Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda

Nog iets meer dan 7 weken. Ben jij al helemaal klaar wb babykamer en -spulletjes? Weet je al hoeveel dagen je in het ziekenhuis blijft na de bevalling? Of weten jullie dat pas na de bevalling?

Ik ga straks naar het nieuwe huis om op te ruimen. De keuken is een puinhoop (afdekplaten, bouwstof, plakband, etc verwijderen). Nou ja, dat doet mijn mannetje. Ik ga er met dweil en doekje overheen :-)

12 Ikea Pax kasten laten brengen, en inmiddels 8 in elkaar gezet. Nog 4 te gaan, maar dat doen we van het weekend.

Op mijn to do lijstje stond: Zorgverzekeraar bellen voor kraampakket. Kreeg ik die gisteren (onverwachts) binnen. Waarschijnlijk omdat ik contact met hun heb gehad om mijn kraamzorg te regelen. Nou ja, dat kan ik in ieder geval wegstrepen.

Geplaatst

@ivfmoeder @itsus @linda

Nou inderdaad dit wordt een appeltje eitje hahaahah.

Ik hoop op 3tp maar ligt eraan hoeveel er zijn.

Ze wilde voirige keer ook 3 TP maar we hadden er maar 2 van de 9 toen die bevrucht waren.

Ik wacht het af en laat het vanmiddag weten.

Geplaatst

@Essie Heel veel succes meid, ik duim voor je hoor!!

@Sas Goed zeg 3, zet hem op meid, spannend voor jullie, maar wel leuk spannend!

Hier gaat het wat minder, ik heb veel klachten na mijn menstruatie, veel buikpijn, hoofdpijn, opvliegers, niet normaal.

Ik baal er erg van en voel me gewoon K.. dus maar op zoek naar afleiding en ben aan het zoeken naar acupunctuur. Komt wel goed maar dit is niet leuk!! Zo dat wou ik even kwijt ...pfff

Geplaatst

@All,

daar ben ik weer met maar liefst 3 mooie emmys aan boord we hebben een mooie foto van onze emmys

4cellig en ze zagen er erg mooi uit zei ze.

Van de 9 eitjes waren er 8 goed en totaal 3 bevrucht dus die zitten lekker in mij.

Gelukkig heb ik 3 weken vakantie dan gaat de tijd ook sneller 26 aug is onze testdag maar daarvoor heb ik uiteraard zelf al getest hahahahaha

Geplaatst

@IVFMoeder

Ik ben dus van mening dat het mijn kansen wel vergroot heeft. En of het ook echt zo is .... wie zal het zeggen.

Feit blijft wel...... bij mij zat het probleem 'm in het innestellen. Ging steeds mis, het bms was net op het randje dat het

wel mogelijk zou zijn. Naar aanleiding daarvan een erg ontactisch gesprek met een ivf arts gehad dat we er zeer zeker rekening

mee moesten houden dat het misschien wel nooit zou lukken. En toen begon ik met acupunctuur....... en prompt was ik zwanger.

Geplaatst

@itsus

dat komt goed we gaan maandag naar antwerpen 4 dagen flink rondlopen dus beweging zat en de laatste week naar de efteling in een huisje dus lopen zat.

@linda

Ja lekker volle buik

Geplaatst

@Essie. Wauw zeg ... DRIE! Goed gedaan meis en nu vast houden! Goed voor jezelf zorgen, gezond eten, lekker broeden en veel bewegen. Lekker genieten van je vakantie. Ik duim voor je dat ze blijven plakken. En sterkte met de wachtdagen.

@Viola. Wat vervelend voor je dat je je zo rot voelt. Even een dikke knuf voor jou!

@Chablis. Ik denk ook aan acupunctuur. Ben zoekende naar een goeie in mijn omgeving en dat valt nog niet mee, zoveel zitten er hier niet. Ik heb al wat positieve verhalen gehoord en heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet.

@Linda. Fijn dat je echo er prima uit zag. Lijkt me zo heerlijk om je ukkie daar op zo'n scherm te zien ... dat hoop ik ook nog mee te maken hoor!

@Itsus. Jij ook een goeie echo, fijn hoor. Wat een leuk idee van dat gips ... dat hoop ik ook nog mee te maken!

Geplaatst
@Chablis. Ik denk ook aan acupunctuur. Ben zoekende naar een goeie in mijn omgeving en dat valt nog niet mee, zoveel zitten er hier niet. Ik heb al wat positieve verhalen gehoord en heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet.

Zo begon ik er ook aan :)

In welke omgeving woon je?

Geplaatst
@All,

daar ben ik weer met maar liefst 3 mooie emmys aan boord we hebben een mooie foto van onze emmys

4cellig en ze zagen er erg mooi uit zei ze.

Van de 9 eitjes waren er 8 goed en totaal 3 bevrucht dus die zitten lekker in mij.

Gelukkig heb ik 3 weken vakantie dan gaat de tijd ook sneller 26 aug is onze testdag maar daarvoor heb ik uiteraard zelf al getest hahahahaha

Super goed nieuws Essie!!! Ben super blij voor je.

Broedse en succes de komende wachtweken. Gaat goed komen!

XXX Claus

Geplaatst

He Linda, wat heerlijk dat alles zo goed gaat!

Gistermiddag een echo gehad en die zag er gelukkig prima uit.

Ons ukkie is al voor een deel ingedaald, maar omdat het daarvoor nog redelijk vroeg is kan dat nog veranderen.

De groei gaat ook voorspoedig en de gynaecoloog vond mijn conditie dermate goed dat ik waarschijnlijk niet meerdere dagen in het ziekenhuis hoef te blijven na de bevalling:hello2:.

Geplaatst
@Essie Heel veel succes meid, ik duim voor je hoor!!

@Sas Goed zeg 3, zet hem op meid, spannend voor jullie, maar wel leuk spannend!

Hier gaat het wat minder, ik heb veel klachten na mijn menstruatie, veel buikpijn, hoofdpijn, opvliegers, niet normaal.

Ik baal er erg van en voel me gewoon K.. dus maar op zoek naar afleiding en ben aan het zoeken naar acupunctuur. Komt wel goed maar dit is niet leuk!! Zo dat wou ik even kwijt ...pfff

He lieve Viola een hele dikke knuf voor jou! Stuur je zo ook een pbtje

Geplaatst

@IVF moeder, wat een drukte he met een verhuizing. Maar ja als je straks lekker in je nieuwe huis zit weet je waarvoor je het gedaan hebt.

Geplaatst

Hey meiden,

Essie... jippie 3 terug, goede score hoor!

Ik zit op wd 13. Ik mag morgen testen, maar voel helemaal niets, en ben dus ook niet zo heel erg positief. Daar baal ik wel van, ik mis dat positieve gevoel dat ik altijd heb gehad. Ik ben dat ergens toch wel kwijt geraakt in het hele proces, denk ik.

Ik kreeg 2 dagen terug wel weer hoop, omdat ik nog steeds niet ongi ben. Maar Ik gebruik suprefact in combi met de bollen, dus zoals ik al eens eerder schreef, denk ik dat ik pas ongi wordt als ik daar mee stop. ben wel een keer ongi geworden toen ik alleen de bollen gebruikte, maar ik denk dat die suprefact meer tegen houd, dan je zou denken.

Daarom ga ik als deze poging mislukt, ook een maand rust nemen, ik geloof nl echt dat door de suprefact je cyclus wat langer van slag is.

Maar morgen eerst maar testen...., en dat vindt ik zo eng. Dan weet je het namelijk zeker, vandaag kan ik nog een beetje geloven dat er nog een kansje is.

liefs joske

Geplaatst

@Joske. Wat een spanning joh. Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt. Maar niets voelen betekent niet automatisch een negatieve test hoor dus nog even positief blijven. Ik hoop zo dat je morgenochtend die positieve test in handen hebt, ik duim nog even door hoor voor je.

Geplaatst

@Essie. Wat is dat nou weer voor een raar verhaal, ik kan me voorstellen dat je er mee stopt. Mijn arts zei juist dat granaatappelsap goed is na de punctie vanwege de anti-oxydanten. Wie en wat moet je nou toch geloven??? Ik sla er zelfs zo in door dat ik ook granaatappel doucheschuim en grantaatappel body lotion gebruik ;-), alles onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden