Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie lieve woorden en de knuffels die ik van jullie krijg, doet me erg goed!

Het is fijn om lotgenoten te hebben die aan een half woord vaak al genoeg hebben en die precies weten hoe je je voelt.

Liefs, Nikkie

Geplaatst

@Essie. Kom op meid, laat je niet kisten door die stomme trut van een arts, sorry hoor maar dat zeg je toch niet! Stop je energie maar in het krijgen van mooie eitjes in plaats van je op te winden over die rare arts van je. Koppie op meis!

@Caroline. Wat geweldig dat je de twee kloppende hartjes gezien hebt. Zo leuk voor je!

Geplaatst

[quote=essieislief;467382

Ik heb thuis even lekker met mijn man gesproken en die vind mij prachtig en die vind de arts een stomme trut dat ze dat zo heeft gezegd.

Ik gooi het naast mijn goddelijke stevige heupen neer ik heb een grote stevige rug dus we gaan weer lekker door.

volle vrouwen zijn gezellig en hebben humor, wat wil je nou nog meer in een vrouw, tssss!:clap2:

Geplaatst

nikkie

ik las net jouw berichtje dat deze poging niet gelukt was. zwaar !@#$% zeg. sterkte met het verwerken van alles.

wat je zegt herken ik: het verlangen is sterker dan de teleurstelling, dus ga je door (ondanks dat de zit in de rollercoaster zeer uitputtend is). en de tijd die doortikt maakt het niet relaxter allemaal; even uitblazen zit er niet bij.

watvoor urinetest heb je gedaan, en wanneer verwacht je ongi te worden?

karin

Geplaatst

@Karin. Ik heb de Predictor test gedaan, goed merk zou je toch zeggen. Heb ook verhalen gehoord dat er na een kwartier alsnog een streepje kwam (daar hoopte ik natuurlijk ook stiekum op ...), nou helaas 24 uur later is er nog steeds geen streepje ... Ik heb ook niet te vroeg getest, gisteren was de opgekregen testdag van het ziekenhuis (twee weken na de punctie). Ongesteld ben ik nog niet vanwege die bollen denk ik. Het rommelt wel hoor, nog steeds bruinige afscheiding. Als ik zondag nog niet ongi ben gooi er nog een testje tegen aan maar daar verwacht ik helemaal niets van. Zoals gezegd weet ik dat mijn lichaam van slag is door die bollen en hierdoor de ongesteldheid kan uitblijven (heeft het ziekenhuis van de week ook nog bevestigd).

Ik moet mezelf herpakken, het een plekje geven in mijn spreekwoordelijke rugzak en inderdaad doorgaan ...

Hoe voel jij je? Nog 88 dagen te gaan zie ik. Last van zwangerschapskwaaltjes?

Geplaatst

hai meiden, hier weer een berichtje van mij, net een dikke week aan het prikken en morgen de FM, ben best wel beetje nerveus zeg maar :-( ..., mijn arts was namelijk toen we JA gingen zeggen voor Ivf ineens zo negatief, over mijn eicellen en bla bla bla, pff .... Tja ben nu eenmaal 43 .. De arts zei tegen mij dat hij mij maar 1x ivf aanraadde, maar ik dacht later: als ik het zelf aankan,kan ik er toch gewoon drie doen ...?! Nou ja, eerst morgen maar eens even afwachten ... HEB ZO'N TREK IN EEN GLAS ROSE hihi ... maar nee, dat doen we niet!

Van de week even een ponskaartje laten maken in Erasmus en mijn man weet gelijk waar hij moet zijn .... Dan lijkt het al bijna voor het ecchies.

@nikkie, ken je niet heel goed: maar heb je berichten van deze week even gelezen en vind het heel rot voor je en kan me best indenken hoe je je voelt, heel veel sterkte. Gedoe he, zo'n ivf-behandeling, telkens die momenten die je spanning opleveren: de FM, de embryo's ... zijn ze goed?... de terugplaatsing ...

@essieislief: wat een zak zeg die arts, ze kunnen soms ook best behoorlijk bot zijn hoor, alsof je voor je lol een ivf- of andere vruchtbaarheidsbehandeling ondergaat, daar zijn zijn toch voor :-)!??

Zijn er hier trouwens ook dames die een laag amh-gehalte hadden en bij wie gezegd werd dat de kansen minimaal zijn en je toch zwanger bent geraakt?? Ben gewoon even nieuwsgierig :happy3: ...

Fijn hoor zo'n forum, waar je ook even 'van je af kan schrijven ....'....

Denise

Geplaatst

Denise,

laat je niet gek maken door je arts. Waarom maar 1x IVF? Bij heel veel vrouwen en dan ook de jongere vrouwen zijn meer dan 1 behandelingen nodig. Tuurlijk speelt leeftijd mee( zegt het oudje van bijna 44),maar niets is onmogelijk.

Veel succes morgen!! Laat je even weten hoe het ging?

Geplaatst

@denise

Nou zo te lezen had jij ook een arts met het medeleven en mensenkennis van een fruitvlieg.

Echt wat een stel botte boeren en boerinnen zitten ertussen zeg.

Succes morgen ik duim op veel eitjes voor je.

Ik mag morgen om half 10 ook hopelijk voor de laatste nu.

Geplaatst

@essieislief, dankje wel he en jij ook succes morgen :icon_flower:

@sas, zal ik zeker doen!

Ja vond het ook best vreemd, eerst stelde hij zelf ivf voor (1x?) en 'denk er even over na of je het doet of niet' ... Toen hadden we besloten om JA te zeggen en toen zei hij 'oh, heb je wel geluisterd naar wat ik heb gezegd en weet je wel waar je aan begint bla bla bla ... ' .. Kon wel janken, maar dat gunde ik hem niet, ik wil dit doen en zie het het als laatste uitweg dus ga ervoor: en zoals mijn man zei 'een kleine kans is toch ook een kans' ...

Geplaatst
hai meiden, hier weer een berichtje van mij, net een dikke week aan het prikken en morgen de FM, ben best wel beetje nerveus zeg maar :-( ..., mijn arts was namelijk toen we JA gingen zeggen voor Ivf ineens zo negatief, over mijn eicellen en bla bla bla, pff .... Tja ben nu eenmaal 43 .. De arts zei tegen mij dat hij mij maar 1x ivf aanraadde, maar ik dacht later: als ik het zelf aankan,kan ik er toch gewoon drie doen ...?! Nou ja, eerst morgen maar eens even afwachten ... HEB ZO'N TREK IN EEN GLAS ROSE hihi ... maar nee, dat doen we niet!

Van de week even een ponskaartje laten maken in Erasmus en mijn man weet gelijk waar hij moet zijn .... Dan lijkt het al bijna voor het ecchies.

@nikkie, ken je niet heel goed: maar heb je berichten van deze week even gelezen en vind het heel rot voor je en kan me best indenken hoe je je voelt, heel veel sterkte. Gedoe he, zo'n ivf-behandeling, telkens die momenten die je spanning opleveren: de FM, de embryo's ... zijn ze goed?... de terugplaatsing ...

@essieislief: wat een zak zeg die arts, ze kunnen soms ook best behoorlijk bot zijn hoor, alsof je voor je lol een ivf- of andere vruchtbaarheidsbehandeling ondergaat, daar zijn zijn toch voor :-)!??

Zijn er hier trouwens ook dames die een laag amh-gehalte hadden en bij wie gezegd werd dat de kansen minimaal zijn en je toch zwanger bent geraakt?? Ben gewoon even nieuwsgierig :happy3: ...

Fijn hoor zo'n forum, waar je ook even 'van je af kan schrijven ....'....

Denise

Hoi Denise,

Helaas hebben wij moeten stoppen maar ik lees nog wel met de andere meiden mee en nu zie ik jouw verhaal en daar wil ik even op reageren. Mijn amh-gehalte is ook erg laag en toch ben ik een keer zwanger geweest (helaas geeindigd in miskraam/curretage) dus laat dat je er niet van weerhouden om eventueel nog een poging te doen (al hoop ik voor je dat het niet nodig is natuurlijk).

Toen wij de derde en laatste poging ingingen heeft de arts het ons ook afgeraden. Het "totaalplaatje" was bij ons niet hoopgevend. Hij zei ook dat als we het zelf hadden moeten betalen hij het ons af zou raden. Zo klein was de kans. Wij hadden het gevoel dat we die laatste kans, hoe klein ook, toch nog aan wilden pakken (en eigenlijk tegen beter weten in) en hebben dat dus ook gedaan. Helaas is die poging ook niet gelukt.

Mede door wat de arts heeft gezegd hebben wij besloten om niet verder te gaan. Ik weet dat het niet is wat je wilt horen maar die arts zegt niet voor niets dat de kans minimaal is. De manier waarop ze het zeggen kan wel eens anders (komt wel eens erg bot over) maar het is wel de realiteit en ze waarschuwen je wel. Ik was daar juist heel erg blij mee ook al wilde ik wat anders horen natuurlijk. Maar we moesten realistisch blijven en dan kun je je kop wel in het zand blijven steken maar daar wordt het ook allemaal niet beter op want "het hele circus" is mega zwaar!

Begrijp me ajb niet verkeerd: ik veroordeel jou/niemand die de kleinste kans ook maar aanpakt (hebben wij ook gedaan) en door blijven gaan. Zolang je het zelf volhoudt en er in gelooft is er niemand die kan zeggen dat je zou moeten stoppen maar soms moeten we helaas de realiteit onder ogen zien...............

Sorry als ik het een beetje bot neer heb gezet want dat is zeker niet zo bedoeld. Ik kreeg alleen de mega behoefte om dit even van me af te schrijven toen ik jouw verhaal las (zal ook nog wel een stukte verwerking zijn denk ik!).

Heel veel succes vandaag en ik duim voor je!

Liefs Claus

Geplaatst

:blowkisses:@Nikkie Heel veel sterkte meid, ik herken veel in je verhaal. Bij mij was er tot en met dag 14 niets aan het handje, ik ging bloedprikken en was zo in de gloria stemming. Eind van de middag kwam er een beetje bloed, de uitslag de volgende dag van de arts was echt een domper. Zoo onverwacht voor mij, ik was er helemaal klaar voor. Ja het gevoel dat je er bijna bent is heerlijk, ik heb er echt van genoten van ons kleine bloemetje, ik heb een foto die ik koester. OOh daar komen de waterlanders weer..En toch blijf ik hoop en vertrouwen hebben ik mijzelf en de artsen. Ik ga zo naar de huisarts om het eea te overleggen, ik ga op verzoek van de arts aan de pil en moet daar nog even aan wennen.

Heel veel liefs van mij.

Geplaatst

@Claus Veel bewondering voor je, veel kracht meid! En ik wens je een fijne vakantie met je man toe, geniet er samen van, jullie hebben het zo verdient!!

Geplaatst

@Essie Succes meid vandaag, ik denk aan je! Laat je niet gek maken door zo'n opmerking, erg ongepast, maar jij weet beter!! Sommige mensen zijn zo bot en ongevoelig dat wil je niet weten. Laat het van je afglijden en focus je op jezelf en dingen die voor jouw belangrijk en positief zijn.

Geplaatst

@Linda. Gaat nu best opschieten toch? Nog maar 8 weken.

@Mees. Hoe lang mag jij nog?

@Essie en Denise. Succes vandaag meiden bij de FM.

@Sas. Joepie, het is bijna zover, morgen kan je je schatje weer vasthouden!

@Itsus. Thanx voor je virtuele knuffel.

@Caroline. Lekker genieten van je vakantie.

@Vio-La. Je ontroert me met je verhaal over jullie kleine bloemetje. Het is zo herkenbaar. Moet even flink mijn best doen om de tranen weg te knipperen. Het is zo goed om hoop en vertrouwen te blijven houden, je bent sterk! Succes zo bij de huisarts, wat is de gedachte achter het pilverhaal?

@Claus. Lieve Claus, goed dat je het van je afschrijft, dat kan zo helpen in het verwerkingsproces. Hier kan je alles kwijt wat je bezig houdt en hoe je je voelt. Soms zal je niet eens zitten te wachten op een reactie maar is het voor jou een stukje verwerking door het eruit te gooien, het lucht jou op en daar gaat het om! Ik vind je niet bot maar realistisch en je bedoelt het goed. Ik vind je een stoere en sterke vrouw omdat je zo betrokken blijft met ons. Een dikke dikke sterkte knuffel voor jou!

Ik vind het ook prettig om dingen van me af te schrijven. Dat doe ik dus ook al jaren in een wij-willen-dolgraag-zwanger-worden-boekje. Ik schrijf er van alles in, verslagen van de ziekenhuisbezoeken en onderzoeken, prikschema's, wat voel ik in mijn lichaam tijdens de wachtdagen, mijn emoties, mijn frustraties, etc, etc. Het helpt mij ook om alles weer even helder te krijgen in mijn koppie.

Met mij gaat het wel weer een beetje. Moet mezelf toch weer snel herpakken om vol goede moed door te gaan. Positiviteit is een belangrijk iets in dit heftige traject van zwanger willen worden. Eerst moet de echte ongi maar eens doorbreken en dan moeten we binnen 21 dagen beslissen of we gelijk doorgaan met de volgende ICSI of nog 1 cyclus zullen afwachten. Die beslissing kan en wil ik nu nog even niet nemen.

Ik hoor her en der ook wel wat positieve verhalen over reiki of acupunctuur. Iemand van jullie daar ervaring mee? Ik overweeg om op dat gebied iets te gaan doen. Baat het niet dan schaadt het niet is mijn motto.

Geplaatst

@Itsus. Hoe ben je dan naar het ziekenhuis gegaan ... op je blote voeten ... hihi ... gelukkig is het zomer ;-) ... nee hoor ik maak een grapje, ik begrijp heel goed dat het helemaal niet fijn is dat alles opgezwollen is. Dus luisteren naar de arts en je rust pakken zodat je bloeddruk wat zakt. Zorg goed voor jezelf en de uk.

Geplaatst

@Itsus, ik hoop dat je van fruit houd???:happy: Ja meid de laatste loodjes zijn er nu echt voor je. Valt niet mee denk ik maar je houdt je goed he? Kan je dus nog niet sms en begrijp ik?

@ Viola, go girl, thats the spirit! Je weet wat we hebben afgesproken he? Samen zwager worden( hoeft niet tegelijk hoor)

@ Nikkie, begrijp dat het ju ook weer even aangrijpt. het is ook allemaal zo heftig dat hele gedoe waar we allemaal in zitten.

@ Claus, ach meis wat kan ik je zeggen behalve dat ik je een topper vindt!!

Ik ben lekker thuis de boel in orde aan het maken voor mijn lief. Ik tel de uren af. Hij nog meer dan ik. Hij is al 14 uru onderweg met de boot, vrachtwagen en zit nu in een russische trein voor 14 uur naar de hoofdstad van Sachalin. Daarna vliegen naar Seoul en dan naar Schiphol. Straks even lekkere happen halen voor hem,alhoewel hij toch de eerste dagen amper eet vanwege de moeheid. Maandag naar Mulheim voor gesprek over Tese en daarvoor eerst naar DD voor een uitgangsecho. Normaal doe ik die in NL maar nu we toch naar Dld aan wel zo prettig om dan de echo ook in DD te doen. En dan weer wachten op de ongi ergens midden vlgd week en voor onze 3de poging aan de slag.

Liefs

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden