Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Mees, dank je! het is zooooooooo spannend (oh ja, en ik ben een neuroot!)

Caro, ik hoor het al, jullie hebben een stuiterdate? :-) Gezellig! Kids een beetje braaf met slapen?

Sommie, een nachtje geslapen? Vanavond weer!!! Hij leert het heus wel een keer! Tot hij weer zo'n draakje is als Mini, volgens zijn peuterjuf is het de leeftijd! Hij schopte vorige week de pup terwijl die stond te piesen! Had ik dat al verteld? Arme pup komt al voor dood uit een vieze vuilnisbak, wordt ie geschopt door Mini. Ik vond het zo erg dat hij een tik voor zijn billen heeft gekregen en ik moest huilen (was op de dag van de TP).

Sas zenuwachtig voor woensdag, of valt het mee?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee helaas nog niet braaf aan het slapen al wordt het huilen minder... liggen er in sinds uur of 8 dus zit in twijfel om nog even er uit te halen of te laten. Zijn van die dilemma's...Tis altijd alleen Bram trouwens he, voor het geval je dat gemist had, Kaat gaat bijna altijd meteen slapen en heeft kennelijk geen last van gebrul van broerlief...

Geplaatst
Ha Mees, dank je! het is zooooooooo spannend (oh ja, en ik ben een neuroot!)

Caro, ik hoor het al, jullie hebben een stuiterdate? :-) Gezellig! Kids een beetje braaf met slapen?

Sommie, een nachtje geslapen? Vanavond weer!!! Hij leert het heus wel een keer! Tot hij weer zo'n draakje is als Mini, volgens zijn peuterjuf is het de leeftijd! Hij schopte vorige week de pup terwijl die stond te piesen! Had ik dat al verteld? Arme pup komt al voor dood uit een vieze vuilnisbak, wordt ie geschopt door Mini. Ik vond het zo erg dat hij een tik voor zijn billen heeft gekregen en ik moest huilen (was op de dag van de TP).

Sas zenuwachtig voor woensdag, of valt het mee?

Oooh stoute Mini. En zo zielige hondje, gelukkig heeft hij niet zulke grote voeten, toch?

Ik hoop op een nachtje doorslapen vanavond, want mijn humeur wordt er niet beter op. Net een aanvaring met mannetjelief gehad, lees huilbui, "omdat ik zo alleen ben en niemand van me houdt me steunt".

Tsja, je hoeft niet redelijk te zijn in de zwangerschap, toch? Hb ik in ieder geval ervan begrepen..

Xx

Geplaatst

Meiden! Ik leef nog!

Vraag niet hoe.....

Ga straks even teruglezen en reageren.

Vakantie was heerlijk, beste sneeuw ooit! Lekker geskied, veel gezelligheid.

Helaas ziek teruggekomen. Sinds maandagochtend hondsberoerd. Inmiddels wel koortsvrij. Heb mezelf gisterenmiddag opgelapt met veel para-ct-mollen en ben toch naar de reeds lang geleden geboekte Bumba voorstelling gegaan met mijn kleine humpie. Die was ook koorstvrij anders had ik het natuurlijk niet gedaan.

En eerlijk gezegd, ik had het voor geen goud willen missen. Ze heeft me tot tranen toe ontroerd met haar enthousiasme elke keer als er weer een bekende voor bij kwam op het podium: kijk mama, Bumba, Tumbi, Kiwi, Kip! En dat ook naar de mensen om haar heen. Kijk, kijk, kijk! Ik was een totaal emo-wrak. Zo aandoenlijk. Thuisgekomen wel totaal stuk. Maar oh wat was het het waard. De rekening heb ik vandaag gepresenteerd gekregen.

Loop al de hele dag spuug en poep te ruimen (sorry... ) K. is aan de d..ree en is gestopt met eten, alles komt er gelijk weer uit. En in de tussentijd het zonnetje in huis. Waar haalt ze de energie vandaan. Ze heeft geen koorts gelukkig en drinkt ook nog bijna gewoon. En ondanks alle ellende vrolijk als altijd....

Wasmachine draait overuren, ik zal wel moeten....

Dat over hoe het met mij is.

Oh ja! Heb maandag een eerste sollicitatiegesprek! Is al weer een kleine stap!

Liefs!

Lot

Geplaatst

Fortuna, voor jou allereerst een onmetelijk dikke knuffel. Ik zou willen vloeken en tieren, maar wat lost dat op.

Wat onvoorstelbaar jammer dat jullie cryootje het niet heeft gered.

Ik wou dat ik iets voor je kon doen.....

:positive energie:

Geplaatst

Sas, lekker aan t broeden, zag dat je een extra echo hebt gehad en dat mini naar je zwaaide! Woohoo, zooooooo zwanger!

Waar is de foto als ik vragen mag ?!?!?!?!?!?!

Geplaatst

Sometimes: meid: jank, tier, brul, maak ruzie, het ligt toch allemaal aan de hormonen, kun jij toch niks aan doen!

3e trimester is aangebroken, en als ik het zo lees nog best wat onzekerheden. Wel een toffe kinderwagen en babykamer! Dat is al heel tof toch!

Hoe staat het met het huis? Hoop dat je snel kunt verhuizen!

Geplaatst

Caro: Wat een verschil in slapen tussen die twee mini's van jou! Maar ik begrijp dat het met Bram langzaamaan beter gaat?

Ook ziekjes geweest?

Geplaatst

en een tweede stuiterballetje op dit topic! Hallo Floor!

Jij kan ook lekker stuiteren zeg! En een vroegtester zag ik in een ander topic.

Als ik je fotoos zo zie....... volgens mij gaat het de goede kant op!

Succes!

Geplaatst

He Lot,balen dat je zo ziek terug gekomen bent. Maar heerlijk dat je zo genoten hebt van Bumba( vooral van mini you). Zal proberen het fotootje er op te zetten.

Geplaatst
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger!!! :eekk::eekk::new_shocked::new_shocked::protest::protest:

Mijn blaas was een bikkel onder de blazen; als er n 'sterkste blaas van nederland-wedstrijd' zou worden gehouden, dan had ie gewonnen. En na de bevalling.........!! Bij de 1e 'ren' beweging die je doet...leegloop. (ik ben nogal rennerig)

Pas na 1 jaar is de boel weer ok.

:toothy9:

Mees: waar haal je het toch weer vandaan....... 'sterkste blaas van nederland......' :laughing9:

Al denk ik helemaal niet dat jij door de zwangerschap zelf een zwakkere blaas hebt gekregen, maar vanwege het gestuiter omDAT je zwanger was!!

:blob6::blob1::blob3:

Wel fijn dat het goed gekomen is. Ken het probleem gelukkig helemaal niet.

Emotionele-incontinentie is al erg genoeg :waaaahhhhh2525257Et

Geplaatst

En dit is te aandoenlijk: door haar tranen heen van het spugen, zegt ze..... 'mama bedje toe'

Hoe wijs kun je zijn met 18 maanden..... beste wat je kan doen, oprollen in je veilige nestje en wachten tot het beter gaat.

Slim ding. Denk dat ik dat ook maar ga doen.

Geplaatst

@ Floor, ja ben wel een beetje nerveus voor de uitslag ook al is de kans een stuk kleiner door de donor leeftijd dan mijn eigen 45 jaar. Zla blij zijn als het volgende week deze tijd is...dan is het duidelijk.

Jij lekker vroeg aan het testen en succesvol?

Geplaatst
@ Floor, ja ben wel een beetje nerveus voor de uitslag ook al is de kans een stuk kleiner door de donor leeftijd dan mijn eigen 45 jaar. Zla blij zijn als het volgende week deze tijd is...dan is het duidelijk.

Jij lekker vroeg aan het testen en succesvol?

Tja, wat spannend zeg! Die dagen duren dan best lang hè? Maar gelukkig zag de laatste echo er wel prachtig uit! Het komt vast allemaal goed!

Lieve Sommie: regel 1: je hoeft nóóit redelijk te zijn! Regel 2: mocht je overwegen je redelijk te gaan gedragen, lees dan gauw regel 1! Het leven is al zwaar genoeg als je wel zo nu en dan compleet onredelijk zegt dat alles sh.it is, iedereen gemeen en dat iedereen het heeft gedaan, behalve jij! 'Ik voel me zo verdomd alleen', hoort daar eigenlijk bij :-)

Lott, tot d'r nek in t snot! Das niet zo mooi! Hoop dat vooral die was,acties snel wat minder hoeven te draaien, wat een hel is dat altijd hè?!

Ik skippydewippy de hele dag met een lading tests - net uitgevoerd, of binnenkort uit te voeren - in mijn hand door het huis. Gelukkig is mijn kleine Mini ook zo ongeveer ADHD-keer-twee-in-spé, dus je kunt je voorstellen dat die arme pup inmiddels zowat terugverlangt naar die Spaanse vuilnisbak :-) Maar goed, ik lijm hem tijdens het piesen en rondstuiteren door met stukjes kaas (hij kan al zitten en liggen alleen piest hij net zo vaak als ik en soms dus ook even binnen...), dus volgens mij wil hij toch nog wel mijn vriendje zijn ;-)

Caro, gelukkig maar dat Kaat door Bram heen slaapt zeg! Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat met slapen: wie weet straks als ze weer lekker de tuin in kunnen! Dan is hij waarschijnlijk 's avonds gevloerd van alle ontdekkingstochten! Mini raakt niet uitgespeeld in de tuin en het bos! Er is geen tak en/of boomstronk niet door hem verplaatst (mits hij in staat is die te verplaatsen:-).

Fijne avond en voor Sometimes een hele extra dikke kus, omdat niemand je snapt en niemand je steunt en iedereen gemeen is en je er altijd alleen maar voor anderen bent, maar zij er nooit voor jou zijn! Een hele, hele dikke kus! Gooi even met iets en scheld nog eens iemand uit (ik wil mijn mobiel mailen hoor, mag je mij verrot schelden!).

Geplaatst
En dit is te aandoenlijk: door haar tranen heen van het spugen, zegt ze..... 'mama bedje toe'

Hoe wijs kun je zijn met 18 maanden..... beste wat je kan doen, oprollen in je veilige nestje en wachten tot het beter gaat.

Slim ding. Denk dat ik dat ook maar ga doen.

Ah , wat ontzettend lief en aandoenlijk. En wijs! Arm meisje. Snel beter worden..!

Geplaatst
Mees: waar haal je het toch weer vandaan....... 'sterkste blaas van nederland......' :laughing9:

Al denk ik helemaal niet dat jij door de zwangerschap zelf een zwakkere blaas hebt gekregen, maar vanwege het gestuiter omDAT je zwanger was!!

:blob6::blob1::blob3:

Wel fijn dat het goed gekomen is. Ken het probleem gelukkig helemaal niet.

Emotionele-incontinentie is al erg genoeg :waaaahhhhh2525257Et

:36_11_6:Rol hier over de vloer....Lot...jij bent ook te grappig!!:36_11_6:

Geplaatst
Ha Mees je bent er weer! See you tonight... :smileinbox:

Gezellig!! Ik ben er....!!:hello2::hello2:

..................w8

Geplaatst

Floortje, wat leuk, zo;n puppie. En goed hoor, gered uit n spaanse prullenbak. Nu nog mini's beentjes ontlopen.... ;-)

Moet ook erg lachen om Sommie. Ik lees soms Semmie, Sommie dan weer Semmie, heb het door nu. Blond hihi.

Geplaatst

Nou zeg, meisjes, ik ben hardstikke wakker!!! Want raad eens wie ook wakker is en aan het tapdansen op mijn blaas is??

Daardoor harde buiken, niet normaal, daar kan je geen deuk in slaan, helemaal verkrampt. Nrt me dochter laten voelen, maar die vind het eng..:)

Floor, dankje voor je wijze woorden. Voelde me echt zo alleen, net op mijn dochters schouder uitgehuild, want ja vriendlief zit in zijn eigen huis. Ben t zo zat. Bod ook afgewezen door de verkopers van het huis, nieuw bod niet aanvaardbaar voor ons, weer bod gedaan en dus nu weer wachten. Wordt het zat en ook steeds minder in staat wat te doen, wandelingetje van kwartiertje naar de bakker had tot gevolg 2 uur op de bank met pijn. Pfff

Sorry voor het klagen, dames, ben niet op me best..

Liefs

Geplaatst

Arme Sommie, ik vind het zo rot voor je! Ze vindt je harde buiken dan wel eng, gelukkig kan je wel op haar schouder uithuilen! Uithuilen bij je volwassen dochter om je plagerige, trappelende, kleine mannetje. Eigenlijk is het wel mooi ;-) Ookal voelt het niet zo.... Wat een etterbakken, dat ze zo moeilijk doen over dat bod. Ze weten natuurlijk dat jij zwanger bent denken ze dat jullie wel toegeven... Ik zou ze wel eens een hele harde buik willen bezorgen door heel hard in hun blaas te trap(el)en. Etterbakken!

Nou ik vind je heel lief en ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt!!! En zo niet, scheld me maar uit! Mijn dag kan toch niet stuk, want het is 12 dagen na de Pregnyl en mijn streepje is donkerder! Gisteren aakten Sproet en ik nog de grap: 'Ja, als je streepje donkerder wordt, wordt het tijd 'm te waxen.... ;-)' Haha, onderbroekenlol voor dames ;-) Maar ja, misschien tovert het een glimlach op je gezicht ;-)

Dikke harde buiken knuf, ik vind ze niet eng hoor!

Ps. helpt het niet als je even lekker warm gaat douchen ofzo?

X

Geplaatst

@ Sometimes, klaag maar gerust hier hoor....daar zijn we voor...en ik hoop straks gewoon lekker tegen jou aan te klagen als ik harde buiken heb....

Balen dat het bod weer is afgewezen. Begrijp heel goed dat dit niet veel rust geeft aan je. Maar je leest het; Floor gaat het regelen voor je!!!

Dikke knuffel meis.

Geplaatst
@All. Ze waren er vanochtend vroeg bij ... om kwart voor negen al gebeld met het slechte nieuws dat onze cryo niet goed ontdooid was ... dus geen TP vanmiddag ... Ondanks dat we er al geen vertrouwen in hadden (slechte cryo ervaringen in het verleden), kwam de klap toch hard aan en zijn de nodige tranen weer gevloeid. Ook het besef dat dit de allerlaatste kans was op een kindje van ons allebei. Dag aller-aller-laatste cryo ...

:knuf: meer kan ik niet zeggen. Wat rot. Ik heb slechts één keer de kans gehad op een cryo TP, doen was het ook niks geworden. De dokter zei toen dat je die cryo's moet zien als een bonus. Tja, dat helpt ook niks verder. Geen 6 pogingen in NL? Gelukkig zijn er nog opties....

Ting[ATTACH=CONFIG]5060[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden