis even lekker met mijn man gesproken en die vind mij prachtig en die vind de arts een stomme trut dat ze dat zo heeft gezegd.

Ik gooi het naast mijn goddelijke stevige heupen neer ik heb een grote stevige rug dus we gaan weer lekker door.

Bedankt voor jullie lieve berichten ik heb weer even gelachen en begrip gekregen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden