Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lieve meiden,

Gisteren een drukke dag gehad. De uitgansecho was goed, 3 follikels waarvan 1 kleintje, dus of die nog iets gaat doen? Nu wachten op de ongi. Dan gesprek in Mulheim. Hele aardige arts, nam uitgebreid de tijd voor ons. Uitgelegd wat ze bij tese doen met tekening en al...mijn lief werd nog witter dan hij al was:-). Alle vragen kunnen stellen en meteen urologisch onderzoek dus ook naar de prostaat( wat rectaal gebeurt wat ik natuurlijk al wist maar nog maar niet tegen mijn lief had gezegd:-)), en bloedafname. Ip doen we een verse tese, dus dag voor de punctie de ingreep en als ze meer vinden wat de arts wel vermoed wordt de rest ingevroren. Eea kost wel weer een lieve duit maar ja.

Nu gaat vriendlief lekker uitrusten van het harde werken en de 52 uur reizen. Hij ziet er niet uit zo bleek!

@ Essie, meid 9 eitjes en een heftige punctie. Nu hopen op een mooi aantal bevruchtingen!!

@ Itsus en viola , dank voor jullie lieve smsjes!

@ Nikkie, misschien wel verstandig even rust en geen hormonen

@ Linda, hoe is het met jou

Liefs

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sas. Klinkt inderdaad als een drukke dag, en een positieve dag, toch?! Een goeie uitgangsecho met 3 follikels, dat is netjes Sas. Ik duim voor je dat het kleintje ook nog mee gaat doen.En dan een goed, uitgebreid en verhelderend gesprek over tese. Een hele aardige arts, dat is ook altijd prettig. Alles zal wel in het Duits gaan, best lastig denk ik met al die medische termen. Maar weer een stapje verder. En laat die ongi dan nu maar komen. Hoe lang blijft je mannetje nu in NL?

Geplaatst

@nikkie @sas @linda @denise @all

Ja gaat redelijk goed zeker na de punctie van gisteren.

Ik bloed nog wat na en heb lichte pijn menstruatie pijn zo een gevoel.

Verder nog erg moe ik heb gisteren wel heel veel geslapen.

Ik heb vanmiddag vrij dus ga lekker op de bank liggen en even met mijn man boodschappen doen.

Ik moest deze week rustig aan doen van het ziekenhuis en geen huishoudelijke taken hahahah

ik werk thuis deze week dus dat is relaxed.

Geplaatst
Ik hoor her en der ook wel wat positieve verhalen over reiki of acupunctuur. Iemand van jullie daar ervaring mee? Ik overweeg om op dat gebied iets te gaan doen. Baat het niet dan schaadt het niet is mijn motto.

Ik heb acupunctuur gedaan en heb er naar mijn idee baat bij gehad. Bij mij was het acupunctuur icm chinese kruiden.

Geplaatst

Essie WOW 9 eitjes...., dat zijn er veel!! ik hoop op veel toppertjes, dat heb je wel verdient!

ik zit op wd 10, zaterdag mogen we testen. Maar als ik eerlijk ben....., dan denk ik niet dat het gelukt is.

Maar zolang er geen bloed is of een negetieve test gaan we ervoor, en blijven we nog optimistisch.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Essie, we doen op advies van DD een verse tese, omdat je dan met nog niet ingevroren zaad werkt. Dat geeft schijnbaar het beste resultaat. Als er voldoende zaadcellen zijn gevonden vriezen ze de rest in. Er wordt ook nog gekeken nar of er een reden te vinden is dat de zaadcellen er normaal niet uitkomen zeg amar. Daarvoor gaat dan een deel naar hamburd daar doen ze dat onderzoek.

Ik ga er vanuit (positief blijven ) dat dit hem wordt maar anders hebben we hopelijk een vooraad zodat we evt ook nog een poging kunnen doen zonder de aanwezigheid van vriendlief.

@Sas

Wat goed zeg 3 folikels.

waarom doe jullie een tese een dag voor de punctie.

Straks is je man weer weg dan of is dat te regelen.

Geplaatst

Hoi Itsus,

ik verwacht ergens donderdag de menstruatie dus dan zaterdag beginnen met spuiten

Sas klinkt goed 3 follikels en een goed tese gesprek!

Wanneer denk je nu te kunnen starten??

Je bent toch nog niet aan het stimuleren??

Ik ga in ieder geval weer vreselijk hard voor je duimen dat alles voorspoedig mag verlopen!

Geplaatst

@itsus,

Die baan was mijn 4e gesprek daar maar qua salaris hoorde ik vandaag dat ze net zoveel betalen als ik nu partime werk en dan moet ik fulltime en weekenden

En ze beloofde eerst een auto en die ging ineens ook niet meer door.

Dus dat is hem niet geworden.

Wel jammer van al mijn tijd die ik erin heb gestoken.

Na de tp zal ik lekker wandelen ik wist niet dat dat goed was.

Geplaatst

@Nikkie: heerlijk, ik tel de dagen (nog 6 werkdagen deze en volgende week) en dan 20 t/m 30 augustus naar Italie, wij gaan naar de Adriatische kust, Cattolica, superleuk plaatsje. Oh echt waar, jullie ook?! Ja ik hou ervan en inmiddels mijn man ook :icon_flower:! Ben jij nu al op vakantie geweest, of moet je nog?

Dat zou toch echt geweldig zijn, toch nog moeder worden op je 43ste/44ste hih.

Trouwens, ik ben nu gestopt uiteraard met die hormonen maar ik voel me zo opgezet/opgeblazen en heb het gevoel dat ik ondanks dat ik netjes doe met eten bijna alleen maar bijkom ... Komt dat door de hormonen? Zijn er nog tips over hoe je dat gevoel zo snel mogelijk kwijt kan haha!

Geplaatst

@Itsus. Jeetje 4 kg in 1 nacht, das veel. Hoe gaat het nu met je? Slink je al een beetje na je 3-daagse fruit dieet?

@Sas. Dat is een fijn vooruitzicht dat je mannetje tot 12 september in het land is.

@Mees. Hoe voel jij je?

@IVFmoeder. Volop verhuisstress? Relax ... pak je rust!

@Essie. Balen van je sollicitatie. Je dan nu maar volop richten op je TP. Wandelen is goed voor de doorbloeding van je baarmoeder. En ik drink er granaatappelsap bij, schijnt ook goed te zijn. En dan veel verse groente en fruit eten. Oh ja, geen koffie en groene thee.

@Denise. Dit jaar geen Italie voor ons ... We zijn in juni naar de zuidkust van Engeland geweest, echt schitterend daar en prima weertje. Hadden maar een weekje vakantie en dat vonden we te kort voor Italie. Over 1 1/2 week hebben we nog 2 weken vakantie maar dan blijven we thuis, we hebben nog een hoop klusjes in en om het huis te doen, dus het wordt een soort van werkvakantie, haha. Af en toe plannen we wel een leuk dagje uit hoor en we hopen natuurlijk op een beetje lekker weer. Wij zijn al naar Toscane, Umbrie, de Marken en Ligurie geweest. Wij vinden de Italiaanse sfeer, de oude dorpjes, de prachtige natuur, de vriendelijke mensen en het eten en drinken helemaal toppie. De Adriatische kust kennen we nog niet, dus wie weet belanden we daar ook nog eens.

Ik herken dat opgezette gevoel, broeken die in ene keer niet meer passen zodra ik aan het spuiten ben. Ook ik doe netjes met eten maar het helpt allemaal niet, door die hormonen vliegen de kilo's er gewoon aan. Ik voel me nu ik hormoonvrij ben wel weer langzaamaan slinken hoor.

Geplaatst

@nikkieIk heb gelijk granaatappelsap op de lijst gezet. En ik las een warme kruik dat dat ook goed is. Eerst maar hopen dat we bevruchting hebben en terug mogen komen. Ik bloed nog steeds wat na van de punctie dus morgen maar even mailen met het ziekenhuis.

Geplaatst

Hoi meiden,

Over onze date: ik heb tot nu toe van Claus, nikkie, linda en itsus n pb ontvangen. Wie vindt t nog meer leuk om mee te gaan? Essie? Denise? Iedereen die hier schrijft is welkom! Laat even weten of je interesse hebt, ok?

Hi sas,

Wat heerlijk, manlief thuis en t traject dat nu loopt! Eindelijk, hè!

Nu nog ff ongi worde , maar dat moet lukken. :-)

Hi itsus,

Fijn dat je voetjes weer normale proporties hebben aangenomen. Super dat zon fruit dieet zo snel z'n vruchten afwerpt (hihi, grappige woordspeling)

Nikkie ,

Balen dat t niet gelukt is. Zo dichtbij...

Hoop dat je volgende poging em wordt!

Essie,

Wat n gedoe met die opmerking vAn die arts, dat was tog niet tonck hè? Hij is zon schatje! Maar er lopen soms van die opgeschoten grietjes, viel me toen op hoeveel er op cowboy laarzen lopen, dat geklos over de gang, haha! Beetje vreemd. We hadden ook n keer n vreemd gesprek daar, er werd voorgesteld of we na de KID interesse hadden in iui. Bleek later dat ze dat nooit doen bij vrouwen ouder dan 38. Gelukkig hebben we haar daarna niet meer gezien. En t is allemaal goed gekomen, bij jou ook straks. :-)

Liefs aan iedereen en sterkte en vooral goede moed aan allen die nog bezig zijn moeder te worden! Xxx

Geplaatst

@marianne

Nee het was niet dr tonck die is indd lief.Het was een vrouw.

En inderdaad dat geklos van de hakken op de gang hahaahahah.

het was dr Loen.......

Moet je maar kijken dan weet je het wel heel naar maar heb er wat van gezegt.

Ik voel mij redelijk wel last van de buik en eierstokken en licht bloedverlies als ik afveeg meer niet.

Morgen horen wij of er bevruchtringen zijn en of we mogen komen dus heel spannend allemaal.

jij schiet ook lekker op zeker?

Welke datum gaat het om voor een date?

Geplaatst

Essie,

Dr loen, die ken ik niet. Gelukkig! :-) ja er lopen ook genoeg die wel aardig/tactisch zijn, hè?

Er is nog geen datum bekend. Stuur mij in n pb je email dan krijg je van mij bericht om n datum te prikken via datumprikker.nl. Heel handig systeem: meeste stemmen gelden.

Klinkt alsof de wond bijna genezen is. Rustig aan en ik duim voor die ene topper waar je moeder van gaat worden!

Geplaatst

@Itsus, heerlijk geen olifantenpoten meer. Hoe was je echo???

@ marianne, ik doe weer mee hoor, zal je even pb en. Jij gaat ook lekker?

@ Essie, ik heb altijd begrepen juist geen kruik na tp...maar ja wat is waar?

@ Denise, heerlijk vakantie. Ik ken Italie niet, ben meer een Spanje fan en dan niet de badplaatsen met torenhoge flats maar de kleine (vissers) plaatsjes, zon, zee en heerlijk eten...wordt jaloers.

Geplaatst

essieislief

Spannend hoor. Zoveel onzekerheid in een IVF-traject: #follikels, #eitjes, bevruchting, wel of geen plek voor TP, innesteling... Ik duim voor je.

Doe rustig aan, en laat je lichaam goed herstellen van de ingreep.

Nikkie

Niet op natuurlijke wijze, hoor. Na onze 3e IVF-poging (6 TP's) bij het VUmc (Amsterdam) niet meer verder gegaan, en na wikken en wegen, moeizaam een punt achter onze nieuwe kinderwens gezet.

Na 2 jaar kwam ik erachter dat het verlangen er nog steeds was. 4e IVF-poging, toch raak bij EMC (Rotterdam). Deze poging hebben we zelf betaald, en we hadden dat ook aangegeven aan de arts. Zij hield hier rekening mee, en gaf na elke echo alleen mee wat we nodig hadden aan hormonen. Deze hormonen waren (toevallig?) goedkoper dan de hormonen die ik van het VUmc meekreeg.

Het verstrijken van tijd zorgt idd voor een tweestrijd, rust voor je lichaam of doorgaan, vanwege grote verlangen en je biologische klok die doortikt.

Nee, geen alcohol deze keer. Bij het EMC gingen we een paar keer naar het "Gezond Zwanger Worden" spreekuur (vragenlijsten over onze (verbeterde) voedingseetgewoonten invullen en bloed laten prikken). Ja, je doet alles om de kansen te vergroten. En, misschien heeft dat wel geholpen ;-)

Wel heel lekker, een drankje met wat alcohol... Ik geloof dat ik met de IUI pogingen van onze 1e wel wat had gedronken na het slechte nieuws.

sas

Compliment voor je man. Ik kan begrijpen dat het moeilijk en niet leuk voor hem is. Toch wel heel lief dat hij het ervoor over heeft.

Linda

Thanks. Afgelopen weekend hadden we 4 Ikea Pax kasten in elkaar gezet. We willen er straks weer 3 in elkaar zetten, en dan zal ik tot tien tellen, als het niet gaat zoals ik het graag zou willen.

Mijn buik is ook veel groter (en heeft een hele andere vorm) dan de vorige; die droeg ik meer in mijn rug, en zag je slechts een klein buikje rond deze tijd.

Maandag verhuizen... Nog zoveel te doen.

Chablis

Wat goed. Ik had elke keer het voornemen om accupunctuur te doen, maar elke keer stelde ik het uit. Ik ben benieuwd of het de kansen vergroot.

joske

Ook voor jouw een spannende tijd! Duim voor je.

Itsus

Klopt. Ananas mag niet. Ik hoorde het van mijn moeder, las het in een thriller over Nanking en vond die informatie ook op het Internet. Ik eet dus geen pizza Hawai ;-)

Geplaatst

ik was net even met mijn man samen kijken voor een nieuwe telefoon.

Ik was snel weer terug wat viel me dat tegen zeg of er lood aan mijn stokken hing vreselijk.

Vorige keer voelde ik mij veel beter.

Ik heb net wel granaatappelsap gekocht en siroop vond ik er ook van.

nu maar weer even rusten.

Geplaatst

JEANNET 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje) Bevallen ..... !

JEANINE 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen) Bevallen ..... !

RACHEL 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

LOT 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

MOTO 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

YOLA 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

LINDA 42, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), 20 weken echo 10-5, uitgerekend 30 september

ITSUS 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. ZWANGER(8e icsi) uitgerekend 30/9 (jongen) 10-8 weer echo.

MARIANNE 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo, uitgerekend 18 okt.

VLOK 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

KARIN (IVFMOEDER) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging), uitgerekend 31 oktober

MEES 45, KW L'dorp, AMC, DD, BB: Zwanger! (8/3 punctie, 12/3 tp, bloedtest 21/3, uitslag 22/3:Positief!!, 20 w. echo: Top! uitgerekend 29 nov.

CAROLINE 42: Maasstad icm EMC: (5e ICSI) Zwanger van een TWEELING! uitgerekend 6 maart (mijn verjaardag)

SASKIA 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 8 aug intake voor Tese en uitgangsecho voor 3de ICSI

NADINE 41: (5e ivf) tp 2/2

LEEUWINNETJE 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

JOSKE 42: DD, 3E ICSI, start 18-7

TRISH 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, tp 12 gehad; 3 embryos in buik en in ww

ELIES nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

INGE 42: (1e icsi) punctie 15/2

CLAUS 42, EMC: (2e poging IVF)curettage 16/3 > in mei gaan we voor de 3e poging! Helaas niet gelukt; besloten te stoppen.

VIOLA 41, 1e IVF Maasstad R'dam, 2e IVF poging DD, start 3e IVF, datum nog niet bekend..

NAL 4o:

ESSIEISLIEF 41. AMC: 1e icsi in mei mislukt 2tp's volgende poging punctie begin aug 1eFM 27-7 2eFM 30-07 3e FM 01-08 4eFM 03-08 5e Fm 05-08 punctie maandag 08-08 TP 11-08 bellen om 9 uur aug hopen op 3 Emmy's tp.

NIKKIE 42: Albert Schweitzer ism Erasmus 2x IUI - 1x IVF - 23 juli TP ICSI

CHABLIS 40: 2e icsi (via 3e cryo tp zwanger geworden), 27 jan bevallen van dochter (6 wkn te vroeg geboren)[/b]

Geplaatst

Hey nikkie, Klinkt goed hoor, lekker ff vrij en thuis zijn en wat klusjes doen. Ja, hopelijk mooi weer erbij. Ik voel me prima! Vandaag info gekregen over de bevalling en ev. onderzoeken die ze in het zh doen. Itsus, fijn dat je weer 'geslonken' bent door al het fruit. Balen hoor, dat je zo rustig moet doen. Hopelijk gaat het nu steeds beter. En fijn dat de kleine het zo goed doet! Leuk, dat gips!Joske, nog steeds aan het broeden. Ik duim!! Essie, ook voor jou morgen. Ook zo spannend! IVF moeder, succes met verhuizen!Xxx

Geplaatst

@Joske. Optimistisch blijven hoor. Nog even positief blijven broeden. Nog even je gemakkie houden. Nog even je lichaam rust geven. Die laatste wachtdagen vond ik bijna "killing", ze gaan tergend langzaam voorbij maar het is niet anders, sterkte er mee! Ik duim nog steeds met je mee voor een positieve test!

Geplaatst

@All

Goedemorgen hier goed nieuws wij krijgen vanmioddag om 2 uur de TP en krijgen daar te horen hoeveel er zijn en welke kwaliteit dus vanmiddag kom ik hier terug om dat te vertellen.

Ik ga nu even boodschappen doen en strak hier weer even alles lezen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden