Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF


Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gewoon nog een maatbekertje meer nemen, je moet effe de juiste dosis voor jezelf vinden, sas.

de site waar ik keek h.ummbee, echt zulke schattige kleertjes, jammer dat ik niet weet of het een jongen of een meisje is, dat shopt toch makkelijker... ;)

  • Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

  • Mees

    1357

  • elinorac

    1097

  • sas67

    1082

  • Fortuna

    717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, wat balen dat het niet echt op gang komt met de lactulose... Ik hoop dat je de juiste dosis vindt. En veel drinken dan ook hè?

 

Sometimes, gewoon alles kopen wat unisex is dan toch? Leef je lekker uit :-) En als je toch zwicht voor witte pakjes (prachtig), de bio.tex oxi vlekkendepper is de enige waarmee ik die vieze poepvlekken wist laten verdwijnen :-)

 

Ja hier eigenlijk wel redelijk, alleen ben ik vandaag te druk geweest. Ik heb steken in mijn buik, gisteren ook al en heb wel een hele grote bek, maar ondertussen hoop ik gewoon heel erg dat het lukt... Vandaag was Maxi weer werken, hij had nog een dag vrij, maar hij was echt niet te genieten, dus heb hem maar naar kantoor gestuurd. Dus toch met de kleine man bezig, de honden uitlaten (we hebben sinds kort een pup), etc., etc. En nu heb ik spijt, want ik heb de bibbers van vermoeidheid. Dus ik lig in een schone pyjama in mijn bedje en ga lekker vroeg slapen en dromen van één (of twee) prachtig(e) broertje(s) of zusje(s) voor die kleine peuterboef. En morgen weer verder met mijn testmanie natuurlijk!

Geplaatst

Floor, zorg jij een beetje goed voor jezelf en de vriendjes van Semmie? Hup, id vandaag vroeg je bedje in, want morgen wil ik weer de stand van zaken hebben, na de ochtend urine graag... ;)

Ik ben mezelf te buiten gegaan aan unisex sex kleertjes hoor. Ik heb toch een goeie wasmachine en voor die prijzen kan ik het niet laten. Trouwens blauw staat meisjes ook heel goed en rood voor jongens kan toch ook.

Echt te leuk die pakjes...

 

Nou lekker uitrusten hoor meid. :)

Geplaatst
Uhm... 1x te veel sex getypet Sometimes? :-)

 

Ik kocht rood en wit en grijs, omdat ik het ook niet wist, altijd goed!

 

Floortje spannend!

 

Caro, jij lolbroek... Nu hb ik in me broek gepiest, want ja, zwakke blaas gekregen, lang leve de Tenalady!!

;)

Geplaatst
Oh god, ik had al een zwakke blaas of eigenlijk bekkenbodemspieren... Dat wordt nog erger dus???

 

Eeeh, kort antwoord... Yep...

Doe je al oefeningen voor je bekkenbodemspieren?

Kweet niet of het helpt, voor mijn gevoel niet, maar wie weet hoe erg het zou zijn als ik het niet deed..

:)

Dussss Sas, ja het wordt erger, ik zeg Tenalady ;)

Geplaatst

Gisteravond geen internet, scheelde wel met eerder naar bed gaan!

 

Nou zat ik vorige week op een verjaardag te beweren dat ik geen last heb van gedruppel maar ik moest van de week heel hard hoesten... nou ja je raadt het al. Inderdaad een kwaal die je, vooral na de bevalling volgens mij, levenslang hebt. jippie!!

Geplaatst
Eeeh, kort antwoord... Yep...

Doe je al oefeningen voor je bekkenbodemspieren?

Kweet niet of het helpt, voor mijn gevoel niet, maar wie weet hoe erg het zou zijn als ik het niet deed..

:)

Dussss Sas, ja het wordt erger, ik zeg Tenalady ;)

 

Dus dat wordt het liftje, naar de zevende verdieping en dan verdieping voor verdieping weer naar beneden (als je ineens loslaat schijn je ze juist te verzwakken volgens mij bekkentherapeut, enorme doos overigens, dus ik ga niet meer).

 

Ik heb het niet, maar wel tijdens de Utrogestan, waarschijnlijk omdat alles dan weer verweekt! Moet ik keihard niesen, terwijl ik net die kleine optil, kan ik en schone broek gaan aantrekken! ;-) Lang leve IVF!

 

Morgen WD 5, de gekte is hier aardig toegeslagen... Nog een paar dagen en dan ben ik weer mijn knorrende zelf, maar nu nog vreselijk geadrenaleerd! Werken lukt ook niet, kan me totaal niet concentreren, dus stel het redigeerwerk maar uit tot volgende week....

Geplaatst

Stil hiero....

Hoe gaat het met een ieder?

Fortuna, hoe is het met je, schat? Kun je al denken aan andere opties?

Sas, hoe maakt Uk het? En nog belangrijker, hoe doen mama en papa het? Je man zal nu wel balen dat hij er niet zo vaak kan zijn, maar dat zie je dan ongetwijfeld weer terug in je mobielrekening..;)

Je gaat met rasse schreden naar de 12 weken, toch en straks de positieve uitslag van de combitest... Blijven oefenen hoor met die bekkenbodemspieren...

Caro, brammetje begint een beetje te snappen dat slapen slapen is lees ik... Langzaam vooruit..;)

Meesje, waar ben je?? Mis je in de nacht hoor..

Tohfkam, hoe gaat het meis?? Beetje lekkerder in je vel? Voor zo ver mogelijk met een kleine in je buik..

Mely, hoe is het met jou?? Hoop dat alles iets beter gaat..

Floortje, lekker aan het testen. Ik vind dat het er hoopvol uitziet hoor.. Serieus. Hou je verstand nog ff bij elkaar, he. Je doet het prima. Ik kan me je spanning zoo voorstellen, gekmakend gewoon. Dikke knuff. Xxx

Lotje, nog steeds ziekies? Of inmiddels beetje koortsvrij?

 

Pff lange lijst, sorry als ik iemand vergeten ben..

Ik hb weer een slapeloze nacht achter de rug, constant harde buiken, pijn(steken) in mijn bekken,een schoppend kind, gevolgd door maagzuur en nu koppijn van vermoeidheid.. :(

Dus lig nog in bed, niet in staat op te staan. Moet helaas wel, want ik moet eten, bah.

Baaldagje!!

Xxx

Liefs mij

Geplaatst

@ Sometimes, de lacu werkt inmiddels goed. Dus dat scheelt een hoop kramp in de buik. Tja manlief zit nu in Korea, even heen en weer vanuit China. Gelukkig hebben we allebei een mobiel van de zaak.... Ja as vrijdag 12 weken, ik snap het nog steeds niet. Ik? zwanger? Maar de vlag gaat echt pas uit als ik vlgd week een mooie uitslag heb de van de test.

Jij dus slaaptekort door Semmie? Spreek hem eens even goed toe namens mij..dat hij toch echt even zijn moeder een nachtje moet laten slapen......

Geplaatst

Oh arme Sommie, even gauw! Wat vervelend dat je een baaldag hebt! Is het in de loop van de dag een beetje bijgetrokken? Anders maar gauw weer je bedje in vanavond! Hopelijk is het morgen beter en zeg maar tegen Semmie dat Tante Floor het niet wil hebben dat hij zijn mama nu al zo plaagt!!! Sterkte, denk aan je! Xxx

Geplaatst

Sas hoef je maar een week te wachten op de uitslag? Dacht dat dat veel langer was!

 

Heb ik ook gedaan hoor, heel lang een slag om de arm gehouden maar diep van binnen geloofde ik wel dat het goed zat... Hopelijk heb jij dat ook.

 

Floortje heb het misschien gemist maar wanneer mag je jou officieel testen?

Geplaatst

Brammetje braaf trouwens: kwartier gehuil en sinds kwart voor 8 is het al stil... Komt echt door nog maar 1 slaapje, is overigens wel vermoeiender dat ze nu van 8 tot kwart over 1/half 2 wakker zijn... Mis mijn rustpunt in de ochtend. Maar ja als het beter slapen in de avond tot gevolg heeft heb ik dat er wel voor over.

 

Mees waar zit je??? Paar daagjes weg? :-) Of gewoon aan het werk?

Geplaatst

Sas, ik hoop ook dat volgende week rust geeft! Spannend, nog even de dagen aftellen!

 

Elinorac, ik vond het ook heel pittig toen het ochtendslaapje stopte, dan is het zo'n lange ruk voordat ze eindelijk weer gaan slapen.... Pfff... En dan heb jij er natuurlijk nog twee ook. Het is en lekker als ze dan 's middags een wat langere ruk maken, maar in de winter zijn die ochtenden echt lang! Als het straks beter weer wordt, kan je weer lekker naar buiten. Ik verheug me daar echt op, want wat is er lekkerder voor die kleintjes dan lekker buiten in de tuin (of elders) spelen? Dan zijn de dagen meteen minder lang en minder zwaar :-)

 

Ik moet pas 8 februari naar het ziekenhuis. Morgen is wachtdag 6 (9 DPO). kortom: ik ben gewoon een neuroot :-)

 

Ga nu echt proberen te slapen, des te sneller is het morgen :-)

Geplaatst

Oh ja sorry... was ik vergeten of gemist ik ben soms een beetje suf... Mooi dat het zo snel is, kan me herinneren namelijk dat iemand er 3 weken op moest wachten maar dat is alweer even geleden.

 

Grappig dat huize Bram en Kaat van jou...

 

Floor noem me maar Caroline hoor, of Caro, zoals de meesten hier :-) En inderdaad kan ik niet wachten op de lente, verheug me er echt op om ze uit de struiken te plukken hihi! Van de zomer bleven ze nog braaf op het speelkleed liggen op het gras maar dat kan ik nu wel vergeten natuurlijk!

Geplaatst
Oh arme Sommie, even gauw! Wat vervelend dat je een baaldag hebt! Is het in de loop van de dag een beetje bijgetrokken? Anders maar gauw weer je bedje in vanavond! Hopelijk is het morgen beter en zeg maar tegen Semmie dat Tante Floor het niet wil hebben dat hij zijn mama nu al zo plaagt!!! Sterkte, denk aan je! Xxx

 

Lol!!! Ben maar weer aan het middagdutje begonnen, anders kun je me uitrollen..

:)

Geplaatst
@ Sometimes, de lacu werkt inmiddels goed. Dus dat scheelt een hoop kramp in de buik. Tja manlief zit nu in Korea, even heen en weer vanuit China. Gelukkig hebben we allebei een mobiel van de zaak.... Ja as vrijdag 12 weken, ik snap het nog steeds niet. Ik? zwanger? Maar de vlag gaat echt pas uit als ik vlgd week een mooie uitslag heb de van de test.

Jij dus slaaptekort door Semmie? Spreek hem eens even goed toe namens mij..dat hij toch echt even zijn moeder een nachtje moet laten slapen......

 

Heb 1 nachtje geslapen, hoop dat Semmie je niet al te letterlijk neemt, anders wordt vanacht weer leuk wordfeuten...

Geplaatst
Brammetje braaf trouwens: kwartier gehuil en sinds kwart voor 8 is het al stil... Komt echt door nog maar 1 slaapje, is overigens wel vermoeiender dat ze nu van 8 tot kwart over 1/half 2 wakker zijn... Mis mijn rustpunt in de ochtend. Maar ja als het beter slapen in de avond tot gevolg heeft heb ik dat er wel voor over.

 

Mees waar zit je??? Paar daagjes weg? :-) Of gewoon aan het werk?

 

Ja, ik dacht..het wordt weer tijd voor paar daagjes weg, toch? :turist_protect:

Geplaatst
Oh god, ik had al een zwakke blaas of eigenlijk bekkenbodemspieren... Dat wordt nog erger dus???

 

Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger!!! :eekk::eekk::new_shocked::new_shocked::protest::protest:

 

Mijn blaas was een bikkel onder de blazen; als er n 'sterkste blaas van nederland-wedstrijd' zou worden gehouden, dan had ie gewonnen. En na de bevalling.........!! Bij de 1e 'ren' beweging die je doet...leegloop. (ik ben nogal rennerig)

Pas na 1 jaar is de boel weer ok.

:toothy9:

Geplaatst

Caro, ja, ik ga film zien hoor. Klinkt goed!

Sometimes, ben er vanavond/nacht weer hoor. Miste jullie ook. Je beebje houdt je nog steeds wakker dus. Laat hij maar luisteren naar tante Floor.

Sas, zo herkenbaar, dat je nog amper kan geloven dat je zwanger bent. Zelfs als hij/zij geboren is, knijp je jezelf nog weleens in je arm. En spannend weer, zo;n uitslag. Wij kregen de uitslag meteen; tijdens de meting zei ze het al en na 15 min wachten kregen we het op papier mee.

Floortje...nog ff door broeden. Je gaat goed!

Haha, moet wel lachen om alle tena lady verhalen. We zijn weer terug op dat favoriete onderwerp:wink:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden