Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tohfkam, ik voel mij vereerd. Maar ik denk dat wij allemaal heel veel doorzetttingsvermogen en positieven instelling hebben. Dat moet je ook wel hebben als je je in deze malle molen van behandelingen staande wil houden. Als ik kijk naar jou handtekening, zie ik ook iemand met doorzetttingsvermogen!

Vanochtend mijn lief gesproken. Hij zit nu in Singapore. Nog een week of 3 daar werken en dan komt hij eindelijk naar huis. Blijft wel een raar idee dat als hij thuiskomt ik waarschijnlijk al weet of de tp gelukt is pf niet. Pfff lijtk mij zo ontzettend gaaf om hem op schiphol op te kunnen halen met een postieve test in mijn handen.

Gisteren heerlijk bij mijn petekindje geweest en natuurlijk haar 2 zusjes. Ik heb haar helemaal alleen ( mijn vriendin en haar man waren de 2 anderen naar bed aan het brengen) in bad mogen doen met alles er op en eraan...dus uitkleden, afdrogen, aankleden. Dan is 3 weken wel heel erg klein. Maar het ging goed. Kijk een luier doen bij de andere 2 meiden deed ik altijd al maar niet toen ze nog zo klein waren. Dit is toch wel even andere koek..... Maar ging goed, Suus lag tevreden gebadderd en al in mijn armen. Zo lief.

Oke meiden,

fijne zondag nog!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij zijn inderdaad allemaal doorzetters, alleen het ene verhaal doet dan net even wat met je ;)

Ik heb geen test meer nodig, menstruatiekrampen en bepaald soort afscheiding zegt mij al genoeg.

Cryo's op....maar eerst op vakantie en dan IVF 5

Heb net nog even gegoogled voor hoop volle verhalen, anders ga ik twijfelen of het allemaal wel kan (ik bedoel daarmee als het als zo vaak niet lukt kan het dan zo ie zo nog wel lukken) ik bedoel maar 13 terugplaatsingen en nog geen 2 streepjes gezien.

Celine Dion had succes bij de 6de poging, maar ja die had ook wat meer te besteden :)

Geplaatst

Tohfkam, ben je niet een beetje te vroeg om conclusie te trekken? Alhoewel jij je lichaam natuurlijk het beste kent. Ik vind jou ook een doorzetter hoor; 13 terugplaatsingen. En dan straks naar de 5de IVF. Er is bij jullie geen duidelijke reden gevonden waarom het niet lukt?/ Lees dat je wel altijd heel veel eicellen hebt?

Natuurlijk zijn er heel veel succesverhalen, zo ook Celine. Maar ja het is wat je zegt, als je een geldboom hebt maakt het het wel allemaal makkelijker. Die geldboom hebben wij ook niet maar gelukkig kunnen wij het financieel wel rondkrijgen om ECD te doen( langleve de vrijgekomen spaarloon). Maar ja het blijft een enorm bedrag. Mijn lief zegt dat als we een uk krijgen hij/zij al heel jong aan de krantenbaan moet:-))

Geplaatst

Liefe dames bedankt voor jullie worden nu weer een test gedaan negatief toen heb ik min agenda gelezen WD8 vandaag toch te vroeg getest ? ik weet niet meer heb besloten om te vachten tot woensdag geen testen meer wordt ik helemaal gek van ( doe namelijk voor de eerste keer) ik blijf netjes wachten tot mijn duiveltjes en dan zie we wel .

Ellie71 hoe gat met jou hou je nog vol meid ik duimduimduim en bid voor jou.

Sas67 Wat een mooie doel heb jij ik hop van harte dat je lukt om jou man en vader op schiphol opwachten oh het wordt mooi.

Tohfkam inderdaad je ben een doorzetter bij jou is hetzelfde diagnose dan bij mij leeftijd zeggen zij maar ja ik weet niet geloof ik niet meer in .

Geplaatst

@Mely,

ik wilde je zeggen dat wachtdag 8 echt veel te vroeg is ook al heeft het ziekenhuis dat tegen je gezegd. Maar gelukkig heb je het zelf ook al bedacht. Normaal is wachtdag 15. Vindt het wel raar dat het ziekenhuis wachttdag 8 gezegd zou hebben!

Geplaatst

Tohfkam, het is nog wel ruim voor je testdatum toch? Maar ja, onze vrouwelijke intuitie klopt vaak wel. Ik mag hopen dat het je het deze keer mis hebt.

Mely, ik heb gisteren ook nog met mijn man zitten rekenen over jouw testdatum, omdat ik het ook vroeg vond. Maar ja, als ze in het ziekenhuis hebben gezegd dat je mocht testen, ga je ervan uit dat dat klopt. Dus heb ik er gisteren ook maar niks over getypt net als Sas. Er is dus nog een sprankje hoop, maar wel moeilijk dat heen en weer geslinger tussen emoties. Sterkte meid, ik bid weer met je mee.

Sas, nog maar 3 weken. Dankzij Joris Linsen zie ik het helemaal voor me: een vrouw die haar lief in de armen valt met de positieve test! Ik zou allang gebeld hebben denk ik....

Nikki, ik broed en broed. Gisteren de hele dag telkens een steek ter hoogte van mijn linkereierstok. Dat roept natuurlijk allerlei ideeen op, misschien rekt de boel al een beetje uit of het zit op de verkeerde plek etc. Ben de spanning wel een beetje beu na al die jaren. Deze laatste poging kost me meer moeite merk ik.

Gisteren hadden mijn man en ik het erover dat bij een positieve uitkomst de spanning ook wel zal blijven omdat het al een paar keer alsnog fout is gegaan.

Hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

@ Ellie, alle hoop is gevestigd op jou; op naar een positieve test. Ook dan blijft de spanning. Je weet wat er fout kan gaan en dat maakt het ook zo moeilijk. Ik heb nog nooit een positieve test gehad...dat alleen al zou een mijlpaal zijn.

Als je Hello goodbye maar weglaat hoor op Schiphol... Ik denk dat mijn mogen testen weleens samen kan vallen met het reizen van mijn lief. Ach pas op de dag van de tp weet ik wanneer en dan is het nog maar de vraag of mijn lief dan al een datum weet wanneer hij thuiskomt.

Geplaatst

Spannend allemaal dames! Als ik het goed lees zitten Mely en Ellie nog in spanning? wachtdag 8 is echt veels te vroeg! Dan is er nog geen HCG detecteerbaar in je urine, je moet echt nog even wachten meis, hoe moeilijk het ook is...

Ellie, ga je het volhouden tot de bloedtest? Ik denk dat ik stiekum zelf een testje zou doen....13 dagen na tp moet het echt wel kunnen toch?

mijn duimen draaien voor jullie meiden!

Geplaatst

Persoonlijk deed ik altijd een thuistestje een dag voor de bloedtest, want ik vond dat als het dan negatief was ik dat liever zelf ontdekte dan

dat zo telefonisch zomaar even te horen.

Geplaatst

Spannend nog Elly, klinkt hoopgevend, vooral blijven broeden....

Ik ben overigens een bevoorrecht mens met 2 gezonde kinderen op de natuurlijke wijze verkregen, vandaar dat ik weet dat het bij mij echt wel de leeftijd is.

Ik schaam me soms voor mijn IVF-pogingen daar ik al 2 kinderen heb, vandaar ook nog niet eerder gemeld. Maar ja aan de andere kant weet iedereen hier dat als de wens er is dan is er (bijna) geen verschil in het gevoel, ik zeg bijna want...mijn behandelaar is van mening dat er geen verschil is maar dat geloof ik zeker niet, er is verschil ook al is de wens hetzelfde....

Geplaatst

Mely, weet je zeker dat je niet te vroeg bent meid. Nog effe hoop houden hoor. Ik duim met je mee en denk aan je

Sas, jijzit in de positieve flow en gaat gewoon je lief tegemoet meet een positef testje

Elly, broeden, broeden.. ik duim ook voor jou

Nikki, positeve vibes naar jou meid

Tohfkam, het maakt niet uit volgens mij als het de eerste of de tiende is, als het graag wilt en het lukt niet doet het even zeer

Geplaatst

Hoi alle

Voor mij ende oefening volgens mij is mijn menstruatie begonnen wel wat minder dan normaal, dus morgen zie ik of die doorzet , sorry straks lees ik bij nu efff niet pffffffff ben boos op mezelf echt enooooooormmmmmmmmmm.

Geplaatst

@Mely, meis niet boos zijn op jezelf! Dat is niet nodig en helpt je niet!

@ Sometimes, jij volgende week de afspraak met de arts, schiet ook weer op!

Morgen weer de bms checken, hoop zo dat die lekker dik is geworden!

De donor heeft vandaag echo gehad, woensdag weer en verwachting is nu vh weekend, begin vklgd week de punctie bij haar.

Geplaatst

Gisteren een emotionele bui gehad. Ik kon gewoon niet stoppen met huilen. En moe ben ik ook al een paar dagen. Hoezo last van hormonen? Ik vrees alleen dat het geen goede voortekenen zijn. Toen ik zwanger was voelde ik me nl. juist heel goed. Die emotionele buien kwamen pas later.

Geplaatst
Spannend nog Elly, klinkt hoopgevend, vooral blijven broeden....

Ik ben overigens een bevoorrecht mens met 2 gezonde kinderen op de natuurlijke wijze verkregen, vandaar dat ik weet dat het bij mij echt wel de leeftijd is.

Ik schaam me soms voor mijn IVF-pogingen daar ik al 2 kinderen heb, vandaar ook nog niet eerder gemeld. Maar ja aan de andere kant weet iedereen hier dat als de wens er is dan is er (bijna) geen verschil in het gevoel, ik zeg bijna want...mijn behandelaar is van mening dat er geen verschil is maar dat geloof ik zeker niet, er is verschil ook al is de wens hetzelfde....

Je hoeft je niet te schamen voor je wens en gevoelens!

De gevoelens zijn denk ik ook (bijna)hetzelfde. Als je helemaal geen kinderen hebt(ikke)mis je hoe het is om moeder te zijn. Persoonlijk voel ik me niet helemaal vrouw.

Geplaatst

Meiden de bms was 11.1, dus mooi!! Morgen heeft de donor weer een scan en horen we meer. Ergens het weekend of maandag denke ze dat de punctie zal zijn.

@Tohfkam; de wens is er niet minder om ook al heb je al 2 kids. Het gevoel is wel anders denk ik; jij weet al hoe het is om mama te zijn, de meeste van ons niet. Maar dat maakt de emoties en belevingen niet minder erg.

@ Ellie, ga je zelf nu niet naar beneden halen meis. Ik ken je( nog) niet persoonlijk, maar dat je/wij (nog) geen kinderen hebben doet niets af aan wel of niet op en top vrouw zijn. Ik heb dat nooit zo gevoeld trouwens.

Geplaatst

@Sas. Mooi bericht van je bms. Het gaat nu echt heel dichtbij komen, eind volgende week zit je in Spanje voor een TP. Reuze spannend.

@Mely. Hoe voel je je? Gooi je verdriet eruit, schrijf je frustraties van je af, dat lucht allemaal op.

@Ellie. En jij meis, de tranen kwijt of blijven ze nog komen? Ik ben zo aan het duimen voor je voor een positieve test. Ben je onlangs nog bij Anna geweest?

Ik vanochtend de eerste uitgangsecho gehad. Eierstokken zagen er goed uit, bms mooi dun en alles rustig van binnen door het lange gebruik van de Deca. Het startsein gekregen om Puregon te gaan spuiten, 300 eenheden. 18 juli terug voor de volgende echo. De week erna zal waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie zijn. Er zit weer schot in het traject. Ik ben er klaar voor :-) !!

Geplaatst

@Ellie71 ik begrijp wat je bedoeld ik had kinderen en weet wat betekend meoder te zijn oh wat zou ik alles voor over hebben om die gevoel ponieuw te beleven maar ja afwachten hoop ik . Hoe gaat nu met jou je weet dat geen zwangerschap lijkt op vorige dus het kan ook goede teken zijn hou moed meid denk aan jou...

@Sas67 top mooi BSM echt en volgende week TP het gat nu snel zeg en dan lekekr aan het brudelen spannend spannend ...

@Nikkie mooi dat er zo alles mooi uitziet dus ook voor jou gaat nu snel op naar de mooie aantal spannend.

Hier nog steeds boos ziekenhuis gebeld en doorgegeven ben achter gekimen dat bij mij de innesteling fout gaat wil nog wat extra onderzoeken doen naar vitaminen en heb gelezen dat bij de Kruifat de tarwekiemolie goed zou zijn ??

Bij mij willen zij in augustus weer in naturlijke cyclus de TP doen ik wil graag de onderstuning bij innesteling maar ja ze zijn 2 wk dicht dus moet nog wachten heb ook nagedacht om aan een andere ziekenhuis over te stapen

Zoals jullie lezen ben ik nog vol bosheid en zoek naar de oorzaken de zelfwardering is behorlijk wat minder geworden ook zelfvertrouwing ben nog zoekende, manenleif zegt ja jammer op naar de volgende runde ( makkelijk voor jou denk ik dan) maar ja ik weet hij geeft gelijk maar ik heb het zwaar , sorry dames . de rest gat goed he he

liefs Mely

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden