Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sas. Je gaat goed joh, wat je zelf al zegt al 100% meer dus dat belooft wat hoor! En wat gaat het nu opschieten, volgende week al allebei "aan de bak", heel spannend voor jullie beiden. Wens je mannetje maar sterkte van me en jij natuurlijk ook sterkte. En Sas, wat is cetrotide?

@Joske. Meiske hoe gaat het met je ... ik blijf echt nog steeds hopen op geen nieuws is goed nieuws ...

@Essie. Heerlijk voor je al die afleiding tijdens je broedperiode. Hoe voel je je?

@Vio-la. Ben erg benieuwd naar je acupunctuur ervaringen, zocht al naar je pb-tje ...

@IVFmoeder. En gesetteld in het nieuwe huis?

@Nine. Welkom hier, je vindt hier altijd een luisterend oor, erg prettig moet ik zeggen! De moed niet laten zakken hoor! Kom op.

@Denise. Nog 2 nachtjes slapen en dan naar bella Italia! Veel plezier!

@Caroline. Ben benieuwd hoe je je voelt met die 2 ukkies in je buik maar volgens mij ben je nog op vakantie? Leuke vakantie?

@Zwangere meiden. Effe een knuf voor de uk in jullie buik. Pas goed op jezelf!

@Reeds bevallen meiden. Ook een dikke knuf voor jullie kleintjes.

Wil even zeggen dat ik het zo enorm waardeer dat jullie zwangere en reeds bevallen meiden toch nog zo actief blijven op dit topic!

@All. Ik heb lekker vakantie!!!! We zijn heerlijk 2 weken vrij. In het voorjaar zijn we al weg geweest dus nu blijven we thuis. We moeten nog wat klussen in en om het huis en dat wisselen we af met daagjes weg. Als het goed is zit het mooie weer er aan te komen dus dat zullen we dan wel verdiend hebben ... ;-) Maandagmiddag mijn eerste acupunctuur afspraak, ben benieuwd, best spannend. Voel me verder goed. Sta te popelen om met onze nieuwe poging te beginnen, maar moet nog even geduld hebben. Verder lukt het me nog niet zo om de extra hormoonkilo's er af te krijgen, is wel een beetje frustrerend hoor. Ik let op mijn eten, snoep niet maar val nog geen gram af.

Geplaatst

@nikkie

Heerlijk he vakantie geniet er maar heerlijk van en het mooie weer komt eraan.

Het eiwit dieet van dr frank is een aanrader .

Je mag het alleen niet doen als je een tp hebt gehad of zwanger bent maar gaat als een trein en je mag heel veel.

Onze eerste week zit er bijna op maar wij hebben er ook nog 2 heerlijk.

Ik voel mij goed.

En heb echt geen idee of het gelukt is.

Geplaatst

Sas,

Super zeg! Je hebt je vorige score verdubbeld, dat is toch prachtig. Begrijp dat je voorzichtig bent, maar je mag ook blij zijn hoor!

Nine,

Doe lekker mee meis, en hou moed hoor!

Essie,

Spannend hoor! Ik duim voor je!

Vandaag ga ik naar t emc eindelijk een afspraak met n neurochirurg, ben benieuwd.... Hoop dat ik n duidelijk verhaal krijg en de onrust was vermindert.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

He meiden,

vriendlief heeft een dag uitstel, het wordt nu dinsdag> beetje onhandig plannen. Hij moet om 11.00 daar zijn, 12.00 onder het mes. Ik weet nog niet hoelaat de punctie is. Dat zal ik wel morgen bij de echo horen van dr S. Ik vermoed dat mijn punctie later zal zijn dan de tese. Wel vervelend dat ik er niet ben voor hem als hij wakker wordt. en hij niet bij mij als ik de punctie heb. Denk dat we mijn moeder meevragen, zowiezo om terug te rijden maar ook om of bij hem of bij mij te blijven.

@Itsus , ben zo benieuwd naar je foto van de gipsafdruk, wil hem wel zien hoor,anders maar in een pbtje of via de phone. Het schiet al lekker voor je op. 30-09 uitgerekend. Misschien komt hij wel de 28ste gelijk met mijn verjaardag!

@ Marianne, ben je al wat wijzer geworden van de neurochirurg?

@ Nikkie, meid lekker genieten van de vrij dagen en maak je om die extra kilos niet druk hoor.

@ Essie, volgens mij vroeg jij wat cetrotide is? Dat is om de eisprong te voorkomen .

@ Viola, de naalden overleefd gisteren?

@ Nine, waar zit je in het schema? wanneer ben je gaan spuiten en met wat? Houd moed hoor. Ik weet is moeilijk als je maar 1 eitje hebt,maar je hebt maar 1 goede nodig he.

Alle anderen meiden, dikke knuffel

Geplaatst

*breekt even in*

Sas! Gaat snel ineens! Wel vervelend dat Tese en Punctie op zelfde dag is.

Moet zelf dinsdag a.s. in DD zijn voor een echo, maar denk dat jij dan al lang naar huisje bent.

In ieder geval succes voor jullie allebei!! Hoop dat t in beide gevallen niet pijnlijk is, en toitoitoi!

*breekt weer uit*

Geplaatst

Hoi sas en itsus,

Vanmiddag gehoord dat er geen verhoogd risico is op n bloeding in m'n hersenstam, en dus geen keizersnede nodig. Het lastige is dat een patientenvereniging in de USA precies t tegenovergestelde zegt. De arts zou nog wat mailen naar me zodat ik eea beter kan begrijpen. Ik ben dus nog niet gerust gesteld, helaas.

De arts zei ook dat ik kan vragen om n keizersnede als ik me toch nog zorgen maak, maar mijn zus zegt dat dit in nl niet zo werkt. Als er geen medische indicatie is, dan krijg je geen keizersnede....weet iemand hoe dit zit?

Liever heb ik geen keizersnede, omdat dit de complicaties bij n evt tweede zwangerschap verhoogd.

Dus ja, niet echt n onbezorgde bevalling....

Ik ga die club in de USA ook maar ns mailen...

Ik zal morgen een mail sturen met diverse data zodat we misschien snel nog n datum kunnen prikken. Ben alleen bang dat ik niet meedoe, want ik zie steeds meer tegen alles op, ben snel moe en slaap veel.

Sas veel succes de komende dagen, toch nu ineens heel dichtbij!

Itsus, hoe gaat t met jouw buikje?

Liefs

Marianne

Geplaatst

@Marianne. Ik heb met je te doen zeg. Wat je zegt niet echt een onbezorgde bevalling in het vooruitzicht. Vervelend dat je van die tegenstrijdige berichten hoort en wie moet je nu geloven ... Zorg goed voor jezelf, wees extra lief voor jezelf en voor die uk in je buik en probeer je niet te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan I know) zodat je zwangerschap nog wel een beetje onbezorgd verloopt. Knuffel voor jou

Geplaatst

Hoi meiden ik ben weer terug van vakantie.

Even nog geen puf om bij te lezen en te reageren, komt wel weer, morgen denk ik?

Dinsdag 12 weken echo, vind ik wel weer eng, al voel ik me goed...

Nu bedje in, welterusten!

Geplaatst

@Nikkie Acupunctuur was heel relaxed, erg positief en blij ben ik met de aanpak. Ze is kundig, zorgzaam en gaat ook in overleg met haar collega die bij mij de darmspoeling gaat doen. Ze heeft een paar naaldjes gezet en daar voelde ik niets van, ze laat je niet alleen (heb ik wel eens gehad en toen kreeg ik een paniekaanval en was er niemand:eekk:. Zij controleerd elke keer mijn pols, huid en mij haha… Gister was ik erg moe en verdrietig, er komt dus veel los bij mij, maar dat is prima, ik voel me vandaag al stukken beter. Ik heb dinsdag de volgende afspraak. Oja, ik heb het snel koud, dus zijn koude dranken niet goed voor mij, grappig want daar hou ik ook niet van. Conclusie..ik ben blij!!

@Sas Heel veel succes meid, je bent goed bezig, denk aan je en aan je mannetje. Gister even uitgelegd aan die van mij wat ze dan gaan doen, nou daar werd die ook niet blij van haha.."muts zei ik, weet je wat wij als vrouwen allemaal mee moeten maken haha.., nee dat was anders:laughing4:"..tja, ze komen van mars he…wel lief hoor, maar zo kleinzerig voor zichzelf haha…

@Marianne Balen dat ze je niet hebben gerustgesteld, ga maar lekker mailen naar hun, je zal er vast wijzer van worden. Mijn nicht woont daar, dus als ik nog wat kan vragen aan haar laat me het weten. Ze zijn daar wel makkelijker dan hier, ze doen ook heel snel pijnmedicatie tijdens de bevalling, soms wel standaard. Dus er is zeker een verschil met hier, dat is duidelijk. Komt goed meisje!! (makkelijk praten he dat weet je:happy:.

Gisteren had ik een K..dag. Ze kwamen voor de 3e keer onze douchedeur monteren en de badkraan. Weer barsten er in en de kraan kon niet gemaakt worden omdat de verkeerde onderdelen besteld waren :dev:. Ik ben normaal heel rustig en beheersd, maar toen heb ik 2 dames toch even de wind van voren gegeven!!!! Ik was zo woest ik moest er van huilen haha..ik kan er nu om lachen maar ik was nog het meeste erg verdrietig. Ik zei tegen mijn man dat al mijn verdriet van de laatste maand er uit kwam, hij zei "fijn, dan is het toch nog ergens goed voor" Ja, ik geloof het ook, voel me nu ook stukken beter.

@Itsus Hoi liefje, ik ben zooo benieuwd naar je mooie buik, wel foto's sturen. Veel succes de laaste periode, lijkt me super leuk en spannend.

@Essie, veel succes meid, lekker genieten van je vakantie heerlijk!!

Iedereen een fijne dag en geniet van het zonnetjexxx.

Geplaatst

[video=youtube_share;Gc4HGQHgeFE]

Deze video kreeg ik opgestuurd via een lieve vriendin. Bekijk het maar eens als je zin hebt. Fijne dag voor jullie!!Liefs van mij

Geplaatst
Viola ff een onwijs dikke knuffel voor jou.

Wat vind ik het rot dat je je zo verdrietig voelde gister! Maar wel goed dat het eruit komt! Respect hoor!

Opkroppen is helemaal niet goed dus gooi alles lekker ban je af!

Acupunctuur is zeker goed voor ontspanning, verwerking en opbouw naar iets positiefs!!

Lieverd ik bid met hart en ziel dat je ook zo'n mooie zwangere buik (met alle kwaaltjes, haha) als mij gaat mee maken! Ook jou is het meer dan gegund!

Houdt moed!

Dikke kus

Dank je wel! Ik zie het al voor me, heerlijk lijkt me het om zwanger te zijn, en de kwaaltjes die nemen we er bij. Ik ga nu even de tuin in want het ziet er heerlijk uit buiten. Fijn weekend en nogmaals dank voor je steun.xxx

Geplaatst

@all

Hier begint ook bloedverlies te komen en een negatieve test op wd 9.

Ik moet jullie eerlijk zeggen ik had al een gevoel dat het niks is hoor.

Maar we wachten het nog even af mijn beste vriendin was ook ongi na ivf en toch zwanger dus ......

Geplaatst

Hallo dames,

De modem is aangesloten. Ik ben weer online! Ik heb alle berichten gelezen, maar zal er op terugkomen. Niet op alle berichten, want het zijn er veel. Onze spullen zijn nog niet allemaal uitgepakt, en dat kan ook niet, want de planken van een aantal inbouwkasten moeten nog geschilderd worden door de schilder. Buiten een is er een bqq van onze straat gaande, maar ik ben na een uurtje naar huis gegaan. Ik was niet zo in de stemming, wilde wat in het huis gaan doen, maar mijn rug en liezen doen zeer. Aan het einde van de middag, begin van de avond altijd die bekkenpijn.

@essie ik las jouw berichtje. Bah, wat is die onzekerheid vervelend ? Ik blijf voor jou duimen.

Geplaatst

Btw ik had bloedverlies vanaf de dag van tp. Ik voelde een enorme steek, en ik zag bloed in mijn inlegkruisje. Ik dacht dat mijn twee emmies met het bloed mee naar buiten waren gekomen. Het bloedverlies bleef aanhouden, ook toen ik zwanger testte. Het was wel een stuk minder dan de eerste keer, en donkerbruin van kleur.

Geplaatst

Het is hier ook nog steeds donkerbruin en niet meer dan een grote van een 2 euro munt.

Lekkere details hè hahaha

Ik heb net die stomme vieze bollen ingedaan en niks geen bloed aan mijn hand of inbrenghuls.

Ik hou hoop maar vrees het ergste hoor.

Geplaatst

@itsus

Die heb ik 1x gebruikt onding ik doe het met de hand maar ongi breekt wel beetje door nu.

Niet zo heftig nog als normaal maar ja.

Ik wacht nog even af hoor maar geloof er niet meer zo in

Geplaatst

@Viola, fijn dat de accupunctuur prettig was en niet erg hoor dat je verdriet eruit komt. Een hele dikke knuffel voor jou,

@ Caroline, fijn dat je weer terug bent en op naar een mooie 12 wk echo

@ Itsus, jij en dement????? Ben zo benieuwd naar je gipsbuik!

@ IVF moeder, fijn dat je weer online bent, wat een gedoe he verhuizen.

Hier stijgt de spanning. Manlief ziet steeds meer op tegen de tese, het liefst gaat hij niet. Gisteren echo , van de 3 kleinere follikels is er al 1 die we kunnen vergeten de andere 2 maken nog een kleine kans, dus blijft alleen die ene grote over. Nu hopen dat daar een eitje inzit anders is alles voor niets geweest. Vandaag laatste dag spuiten en morgen om 1.30( wekker zetten) de pregnyl, disndag 12.30 de punctie en dan als we een eitje hebben en de tese gelukt is en er een bevruchting is donderdagochtend de tp. Manlief moet om 11.00 in Mulheim zijn en om 12.00 onder het mes. Ik breng hem er heen en rij dan door naar DD. Baal er wel van dat hij dan helemaal alleen is als hij wakker wordt. Maar ja hij wil ook niemand meehebben. Mijn moeder gaat mee om me terug te rijden omdat we allebei niet mogen rijden. Manlief wil mijn vader niet mee hebben want die is nog een grotere stresskip als het om ziekenhuizen enzo gaat:-)

Gisteren een straat bbq gehad. Was wel even goed om de zinnen te verzetten en vandaag de tuin een beetje op orde gemaakt want de komende week kunnen de kneusjes niet zoveel:-).

Liefs

Geplaatst

:blowkisses:@Sas Hoe was je echo?

We zaten tegelijk te posten zie ik nu haha..

Jeetje wat een stress meid, ik duim hard voor jullie en goed dat je even iets anders hebt kunnen doen. Veel sterkte en hou moed en positiviteit voor jullie beiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden