Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Claus, Nikkie, Itsus, Essieislief, Joske (ben ik iemand vergeten ? :icon_flower:), bedankt voor jullie lieve berichten en tips, dat geeft de burger moed. Ik moet zo weg en ben morgen overdag ook veel weg, maar mail zsm weer even met een reactie.

@Essieislief: sterkte en heeeeel veel succes he!

liefs

xx

ps: ben zó blij met dit forum, heerlijk om te overleggen met dames die hetzelfde meemaken :happydance:

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ essie, heel veel succes morgen en dinsdag!!!

@ Itsus, klagen mag hoor!

Hier een helemaal happy dame die weer heerlijk haar lief thuis heeft. Kilo's afgevallen( zit er zo weer aan vrees ik) en vreselijk moe en bleek bekkie, maar hij is er!

Morgen naar Duitsland eerst voor de echo en dan later op de middag intale gesprek voor tese. Is een half uur van DD vandaar dus goed te doen.

Net een ex collega gesproken die vorig jaar na poging zoveel bevallen is van een mooi meisje en nu meer cryo's verder ging. Zwanger ,maar helaas is het kindje dood bij 12weken . Wachten is op of het spontaan komt of toch ingegrepen moet worden. Moeilijk hoor.

Geplaatst

Claus, en hoe beviel dat in het Erasmus? en kom je daar makkelijk binnen (als je 43 bent :-))?

Ik ga morgen even navragen of ik nu inderdaad nog 3 pogingen overheb, want lees veel dat een ivf pas als volledige behandeling wordt gezien ná een punctie.

Gaan ze in erasmus ook verder met 1 eicel??

Denise

xx

Geplaatst

@Essie. Succes morgen met de punctie, zal best pittig worden maar hou in je achterhoofd dat het voor het goede doel is.

@Sas. Wat fijn dat je zo happy bent omdat schatje weer terug is. Hoe lang blijft hij nu in NL? Zit hij een x aantal weken in het buitenland en dan weer een x aantal weken thuis?

Nogmaals succes morgen met de echo en het intake gesprek. We horen / lezen wel hoe het gegaan is.

@Denise. Krijg jij sowieso IVF vergoed? Ik zit bij CZ en die vergoeden dus niet ... Ben in "strijd" met ze en ga nu verder via de geschillencommissie omdat ik vind dat wij hele goede argumenten hebben waarom ze moeten vergoeden. Zij zien dus niets in die argumenten. Ik vrees dat wij uiteindelijk aan het kortste end trekken maar ik geef nog niet op. Het gaat om zoveel geld maar ook om onze allerliefste wens, dus dan maakt geld eigenlijk weer niet uit ... hoewel, we hebben helaas nog geen geldboom ... 1 van jullie een stekkie voor ons ;-)

Geplaatst
Claus, en hoe beviel dat in het Erasmus? en kom je daar makkelijk binnen (als je 43 bent :-))?

Ik ga morgen even navragen of ik nu inderdaad nog 3 pogingen overheb, want lees veel dat een ivf pas als volledige behandeling wordt gezien ná een punctie.

Gaan ze in erasmus ook verder met 1 eicel??

Denise

xx

Ik ben super tevreden over het EMC! Ze zijn daar erg kundig en daardoor ook wat strenger (alles in het kader van de wetenschap he!) maar dat heb ik alleen maar als positief ervaren. En hoe ik er binnen ben gekomen? Omdat ik daar in de buurt woon. Heb eerst bij een gyneacologe in het IJsselland Ziekenhuis in Capelle a/d IJssel gelopen en die heeft ons doorgestuurd naar het EMC om te kijken of we in aanmerking zouden komen voor IVF. We hadden alle onderzoeken daar al gehad en daar kwam uit dat het door mijn leeftijd en lage eicelvoorraad kwam dat we niet zwanger raakten. Ik was toen net 40 maar ze gaan in het EMC door tot 45 jaar dacht ik. Alleen het wordt dan niet meer vergoed door de ziektekostenverzekeraar.

Het is inderdaad zo dat het pas als een poging telt als je de punctie hebt gehad. Ik had ook een keer dat ik al helemaal klaar lag voor de punctie en dat ze zag dat er een vroegtijdige eisprong was geweest. Deze poging telde niet mee omdat de werkelijke punctie nog niet was uitgevoerd. En de laatste keer had ik maar 1 blaasje en hebben ze de poging toch doorgezet. Dus dat doen ze daar wel.

XXX Liefs Claus

Geplaatst

We gaan over een weekje verhuizen, en ik ben bezig met van alles en nog wat in het nieuwe en oude huis, maar probeer wel elke keer bij te lezen, en (helaas niet uitgebreid) te reageren:

Nikkie

Ik las jouw berichtje dat jouw ongi toch is doorgebroken. Bah.

Een aantal symptomen van ongi komt ook voor bij zwangerschap, en die bolletjes zetten je op het verkeerde been. Zo verwarrend allemaal he?

Essie

Ga je ergens naartoe op vakantie? Lekker als je je wachtweken in een warm vakantieoord met voldoende afleiding kan doorbrengen. Succes met de punctie!

Denise

Wat rot dat er niet genoeg eitjes waren om de IVF-poging door te zetten. Knap dat je je groot wist te houden. Ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld was.

Konden ze de IVF-poging ook niet omzetten in een IUI-poging? Of doen ze dat niet?

Wel fijn dat je een vakantie in het vooruitzicht hebt, zodat je iets leuk hebt om de tijd te overbruggen tot de volgende afspraak met de arts. Het wachten duurt anders zo lang.

Geplaatst

@Denise. Ik heb het voortraject (FM, punctie) in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Zwijndrecht en het vervolgtraject (TP) in het Erasmus. Ik ben over beide ziekenhuizen erg te spreken.

Geplaatst

@IVFmoeder. Succes met de verhuizing. Maak je je niet te druk, is niet goed voor ukkie, want verhuizen staat in de stress top 5. Dus gelijk een mooi kamertje aan het maken voor jullie uk in het nieuwe huis. Willen jullie weten of ukkie een meisje of jongen wordt of blijft het een verrassing voor jullie?

Geplaatst

@ivfmoeder

Nee wij hebben de reis moeten annuleren in overleg met het ziekenhuis omdat het midden in mijn poging valt.

We gaan wel wat doen met de kids van mijn man

We gaan eerst een 4 dagen naar Antwerpen dan een feest hier mijn liefdochter wordt 12 en daarna dagjes weg en de laatste week hebben wij bosrijk geboekt van de Efteling.

Zo gaan we toch een beetje weg.

Wauw verhuizen dat is een hele pittige opgave zeker als je zwanger bent.

Wel heerlijk een nieuw huis met alles erop en eraan.

Succes.

@mees

Dank je wel heel lief.

Ik heb weer niet geslapen mijn eierstokken doen zeer en een bolle buik

We gaan Om half 8 heen.

Zodra ik kan laat ik jullieweten hoe en wat.

Xx Es'

@mees

Geplaatst

@ Essie succes meid vandaag!

Wij gaan straks op pad voor een dagje duitsland( echo en tese...hoe gezellig zo'n uitje;-)

Las net op ander forum dat Babeth( meiske 74 ) op de verloskamer is. Spannend voor haar.

Geplaatst

Zo spannend Essie! Hoop ook dat het mee balt qua pijn en ligging vd eitjes.

En klinkt leuk, wat jullie gaan doen. Gezellig!!

Hey Sas mét man ;-)

Ook n spannende dag voor julie! Zooo gezellig ;-) zo n dagje. Succes hè!!

Waaah, meiske dus 'bezig'!! Zij is echt zo begaan met iedereen. Super spannend!!

Xxx

Geplaatst

Veel succes vandaag Essie!!

@Mees hoe is het met je, lijk je al een beetje op :pregwalk:? Haha...

Geplaatst

Lieve allemaal.

Nog erg duf van alles maar ben er weer even met goed nieuws.

Ik had maar liefst 9 eitjes.

Het was een erg zware en pijnlijke punctie maar ik had het ervoor over.

Donderdag ochtend horen wij of er bevruchtingen zijn en hoe laat we mogen komen voor de terugplaatsing

Nu weer even verder slapen/ rusten ik ben nog wat duf maar wel heel blij en lees hier vanmiddag wel even alles want er staat alweer veel.

Groetjes Essie.

Geplaatst

Hey Nikkie,

Ik ben bijna 24 weken. Gaat snel he? Dus over de helft :-) Nog steeds geloof ik het soms niet. Maar als ik mijn buik dan voel en zie bewegen...zo leuk!

Goed van je dat je weer zo positief bent en dan op naar de volgende succesvolle poging :-)

Hey Itsus, wat balen toch dat je zoveel vocht vast houdt. Balen meid. Hoe doe je met je fruit? Houd je het n beetje vol? Sterkte he!

Hey Essie, je hebt het gedaan! Goed hoor! Meid meid en nog wel 9 eitjes. Super veel! Nu duimen voor mooie emmies! Sterkte met opknappen vd punctie!

xxx, mees

Geplaatst

Nikkie

Dank je. Ik probeer me niet druk te maken, en ook niet te stressen. Maar toch maak(te) ik me soms zorgen over de verbouwing en verhuizing. Nu laten we de boel wel inpakken, want ik kan het niet zelf meer. Een aantal dozen heb ik zelf ingepakt, maar dat gaat zeer langzaam en moeizaam.

We weten dat het een jongetje wordt. Met de 20 weken echo hebben we naar het geslacht gevraagd.

Essieislief

Wat een mooie score. 9 eitjes. En, het is idd de pijn en moeite waard he? Rust lekker uit.

Gaat jouw dochter binnenkort naar de middelbare school? Of volgend jaar?

Wij hebben ook een dagje Efteling gedaan met de kortingsbonnen van AH. Het was vlak voor de schoolvakantie. Relaxed en erg leuk moet ik zeggen. Bosrijk lijkt me ook leuk om een keer te boeken.

Ja, pittige opgave, maar zoals Nikkie al zegt: Ik moet me niet druk maken. Maandag verhuizen, maar deze week moet het parket nog geolied worden. En, dan ga ik me toch druk maken, omdat de binnenschilder nog niet klaar is met alles, maar de vloer er al ligt. Zennnnnnnnnn...

Karin

Geplaatst

Itsus

Het is ook zwaar. Ik wil meer doen, dan ik kan, en dat frustreert me. De vloer, muren en plafond van de babykamer zijn klaar. Ledikant en commode hebben we nog van ons zoontje. Voor de rest moeten we nog shoppen, want dat hadden we allemaal weggegeven, omdat we na drie IVF-pogingen gestopt waren. Net als jij allerlei kwaaltjes (pijn in mijn liezen, en rug bij lopen en opstaan), en de laatste tijd weer enorme slaap (heel raar). En, ondanks deze kwaaltjes heel blij met ons wonder, want zo voelt dat nog steeds, omdat we het eigenlijk al hadden opgegeven.

Geplaatst

@sas

Heel veel succes met je mannetje in DD ik duim voor jullie.

@all,

Bedankt voor alle lieve berichtjes doet me goed.

Ik ben nog erg duf en heb pijn aan mijn stokkies.

ik kreeg ook weer een catheter dus weer aan de cranberry sap bah

Vorige keer had ik ook 9 eitjes en waren er maar 2 bevrucht dus spannend weer.

Donderdag 9:30 mag ik bellen of het gelukt is en hoe laat we de TP hebben.

Geplaatst

@Essie. Dat is een mooie opbrengst zeg! Nu voor je duimen dat er veel bevruchtingen zijn! Gaat weer spannend worden tot donderdag. Nu lekker rustig aan en lief zijn voor je lichaam.

@IVFmoeder. Ik zie geen handtekening maar begrijp ik nou goed dat jullie het IVF hoofdstuk al gesloten hadden en dat er daarna nog een wonder gebeurd is?

Ik heb vandaag het ziekenhuis gemeld dat onze ICSI poging mislukt is. Ik zat eigenlijk nog in tweestrijd, mijn gevoel dat zegt die klokt tikt door dus gelijk door met de volgende poging en mijn verstand dat zegt gun je lichaam even 1 cyclus rust. Nu de beslissing is voor me genomen, dus dan zal het wel zo moeten zijn ... Ze zitten namelijk vol dus ik moet sowieso 1 cyclus overslaan. We zijn aan het rekenen geslagen, ik heb een vrij regelmatige cyclus dus dat is handig rekenen en nu ben ik dus alvast in de planning gezet voor de eerste uitgangsecho op 11 oktober, dat betekent dus dat ik rond 23 september weer ga beginnen met deca spuiten. Best confronterend als ik die datum zo opschrijf want het lijkt nog zo verschrikkelijk ver weg ...

Gelijk even gecheckt waar die pijn aan mijn rechterkant vandaan komt (net iets onder navel naar rechts en vanochtend zat de pijn in ene keer rechts onder mijn ribbenkast, een stuk hoger dus). Die pijn heb ik in al mijn jaren ongi (en dat zijn er veel ;-) nog nooit gehad. Maar dat kan dus een vergrootte eierstok zijn die pijn doet of er hoeft maar 1 kleintje gesprongen te zijn en van 1 druppie vocht kan je dan best veel pijn hebben. Dus ook weer gerustgesteld dat het er allemaal bij hoort. Uiteindelijk toch niet zo'n slecht idee dus om 1 cyclus over te slaan. Hersteltijd lijkt nodig (ben tenslotte ook de jongste niet meer ... haha). Wie weet hebben we deze maand wel geluk via de natuurlijke manier ... dat zou natuurlijk te mooi zijn om waar te zijn dat weet ik ook wel ... maar you never know zeg ik dan maar.

Geplaatst

@nikkie

Ik moest vorige keer 2 maanden rust ivm de drukte nemen maar voor mijn lichaam was dat wel even lekker hoor.

Ik was ook teleurgesteld dat het zo ver weg was en nu ben ik alweer klaar met de 2e punctie best snel gegaan.

Sterkte en geniet maar even van je hormoonvrije tijd.

Geplaatst

@nikkie: het vervolgtraject bij Maasstad is ook in het Erasmus trouwens (TP en ervoor, bevruchting etc), we zijn daar vorige week nog geweest om vast ponskaartje te laten maken (hopelijk heb ik hem nog een keertje nodig ook :clap2:). Ik heb nu toch maar voor 5 september (week na onze vakantie) een afspraak gemaakt bij de arts in maasstad. Vroeg jij nu trouwens ook of het vergoed wordt door de verzekeraar: ja dus bij mij wel.Wel balen dat jij dat (nog) niet hebt, want het is een prijzige behandeling, maar ja als je het graag wilt. Ik zou het er ook zo voor over hebben hoor!

Bedankt voor de tips trouwens, want ik heb inderdaad nu nog drie pogingen over. Ik wil er toch zo veel mogelijkdoen, ook al zijn de kansen minimaal, er kan toch een keer een lucky shot bij zitten :icon_flower:?!

@essieislief: wat een goeie opbrengst zeg, jeetje, nou daar moet toch wel iets moois uit komen.

Geplaatst

@Essie. Ik ga inderdaad maar genieten van mijn hormoonvrije tijd. Weer even mijn lichaam terug in vorm brengen (haha), door die hormonen zijn er toch een paar kilo aangeslopen dus die wil ik er van af en nu mag ik tenslotte weer lijnen. Nog een voordeel is dat ik weer lekker een wijntje of prosecco-tje mag drinken (jammie) of zijn jullie daar heel strikt in en is het beter om in het voortraject ook geen alcohol te drinken??? Trouwens lekker tegenstrijdig wat ik zeg he ... ik wil afvallen en dat gaat eigenlijk niet samen met alcohol ... ;-)

@Denise. Jouw vakantie gaat al opschieten, toch? Waar gaan jullie heen in Italie? Wij zijn ook Italie fan, echt een heerlijk vakantieland!

En inderdaad we blijven geloven in het lucky shot! Ook wij gaan nog mama worden, daar gaan we 1000 % voor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden