Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@All,

Ik ben net weer terug uit het ziekenhuis.

En met heel goed nieuws.

Ten eerste heb ik huilend mijn beklacht gedaan over die trut van een arts van woensdag en deze schat begreep mij meteen.

Deze zei ook de eitjes en je bloedspiegel kloppen niet je moet er veel meer hebben dan 4 of 5.

Ze zei ga maar rustig liggen gaan we samen eens kijken wat we kunnen zien.

Binnen 2 tellen zegt ze esther kijk eens op het scherm dit verklaard alles in je bloed en je pijn heel hoog zitten 5 eitjes van ruim 20 mm.

ik heb er rechts gewoon een stuk of 9 zitten van 20 mm en groter en links 1.

Ik weer tranen en echt zo blij .

Het enige wat wel heel lastig is ze liggen erg ongunstig en het wordt een zware punctie met maar liefst 3 artsen en zwaardere verdoving.

er moet er 1 op mijn buik drukken om de eitjes te zien joepie.....tja je moet er iets voor over hebben he.

Maandag is dan eindelijk onze grote dag ik ben te blij nu.

Wel waren mijn waardes erg hoog en hang ik tegen overstimulatie aan en zal mijn lichaam erg vechten tegen de hormonen zei ze.

Ik merkte al dat ik overdag in slaap val maar dat klopt zei ze.

Ik mag vanaf nu niets meer doen en moet rusten dus daar luister ik maar naar.

Ik ben wel op kantoor maar met mijn beentjes op de stoel en werk rustig.

Volgende week maar 3 daagjes werken en die werk ik thuis.

En minimaal 3 liter drinken om alles tegen te gaan.

Zo jullie zijn weer even op de hoogte van een zeer blijde esther.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Esther Goed nieuws meid super!! En goed van je om het toch even van je af te praten. Ga ervoor en doe heeeel rustig aan hoor, erg belangrijk voor jezelf!!xxx

Geplaatst

@Nikkie Laat je tranen maar rollen meid, dat is beter voor ons haha...tenminste zo voelt het bij mij, het moet er toch uit.

Ik heb acapunctuur gehad voor de tp en erna, wel lekker, maar ik was al heel relaxed doordat ik veel mediteer en ademsessie's doe, dat helpt mij enorm, ik wordt er rustig en positief door.

De pil is voor mij om de endometriose rustig te houden, maar ben ook aan een dieet, ja alles voor het goede doel.

@Sas Veel plezier en succes maandag en ja we worden samen zwanger, hoe dan ook!!!! Ik duim voor je hoor:icon_flower:.

@itsus Sterkte en eet lekker fruit, mmmm is voor mij geen straf haha..

Geplaatst

JEANNET 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje) Bevallen ..... !

JEANINE 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen) Bevallen ..... !

RACHEL 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

LOT 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

MOTO 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

YOLA 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

LINDA 42, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), 20 weken echo 10-5, uitgerekend 30 september

ITSUS 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. ZWANGER(8e icsi) uitgerekend 30/9 (jongen) 10-8 weer echo.

MARIANNE 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo, uitgerekend 18 okt.

VLOK 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

KARIN (IVFMOEDER) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging), uitgerekend 31 oktober

MEES 45, KW L'dorp, AMC, DD, BB: Zwanger! (8/3 punctie, 12/3 tp, bloedtest 21/3, uitslag 22/3:Positief!!, 20 w. echo: Top! uitgerekend 29 nov.

CAROLINE 42: Maasstad icm EMC: (5e ICSI) Zwanger van een TWEELING! uitgerekend 6 maart (mijn verjaardag)

SASKIA 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 8 aug intake voor Tese en uitgangsecho voor 3de ICSI

NADINE 41: (5e ivf) tp 2/2

LEEUWINNETJE 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

JOSKE 42: DD, 3E ICSI, start 18-7

TRISH 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, tp 12 gehad; 3 embryos in buik en in ww

ELIES nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

INGE 42: (1e icsi) punctie 15/2

CLAUS 42, EMC: (2e poging IVF)curettage 16/3 > in mei gaan we voor de 3e poging! Helaas niet gelukt; besloten te stoppen.

VIOLA 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

NAL 4o:

ESSIEISLIEF 41. AMC: 1e icsi in mei mislukt 2tp's volgende poging punctie begin aug 1eFM 27-7 2eFM 30-07 3e FM 01-08 4eFM 03-08 TP rond 2e week aughopen op 3 Emmy's tp.

NIKKIE 42: Albert Schweitzer ism Erasmus 2x IUI - 1x IVF - 23 juli TP ICSI

CHABLIS 40: 2e icsi (via 3e cryo tp zwanger geworden), 27 jan bevallen van dochter (6 wkn te vroeg geboren)[/b]

Geplaatst

@viola,

Ik doe helemaal niks dit weekend ik rust en geniet van het weekend.

Maandag lekker vrij en de rest van de week werk ik thuis dus dat is ook lekker.

daarna heb ik 3 weken vakantie helemaal lekker.

@itsus

Ja voel me zo opgelucht nu ik alles gezegd heb daar.

Ik heb ook veel vochtr in mijn voeten net waterbalonnetjes ziet er niet uit dus drink me een watertonnetje nu.

@sas

Ja op naar maandag met een leeg hoofd.

JEANNET 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje) Bevallen ..... !

JEANINE 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen) Bevallen ..... !

RACHEL 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

LOT 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

MOTO 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

YOLA 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

LINDA 42, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), 20 weken echo 10-5, uitgerekend 30 september

ITSUS 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. ZWANGER(8e icsi) uitgerekend 30/9 (jongen) 10-8 weer echo.

MARIANNE 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo, uitgerekend 18 okt.

VLOK 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

MEES 45, KW L'dorp, AMC, DD, BB: Zwanger! (8/3 punctie, 12/3 tp, bloedtest 21/3, uitslag 22/3:Positief!!, 20 w. echo: Top! uitgerekend 29 nov.

CAROLINE 42: Maasstad icm EMC: (5e ICSI) Zwanger van een TWEELING! uitgerekend 6 maart (mijn verjaardag)

SASKIA 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 8 aug intake voor Tese en uitgangsecho voor 3de ICSI

LEEUWINNETJE 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

CLAUS 42, EMC: (2e poging IVF)curettage 16/3 > in mei gaan we voor de 3e poging! Helaas niet gelukt; besloten te stoppen.

VIOLA 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

NAL 4o:

ESSIEISLIEF 41. AMC: 1e icsi in mei mislukt 2tp's volgende poging punctie begin aug 1eFM 27-7 2eFM 30-07 3e FM 01-08 4eFM 03-08 5e Fm 05-08 punctie maandag 08-08 TP 11-08 aug hopen op 3 Emmy's tp.

CHABLIS 40: 2e icsi (via 3e cryo tp zwanger geworden), 27 jan bevallen van dochter (6 wkn te vroeg geboren)[/b]

Geplaatst

VIOLA 41, 1e IVF Maasstad R'dam, 2e IVF poging DD, start 3e IVF, datum nog niet bekend..

NAL 4o:

ESSIEISLIEF 41. AMC: 1e icsi in mei mislukt 2tp's volgende poging punctie begin aug 1eFM 27-7 2eFM 30-07 3e FM 01-08 4eFM 03-08 5e Fm 05-08 punctie maandag 08-08 TP 11-08 aug hopen op 3 Emmy's tp.

Geplaatst

@All,

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis ik ben maandag de eerste.

8:00 pillen nemen en 8:20 daar zijn en 9:00 word ik geholpen.

Ik moet zaterdag pregnyl spuiten 1 flesje maar want mijn hormoonwaardes waren net weer sky high.

Niet zo gek als je ziet dat ik al 18 dagen het maximale spuit.

Zondag even geen spuit niks nada noempa....

Geplaatst

Heerlijk Essie! Het zit erop!

Je hebt het goed gedaan hoor, het is niet niets zo lang zo veel spuiten!

Ik duim voor je dat de punctie goed verloopt en er heeeeele goede emmies komen die heeeeel lang blijven zitten.

Groetjes

Noor

Geplaatst

@Essie. Flink meer follikels dan ze in eerste instantie dachten, wat een goed nieuws zeg! Nu je rust pakken en goed voor jezelf zorgen meis. En maandagochtend is het dan zover, lekker vroeg, anders zit je er de hele dag ook maar tegen aan te "hikken".

De laatste FM kon de arts bij mij de follikels aan de ene kant niet zo goed vinden en toen heeft ze ze gezocht met een echo via de buitenkant van mijn buik, had ik nog niet eerder meegemaakt (en heb er helaas toch al aardig wat FM's opzitten...). Het was pijnloos en het belangrijkste was dat er duidelijk werd dat er follikels zaten. Heb jij dat al eens meegemaakt?

Geplaatst

@Itsus. Op fruitdieet ... Gelukkig is er in deze tijd veel lekker fruit te koop maar toch zal het denk ik niet meevallen ... alleen maar fruit en water. Maar ach ... alles voor het goede doel zeggen we dan maar, als het beter is voor die kleine en voor jou. Is dat fruit om je bloeddruk omlaag te krijgen of om het vocht weg te krijgen of wellicht voor beiden?

Geplaatst

@Sas. Nog even op de valreep een berichtje voor je want als morgen je mannetje er eindelijk weer is heb je waarschijnlijk wel wat beters te doen dan achter je computer zitten ... ;-) ... Veel succes maandag met je uitgangsecho en het intake TESE gesprek. Tip: maak notities want er zal heel veel info op jullie afkomen (zal je wellicht zelf ook al bedacht hebben). En dan naar poging 3 en je weet wat ze zeggen ... 3x is scheepsrecht!

Geplaatst

@ Essie, fijn dat je maandagochtend al vroeg mag.

@ Nikkie dank je. Mannetje komt zaterdagavond pas aan. Naast wat beters te doen zoals jij schrijft:-) zal hij het liefst alleen maar willen slapen, dus ik heb vast nog tijd om op het forum te komen. Zal zeker notities maken, heb ook wel een aantal vragen al op papier gezet. Hoe is het met jou nu?

Geplaatst

@Nikkie

nee wat goed om de buitenkant een echo te maken.

Ik heb alleen pijnlijke binnen echos gehad.

Mijn eierstokken zijn normaal ook al gevoellig dus ik vond het een drama iedere keer.

Hoe voel jij je verder nikkie.

Geplaatst

@Sas en Essie. Thanks for asking. Gaat wel hoor, ups and downs. Zoals ik eerder aangaf de wens is groter dan de teleurstelling. Dus vol goede moed gaan we er weer tegen aan. Vandaag hartstikke overduidelijk ongi geworden dus of over 21 dagen weer starten met de deca of 1 cyclus rust, nog effe bekijken wat we gaan doen.

Geplaatst

Esther, wat een goed bericht zeg en wat fijn en spannend voor je! :-)

Ik had vandaag helaas een minder goed bericht: 1 eicel was (te) groot en 2 te kleine, en er zijn er drie nodig om verder te gaan met ivf-behandeling dus deze ivf-poging is afgebroken ... zwaar 'niet leuk' ... Tja, toch mijn leeftijd en mijn amh-waarde die te laag is. Had nu een andere arts, een vrouw (heel aardig overigens), die zei dat het best kan zijn bij een volgende poging dat er 5 eicellen zitten, maar het kan ook zijn dat er maar 1 zit. Het was ff een behoorlijke domper, dus ben niet meer terug naar mijn werk gegaan maar lekker naar huis en potje zitten huilen ... Vanavond heerlijk 2 glazen prosecco op, want vond wel dat ik dat verdiend had.

Claus, kan even je bericht aan mijn niet meer terugvinden :-( ... maar heb het vanmiddag wel gelezen en ervaar het absoluut niet als bot hoor, wat je zegt ... Ik snap het heel goed en dat is ook wat de dokter mij (ons) duidelijk maakt: het is de realiteit en hij probeert me ook voor dit soort teleurstelling te behoeden denk ik.

Ik weet nog niet wat ik ofwe gaan doen, het prikken vind ik absoluut geen probleem dus zou ik zo nog 2 x willen doen maar ja, wat dan: als er niks uitkomt :-(.

Weet je, het is ZO dubbel: ons leven nu is heerlijk, ben gelukkig en blij en heb een goed leven, en probeer me maar voor te houden dat het zonder kinderen misschien nog wel leuker is (???), je moet wát als je niet zwanger wordt :-).

Wij gaan eerst maar eens op vakantie (20 augustus naar Italie), dus dat is een heerlijke onderbreking en dan kunnen we er nog eens over denken. 14 september heb ik volgende afspraak met arts over een evt. vervolg. En in de tussentijd nog maar blijven proberen op het ''moment supreme' :-) ...

liefs aan iedereen die ik vergeten ben :-)

xxx

Geplaatst

@Denise, pfff meid wat heb jij een zware dag gehad. Dat ze zo vasthouden aan minstens 3 cellen. Ik snap het wel omdat wij in het UMC hetzelfde hadden (eis 7 follikels boven de 42 jaar voor ivf). Gelukkig stelt dusseldorf dat dus niet als eis. Wij hebben tot nu toe steeds maar 3 follikels gehad waarvan uiteindelijk steeds maar 1 eicel. Deze maand gaan we voor de 3de poging. Natuurlijk realiseer ik mij ook goed dat leeftijd en AMH waarde zeker meespelen. Vandaar ook dat ik als de 3de poging niet lukt heel hard ga nadenken over ECD. Ook herken ik wat je schrijft over de mogelijkheid dat je verder gaat zonder kind. Ons leven is ook fijn zo met elkaar. Maar toch is voor mij het defintieve einde en afscheid nemen van de kinderwens nog niet aan de orde. Ik hoop nog steeds op een geslaagde poging.

Lekker dat je op vakantie gaat, even bijkomen en bijtanken en nadenken over hoe nu verder.

Liefs

Geplaatst

Ja was best ff heavy :-), heb me in het ziekenhuis heel groot gehouden en het is een tegenwoordig in Maasstad een héle lange wandeling tot de parkeergarage en in de auto (uit de garage) kwamen de waterlanders hihi ... Ja je zou denken probeer het met 1 goeie eicel maar nee dat doen ze niet. En Dusseldorf, nee dat gaat me toch net iets te ver en vind ik iets te ver als je in Papendrecht woont :-). ECD?? tja, en hoe werkt dat dan precies, doe je dat ook in Dusseldorf?

Inderdaad eerst ff lekker op vakantie en dit even proberen los te laten :-), en wie weet bij een volgende poging?!

liefs

Geplaatst

Ja ik ken het; zo lange wandeling. Ik had dat toen ook in het UMC.......tranen zaten zo hoog maar pas in de auto kwam de ontlading. Helaas zat mij lief weer in verwegistan maar gelukkig kon ik gelijk naar mijn beste vriendin voor uithuilen en peptalk.

ECD is nog helemak niet zeker hoor. Althans, ik ben er wel uit dat ik dat na een evt 3de poging zou willen, maar vriendlief staat daar nog heel anders in. DD werkt samen met Spanje voor ecd. In NL doen ze alleen exd als je zelf een donor hebt.

Eerst maar eens maandag afwachten en hopen dat vriendlief de tese gaat doen zodat we voor de icsi in elk geval naast 1 eicel wel goed zaad hebben.

Liefs

Geplaatst

@Denise

Dat meen je niet wat een enorme teleurstelling is dit voor jullie zeg.

En logisch dat je daarna niet meer naar je werk wilde gaan .

Je moet dan ook echt even lekker uithuilen en een glaasje prosseco gaat er dan ook wel even in.

Ik hoop en duim voor je dat je de volgende ronde top eitjes zal krijgen.

Het is zo oneerlijk in de wereld dat wij er allemaal zo veel moeite voor moeten doen terwijl we zo graag willen.

Een hele dikke knuffel van mij voor jou.

Geplaatst

Denise, meissie ik leef ook met je mee!! je voelt je zo machteloos, lijkt mij.

Net wat istus ook zegt, is het ook in nederland zo dat een ivf poging pas een pogins is als er een punctie is geweest, dus dan is het misschien wel een lichtpuntje dat je er nog 3 hebt.

Hoewel in mijn ziekenhuis moest ik mij de eerste ifv ook "bewijzen" als er toen minder dan 4 waren, werd het ook afgebroken maar dan was het ook einde verhaal daar, voor ons.

Ik hoop niet dat dit bij jullie ook zo is.

ik stuur je ff een PB tje.

liefs joske

Geplaatst

@Denise. Ach meis, wat een teleurstelling voor je. Wat is dat een "zuur" en frusterend bericht na al dat spuiten. Veel sterkte om deze afgebroken poging een plekje te geven.

En wat je zegt, nu maar gaan voor het "lucky shot" ... doe ik toch ook altijd, blijven proberen en hopen ... je weet tenslotte maar nooit ...

Strax even lekker bijkomen en genieten van jullie vakantie in Italie, dat zal je ook goed doen.

Geplaatst

He wat balen voor je Denise! Wat een tegenvaller!

Ik begrijp dat jullie in het Maasstad lopen. Wij liepen in het Erasmus en daar hanteren ze die norm van 3 niet. Ik had er de laatste keer ook maar 1. Misschien een reden om eens na te denken om over te stappen misschien?

Knuf Claus

Geplaatst

@all

Vanavond 21 uur mag ik de allerlaatste spuit zetten met pregnyl

Morgen hoef ik dan heerlijk een keer geen spuitjes maar daarintegen zal ik maandag met de punctie genoeg prikken krijgen :-)

En niet te vergeten dinsdag mijn 4e en laaste gesprek voor mijn nieuwe baan.

Komt wat ongunstig uit maar ik denk dat dat een dag later om 10 uur moet lukken .

Daarna ga ik weer naar huis relaxen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden